handdator

Visa fullständig version : Vad gör jag för fel ?


Knaz
2010-10-07, 21:14
Är ny här så jag får väl börja med att säga hej ^^

Nu till problemet.

Jag har nu efter ca 2-3 månaders gymmande bestämt mig för att dela upp kroppen på olika dagar som alla andra ^^ Idag va första dagen och de börjades med bröst men vilken övning jag än gjorde så kändes de ingenting i bröstet utan bara i armarna. *gah!*

Testade hantel press, lutande hantel press, cable cross, bröstpress och bänk i smith.

Va kan jag göra för fel ? Är jag för svag i bröstet så armarna får göra jobbet eller nå fel på tekniken eller va är de ?

Tacksam för hjälp !

Masterpan
2010-10-07, 21:18
Är ny här så jag får väl börja med att säga hej ^^

Nu till problemet.

Jag har nu efter ca 2-3 månaders gymmande bestämt mig för att dela upp kroppen på olika dagar som alla andra ^^ Idag va första dagen och de börjades med bröst men vilken övning jag än gjorde så kändes de ingenting i bröstet utan bara i armarna. *gah!*

Testade hantel press, lutande hantel press, cable cross, bröstpress och bänk i smith.

Va kan jag göra för fel ? Är jag för svag i bröstet så armarna får göra jobbet eller nå fel på tekniken eller va är de ?

Tacksam för hjälp !

Försök att brösta upp dig mer och försök att få till en bra stretch i tuttarna när du kör

tbl
2010-10-08, 06:20
Var precis likadant för mig i början. Kontakten och styrkan i bröstet kom med tiden och i takt med att de växte och blev större. Så en förklaring, förutom att du kanske behöver jobba lite på tekniken, kan faktiskt vara att du inte har tillräckligt med muskler på bröstet för att känna att du jobbar med dem :)

Knaz
2010-10-08, 15:06
Okej ^^

Ska brösta upp mig mer och köra ett tag och se om de blir nån skillnad :)

Brickhead
2010-10-08, 15:42
börja med lättare vikten och få in tekniken så du känner att du får in kontakten med bröstet.

Axooot
2010-10-08, 18:47
Får själv knappt aldrig pump eller träningsvärk i brösten. Tycker att de har utvecklats väldigt bra ändå. Kom ihåg att träningsvärk inte är ett kvitto på att du har gjort rätt och att det '' tar '' bra.