handdator

Visa fullständig version : Avbruten diet


Big bicep
2010-10-03, 17:34
Har legat under en veckas deff nu och det är allt jag klarade och tappat från 81 kg till 79 kg och en del kroppsfett, men känner att jobbet är för fysiskt krävande, och min kropp orkar inte med detta heller mår inte bra. borde nog satsa på bättre resultat istället. så jag undrar om jag nu efter bara en veckas deff kan tvärgå tillbaka till det normala matintaget, och tex unna mig en godispåse nu på söndagkväll, eller kommer jag suga åt mig fettet som en svamp då tror ni ? tänkte med tanke på att jag legat på kcal underskott en vecka.

King Grub
2010-10-03, 17:36
Ett eventuellt kaloriöverskott lagras, oavsett när det sker.

Big bicep
2010-10-03, 17:37
så då spelar godispåsen ingen roll om jag tar den ikväll eller om en vecka då jag trappat upp till normalt matintag?

Big bicep
2010-10-03, 18:10
tänkte mer om fettmängden av överskottet blir högre med tanke på att jag legat på underskott en vecka

Fru_Flisa
2010-10-03, 20:45
Bara ett tips, eller råd, som inte har med din frågeställning direkt att göra. Käka din godispåse nu och njut, sen om du lägger upp en ny deff så sikta inte på så grovt kcalunderskott.

karlingen
2010-10-08, 21:03
bara ett tips, eller råd, som inte har med din frågeställning direkt att göra. Käka din godispåse nu och njut, sen om du lägger upp en ny deff så sikta inte på så grovt kcalunderskott.

+1

bb X
2010-10-09, 17:02
OnT: Dina glykogendepåer kommer fyllas på och vätskan kommer även bli mer i din kropp = viktuppgång. Så om du råkar väga 1kg mer imorgon få inte panik och tro att du lagt på dig 1kg fett. Det är mycket vätska och tarminnehåll (med andra ord: BAJS).

OffT: Du måste ha något slags rekord i att starta nya trådar. Prova göra en "Big Biceps Frågetråd"? :)

Big bicep
2010-12-13, 18:01
Märker att mitt bukfett blivit mer på senare tid pga överskott, visst borde det gå att få en plattare mage och tappa en del fett genom att dra ner bara på kolhydraterna i portionerna så att du äter mindre kolisar,men ligga fortfarande kvar på en helt vanlig husmanskost dvs inte byta ut mot enbart tonfisk magert kött osv, , men fortsätter med samma styrke träning ca 3 -4 ggr i veckan, eller brukar det vara svårt att hamna på ett kalorieunderskott om man inte följer deffguiden till punkt och pricka. ingen som bara kör på helt vanlig mat men drar ner på kolisar?

Fredrik_S
2010-12-13, 18:06
jO

Det är ett vanligt fel att folk övergår från "normal kost" till något extremt med bara massa magra köttprodukter lågt fettinehåll och lågt kolhydratinnehåll

Det är betydligt mer långsiktigt och smart att bara dra ner lite på antingen kolhydraterna eller fettet INTE båda två...

Big bicep
2010-12-13, 18:13
Tack för svaret Fredrik, det jag varit inne på också!

vicarious
2010-12-13, 18:18
tänkte mer om fettmängden av överskottet blir högre med tanke på att jag legat på underskott en vecka

Nej snarare tvärtom. Har du ätit på underskott sen en tid tillbaka är dina glykogendepåer troligtvis ganska tömda. Käkar du godis då är sannolikheten större att en mindre mängd lagras som fett och mer lagras som glykogen än om du skulle trycka i dig en godispåse efter att du har ätit på överskott/energibalans ett tag.