handdator

Visa fullständig version : Jobba på Lidl 2010 ?


Pdaddy
2010-10-07, 14:18
Hur är det att jobba på Lidl 2010, är det samma skit som när dom kom till Svea rike ?

Någon här som kan uttala sig, som jobbar där nu ?

Nej, jag skall ej byta jobb :D

Pd

Grahn
2010-10-07, 14:19
Pdaddy klättrar på karriärstegen? :D

Pdaddy
2010-10-07, 14:20
Pdaddy klättrar på karriärstegen? :D

Ehhh, nej *popcorn*

Pd

Gober
2010-10-07, 14:58
Tror dom blev tvingade att följa de regler som facket ställer på arbetsgivare. Så dom är förmodligen inte mycket sämre än andra butiker. Förmodligen anställer dom väll bara folk på timmar, deltid osv. Men det är dom ju inte ensamma om.


Skräckhistorier har det ju varit gott om förut. Som att man bara anställde folk på 4timmars arbetsdag då de anställda ej fick rast. Hade en tjej mens fick hon då ha ett rött band på sig som visade att det var ok att gå på toa....Har inga källor på sanningen om detta ;)

Och nej, har aldrig jobbat på Lidl och kommer aldrig göra :)

Pdaddy
2010-10-07, 15:07
Tror dom blev tvingade att följa de regler som facket ställer på arbetsgivare. Så dom är förmodligen inte mycket sämre än andra butiker. Förmodligen anställer dom väll bara folk på timmar, deltid osv. Men det är dom ju inte ensamma om.


Skräckhistorier har det ju varit gott om förut. Som att man bara anställde folk på 4timmars arbetsdag då de anställda ej fick rast. Hade en tjej mens fick hon då ha ett rött band på sig som visade att det var ok att gå på toa....Har inga källor på sanningen om detta ;)

Och nej, har aldrig jobbat på Lidl och kommer aldrig göra :)

Tack för inlägget !!

Jo mkt halvtidsanställda, så mkt 4 timmars pass..

Någon mer ?, possetivt ?

Pd

Pudzianovski
2010-10-07, 16:37
Att jobba på LIDL 2010 är nog ok men jag tror att 2011 kommer bli ett riktigt jävla supermegagrymt år att jobba på LIDL! :hbang:

/Leadäl

C.E.J.
2010-10-07, 16:39
von Huff has the scoop!

von huff
2010-10-07, 16:42
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148404

Pdaddy
2010-10-07, 17:25
Tack VonHuff !!

Ja man vill ju liksom inte tro på allt man hör, men i detta fall är det ju svårt att ungå fakta. Men inget säger att om man som låt säga 35 åring börjar på Lidl, att man då skall bli körd med lika mkt som en nyexaminerad ungdom !!

PD

von huff
2010-10-07, 17:30
Tack VonHuff !!

Ja man vill ju liksom inte tro på allt man hör, men i detta fall är det ju svårt att ungå fakta. Men inget säger att om man som låt säga 35 åring börjar på Lidl, att man då skall bli körd med lika mkt som en nyexaminerad ungdom !!

PD

Det jag skrev var ren fakta+ att många många andra har samma erfarenheter som jag fastän det kan skilja tusentals km mellan butikerna.Sen kanske jag hade extra otur med att få ett riktigt rötägg till chef men att kassasystemen,pantsystemen och personalsystemet är från helvete kommer man inte ifrån

Pdaddy
2010-10-07, 20:31
Det jag skrev var ren fakta+ att många många andra har samma erfarenheter som jag fastän det kan skilja tusentals km mellan butikerna.Sen kanske jag hade extra otur med att få ett riktigt rötägg till chef men att kassasystemen,pantsystemen och personalsystemet är från helvete kommer man inte ifrån

:thumbup:

Pepparkakssmurfen
2010-10-07, 21:08
Får man personalrabatt på kvarg?

hugok
2010-10-08, 13:30
Får man personalrabatt på kvarg?

+1. Förresten, gäller det extrapriset fortfarande?

Pepparkakssmurfen
2010-10-09, 20:33
bumpeli bumpbump

von huff
2010-10-09, 20:49
Rabat??AHhaha nä men du blir troligtvis beskylld för stöld ifall du glömmer att visa kvittot om chefen frågar om det är din kvarg

tsp
2010-10-09, 21:02
Tror dom blev tvingade att följa de regler som facket ställer på arbetsgivare. Så dom är förmodligen inte mycket sämre än andra butiker. Förmodligen anställer dom väll bara folk på timmar, deltid osv. Men det är dom ju inte ensamma om.


Skräckhistorier har det ju varit gott om förut. Som att man bara anställde folk på 4timmars arbetsdag då de anställda ej fick rast. Hade en tjej mens fick hon då ha ett rött band på sig som visade att det var ok att gå på toa....Har inga källor på sanningen om detta ;)

Och nej, har aldrig jobbat på Lidl och kommer aldrig göra :)

Tyvärr finns det stort utrymme att kringgå lagar och regler, även om det verkar fint och bra på pappret. Man kan slarva med löneutbetalning, fuska med arbetstiden, sätta tokhög press på de anställda genom att ställa orimliga krav osv.

von huff
2010-10-09, 21:05
+1.Det är stor skillnad mellan butikerna av vad jag har hört av andra som jobbar på andra butiker

Duffman
2010-10-10, 12:07
Har hört skräckhistorier om stället. Bla att det inte fick finnas tillräckligt med stolar i fikarummen och ingenting på väggarna där (så att alla inte skulle sitta där samtidigt och att miljön skulle vara så stel som möjligt så att folk skulle jobba istället), att butikschefen inte ens hade mandat att köpa ett par handskar till personalen som packade upp varorna utan höra med personer högre upp i ledningen, att det knappt var okej att gå på dass etc etc... skulle aldrig sätta min fot på stället eller sponsra dem genom att handla där om de inte bättrat sin personalpolitik.

Det här är väl heller inte så jävla bra pr
http://www.expressen.se/nyheter/1.1525359/lidl-chef-avskedad-spionerade-pa-personalen

Inte det här heller:
http://uppmana.nu/nyheter-arbetsmarknad/3953-lrisvaruhuskedjan-lidl-fh-facklig-kritik

Eller det här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=887431

Three pigs
2010-10-10, 12:21
Av det man hört, ungefär som det von huff säger, så är det förjävligt.

OK med billigt kvarg, men annars låter man bli butiken.