handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggen som fan


jasonmago
2010-10-12, 18:33
Tjenare allihopa.. jag har fått ont i ryggen som fan efter senast jag gjorde ett ryggpass.. jag har tränat i ca 2 år nu och har aldrig känt såhär förut..

Det gör ont i ryggslutet precis vid svanken. Så får jag sitter ner eller böjer mig framåt eller åker bil utan att ha en kudde bakom svanken gör det skit ont! jag kan inte lyfta saker heller utan att få ont.

Smörjer med Zoon och knarkar tabletter men de verkar inte hjälpa. ÄR detta något vanligt som en sträckning eller så? tänkte höra mig för lite innan jag springer till läkaren.

Tolkia
2010-10-12, 18:37
Kan vara ett ryggskott, t.ex. Sök lite; i det här underforumet finns mängder av trådar om ont i ryggen (ganska ofta efter ryggpass). Värktabletter/gel kommer inte att bota dig, men kan göra vardagen uthärdligare. Kom ihåg att läsa bipacksedeln och ta lagom dos spritt över dygnet resp. att inte blanda riktigt hur som helst när du "knarkar".

jasonmago
2010-10-12, 18:47
nejdå självklart så överdriver jag inte med medicinerna.. Min syster är sjuksköterska så hon talar om för mig hur jag ska göra etc :)

Jaa jag får väl ge det några dagar till sen blire att gå till familjeläkaren. jag blir alltid så paranoid när de gäller skador.

Paperweight
2010-10-12, 18:54
Fått detsamma som du beskriver efter ett ryggpass. Gjorde ett snelyft i mark, gav det några dagar sen var jag tbx på banan ;)

Var det efter nån speciell övning du kände att ryggen började värka eller vaknade du bara upp med "Ont i ryggen som fan"?

jasonmago
2010-10-13, 11:54
nej alltså de bara kom smygandes och sen verkade det inte spela någon roll om jag körde 50 i mark eller om jag körde 150.. gjorde lika ont efteråt

Och körde jag rodd eller liknande så vart det samma sak.

Nipkiss
2010-10-15, 13:15
Finns det något man kan göra direkt efter det har hänt för att lindra smärtan och eventuellt snabba på läkandet?