handdator

Visa fullständig version : Bränn upp till 100kcal per drink med Celsius :D


JoeyP
2010-10-10, 09:39
Haha! Igår var jag i jönköping med några polare och shoppade lite på bla A6. Fan vad bra utbud på kläder asså.
Gick in i hälsobutiken och fick syn på en stor rubrik.

Bränn upp till 100kcal eller med per burk med Celsius!

Celius burken skulle innehålla alla fettförbrännande ämnen och höja metabolismen upp till 3 timmar. Dem hade papper från studien osv.

Jag skrattade nästan åt det, och idiotförklarade henne lite, vi dealade och fick ett flak för 20kr burken istället för 25:-

Iaf, testade två st samma kväll, och heelvete vad hård jag var dagen efter :D

Gått ner över 2kg. Inte för att det skulle vara fett precis, men något vätskedrivande var det i burken iaf, bra om man vill trimma till formen extra, för blev fan hårdare efter den här burken än vad jag blev efter en stor fylla på vodka och rom :D

Jag tror helt klart det funkar, dvs att det ökar fettförbränningen, ämnena stämmer ju, dvs dem har ju visat sig vara fettförbrännande, men inte att varje burk skulle bränna 100kcal per st precis :D Då kan man ju bara klämma i sig en 5st så har man sitt underskott på 500 :D Och det menade hon på att man kunde (teoretiskt) Hahaha.

Vad tror ni?

Eddie Vedder
2010-10-10, 09:43
Har du läst studierna de hänvisar till? Det verkar inte så. Men går du in på deras hemsida finns de redovisade så du kan tolka själv om det känns befogat att köpa eller ej.

Jag diskuterade med deras VD om studierna de hänvisar till (konstruktiv kritik och inget "Ni ljuger!!!"), det slutade med att jag fick hem en låda helt full för att prova själv. :D

Gott är det i alla fall, colasmaken är som Igloo. De har en som liknar Loranga också som jag gillade.

JoeyP
2010-10-10, 09:46
Har du läst studierna de hänvisar till? Det verkar inte så. Men går du in på deras hemsida finns de redovisade så du kan tolka själv om det känns befogat att köpa eller ej.

Jag diskuterade med deras VD om studierna de hänvisar till (konstruktiv kritik och inget "Ni ljuger!!!"), det slutade med att jag fick hem en låda helt full för att prova själv.

Gott är det i alla fall, colasmaken är som Igloo. De har en som liknar Loranga också som jag gillade.

Haha :D Nej hann inte läsa studien för vi hade bråttom ville hinna dra på stan också :D Har du läst den eller? Vad tror du om dem/den? :D

+1 Goda smaker!
Men den cola smaken jag fick smakade avslagen öl *spy*
Men orange var god :Virro

Eddie Vedder
2010-10-10, 09:53
Haha :D Nej hann inte läsa studien för vi hade bråttom ville hinna dra på stan också :D Har du läst den eller? Vad tror du om dem/den? :D

Det är inte bara en, tror det är fyra varav två är publicerade och de andra uppfattar jag som studier som de bara presenterat på någon konferens. Jag har läst dom och kontentan är väl att det är inga lögner men tveksamma slutsatser och lätt att misstolka. Som så ofta när det gäller tillskott, även EAA som du ju hyllar.

WHITEFOLKS
2010-10-10, 10:00
Ja den de hänvisar till där "Celsius bränner 100kcal" så säger de inte hur mycket de andra brände. De säger ju inte att Celsius gav 100kcal mer än kontrollen.

Eddie Vedder
2010-10-10, 10:12
Ja den de hänvisar till där "Celsius bränner 100kcal" så säger de inte hur mycket de andra brände. De säger ju inte att Celsius gav 100kcal mer än kontrollen.

Och inte heller vad 100 innebär. De cyklade tror jag, och några cyklister orkade förbruka 100 kcal mer på cykeln. En fråga om att orka lite mer hos ett litet underlag alltså.

En annan studie handlar om RMR under viss tid vill jag minnas. Inte heller det en lögn men knappast resultat som får mig att punga ut 20-25 spänn per burk.

Mr.Sarkastisk
2010-10-10, 11:11
Och inte heller vad 100 innebär. De cyklade tror jag, och några cyklister orkade förbruka 100 kcal mer på cykeln. En fråga om att orka lite mer hos ett litet underlag alltså.

En annan studie handlar om RMR under viss tid vill jag minnas. Inte heller det en lögn men knappast resultat som får mig att punga ut 20-25 spänn per burk.

LoL placebo? *popcorn*

WHITEFOLKS
2010-10-10, 11:23
Den som jag fastnade på var att de fick dricka celsius alt. "placebo" på fastande mage.

Efter 3h hade gruppen som druckit celsius bränt "mer än 100kcal" och "65% mer än placebo". Som jag tolkar det så har placebo bränt 60kcal eller nåt efter 3h och celsiusgruppen 100kcal+.

