handdator

Visa fullständig version : Gripper när sjuk?


Seb74
2010-10-02, 11:34
Funkar gripperträning fast man är sjuk...typ förkyld eller så? Är ju så små muskler som används, och inget flås alls.
Eller är hela kroppen i sånt skick när man är sjuk att ingen träning kan få positiv effekt, även om man inte blir sjukare så är det bortkastat liksom, kroppen vägrar lägga resurser på det?
Menar inte hög feber och yrsel och sängliggande, utan när man känner sig rätt ok men har ont i halsen eller snuvig osv.

Inte för jag är sjuk, men folk börjar ju hosta överallt nu märker jag, så snart åker man väl på de obligatoriska vinterförkylningarna...vore kul om man iallafall kunde klämma lite gripper när det är dags då så man känner att man gör nån nytta :D

Pjotor
2010-10-02, 19:07
Ofarligt.

Tomas W
2010-10-02, 19:43
Bara o köra på! Sålänge man inte har feber i kroppen ska det inte vara någon fara.

Seb74
2010-10-02, 19:46
Ofarligt.

Jo jag misstänker det, då det knappast är nån helkroppsövning eller kräver flås osv. Tänkte bara om det är nåt man vinner på och bör köra enligt schemat, om det gör nytta, eller om all typ av träning när kroppen kämpar mot nån infektion bara är bortkastad eller kanske tom negativ.

King Grub
2010-10-02, 19:57
eller om all typ av träning när kroppen kämpar mot nån infektion bara är bortkastad eller kanske tom negativ.

Nej, knappast. Inte full effekt, men absolut inte negativ vid en vanlig förkylning.

Seb74
2010-10-02, 20:17
Nej, knappast. Inte full effekt, men absolut inte negativ vid en vanlig förkylning.

Ok, tack, bra att veta...om inte annat blir det bra för psyket att ha iallafall en liten övning att köra på med när vinterförkylningen kommer och segar sig kvar flera veckor.

Nykropp
2010-10-02, 20:28
Vad är gripper?

Eddie Vedder
2010-10-02, 20:53
Vad är gripper?

http://www.google.se/search?q=grippers&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

hugok
2010-10-03, 11:06
Jag brukar köra som vanligt när jag är lite förkyld så länge det inte är nåt flås, så högreps på marken kanske jag avstår ;)