handdator

Visa fullständig version : Söker gym i Borlänge.


berra_berra
2010-10-11, 20:55
Jag behöver tips på något bra gym i Borlänge, flyttar dit nu till helgen och skulle behöva tips på något bra gym? :)

FyllSkalle
2010-10-11, 21:39
Finns ett antal gym att välja på.
Vilken "typ" av gym föedrar du?
Massor av nya fina maskiner eller föredrar du mer inriktning på styrkelyft om du förstår vad jag merar.

berra_berra
2010-10-12, 20:21
Finns ett antal gym att välja på.
Vilken "typ" av gym föedrar du?
Massor av nya fina maskiner eller föredrar du mer inriktning på styrkelyft om du förstår vad jag merar.

Fria vikter och gärna en del ögongodis :P (tjejer). :)

Delerious
2010-10-12, 20:23
Jag har tränat på ett gym i Borlänge. Det ligger i centrum. Ganska litet man har allt man behöver ! Mkt fria vikter ! Hantlar upp till 75kg !
Minns dock inte vad det heter.

Tränade där när jag jobbade i Borlänge för ca 2 månader sen.

Delerious
2010-10-12, 20:24
Atlantum Gym & Rehab har jag för mig det heter.

DarcyGrahn
2010-10-12, 21:01
Borlänge AK som ligger i Maserhallen har det mesta. Årskort ligger på 1200kr tror jag.

zam_zap
2010-10-12, 21:17
Borlänge AK som ligger i Maserhallen har det mesta. Årskort ligger på 1200kr tror jag.
1200kr för kortet och sedan måste man bli medlem, kostar 200kr.

Men där lovar jag dig att du kan glömma allt vad ögongodis heter, dock rätt lugnt med folk om man ska jämföra med andra ställen.

FyllSkalle
2010-10-14, 22:09
Borlänge AK:S gym som ligger i maserhallen är utan tvekan stans bästa gym sett till utrustningen. Där finns mycket bänkar, ställningar bra stänger tunga hantlar o.s.v. Ögongodis tror jag inte du ska räkna med i någon större utsträckning men visst kan det finnas

Atlantum är helt ok men sämre än maserhallen. Deras bänkar och ställnigar faller inte mig i smaken och stängerna är inte bra i allafall om man jämför med eleiko. Dock finns det tunga hantlar och ganska mycket maskiner. Sannolikheten för ögongodis är klart mycket större här.

cliclock
2013-06-08, 14:39
Gäller ovan rekommendationer fortfarande?

Gärna ett gym med mycket bänkar och stänger (så man slipper vänta så mycket). Tränar främst med fria vikter, enda "maskinen" jag använder är när jag kör roddar.

Atlantum verkar vettigt med tanke på deras 3 månaders-kort (ska endast vara i Blg över sommaren). Kommer jag bli nöjd med Atlantum eller bör jag satsa på BAK:s gym?

Tack på förhand!

cliclock
2013-06-09, 16:34
Ingen som tränar i Borlänge? :)

Grazzafukkinrazzi
2013-06-09, 16:37
Borlänge AK, är the way to go.

http://borlangeak.se/ Där har du mer info ifall du behöver.