handdator

Visa fullständig version : träna själv?


calle
2003-10-29, 22:09
tjena här kommer jag med en ny fråga som kanske är lite dum. jag har fått en liten skada så jag har lite vila nu men när jag kommer börja igen så kommer jag välja ett nytt gym oxå så min för sta fråga är vilket gym är bäst i malmö? jag skulle vilja träna på et ställe där där inte är så mycket folk och trevlig personal och allmänt fräsha maskiner/vikter.

sen undrar jag om ni som tränar ett par gånger i veckan brukar ni träna själv eller med nån polare? jag har inga kompisar som tränar och kommer träna själv men jag har tränat med en polare innan och tyckte att man kunde pressa ut mer i varje övning och min fråga är hur gör ni som tränar själv för att få ut det lilla extra i varje övning?

hoppas att det inte var så konstiga frågor mvh calle

Martin
2003-10-29, 22:18
Tycker det är gött att träna själv, då kan man köra exakt de övningarna man vill, vila hur mycket man vill, köra hur många set man vill......:bpump:

lliB lliK
2003-10-29, 22:18
Vet inget om gym i malmö...

Men jag tränar iaf själv, det känns faktiskt roligare än när man körde med polare, jag har lättare att fokusera på övningarna, och så slipper man småsnacket :D. Att få ut sitt max utan en kompis som motiverar en... du kan ju alltid ta sikte på ngn snygg tjej på gymmet (eller kille om du är sån :D) sedan sitter man bara och pumpar på med höga vikter tills ditt objekt kommer fram och frågar: "vafan stirrar du för klenis?"...

Überbiffen
2003-10-29, 22:21
Originally posted by Martin
Tycker det är gött att träna själv, då kan man köra exakt de övningarna man vill, vila hur mycket man vill, köra hur många set man vill......:bpump:

D kan man ju med en träningspartner oxå.. gör honom/henne till din biatch.. inte ska DU vara någon annans bitch. :D :thumbup:

calle
2003-10-29, 22:24
Originally posted by lliB lliK
du kan ju alltid ta sikte på ngn snygg tjej på gymmet (eller kille om du är sån :D) sedan sitter man bara och pumpar på med höga vikter tills ditt objekt kommer fram och frågar: "vafan stirrar du för klenis?"...


hehehe ja det kanske funkar oxå:smokin:

anledningen för att jag frågar är för att jag undrar hur ni brukar göra när ni tränar själva. jag kommer ju oxå träna själv nu i framtiden och kommer sätta lite mål och sådant som jag vill uppnå så det kommer bli väldigt roligt kanske skriva en dagbok oxå. men nu är det bara att träna lite här hemma och :eating: :eating: :eating:

calle
2003-10-29, 22:25
kom på en fråga till jag skulle vilja köpa 4st 5kg vikter var kan man göra det??

lliB lliK
2003-10-29, 22:29
Originally posted by calle
kom på en fråga till jag skulle vilja köpa 4st 5kg vikter var kan man göra det??

Enklaste vore väl närmaste sportaffär, finns säkert billigare alternativ, men själv köper jag alltid mina vikter på stadium ;)

epkmack
2003-10-31, 18:48
Calle, var i Malmö bor du?
Kockums fritid är ju ett hyffsat nytt gym - dessutom ganska prisvärt.
Det är väl det enda gymet jag har koll på men (bah)

Patrik
2003-10-31, 21:39
Jag tränade ett halvår själv sen tröttnade jag på att träna själv så jag tjatade på en polare att börja, nu har vi tränat ihop 1-2 månader och jag har tröttnat på "småsnacket" + att det försämrar min träning då det blir så jävla stressigt och sen hinner man inte göra klart alla eftersom han inte gör lika mycket så mig.

Ska börja träna själv nu och säga till polaren att jag måste göra det för att bättre träning :)

Så träna själv så kan du göra vad du vill.

calle
2003-11-01, 14:55
Originally posted by epkmack
Calle, var i Malmö bor du?
Kockums fritid är ju ett hyffsat nytt gym - dessutom ganska prisvärt.
Det är väl det enda gymet jag har koll på men (bah)

jag bor vid mobilia. kockums är det bra där då? mycket folk? vad kostar det att träna där?

Mago
2003-11-01, 15:57
Träna själv är ju klart man gör. Träna ensam är ju en annan sak. ;)