Så celsius ger 40kcal mer än placebo över 3h. Dock låter 100kcal (även om det var med "plus") väldigt lite över 3h, även om de skulle sova.

Eddie Vedder
2010-10-10, 11:26
LoL placebo? *popcorn*

Nej kontrollgruppen fick en dryck med samma smak utan ingredienserna vill jag minnas.

Erik W
2010-10-10, 18:15
Jag har testat celcius några ggr vid avsaknad av pwo.. Det jag märkte var att det var koffein i den, samt att jag blev hungrigare än vanligt efteråt. Så även om jag brände något extra så slank det ner mer kalorier än vanligt :-)

Ola Wallengren
2010-10-10, 18:46
Har inte studierna framför mig men har för mig att det rör sig om cirka 20 kcal extra.

Eddie Vedder
2010-10-10, 18:49
Här är studierna.

http://www.celsiussverige.se/content/documents/MASTER%20CLINICAL%20STUDIES%20BINDER.pdf

Ola Wallengren
2010-10-10, 19:09
Jo, precis. I den publicerade studien rörde det sig om ca 20-25 kcal under 3h jämfört med placebo.

hejhopp79
2010-10-11, 06:30
LoL placebo? *popcorn*

Att någonting är svårt att mäta innebär inte att det är placebo dock.

christofer79
2010-10-13, 14:45
Dricker du 2 glas vatten så bränner du 40kcal, drick 4glas så har du bränt 80kcal. Spar dina 25:- istället. Vatten är gratis.

Eddie Vedder
2010-10-13, 14:48
Dricker du 2 glas vatten så bränner du 40kcal, drick 4glas så har du bränt 80kcal. Spar dina 25:- istället. Vatten är gratis.

Fast Celsius i samma temperatur förbrukar ju också den mängden energi som vattnet skulle åstadkomma. ;) Just 40 kcal har jag inte läst något om dock, hur stort glas och vilken temperatur?

Malo
2010-11-14, 08:48
Rätta mig gärna om jag har fel. Men vad jag kan se står det ingenstans att Celsius bränner 100 kcal, utan 100 cal. Vilket är en viss skilnad.
Med reservation för att jag bara har skummat studien.

King Grub
2010-11-14, 09:29
Det står att deltagarna ökade sin energiförbrukning med 14% under samma mätperiod som "100 calories" nämns. Det kan knappast vara 100 kcal, men inte 100 kalorier heller.

JoeyP
2010-11-15, 15:29
Rätta mig gärna om jag har fel. Men vad jag kan se står det ingenstans att Celsius bränner 100 kcal, utan 100 cal. Vilket är en viss skilnad.
Med reservation för att jag bara har skummat studien.

Det stod på skylten där man köpte celsius drinkarna.

Bränn upp till 100 kalorier per drink!

JoeyP
2010-11-15, 15:30
Dricker du 2 glas vatten så bränner du 40kcal, drick 4glas så har du bränt 80kcal. Spar dina 25:- istället. Vatten är gratis.

Wo0t? Nae.

agazza
2010-11-15, 15:36
Angående vattnet och kalorier så är det väl bara att räkna på hur kallt det ska vara och hur mycket.


Angående drickan, innehåller den koffein och taurin? kostar den 25kr och smakar gott och har samma effekt som red bull så är väl inte det där ett dåligt substitut.

z_bumbi
2010-11-15, 15:37
Det stod på skylten där man köpte celsius drinkarna.

Bränn upp till 100 kalorier per drink!

Ja på skyltarna säger de inget om att det är 100 kcal och då är ju frågan om de gör en rejäl fuling.

King Grub
2010-11-15, 15:40
Wo0t? Nae.

Ren fysik. Det kostar energi att värma vattnet.

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/88/12/6015

JoeyP
2010-11-15, 15:47
Ren fysik. Det kostar energi att värma vattnet.

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/88/12/6015

Ja men inte 40kcal per glas? Vet inte riktigt hur ni menar nu, men jag menar att man förbränner 40kalorier.
Läste nånstanns att om man drack 4-5liter vatten om dagen så kanske man kom upp i 100-200kcal ökad förbrännning av ens energibehov.

Edit: Inte läst studien än.

Tvärarg
2010-11-15, 19:56
Finns ett fettförbrännande piller som jag ej kommer ihåg namnet på men det säljs på *************, det innehåller i princip exakt samma ämnen som i Celcius men då får du en månads burk för 200kr eller vad det nu var :p

agazza
2010-11-15, 20:07
Ja men inte 40kcal per glas? Vet inte riktigt hur ni menar nu, men jag menar att man förbränner 40kalorier.
Läste nånstanns att om man drack 4-5liter vatten om dagen så kanske man kom upp i 100-200kcal ökad förbrännning av ens energibehov.

Edit: Inte läst studien än.

