handdator

Visa fullständig version : Åter på gymmet efter flera månaders stillasittande jobb


Duffman
2010-10-10, 12:51
Har den senaste tiden bytt stad, liv och jobb och jobbat som en tok och suttit still allt för mycket. Har därför ökat lite väl i vikt och nu ska det fanimej bli ändring på det. Ska bli kul faktiskt. Har skärpt till kosten en del och ska nu börja med konditionsträning och styrketräning igen på ett nytt gym. Kommer att ta det lugnt i början.

Men jag vill motivera mig lite och tänker köpa ett par kosttillskott för att få lite extra energi och öka på proteinintaget. Jag är dessvärre lite av en non-responder på en del pwo´s och kreatin. Har testat NanoVapor och märkte inte ett skit. Det samma med kre-alkalyn.

Jag funderar nu på att skaffa USP Labs Jack3d för att bli lite piggare (och hoppas att den ska funka) men sen behöver jag lite aminosyror och står i valet och kvalet mellan
Scivation XTEND
Controlled Labs Purple Wraath

Har dock inte smakat nåt av dessa

Det viktiga är dock att dessa är DRICKBARA och inte smakar skit.
Vad tycker ni om upplägget och har ni nån annan favorit som kan ersätta Xtend eller Wraath?

Tacksam för svar :)

Status Quo
2010-10-10, 13:37
Ha en tjej på gång så ökar motivationen i allt du gör.

Duffman
2010-10-10, 13:39
Det är i alla fall en tjej som jag kommer att träna med... guuud vad jag hatar löpning (hon springer 2 mil i veckan) Jag kommer fan att dö :)

bb X
2010-10-10, 13:43
Ha en tjej på gång så ökar motivationen i allt du gör.

Haha :D

Duffman
2010-10-10, 14:15
Men hur är smaken på Purple Wraath egentligen? Xtend verkar ju vara okej om man ska tro på omdömena om Vattenmelon... Wraath har jag knappt hört nåt om..

Pepz
2010-10-10, 14:47
Det viktiga är dock att dessa är DRICKBARA och inte smakar skit.
Vad tycker ni om upplägget och har ni nån annan favorit som kan ersätta Xtend eller Wraath?

Tacksam för svar :)

först och främst varför känner du att du behöver aminosyror?
varför inte proteinpulver?

EAA-XX är den godaste EAA-produkten. annars vinner xtend lätt om du vill ha BCAA

personligen skulle jag välja EAA före BCAA.

Duffman
2010-10-10, 15:07
Proteinpulver går bra det också, kruxet är att jag är så förbannat trött på choklad och jordgubbssmaken så jag tror hellre att jag drar i mig en sportdrycksliknande pwo istället.

BobaFett
2010-10-10, 15:31
Jag själv kör bara Scivation Xtend p.g.a. godast smak, har i för sig bara smakat Kolos egna EAA och det är nästan odrickbart. Sorry kolo :em:

Lillleif
2010-10-10, 15:36
Purple Wraath smakar väl inte jättegott men går ner med lite vilja..

Duffman
2010-10-10, 18:20
BobaFett, vilken smak kör du på Xtend?

JJOHANSSON
2010-10-20, 10:57
Xtend watermelon, blir godare desto mer man dricker. är iförsig den enda Eaa/bcaa produkten jag provat men kommer nog hålla fast vid Xtend :)

och när du ändå drog upp jack3d här, då jag för tillfället har hjärnsläpp, det är Beta Alanine som gör att man får stickningar va?

Duffman
2010-12-28, 19:09
När ni tar Xtend: Hur många skopor tar ni och hur mycket vatten blandar ni med?

JJOHANSSON
2010-12-28, 19:51
När ni tar Xtend: Hur många skopor tar ni och hur mycket vatten blandar ni med?

har en flaska från gg som jag tror ligger på 7dl, så slänger jag i 4 skopor där.

Kischen
2010-12-28, 19:52
det är Beta Alanine som gör att man får stickningar va?


Ja.

För att svara på frågan om mängd, jag tar 2 skopor.

n1tro
2010-12-29, 00:08
skippa alla "jack3d pre super extreme workout" och "sloow, not so sloow, really sloow, kinda fast, hydra fast, not so fast" whey skit. eller vet du vad, köp ett proteinpulver, thats it. få i dig några drinkar om dagen, skippa carbs (för då kommer du få i dig mkt mindre kolhydrater än vad du behöver om du kör på den "filosofin", att "skippa de") , käka okej med kött och fetter. och träna, 4 gånger i veckan. försök upprätthålla rutinerna i början, inte bygga ett hem-apotek / laboratorium. det viktiga är kontinuiteten, se gärna tillbaka på denna tråd om ett år och motbevisa mig.

mvh

Duffman
2010-12-29, 22:05
Kör nu konditionsträning (läs snabba promenader 4 dar i veckan, 55 min per gång) och tränar 3-4 pass styrka i veckan. Kör sansat och varierat och har lagt om kosten.

9 kilo fläsk är nu borta och allt har gått riktigt bra.
Nån timma innan passen käkar jag en banan. Precis innan en pwo, efter passet 12g Xtend samt när jag kommer hem 30g whey, sedan ytterligare 12 g Xtend nån timma innan det är dags för kvällsmålet som mestadels består av wokgrönsaker och 100g kött. Är taggad och tror mig hittat ett system som passar bra.

CrazyJoeDavola
2011-01-01, 15:00
Skulle inte rekomendera Jack3d, har provat många pwo och denna har givit mig minst, förstår inte att så många hyllar denna. Men visst det är väl olika. Den bästa PWO jag provat och godaste är NO-Shotgun, den innehåller även aminosyror.

Pungis
2011-01-01, 15:38
Eaa-xx päron är kanongod. Vattenmelon är nästan lika vass ..