handdator

Visa fullständig version : Fotbollssatsning!


Varta
2010-10-06, 19:56
Hej Kolozzeum!
Jag är en kille på 16 år som spelar fotboll. Fotbollssäsongen är slut för ett tag sedan och nu har jag tänkt ligga i rejält i vinter för att bli snabbare och starkare samt i skadeförbyggande syfte (framförallt knä). Sen så vill jag även lägga på mig ett par kilon.
Jag undrar nu om någon har lust att hjälpa mig med ett schema, eller bara ge mig tips och hjälp?
Jag har googlat en massa, och självklart hittar jag bra saker men känner att det inte riktigt blir så individuellt så jag tänkte testa här.

Jag har läst för att bli snabbare/kvickare så skall man köra korta, tunga explosiva set. Syftar på benen då alltså.
Vilka benövningar ska jag köra? Hur? Vilka ska man köra ett ben på?(eftersom fotboll är en 1bens sport)

Bålen är även något som är väldigt viktigt i fotboll.

Värt att lägga till är att jag har riktiga kycklingben, jag väger 66kg och är 179 cm. Har aldrig tränat benen ordentligt på gym, bara kört 15x3 set.

Om någon skulle vara sugen att hjälpa mig med ett schema så är jag beredd att lägga ner 4-5 ggr i veckan! Jag satsar hårt på bollen.

Hoppas jag inte förvirra er allt för mkt (bara att fråga om ni inte fattade).
Och jag är tacksam för alla sorters svar.

Tack så mkt!

Hoppas jag skrev detta i rätt avdelning, om inte säg gärna till för jag är rätt så ny här!

Ondskapelsen
2010-10-06, 20:27
- Kolla Z_Bumbis klistrade tråd.
- Välj 2- eller 3-split.
- Träna.
- Vinn!