handdator

Visa fullständig version : Robinson 2010


Torsk_ole
2010-10-07, 18:22
Börjar om 40 min på tv4*popcorn*

Ska vara det hårdaste någonsin (som vanligt:D)

Letar på tv4.se så kan ni hitta världens coolaste djungelgym enligt Paolo Roberto.

Någon mer än jag som ska kolla?

Mago
2010-10-07, 19:06
Är det en Svedberg från kolo? :)

MasterChief
2010-10-07, 19:21
Förra säsongen var faktiskt sevärd. Hopppas det är bra profiler de hittat.

mangs
2010-10-07, 19:24
Äntligen!

mangs
2010-10-07, 19:30
Om det är Svedberg så ligger de andra illa till om dert kommer till armbrytning, hålla andan eller fridykning. Hoppas han kommer ha kolo-Tshirt på sig. :)

Angel
2010-10-07, 19:38
Kompisens storasyrra är med, så jag kommer kolla. Plus att Paolo är sjukt cool, såg han glida förra helgen.

mangs
2010-10-07, 19:42
Är du tillbaka? Välkommen!

Torsk_ole
2010-10-07, 20:04
Gurkan är helt klart min favorit, sjukt rolig snubbe!

Torsk_ole
2010-10-07, 20:06
Haha, jag har ju stavat fel på Robinson.

Svensk stavning:D

Herr Oberst
2010-10-07, 22:24
Gurkan och hans sopa till kompis är ju de bajsigaste människor jag sett sedan Herman 1998. Bort med dom.
För övrigt synd att inte butchflatan fick åka hem direkt.

G_lund
2010-10-07, 22:25
Om 30år kommer pizzabagaren vara precis som pappan i Jalla Jalla :D

ARMSTARK
2010-10-08, 07:56
Gurkan, aaahahahaha, vilken snubbe, hoppas han får vara kvar till finalen, absolut favorit. "Fi fan, aldri at ja eter Co-co, snakar vi kebap de e en annan femma"

rooz
2010-10-08, 08:07
Gurkan, aaahahahaha, vilken snubbe, hoppas han får vara kvar till finalen, absolut favorit. "Fi fan, aldri at ja eter Co-co, snakar vi kebap de e en annan femma"

Det var den ända jag såg, vilken jävla pajas...

Pompere
2010-10-08, 10:13
En från gymmet är med tydligen, ska definitivt följas.

MasterChief
2010-10-08, 10:52
Otroligt, äntligen en person som faktiskt verkar kunna överleva på riktigt. Han kunde till och med göra upp eld. Hoppas han vinner.

Solros
2010-10-08, 12:14
Otroligt, äntligen en person som faktiskt verkar kunna överleva på riktigt. Han kunde till och med göra upp eld. Hoppas han vinner.

Och det är sjukt svårt. I amerikanska versionen så har (vad jag hört) typ en enda person lyckats på tjugo säsonger, med enbart hjälp av pinne.

Torsk_ole
2010-10-14, 18:42
18 min kvar *popcorn*

De blir lätt ostkaka ikväll

Arf Pingvin
2010-10-14, 19:12
Och det är sjukt svårt. I amerikanska versionen så har (vad jag hört) typ en enda person lyckats på tjugo säsonger, med enbart hjälp av pinne.

Eftersom det första Robinson gjordes av svenska Strix 1997 så finner jag siffran 20 säsonger i USA som högst osannolik. Typ en är också en högst osäker siffra.

Mago
2010-10-14, 19:21
Eftersom det första Robinson gjordes av svenska Strix 1997 så finner jag siffran 20 säsonger i USA som högst osannolik. Typ en är också en högst osäker siffra.

Där heter det Survivor, och det är 2 säsonger per år.

Torsk_ole
2010-10-14, 19:39
Varför vill man rösta ut de bästa, man blir så arg!

Blir sugen på att vara med:D

AronP
2010-10-14, 19:41
Jag vill fan att gurkan-pakten ska slå ut dom andra i det laget. Hela den pakten känns som misslyckade individer som inte skulle ha en chans att överleva på en ö - jag vill se den misären.

Fö så stör jag mig på den baltiska flatan.

Mago
2010-10-14, 20:04
Tack gode gud att Paolo har skaffat sig lite programledarskills.. Innan var det outhärdligt att se honom i den rollen. :)

Ristretto
2010-10-14, 20:12
Varför säger de att de inte vill bli utrustade utröstade är ordet de avser?

