handdator

Visa fullständig version : Blåsor tungroten


IronBug
2010-10-10, 21:36
Nyligen "frisk" efter att ha varit sjuk i en vecka med halsont, hosta och snuva. Har fortfarande ont i halsen, men känns inte som att det är vid tonsillerna utan långt bak på tungan. När jag petar med ett finger känner jag små blåsor (el dy) som gör ont när man pillar på dem.

1. Någon som varit med om samma grej?
2. Går det bra att träna? Är bara dessa blåsor kvar.

När jag googlar på blåsor och tunga så får jag upp herpes, men det betvivlar jag starkt. Har inga sår/blåsor i övriga munhålan och har aldrig haft tidigare.

King Grub
2010-10-11, 08:28
1. Säkert 95% av alla som varit förkylda. Förkylningsblåsor i munnen är inte direkt ovanligt.

2. Ja.

PRound
2010-10-11, 10:07
Har samma sak.

Stoltz
2010-10-11, 10:19
1. Säkert 95% av alla som varit förkylda. Förkylningsblåsor i munnen är inte direkt ovanligt.


Nej, fy tusan... Hade så sjukt mycket sådant när jag var i tonåren. När folk hade finnar hade jag förkylningsblåsor *gah!**gah!**gah!**gah!*

babidi
2010-10-11, 12:59
säker att det inte är afte? det är vad jag har i gommen just nu. inte kunnat tränta på snart en vecka :(

IronBug
2010-10-11, 17:06
säker att det inte är afte? det är vad jag har i gommen just nu. inte kunnat tränta på snart en vecka :(

Afte kom upp när jag googla. Det är det inte, men afte har jag också emellanåt. Dock är det väl inga problem med att träna då?

1. Säkert 95% av alla som varit förkylda. Förkylningsblåsor i munnen är inte direkt ovanligt.

2. Ja.

Förkylningsblåsor som endast placerar sig vid tungroten? Aldrig varit med om det tidigare.

Angel
2010-10-11, 19:31
Afte kom upp när jag googla. Det är det inte, men afte har jag också emellanåt. Dock är det väl inga problem med att träna då?



Förkylningsblåsor som endast placerar sig vid tungroten? Aldrig varit med om det tidigare.

Alltså, det är väl lite skitsamma var de hamnar? Någon gång skall de va första gången de sätter sig där. Vänta du ut det ett tag.

IronBug
2010-10-11, 20:01
Alltså, det är väl lite skitsamma var de hamnar? Någon gång skall de va första gången de sätter sig där. Vänta du ut det ett tag.

Får du 5 blåsor i munhålan så känns det som att sannolikheten är jäkligt låg att de hamnar inom 2cm2, därav mina funderingar om det var något annat. Get it? Hursom tränar jag på lugnt ett par dar och kör på för fullt sen.

/end thread

Psyla
2010-10-13, 10:56
kan vara afte... jävla ont gör det.

Degpekka
2010-10-13, 11:12
säker att det inte är afte? det är vad jag har i gommen just nu. inte kunnat tränta på snart en vecka :(

Varför kan du inte träna? :S så illa?

filmjölk
2010-10-13, 11:45
Du kan få könsvårtor inte bara på könet utan även i munnen. Har du haft oralsex är chansen inte så där särskilt liten att du åkt på kondylom.

babidi
2010-10-13, 13:30
Varför kan du inte träna? :S så illa?

Det är inte smärtan utan mer känslan att jag inte är kry vilket gör att jag inte kommer prestera på gymmet.

Tricce
2010-10-13, 14:26
Jag har fått en liten extra tunga under tungan?! Vafan är det lixm? Har jag bara råkat bita till lite mysko så det blivit en flik eller finns det något kännt fenomen? :D