handdator

Visa fullständig version : Vad göra härnäst?


lothlar
2010-10-05, 22:32
Hej allihopa!

Ett tag sen jag skrev här nu!

I början av året började jag träna stenhårt.
Då jag hade lite extra pizza på magen (92 kg, 188 cm lång), bestämde jag mig för att deffa på en gång. Detta gjorde jag i ett halvår och tappade 12 kg. Sedan tog jag en paus från träningen men fortsatte äta försiktigt vilket har resulterat i att jag idag väger 72 kg, en vikt jag har hållt mig på ett tag nu.

Målet med det hela var att bli riktigt rippad och väga runt 82 kg, men jag tänkte att jag skulle tappa lite fett först för att ha en bra grund att äta upp mig från.

Min fråga är därför vad jag ska ta mig till nu? Tanken är väl att jag ska äta upp mig och styrketräna, men jag vill inte grisbulka och bli skitstor, bara för att sedan behöva deffa igen... Jag är dock medveten om att jag kommer behöva deffa lite när jag väl gått upp tillräckligt mycket vikt i muskler.

Någon som har gjort något liknande upplägg som kan ge mig lite tips om hur jag kan gå till väga?

Med vänliga hälsningar

frong
2010-10-05, 22:40
Ett kcalöverskott på runt 500kcal/dag är väl vanligt.

lothlar
2010-10-05, 22:42
var ungefär det jag trodde... Deff fast åt andra hållet..
Rekommenderar du proteinpulver och eller någon form av gainer för att göra det lite lättare? Äter väldigt mycket mindre nuförtiden vilket kan göra ett överskott svårt..

MVH

blondyz
2010-10-05, 23:12
Äter väldigt mycket mindre nuförtiden vilket kan göra ett överskott svårt..

MVH

Du säger ju det själv. Börja äta mer?

Antingen är du en av de som anser att det är fysisk omöjligt att äta mer mat än vad du gör. Då får du helt enkelt lära dig, eller börja äta mer energität mat (grädde, fetmjölk, olja, smör, ost m.m.)

Eller så är du en av de som kan ge det ett försök och faktiskt börja äta mer utan större svårigheter.

Proteinpulver är bra för att dryga ut proteinintaget över dagen. Gainer är bra för folk som har _väldigt_ svårt att gå upp i vikt. Då kolhydraterna i en gainer är totalt näringslösa anser jag att en annan energikälla är hälsosammare, nyttigare, bättre och förmodligen billigare.

Ja, jag är trött. Inte meningen att låta sur eller något, men detta är mitt tips.

frong
2010-10-06, 18:33
Du säger ju det själv. Börja äta mer?

Antingen är du en av de som anser att det är fysisk omöjligt att äta mer mat än vad du gör. Då får du helt enkelt lära dig, eller börja äta mer energität mat (grädde, fetmjölk, olja, smör, ost m.m.)

Eller så är du en av de som kan ge det ett försök och faktiskt börja äta mer utan större svårigheter.

Proteinpulver är bra för att dryga ut proteinintaget över dagen. Gainer är bra för folk som har _väldigt_ svårt att gå upp i vikt. Då kolhydraterna i en gainer är totalt näringslösa anser jag att en annan energikälla är hälsosammare, nyttigare, bättre och förmodligen billigare.

Ja, jag är trött. Inte meningen att låta sur eller något, men detta är mitt tips.
Vad är det för fel på kolisarna i en gainer :-(

King Grub
2010-10-06, 18:34
Näringslösa, som sagt. Extremt högglykemiska kolhydrater som påverkar blodsocker och insulin kraftigt, stänger av fettförbränningen, och kanske inte alls är hälsosamt, särskilt inte vid "bulk" - överätning.

a-johansson
2010-10-06, 18:35
Vad är det för fel på kolisarna i en gainer :-(

Är väl inget fel. Men det är näringslösa kolhydrater, jämförbart med samma mängd socker. Om du nu prompt måste ha i dig socker, varför inte äta socker som är gott? (läs godis, sötdricka, m.m)

Ondskapelsen
2010-10-06, 19:20
Jag säger det innan fredrik_s hinner:
Ät dig mätt, träna hårt, knip käft.