Herr Oberst
2010-10-14, 20:28
Jag vill fan att gurkan-pakten ska slå ut dom andra i det laget. Hela den pakten känns som misslyckade individer som inte skulle ha en chans att överleva på en ö - jag vill se den misären.

Fö så stör jag mig på den baltiska flatan.

Vore roligare att se gurkfettot, idioten josefine och den puckade kongo-flavia bo själva på en riktigt usel ö. Fyfan va dom hade ruttnat bort. Alla är så värdelösa att dom inte ens skulle kunna hålla ordning på sin egen avföring.

Och ja, baltfllatan är vidrig

MasterChief
2010-10-14, 20:29
Och det är sjukt svårt. I amerikanska versionen så har (vad jag hört) typ en enda person lyckats på tjugo säsonger, med enbart hjälp av pinne.

Då har vi olika definitioner av vad som är "sjukt svårt". Människan har kunnat göra eld i nästan en miljon år. Att flyga till månen är sjukt svårt. Att göra eld är enklare; men som vanligt handlar det om att öva en del. Hade jag åkt till Robinson hade åtminstone jag övat så in i helvete på att just göra eld.

MasterChief
2010-10-14, 20:30
Synd att inte gurkjäveln har blivit uppäten av en haj ännu.

Nitrometan
2010-10-15, 07:11
Synd att inte gurkjäveln har blivit uppäten av en haj ännu.

Jag tror inte att hajarna vill ha honom. :(

mangs
2010-10-15, 07:33
Än så länge gillar jag årets produktion då det verkar tuffare, även om en del av deltagarna från början verkade tro att det handlad om någon charter.

Det verkar tufft och det är hårda ord vilket borgar för bra TV-underhållning. Dessutom verkar det faktiskt som att det kommer bli svårt att pakta då det hela tiden kommer bli nya konstellationer. Skönt att se att det verkar som att Sop-pakten är tillfälligt bruten.

Gurkan, Josephine och Flavia må vara dåliga tävlande men ack så underhållande att se deras patetiska och naiva inställning. Undras ifall de visste vad de sökte till?

Scratch89
2010-10-15, 09:46
Otroligt, äntligen en person som faktiskt verkar kunna överleva på riktigt. Han kunde till och med göra upp eld. Hoppas han vinner.

Haha, kom ihåg förra året. Jarmo var hur grym som helst, var ute och jagade, satte upp fällor, gjorde eld, rensade fisk osv. Var grym på det mesta, och kom till final. Som moståndare hade han en konsultfet trebarnsmamma som kom sist i varenda tävling, röstade för en pakt som höll i tre avsnitt och såg sina barn i skuggan från solen. Hon vinner en sista avgörande tävling, och vinner hela tävlingen för att de andra f*ttorna inte tyckte om Jarmo, och därför röstade på henne, för att han vägrade vara med på deras fulspel under tävlingens gång.

Anabolismus
2010-10-15, 10:30
Haha, kom ihåg förra året. Jarmo var hur grym som helst, var ute och jagade, satte upp fällor, gjorde eld, rensade fisk osv. Var grym på det mesta, och kom till final. Som moståndare hade han en konsultfet trebarnsmamma som kom sist i varenda tävling, röstade för en pakt som höll i tre avsnitt och såg sina barn i skuggan från solen. Hon vinner en sista avgörande tävling, och vinner hela tävlingen för att de andra f*ttorna inte tyckte om Jarmo, och därför röstade på henne, för att han vägrade vara med på deras fulspel under tävlingens gång.

Förr, förra året. Och hon vann faktiskt 1 tävling xD Men håller med dig annars.

Traenarn
2010-10-15, 11:08
Haha, kom ihåg förra året. Jarmo var hur grym som helst, var ute och jagade, satte upp fällor, gjorde eld, rensade fisk osv. Var grym på det mesta, och kom till final. Som moståndare hade han en konsultfet trebarnsmamma som kom sist i varenda tävling, röstade för en pakt som höll i tre avsnitt och såg sina barn i skuggan från solen. Hon vinner en sista avgörande tävling, och vinner hela tävlingen för att de andra f*ttorna inte tyckte om Jarmo, och därför röstade på henne, för att han vägrade vara med på deras fulspel under tävlingens gång.