Beror på storleken på glaset och hur kallt vattnet är som sagt.

dricker du ett glas på 5dl vatten som är ~6 grader (kylskåpskallt) så kommer du bränna 15,5kcal på uppvärmningen av det, ifall jag kommer ihåg rätt.

hejhopp79
2010-11-15, 20:24
Coolt, hade ingen aning om det där med vattnet.

Onigiri
2010-11-15, 20:31
Det kommer att drickas mycket vatten framöver på kolozzeum nu :)

agazza
2010-11-15, 20:54
Att värma 1 liter vatten 1 grad celsius kräver 1kcal energi har jag för mig.

Då borde det kosta kroppen samma mängd energi att värma vattnet man häller i sig, detta borde gälla allt man stoppar i sig som är kallare än sin egna inre kroppsvärme, jag räknade på 37 graders kroppstemperatur så det borde egentligen vara mer kcal, men jag vet inte riktigt vad man har för inre kroppstemperatur.

JoeyP
2010-11-15, 21:28
Nice. Man får se det som en bonus, inget jag kommer räkna på precis :D
Men kan vara skoj att få deffen att kännas mer som en deff när man tänker lite på sånt.

Typ krydda lite med chili, dricka kaffe, dricka vatten, dricka lite mjölk (kalcium), högprotein kost osv.

Behövs nog inte så mkt extra promenader då om man är normalt aktiv och tränar på gym.

Eddie Vedder
2010-11-15, 21:31
Nice. Man får se det som en bonus, inget jag kommer räkna på precis :D
Men kan vara skoj att få deffen att kännas mer som en deff när man tänker lite på sånt.

Typ krydda lite med chili, dricka kaffe, dricka vatten, dricka lite mjölk (kalcium), högprotein kost osv.

Behövs nog inte så mkt extra promenader då om man är normalt aktiv och tränar på gym.

Allt det där kände du väl redan till? Vi diskuterade ju TEF i en annan tråd där du fick panik över att du har räknat fel.

stevebc
2010-11-15, 21:44
Att värma 1 liter vatten 1 grad celsius kräver 1kcal energi har jag för mig.

Då borde det kosta kroppen samma mängd energi att värma vattnet man häller i sig, detta borde gälla allt man stoppar i sig som är kallare än sin egna inre kroppsvärme, jag räknade på 37 graders kroppstemperatur så det borde egentligen vara mer kcal, men jag vet inte riktigt vad man har för inre kroppstemperatur.Ja, alltså dricker du 1 liter isvatten så går det ju åt 37 kcal att värma det till kroppstemperatur.

Annars skulle man kunna ta en 10-minuters promenad i solen. Det är rätt soft. Jag hade fått rätt ont i tänderna för att inte säga magen av att dricka 1 liter isvatten.

agazza
2010-11-15, 21:55
Ja, alltså dricker du 1 liter isvatten så går det ju åt 37 kcal att värma det till kroppstemperatur.

Annars skulle man kunna ta en 10-minuters promenad i solen. Det är rätt soft. Jag hade fått rätt ont i tänderna för att inte säga magen av att dricka 1 liter isvatten.

Inlägget före räknade jag på runt 6 celcius på ett halvliters glas, det är väl inte så ovanligt.

Det var mest för att ge info, jag är rätt blötfet av mig nu för tiden ;)

JoeyP
2010-11-15, 21:59
Allt det där kände du väl redan till? Vi diskuterade ju TEF i en annan tråd där du fick panik över att du har räknat fel.

Aa det gjorde jag.
Har du nånting emot mig eller? Verkar som det.
Jag har lättare för att gå ner i vikt i jämn takt jämfört med att gå upp i vikt i jämn takt.
Därför är det mer en bonus vid deff.

Eddie Vedder
2010-11-16, 08:40
Aa det gjorde jag.
Har du nånting emot mig eller? Verkar som det.

Ne jag bara driver med dig. Du är ju inte det minsta uppjagad om din kost och din träning. *rolleyes*

JoeyP
2010-11-16, 17:43
Ne jag bara driver med dig. Du är ju inte det minsta uppjagad om din kost och din träning. *rolleyes*

Okej bra :D
Ne jag vet. Det låter värre än vad det är.
Jag har kort stubin helt enkelt :Virro

schabo-labo
2011-09-25, 18:39
Något nytt om studierna?

Är de att lita på?

King Grub
2011-09-25, 19:01
något nytt om studierna?

nä.

stevebc
2011-09-25, 19:09
Förresten, när man räknar på isvatten så får man ju substituera det med alternativet, som antagligen är ett glas inte-lika-kallt vatten.

Att helt sonika börja dricka mer vätska varje dag är ju inte särskilt sunt.

Säg att man dricker 15-gradigt (?) vatten vanligtvis. Då ger 1 liter isvatten bara 15 kcal skillnad.

Mastodon
2011-09-25, 22:33
låt oss inte glömma kalorierna som går åt av att hämta vattnet, öppna och stänga kylen, svälja, rapa och kissa. Jag ska nog skriva en bok om det. Om paulun kan sälja smörja kan jag