handdator

Visa fullständig version : Lotro - testa gratis


storPines
2010-10-09, 23:56
tankat hem och har 14 dagars provtid. Endast spelat upp en karaktär till lvl 10 så man är gode färsk i spelet.


Någon här som lagt ner lite mer tid på spelet?
Kul? enformigt? bla bla?

LadyG
2010-10-10, 00:09
Har en 65 loremaster, en 65 guardian och en 65 hunter och ytterligare några "halvklara", och jag är långt ifrån trött på spelet. Mycket går att göra solo, men hittar man en bra grupp kan man röja rejält. Vill man ta sig an the watcher ska man absolut försöka komma med i en raid som varit med förut.

Vill man följa storyn gör man det, annars skiter man i det. Det finns gott om quester, gott om möjligheter att levla utan att repetera sammaquester hela tiden. Mounts får man ganska tidigt, men i början är de lite slöa. Legendariska vapen kan man börja använda vid 45, det är bland det roligaste jag vet. Mycket spännande att levla ett nytt vapen, se om det blir bra och byta legacies (egenskaper, ungefär) om det inte blir som man hade tänkt sig.

Crafting är lite tidsödande men en duktig craftsman kan tjäna gott om pengar. Har inte sett en enda goldspammare på evigheter, så man får tjäna ihop pengarna the old fashioned way. Svårt däremot att hitta craftsman som kan göra bättre grejer än vissa drops. Å andra sidan har de bästa prylarna galen droprate, så räkna med att behöva en hel del tur :)

Monsterplay verkar däremot inte fungera så bra. De få gånger jag ens varit inne i monsterplay har jag varit ganska ensam, och en enda orc gör ingen större skillnad, så PvMP fungerar väl...si så där... inte alls. Vill du banka skiten ur andra spelare får du söka dig annorstädes. Vill du spela med andra spelare är LOTRO kanske din grej, eftersom LOTRO verkar ha dragit till sig ganska många spelare som är torra bakom öronen, artiga och hjälpsamma men få av de omogna, grälsjuka och allmänt jobbiga typerna.

Bland det roligaste jag vet är Skirmish mode, men det måste man ha Siege of mirkwood för att få tillgång till har jag för mig. Men skirmish är rent och skärt actionröj i en halvtimma eller mer. Du får en soldat tilldelad dig, som en pet, som du kan skaffa förmågor till (hela, buffa, dra till sig uppmärksamhet etc) och sen gäller det att antingen erövra något, försvara något eller utföra olika uppgifter, besegra vissa monster etc. Fienden vräker monster över dig hela tiden, du kanske har medhjälpare (det beror på vilken instance du är i) och det är allmänt skitkul helt enkelt. Ju fler ni är i samma Skirmish desto svårare kritter kommer det. Man kan köra solo också, men duo eller small fellowship är det roligaste!

Det som stör mig mest är att mina väskor är fulla, precis hela tiden! Jag verkar ha genetiska drag av hamster eller nått, för jag lyckas verkligen samla på mig prevcis allt... I övrigt älskar jag LOTRO :)

Mr.Cosybear
2010-10-10, 00:10
tankat hem och har 14 dagars provtid. Endast spelat upp en karaktär till lvl 10 så man är gode färsk i spelet.


Någon här som lagt ner lite mer tid på spelet?
Kul? enformigt? bla bla?

Körde på US som släppte free2play för ett tag sedan (osäker på om det kommit till eu än). Spelet är väl mer eller mindre samma skit som alla andra mmo förutom att det har en stabil story i grunden, men som sagt så är resten detsamma. Man gör samma grindquests och annat tråkigt. Spelade upp fyra gubbar till runt lvl 20 där questsen sedan tog slut såvida man inte betalar per månad eller samlar tillräckligt många turbine points. Anledningen till att jag körde fyra gubbar till den leveln var för att "harvesta" turbine points snabbt så man kan låsa upp questområden. Dock insåg jag ganska snabbt att det skulle ta alldeles för lång tid för att låsa upp hela spelet genom turbine points och därför lade jag ner skiten :)

Kan lägga till att skirmishmode, som ladyg skriver ovan, är/verkar riktigt kul utifrån det lilla skirmish jag fått tillgång till. Det enda roliga i Lotro tyvärr, men det slår wows instancer och BGs hands down.

Kwon
2010-10-10, 00:22
Coolt LadyG

Vilken klass är roligast/har mest djup/bidrar mest till teamplay? Är Trubadur kul?

