handdator

Visa fullständig version : kosttillskott vid deff?


idolwally
2010-10-10, 21:47
finns det något som fungerar bra vid deff för att ge det hela en lite knuff i rätt riktining så det går lite snabbare?

HulkH
2010-10-10, 21:58
Inte så duktig på det här, men enligt kolozzeums webshop så ska "koffein" ge energi samtidigt som den saktar ner matsmältningen.

Diablo finns också, verkar en hel del tyckte är bra, vet dock inte så mkt om den.

kalajset
2010-10-10, 22:44
Finns ganska mycket. Inget som kommer ge "natt och dag"-effekt, men väl en något ökad energiförbrukning och kanske framförallt de som ger minskade hungerkänslor. Generellt sett kommer alla "stims", ämnen som stimulerar det centrala nervsystemet, ge en effekt användbar under deff, dit hör t ex just koffein. Koffeintabletter är m ao ett säkert kort, billigt är det också.

Zhang
2010-10-11, 21:14
Koffein som nämnt tidigare är ett billigt och genom studier bevisat effektivt. Vilket du kan läsa mer om här:


http://traningslara.se/kaffe-en-fantastisk-dryck/

Koffein har även visat sig ( om jag inte minns fel ) ge en ökad effekt på ämnesomsättningen vid intag i samband med The eller någon form av ört extrakt tillskott.

Kalcium är även ett annat ämne som visat sig ha en positiv effekt på viktnedgångar vilket du kan läsa mer om här:

http://traningslara.se/mjolkprodukter-och-viktreglering-mer-naturliga-fettforbrannare/

Ha dock i åtanke att alla dessa tillskott är bara marginella och inget som kommer avgöra om din viktnedgång blir lyckad eller inte. Ett väl genomtänkt kostupplägg tillsammans med ett bra strukturerat träningsschema som kan hållas i framtiden också är det som kommer ge dig resultat :thumbup:

bb X
2010-10-11, 21:34
koffein + nikotin ska tydligen ge en höjning på 100% temporärt (vet inte hur länge). Men jag rekommenderar verkligen inte att du ska börja snusa/röka utan ger dig tipset ifall du redan röker/snusar, då kan du bara slänga in lite koffein också! :) BÖRJA INTE RÖKA/SNUSA!!

Sundsarn
2010-10-11, 22:53
Finns ingen poäng med att ta sådana tillskott vid deff tycker jag. Bättre att lägga energin (i dubbel bemärkelse) på planering av din kost. Om det är något som kan vara intressant är väl isf protientillskott i samband med träning men isf bara om du inte hinner få i dig protein inom en rimlig tid efter träningen. Tänk på att kosttillskott mättar dåligt i jämförelse med riktig mat.