Kan nog ha vart den sämsta avslutningen på ett robinson någonsin!


Varför rösta fram vinnaren, hur tänker paolo egentligen?
Hade t.o.m vart bättre med diktatur, att ledaren för varje lag får välja vem som ska åka hem. I alla fall en bit in i tävlingen. Då skulle de som bidrog minst till lagen (både i tävlingar, socialt och i lägret) försvinna först.Ta bort paktsystemet och vi får genast en riktigt robinsontävling! :)

Trodde Paolo sagt att Robinson skulle handla om överlevnad. Patetiskt att soffpotatisar med dålig självinsikt ska få vinna robinson*cry*

Solros
2010-10-15, 11:54
Eftersom det första Robinson gjordes av svenska Strix 1997 så finner jag siffran 20 säsonger i USA som högst osannolik.

Det har sänts 20 säsonger i USA, och den 21a sänds just nu.
Jag finner dig högst osannolik.

Arf Pingvin
2010-10-15, 12:05
Varför rösta fram vinnaren, hur tänker paolo egentligen?
Hade t.o.m vart bättre med diktatur, att ledaren för varje lag får välja vem som ska åka hem. I alla fall en bit in i tävlingen. Då skulle de som bidrog minst till lagen (både i tävlingar, socialt och i lägret) försvinna först.Ta bort paktsystemet och vi får genast en riktigt robinsontävling! :)

Trodde Paolo sagt att Robinson skulle handla om överlevnad. Patetiskt att soffpotatisar med dålig självinsikt ska få vinna robinson*cry*

Är det Paolo som bestämmer eller är det ett produktionsbolag bakom?...

Det har sänts 20 säsonger i USA, och den 21a sänds just nu.
Jag finner dig högst osannolik.

Aw. Busted. Tänkte inte på att de sänder två säsonger per år :)

Solros
2010-10-15, 12:08
Då har vi olika definitioner av vad som är "sjukt svårt". Människan har kunnat göra eld i nästan en miljon år. Att flyga till månen är sjukt svårt. Att göra eld är enklare; men som vanligt handlar det om att öva en del. Hade jag åkt till Robinson hade åtminstone jag övat så in i helvete på att just göra eld.

Att flyga till månen har vi kunnat göra i över fyrtio år. Att resa tillbaka i tiden däremot, det är svårt.*rolleyes*

Även om extremt få har lyckats göra upp eld med bara pinnar i amerikanska versionens tjugo säsonger så tvivlar jag inte på att du självklart skulle fixa det.

Chaan
2010-10-15, 13:27
Ska vara det hårdaste någonsin (som vanligt:D)


Pulo Robutto är jetehård *flex*

Desutom intelektuel :cool:

han har forskat på informationsteknik och kommit fram til
http://www.kandisjakten.se/?page_id=4
Internet är en bottenlös avgrund av skitsnack

Traenarn
2010-10-15, 14:01
Är det Paolo som bestämmer eller är det ett produktionsbolag bakom?...

Whatever. :)

MasterChief
2010-10-15, 15:31
Även om extremt få har lyckats göra upp eld med bara pinnar i amerikanska versionens tjugo säsonger så tvivlar jag inte på att du självklart skulle fixa det.

I dagsläget så skulle jag inte kunna det. Det är dock inte magi att skapa eld. Det trodde man förr i tiden kanske.

Cilia
2010-10-17, 19:23
Latmaskarna är så irriterande men jag förstår inte varför Paolo skäller ut dom i örådet och argumenterar om att det var 9000 som sökte bla bla bla. Det är ju dom som valt ut deltagarna och varje år väljer dom ut ett antal slöfockar för att få konflikter.

Det hade varit kul med ett Robinson med bara överlevare men det skulle naturligtvis bli ett helt annat program.

Apos78
2010-10-17, 19:49
Robinson får gärna innehålla slöfockar men då ska det inte presenteras som Den starkaste vinner och Hårt hit och dit. Skippa ordet överlevnad helt och hållet i manus. Dock gillar folk slöfockarna. Att irritera sig på, att heja på (man är själv en slöfock), att hatälska, att bara älska, att bara hata.

Cilia
2010-11-13, 20:56
Tittar på senaste avsnittet och han Mats är rolig. Han har mage att tycka att den nya killen är oförskämd och kaxig. Mats som stod och skrek över den där killen när han vann brottningen på stången. Snacka om att vara dålig vinnare. Han har noll självinsikt.

