handdator

Visa fullständig version : Skräpmat, träning, viktuppgång, bra/dåligt?


xarizma
2010-10-04, 17:00
Yo people. Min fråga handlar om skräpmat aka träning..

Saken är den att jag just nu jobbar på gatukök, jag tränar ett par gånger i veckan - och mitt mål är att bli större, starkare och öka i vikt / massa. Alla vi vet ju att grillmat är inte den nyttigaste, men om jag tränar rätt/hårt och äter denna maten 3-4 gånger i veckan ala 3-4 gånger om dagen, och blandar med lite nyttigt, grönsaker etc, lägger till lite smårätter och så - får jag en stabil/nyttig viktuppgång då? Jag menar , gör det någon skillnad att ligga på kcal+ med nyttig eller onyttig mat?

Hoppas ni förstod min fråga, tackar och bockar :)

WHITEFOLKS
2010-10-04, 17:06
Vad är det som är "onyttigt"?

Du kan inte lägga all snabbmat/gatuköksmat i något sorts onyttighetsfack.

xarizma
2010-10-04, 17:08
WHITEFOLKS - Hamburgare, Mörbit, Lökringar, pommes, kycklingburgare, fiskburgare m.m. Jag menar all slags gatukök mat. Självklart vet jag att alla dessa inte är 100% nyttiga, men frågan är om det har en indirekt påverkan på träningsresultat och fettinlagring? Eller om det på något sätt är negativt för en kille med mål att gå upp i vikt.

WHITEFOLKS
2010-10-04, 17:09
Du kan nog äta all din mat på gatukök och få väldigt bra resultat.

clappen
2010-10-04, 17:13
WHITEFOLKS - Hamburgare, Mörbit, Lökringar, pommes, kycklingburgare, fiskburgare m.m. Jag menar all slags gatukök mat. Självklart vet jag att alla dessa inte är 100% nyttiga, men frågan är om det har en indirekt påverkan på träningsresultat och fettinlagring? Eller om det på något sätt är negativt för en kille med mål att gå upp i vikt.

Se till att du åtminstone får 2g protein/kg så ska det gå bra.

mikaelj
2010-10-04, 17:54
Jag hade undvikit att överäta fruktos samt fleromättat fett, resten är nog sak samma.

Eddie Vedder
2010-10-04, 18:58
frågan är om det har en indirekt påverkan på träningsresultat och fettinlagring?

Nej det påverkar inte indirekt, det påverkar direkt. Det gör spenat också.