handdator

Visa fullständig version : Bra schema för nybörjare?


Mahom
2010-10-11, 11:42
har precis tagit upp träningen igen och satt ihop ett litet schema..

Måndag:Bröst
Tisdag:Rygg
Onsdag:Vila
Torsdag:Ben,mage,vader
Fredag:över, underarmar

Jag är 18 år och är 193-194 lång och väger 70 kilo..
Jag vill först och främst gå upp i vikt till och börja med.

Ser detta bra ut eller någon som har något annat förslag?

Tack!

mbruhn86
2010-10-11, 11:45
har precis tagit upp träningen igen och satt ihop ett litet schema..

Måndag:Bröst
Tisdag:Rygg
Onsdag:Vila
Torsdag:Ben,mage,vader
Fredag:över, underarmar

Jag är 18 år och är 193-194 lång och väger 70 kilo..
Jag vill först och främst gå upp i vikt till och börja med.

Ser detta bra ut eller någon som har något annat förslag?

Tack!

Ser bra ut :P Fattas bara lite axlar? Jag började på ca 75 kg och 190 långa och väger idag 90 kg och det var efter 3 månader! Lycka till!. :)

Mahom
2010-10-11, 11:48
Ser bra ut :P Fattas bara lite axlar? Jag började på ca 75 kg och 190 långa och väger idag 90 kg och det var efter 3 månader! Lycka till!. :)

joo kanske borde lägga in det ..
hur bar du dig åt då?
Jag är duktig på att slarva med maten..

Hurtbulle
2010-10-11, 16:32
Om du vill gå upp i vikt kanske du inte ska låta ett helt pass gå åt till bara armarna? De är en relativt liten muskelgrupp jämfört med t ex rygg och ben, så jag skulle personligen understryka basövningar som bygger upp dessa nämnda kroppsdelar, t ex klassikerna knäböj och mark. Basövningar har många fördelar, bygger väldigt fördelaktigt för en nybörjare (eller som i ditt fall, nygammal nybörjare) upp en heltäckande grundstyrka.

luckemuck
2010-10-12, 01:06
Jag är duktig på att slarva med maten..

det var det värsta.. du vill först och främst gå upp i vikt, då måste man vara noga med att man får i sig tillräckligt med mat.

Muskler byggs upp utav mat
ingen mat = inga muskler

pojken
2010-10-12, 02:18
Om du vill gå upp i vikt kanske du inte ska låta ett helt pass gå åt till bara armarna? De är en relativt liten muskelgrupp jämfört med t ex rygg och ben, så jag skulle personligen understryka basövningar som bygger upp dessa nämnda kroppsdelar, t ex klassikerna knäböj och mark. Basövningar har många fördelar, bygger väldigt fördelaktigt för en nybörjare (eller som i ditt fall, nygammal nybörjare) upp en heltäckande grundstyrka.

Word.

Status Quo
2010-10-12, 06:00
jag skulle inte ge mig på knäböj och marklyft som nybörjare, lätt att göra fel och skada sig

sickan12
2010-10-12, 07:02
Ladda ner starting strength filmen samt bok, kan du det som står där har du extremt bra grund för vilka mål du än har i fortsättningen. Jag säger kör ss till en början!

Mahom
2010-10-12, 18:21
Ladda ner starting strength filmen samt bok, kan du det som står där har du extremt bra grund för vilka mål du än har i fortsättningen. Jag säger kör ss till en början!

får man fråga va är SS?

Ondskapelsen
2010-10-13, 13:24
får man fråga va är SS?

Schutzstaffel. (sv. Skyddskåren)

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454