Helst av allt skulle jag vilja vara ett grotttroll i Monsterplay som störde och skrämde olika spelargrupper (mitt under quest), om King G hade kört Lotro hade jag jagat honom tex.

Kwon
2010-10-10, 00:28
Jag tänkte också, om man kan kommunicera med andra Monster i Monsterplay, kanske man kan starta ett party med

Ett Grotttroll
En Uruk-Hai
En goblin
En Ringvålnad
En stor Spindel ala Honmonstret

Och sen bråka med olika parties bestående av Hobbits och äta upp dom om det går?

Kwon
2010-10-10, 00:31
Vilken server kör du på LG?

Guardian är Tanken va?

LadyG
2010-10-10, 00:52
Eldar kör jag på, inte RP-server (även om det finns de som kör RP också). Jag misstänker att man kan prata i Monsterplay eftersom det, de få gånger det varit andra spelare online har varit någon form av raid, eller liknande och då har det varit ett jäkla snattrande. Men om detta vet jag väldigt lite eftersom jag inte tagit itu med att utforska det. Men man kan vara spindel, wolfrider, orc och någon form av bågskytt i Monsterplay iaf, så vitt jag sett. Så långt sträcker sig mina kunskaper ungefär, på det området :)

Guardian är en av tank-klasserna, men en skickligt spelad captain (som eg är en buff- och boostklass med egen pet) kan till nöds fungera om man har en skicklig ministrel (en av helarna). Loremasters kan hela och göra revive också, men inte lika bra. En runekeeper kan hela och köra revive - och kan vara grymma på det också - men jag har för mig att den klassen hör till Siege of Mirkwood.

Den som alla vill vara polare med verkar vara Runekeeper eller Ministrel (trubaduren). Fast en bra Hunter rockar, om tanken bara håller monstren borta kan en bra hunter leverera brutalt mycket skada. I gengäld tål man inte lika mycket stryk, men det är ju det får man räkna med.

Men den överlägset bäste på DPS är, tror jag iaf, en välspelad champion. Hög dps, hög threat och ganska svårspelad men en skicklig spelare kan verkligen skövla. En bra Captain är iofs rena drömmen att spela ihop med, ökar skadan man delar ut och kan hela, revive och allt möjligt samt har en pet som hjälper till att slåss.

Allt beror nog på vilken stil man föredrar. Tjuven kan smyga, hålla sig dold och leverera brutala överfall, kasta ut caltrops, förblinda motståndaren och gömma sig på de mest otroliga ställen. Men det är inget jag tycker är kul, så även om klassen är bra tycker jag inte den är speciellt kul. Loremastern har klart flest pets som ger olika fördelar. Crowdcontroller, bra på att binda, låsa fast och skrämma monster. Inte lika bra på skada eller tåla stryk däremot.

Tyvärr har jag inte hunnit testa warden, men det lilla jag vet om den klassen är att den är svårspelad.

Det är nog därför jag har så många olika karaktärer, för vissa dagar vil man bara skövla och då går man in med en tank. Andra dagar är man på ett annat humör, då får man välja en av de andra filurerna.

Andy.da.wohoo
2010-10-10, 01:05
Jag spelade lotro ganska mycket under betan, har tillochmed köpt och spelat några månader som rast från wow. Kul spel, minns inte vilken klass jag spelar som dock, men vet att jag var en alv så troligtvis spelar jag som Hunter.

Jag gillade spelet pga dag/nattcykeln var lite snabbare så världen kändes lite större. Craftingsystemet är ganska trevligt och det känns belönande att jobba på det(tyckte jag när jag spelade, för sisådär ett-två år sen). Det är roligt att se och höra de som tar sig tid att lära sig spela instrumenten som finns tillgängliga. Rollspelandet när jag spelade var roligt, man kan få häftiga titlar och questen är roliga!


Kanske borde ta upp det igen, maxleveln var 65 sa du? Tror att min karaktär är runt 20.

Kwon
2010-10-10, 01:32
Om jag o ANdy hoppar in på din server, får vi gå med i din guild då LadyG? :D

KaptenKnäsvag
2010-10-10, 08:26
Jag spelade upp en hob till lvl 15 eller något, köpte spelet under 2007. Tyckte att det var SKITBRA, det är fortfarande en av mina käraste spelupplevelser någonsin när jag sprang omkring i the Shire och utförde små uppdrag och plockade äpplen. Men så fort jag lämnade området blev det tråkigt, så jag slutade spela.

