handdator

Visa fullständig version : Fettminskning, hur gör jag?


Tmp
2010-10-06, 19:19
Tja, jag vänder mig hit från en massa läsande och frågeställningar. Utan direkt svar på det jag söker.
Jag väger nu 85 kilo, är 183 cm lång och är 19 år.
Min vecka ser i stort sett ut såhär:
-Måndag - Basket
-Tisdag - Styrketräning & Basket
-Onsdag - Styrketräning
-Torsdag - Vilodag
-Fredag - Basket
-Lördag - Styrketräning (alt. vila)
-Söndag - Vilodag (alt.Styrketräning)

3 gånger styrketräning och 3 gånger basket i veckan + match.
Innan vartannat styrkepass kör jag cardio, 10 minuter ungefär.
Jag äter inte dåligt, men det händer att man käkar snabbmat någon gång då o då och festar kanske 1 gång/månaden med öl.

Jag tror jag skulle kunna gå ner lite mer för att det är både bra för basketen (snabbare, hoppa högre m.m) och som plus att få fram rutorna och få en mer "fit" figur. ALLTSÅ FETTMINSKNING.

Det jag undrar är vilken åtgärd jag ska göra för att snabbast minska i några kilo och få en deffad figur? Ska jag ändra på kosten? Som det ser ut nu äter jag den mat jag får i skolan och hemma, men inte i mindre portioner flera gånger om dagen som många säger att man ska göra. Jag käkar mig ganska mätt, svårt att inte äta sig lite övermätt när man älskar mat som mig.

Målet är att gå ner några kilo och få en deffad kropp. Så rekommenderar ni att jag ska ändra på kosten eller fortsätta med min nuvarande träningsplan eller ändra på den?
Ge gärna synpunkter på vad ni tycker om min regelbundna träningsvecka. Tack

clappen
2010-10-06, 20:06
Räkna ut ditt kaloribehov för dagen -> stoppa i dig mindre kalorier än det värdet du får fram -> ???? -> profit

Ondskapelsen
2010-10-06, 20:31
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881