handdator

Visa fullständig version : Problem med vikt och träning, hjälp!


hstaiyou
2010-10-03, 19:21
Jag har ett super problem med som jag skulle vilja fixa och efter typ 1 år har det fortfarande inte fixat sig.

info om mig:
vikt: 68kg
längd: 170cm
BMI: 23.5
fat ratio: 13%

här kommer då problemet, jag har försökt att gå upp i vikt för att kunna deffa och se lite rippad ut men samtidigt inte vilja se ut som en kort muskel knutte. jag kan inte gå upp i vikt hur mkt jag än försöker så jag kan inte jobba mot mitt mål. hur ska jag göra?
jag vill kunna gå upp till 70-75 och samtidig vara deffad med normal sotar muskler så att jag inte ser överdrivet biff ut. så hur ska jag träna i gymmet? hur många set, rep och vilka övningar för att bli stor först och sen vilka metoder träningsmetoder för att deffa sedan.

jag uppskattar en utförligt beskrivning :P tränings metoder, diet, jaa i princip allt som behöver vetas för att nå mitt mål.

zharz
2010-10-03, 19:32
Det där hör man ofta, att det inte går att gå upp i vikt. Ät mera mat och mycket mera fetter. Det kommer ta flera år för dig att se ut som en "kort muskel knutte".

Harnold
2010-10-03, 20:13
Gå upp i vikt, som tidigare nämnt så ska du äta mer mat, svårare matematik än så är det inte. Sedan dietar du helt enkelt bort fettet när du känner att du är nöjd med din muskelmassa. Väldigt enkelt, nu gäller det bara att du är ihärdig och verkligen utför detta under den tid som det krävs.

Mer utförligare beskrivning än så behöver du inte.

r1kkie
2010-10-04, 06:30
Kalorier in = kalorier ut...

Du måste få i dig mer kalorier än du gör av mig. Enklaste ekvationen som finns men ack så svår att följa.

Popliteus
2010-10-04, 06:58
Räkna kalorier och lägg dig på ett överskott. Om du har så svårt att komma upp i ett kaloriöverskottkan du testa att tex blanda i lite rapsolja i gröten eller shotta rent :hbang:. 100g rapsolja = 885 kcal.
Reps 8-12 sets 3-4. Kör övningar som involverar stora muskelgrupper; marklyft, benböj, frivändningar osv.

Donald Black
2010-10-04, 08:57
Många som säger att dom inte kan gå upp i vikt äter för lite och då är det klart att man inte går upp heller.

hstaiyou
2010-10-04, 09:45
Gå upp i vikt, som tidigare nämnt så ska du äta mer mat, svårare matematik än så är det inte. Sedan dietar du helt enkelt bort fettet när du känner att du är nöjd med din muskelmassa. Väldigt enkelt, nu gäller det bara att du är ihärdig och verkligen utför detta under den tid som det krävs.

Mer utförligare beskrivning än så behöver du inte.

men jag försöker verkligen äta massor och den enda motionen jag utövar är gymmet. finns det inget pulver man kan ta för att få lite mer calorier i sig?

Popliteus
2010-10-04, 11:13
men jag försöker verkligen äta massor och den enda motionen jag utövar är gymmet. finns det inget pulver man kan ta för att få lite mer calorier i sig?

Gainer *slap*

pellepedal
2010-10-04, 11:17
Din ålder?
Hur många kalorier per dag äter du?
Hur många gram protein per dag?

Kör med några skedar olivolja per dag för att få i dig lite mer kalorier och bra fetter.

mikaelj
2010-10-04, 11:37
Vad äter du en typisk dag? Beskriv.

Tobbeh
2010-10-04, 18:05
En dl olivolja eller liknande är bättre i mitt tycke än en gainer. Framför allt prismässigt.

1dl olivolja = 900kcal, bara svepa och se glad ut :)

Harnold
2010-10-04, 18:37
men jag försöker verkligen äta massor och den enda motionen jag utövar är gymmet. finns det inget pulver man kan ta för att få lite mer calorier i sig?

Maltodextrin är kanske det du söker. 25kg för ca 500kr, inget jag rekommenderar dock då det är helt näringslöst. Gå upp i vikt lär du dock göra.

hstaiyou
2010-10-07, 12:12
Vad äter du en typisk dag? Beskriv.

jag äter minst 2000 cal varje dag och det står fortfarande stilla.

mikaelj
2010-10-07, 12:27
Som sagt, om du inte går upp i vikt äter du för lite.

Specifikt i ditt fall är det inte så konstigt heller, de flesta går ner i vikt på 2000 kcal. :-)