1,5 år senare tänkte jag att jag skulle prova igen, skapade en hob, hade jätteroligt i the Shire helt ensam, blev klar med alla quests, lämnade området och spelet blev skittråkigt. Så jävla gött att ha köpt spelet och kört i två omgångar och bara kommit upp till ~lvl 15.

Kwon
2010-10-10, 08:43
Tog ner Gratis nu och tänkte testa!

Kör du på Eldar Knäsvag?

storPines
2010-10-10, 08:46
aha....Själv så gillar jag spelet den lilla jag hunnit spela.
Angående Pvp, går det att attackera andra spelare på utvalda "maps" eller är det monsterplay som gäller?

storPines
2010-10-10, 09:10
LadyG, tips på vilken server man bör välja med bäst population spelare?

Kwon
2010-10-10, 09:23
Då LadyG kör på Eldar tänkte jag testa starta en deffad alv som heter Grub på Eldar nu.

Hon verkar kunna liret etc

LadyG
2010-10-10, 09:43
Ett av de mer aktiva Kinships på servern verkar vara The Defenders of the White tree på Eldar. Jag ser dem ofta åtminstone, på olika ställen. De verkar köra mycket instances och raids också. Om de rekryterar däremot vet jag nte men det är bara att fråga :D
Det Kinship jag är med i rekryterar däremot inte f n.

Eftersom jag inte testat de andra servrarna är jag osäker på om de är mer befolkade eller inte. Jag är nöjd med hur det ser ut just nu, inte så trångt att man måste knuffas men inte sågles med spelare att det är svårt att hitta fellowships.

Det tar lite tid att levla till 65 även om man vet vart de bästa grindområdena finns etc, visst går ett att power gama upp en filur om man vill men då missar man en hel del roligt. Som supa-questen i the shire (en festivalquest, så den lär väl dyka upp under halloween hoppas jag) där The Ivy league vill att du ska fira med dem i varje Inn i the Shire. Man blir rejält packad efter ett tag :)

PvP är ganska begränsat, till ettenmoors och monsterplay först och främst men man kan duellera också. Det brukar vara röj i auktionshuset av alla ställen..?

Har man flera karaktärer kan de delvis dela utrymme i banken, shared storage. Suveränt om man har olika crafters som behöver byta material med varandra.

Det enda lite småtråkiga är att man får inte så många bra tips om vart man ska vända sig härnäst när man går upp i level, om man missar de få quester som pekar i rätt riktning alltså. Då kan man antingen hamna i highlevelområden oavsiktligt, och det är inte så kul, eller så hittar man inget att göra och det är ännu mindre roligt.

Kolozzeum borde ha ett eget Kinship :)

LadyG
2010-10-10, 09:48
Jo en sak till. Man kan köpa hus också. Ett Kinship kan skaffa ett kinshiphus med flera olika kistor för lagring av t ex föremål som recept, vapen, utrustning m.m. En spelare kan ha ett hus per konto, alla kontots karaktärer kan använda huset och kistorna. HUsen kan man pynta med fisketroféer, eller uppstoppade djur man slagit ihjäl eller andra troféer som man arbetat ihop med hos t ex alverna.

Om man blir tillräckligt god vän med alverna i Rivendell kan de ge ge tillgång till recept så crafters kan skapa suveräna prylar. Iom Siege of Mirkwood kan man bli vän med alverna i Lothlorien och en del av de grejer man kan köpa hos dem, om man är vän nog med dem, är brutalt bra. Men det kostar därefter också. Och liknande är det med de flesta grupper, man kan bli vän med dem och få tillgång till det som de är bra på om man är snäll. I vissa fall kan man t om få en titel :D

Mines of Moria ger tillgång till dvärgarna och om man blir bästis med dem får man köpa en turboget, väldigt söt (ett riddjur alltså, inte pet) :D

KaptenKnäsvag
2010-10-10, 09:53
Tog ner Gratis nu och tänkte testa!

Kör du på Eldar Knäsvag?

Tror nästan att jag gjorde det, men jag har ju inte spelat på länge. Ibland tänker jag fylla på bara för att komma tillbaka och leverera brev runt om i the Shire med den fina musiken i bakgrunden : )

Kwon
2010-10-10, 10:25
Vad heter ni på Eldar?

Tänkte adda er nu!

Kör en Trubadur som heter Kitanya

Vad krävs för att gå med i Team Lady G? :D

Edit: Såg att ni inte rekryterar! Då får det bli Defenders of the White Tree eller Team Grub :D