MasterChief
2010-11-14, 08:19
Tittar på senaste avsnittet och han Mats är rolig. Han har mage att tycka att den nya killen är oförskämd och kaxig. Mats som stod och skrek över den där killen när han vann brottningen på stången. Snacka om att vara dålig vinnare. Han har noll självinsikt.

Instämmer. Lite skönt var det att Roberto konfroterade honom på örådet.

myggan
2010-12-17, 18:06
Börjar dra ihop sig, vem tror ni/hoppas ni vinner? *popcorn*

MasterChief
2010-12-17, 19:32
Börjar dra ihop sig, vem tror ni/hoppas ni vinner? *popcorn*

Erik

Jorpa
2010-12-17, 21:14
Börjar dra ihop sig, vem tror ni/hoppas ni vinner? *popcorn*

Gillar mats faktiskt sen jukka, erik

Erik förtjänar nog mest.

Helene hatar jag nog, eller?

skeletron
2010-12-17, 21:23
Gillar mats faktiskt sen jukka, erik

Erik förtjänar nog mest.

Helene hatar jag nog, eller?

Hon verkar ju nästan psykopatisk, ingen som jag tycker ska vinna. Erik är en skön prick däremot. Sen kan man ju fråga vem som är "värdig robinson".

MasterChief
2010-12-17, 21:30
Nu blev det nog Christoffer eller Bang. Tyckte Erik betedde sig illa med allt snack innan örådet och sedan rösta på Bang i alla fall.

Jorpa
2010-12-17, 22:57
Nu blev det nog Christoffer eller Bang. Tyckte Erik betedde sig illa med allt snack innan örådet och sedan rösta på Bang i alla fall.

Han ville inte framstå som en backstabber men ack vad fel han gjorde.

Alltså har det någon gång hänt att det blir lika? det händer fan aldrig. Önskar han rösta på jukka.


Daniel gillar jag som fan också, ingen annan som gillar honom?

myggan
2010-12-18, 13:03
Ja det kändes lite som att Erik föll för all press och röstade bort sig och det lär han vara väldigt bitter över själv också. Känns dock konstigt att spekulera i något som tv vrider och vänder på för att spegla hur dom vill. De gör ju allt för att skapa ett spännande program, men jag skiter i vem som vinner nu då jag anser att alla som inte var värdiga har åkt ut förutom Helene, hon vill jag absolut inte se som vinnare.

Herr Oberst
2010-12-18, 13:43
Daniel och Elin är dom som borde göra upp om det. Tyvärr kan bara en av dom ta sig till final. Så då får jag säga Elin

Cilia
2010-12-18, 20:21
Jag gillar/gillade också Elin. Hon är den enda som inte har gnällt. När alla andra klagar på att dom är trötta, hungriga och eländiga så är hon bara full av energi och bubblar över hur mycket hon gillar att vara där och hur kul det är och att hon bara vill tävla. Cool tjej helt enkelt.

Det är något konstigt med Mats, kan inte riktigt sätta fingret på det. Men han har sån enorm hang up på att hans barn ska vara stolta över honom. Sen har han alltid en sån konstig analys av dom andra. Som det bara är han som har goda intentioner.

Jorpa
2010-12-18, 21:28
Baabam!

ERIK!

Remote
2010-12-18, 21:31
Jag tror de flesta gissar på Erik :P

Herr Oberst
2010-12-18, 21:57
Jag gillar/gillade också Elin. Hon är den enda som inte har gnällt. När alla andra klagar på att dom är trötta, hungriga och eländiga så är hon bara full av energi och bubblar över hur mycket hon gillar att vara där och hur kul det är och att hon bara vill tävla. Cool tjej helt enkelt

+1
Grym tjej som hela tiden glöder av hunger, energi och tävlingslusta. Att hon sen är från Skåne och dessutom är jävligt snygg är bara en bonus

Landström
2010-12-18, 22:43
+1
Grym tjej som hela tiden glöder av hunger, energi och tävlingslusta. Att hon sen är från Skåne och dessutom är jävligt snygg är bara en bonus

Jag gillade oxå Elin. Bra inställning och kämpaglöd. Hon hade inte onödigt mycket kläder på sig heller. :thumbup:

exponent
2010-12-19, 00:26
Så klantigt att det läckte ut..
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Robinson%20vinnaren.pdf