handdator

Visa fullständig version : Knasig axel!


Itchy
2003-10-30, 21:57
Tjena!

Det är så att förra veckan nån gång, minns inte exakt dag, fick jag ont i höger axel. Osäker på om det var direkt efter träningen (rygg, biceps) eller om det kom dagen efter.

Det är lite svårt att föklara på vilket sätt det gör ont men värst är det när man håller överarmen parallelt med marken och rör underarmen upp och ned. Det knakar och känns ungefär som två kotor/ben (?) "glappar". Grejen är att det knakar lite i vänster axel också när jag gör samma rörelse, men inte lika mycket och det gör inte ont överhuvudtaget.

Jag trodde det skulle gå över på nån dag men nu har det gått mer än en vecka utan att det blivit någon direkt bättring. Kan väl lägga till att jag inte tränat någon överkropp ö.h.t sen skadan kom.

Är det någon här som har en aning om vad det kan röra sig om? Om inte så går jag nog och kollar upp det så snart som möjligt, är det naprapat som gäller då eller?

ivandrago
2003-10-30, 22:01
hmm, vill inte diagnosticera dig, men det låter likadant som problemet jag har. Kan ju hänvisa dig till tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15357

Itchy
2003-11-01, 01:06
Ja det låter ju onekligen lite som om det kunde vara samma skada. Kunde Arne säga vad det var för något? Jag vet inte riktigt var A. acromioclaviculare ligger men jag hittade en punkt på främre axeln som var öm och det gör ont när jag klämmer där. Säger det något?

Hur som helst, jag antar jag att det är i stort sett omöjligt att ge en diagnos här och tänkte därför gå och kolla upp det så jag frågar igen! Är det en naprapat som är det ultimata för axelskador? Farsan föreslog en kinesolog (tror det stavas så) men jag är lite skeptisk om hon kan något om skador från styrketräning!?

Seså, svara på nu är ni snälla!