handdator

Visa fullständig version : Total relationship n00b - kan någon ge mig en hand?


Bubban
2010-10-08, 13:58
Tjolohoppsan!

Jag är inte precis den som träffar tjejer i någon längre utsträckning, har mest varit ONS situationer, men igår träffade jag en tjej som jag gör Human Anatomy med (en klass på ca 100 personer) på Ministry och strulade lite och hade allmänt kul. Jag träffade henne nu på morgonföreläsningen och hon hade också kul men var tvungen att kila. Har hennes nummer dock.
Till frågan; vad skall jag göra? Jag tyckte om att spendera tid med henne och hon är väldigt söt, men jag vill inte heller inleda ett seriöst förhållande andra veckan av universitetet (formulering?).
Har någon varit i samma situation, om ja; vad gjorde du och vad hände?
Är så förvirrad, Hjälp! :/

xodd
2010-10-08, 14:08
Släng iväg ett sms o fråga om hon har lust o ta en fika efter någon föreläsning. Sedan är det bara att ta det för vad det är. En fika för att spana läget lite :)

Eller så hugger du henne efter någon föreläsning och frågar samma sak. Risken är då att ni blir fler än bara ni två, men det kanske inte skadar sådär i början när du inte är riktigt säker på vad du vill ha med henne (om jag förstått dig rätt?)

Stefan J
2010-10-08, 14:11
Tjolohoppsan!

Jag är inte precis den som träffar tjejer i någon längre utsträckning, har mest varit ONS situationer, men igår träffade jag en tjej som jag gör Human Anatomy med (en klass på ca 100 personer) på Ministry och strulade lite och hade allmänt kul. Jag träffade henne nu på morgonföreläsningen och hon hade också kul men var tvungen att kila. Har hennes nummer dock.
Till frågan; vad skall jag göra? Jag tyckte om att spendera tid med henne och hon är väldigt söt, men jag vill inte heller inleda ett seriöst förhållande andra veckan av universitetet (formulering?).
Har någon varit i samma situation, om ja; vad gjorde du och vad hände?
Är så förvirrad, Hjälp! :/

Haha, detta är en sak i livet man får lära sig själv ;) Man kan inte läsa sig till hur man får vänner eller flickvänner.

Kek
2010-10-08, 14:33
Haha, detta är en sak i livet man får lära sig själv ;) Man kan inte läsa sig till hur man får vänner eller flickvänner.

Nä men tips o råd kan man alltid få. Brukar så gott som dagligen rådgöra och snacka med kompisar för att få bekräftelse och deras välsignelse.

Släng iväg ett sms och fråga om hon villa hitta på något, ut o ta en en öl eller vad som helst. Brukar va en bra början till att få prata och lära känna varandra lite bättre.

Grotesk
2010-10-08, 15:08
Som Krampus skulle sagt; man frågar inte Kollo om hjälp. :D

Dav0d
2010-10-08, 15:20
Släng iväg ett sms o fråga om hon har lust o ta en fika efter någon föreläsning. Sedan är det bara att ta det för vad det är. En fika för att spana läget lite :)

Eller så hugger du henne efter någon föreläsning och frågar samma sak. Risken är då att ni blir fler än bara ni två, men det kanske inte skadar sådär i början när du inte är riktigt säker på vad du vill ha med henne (om jag förstått dig rätt?)

Sms? Nej man ringer...
Jävla sms sjuka fegisar har.

Modify
2010-10-08, 18:33
Sms? Nej man ringer...
Jävla sms sjuka fegisar har.

Sms är faktiskt riktigt bra. Då kan personen man messar svara i sin egen takt osv..

Arf Pingvin
2010-10-08, 18:40
Jag tyckte om att spendera tid med henne och hon är väldigt söt, men jag vill inte heller inleda ett seriöst förhållande andra veckan av universitetet (formulering?).

Tror du hon vill inleda ett seriöst förhållande andra veckan av universitetet? Kör på se var det leder.

Ape3
2010-10-08, 18:45
Sms funkar ju, då kan hon fundera i lugn och ro vad hon vill svara med.

Andy.da.wohoo
2010-10-09, 00:11
Sms funkar ju, då kan hon fundera i lugn och ro vad hon vill svara med.

Och ger gott om tid för överanalysering.

babidi
2010-10-09, 00:14
"spontanträffa" henne lite mer så kanske ni kan ramla in på ett fik efter en förläsning. Försök vara så naturlig som möjligt.

HulkH
2010-10-09, 00:45
Skulle kört på smset och sen en fika :)

mattepatte
2010-10-09, 08:05
SMS=Omväg.

babidi
2010-10-09, 09:54
direkt när du smsar för första gången om att göra något så kopplar hon direkt att du vill ligga/ha ett förhållande. Tjejen tar ofta valet precis då. För att förbättra dina chanser måste du visa mer av dig innan du tar klivet över linjen och i hemlighet avslöjar dina intentioner. Därför ska du hålla tillbaka smset och följa mitt råd ovan.

Bubban
2010-10-15, 22:53
Update: Smsade henne och hon svarade javisst till en kopp kaffe. Hon hade för mycket att göra under dagen så vi träffades halv 9 på kvällen och tog en runda till några pubar, snackade jättelänge, hon visade sitt rum, sen gick vi tillbaka till mitt rum -> tog initiativet till en kyss one thing led to another... Jag måste sluta tvivla på mig själv.

stevebc
2010-10-15, 23:04
Mycket bra jobbat. Som du säger själv, det är bara du som sätter gränserna.