handdator

Visa fullständig version : efter dieten.


Big bicep
2010-10-01, 16:29
Tänkte höra med er som deffat, då ni blivit färdiga med deffen och nått erat resultat, har ni då ett tag senare efter bulk fått tillbaka mängden fett som ni deffade bort, eller har det gått bra att hålla en slankare kropp sen ?

Morrris
2010-10-01, 16:36
Jag har deffat en gång och hållt mig i likvärdig form efter det. Blir ganska mycket cardio/dag.

Albin Eriksson
2010-10-01, 17:55
Hela idén med dietande är ju att kunna äta massivt med skit tills man är lika tjock igen, för att sen dieta once again. :hbang:

Skämt å sido, jag drog aldrig på mig samma mängd fett som innan, balanserade kosten på ett litet överskott och behöll rutorna i alla fall.

Sniggel
2010-10-01, 18:01
Har alltid deffat så pass mycket att jag behållt en del av resultaten även på lång sikt efteråt. Detta på ad libitum ätande, dvs att för att komma upp i samma vikt som före deffen krävs en ansträngning från min sida. Jag misstänker att jag under mina dieter blir av med eventuella sug efter kaloririk omättande mat (som jag ibland drar på mig när jag bulkar), samt krymper magsäcken vilket gör det lättare att efter dieten hålla sig i form. En annan grej som kan påverka och som är specifik för periodisk fasta (som jag tillämpar mer nu för tiden) är att jag vänjer mig vid att börja äta senare på dagen. Då har man kvar den vanan när man slutar deffa och det blir svårare att få i sig samma mängd kalorier som man fick på en högre måltidsfrekvens då man faktiskt inte har lust att äta något tidigt på dagen.

Big bicep
2010-10-03, 13:12
Okej, själv så kör jag på en månads diet nu och hade tänkt se hur mycket fett jag kan hinna få bort under den tiden. nu idag är jag inne på bara första veckan och har gått ner från 81 till 78,9 då jag vägde mig imorse. Frågan är om jag hinner tappa nog med fett så detta äns är lönt har jag börjat fundera på, eftersom att jag inte har tänkt ligga på någon längre deff än så. det mår jag inte bra av. eller om jag ändå kommer få tillbaka de fett jag hunnit tappa under en månad, nästan direkt jag börjat bulka igen ?

Big bicep
2010-10-03, 15:55
gärna fler svar från folk som deffat :P

Ramboline
2010-10-04, 12:48
Okej, själv så kör jag på en månads diet nu och hade tänkt se hur mycket fett jag kan hinna få bort under den tiden. nu idag är jag inne på bara första veckan och har gått ner från 81 till 78,9 då jag vägde mig imorse. Frågan är om jag hinner tappa nog med fett så detta äns är lönt har jag börjat fundera på, eftersom att jag inte har tänkt ligga på någon längre deff än så. det mår jag inte bra av. eller om jag ändå kommer få tillbaka de fett jag hunnit tappa under en månad, nästan direkt jag börjat bulka igen ?

Du skall ha mindre fett på dig när du väger 81 kg nästa gång,så ja 4 veckor är lönt

karlingen
2010-10-05, 08:36
vägde 84kg och droppade till 65kg. efter bulken väger jag 70kg. Och idag börjar min deff :) ska ner till 65-64kg igen :) Så nej, fettet har inte kommit tillbaka på samma sätt, dock kom det till en liten del då jag var på semester o la ifrån optinojjan ;D

Fredrik_S
2010-10-05, 08:57
Går man tillbaka till samma vikt som innan så är det stor risk att man kommer se nästan exakt lika dan ut.
Men det beror på tidsaspekten och hur långt in i träningslivet man är.
Troligen är det svårt att lägga på sig mycket mer än 1-2 kg muskler per år eftter de första 3-5 träningsåren.

Deffar du då från 100 till 80 och sen går upp till 100 igen under säg ett år så kommer du nog i princip se nästan exakt lika fet ut.
Deffar du från 85 till 80 och går upp till 85 under ett år kanske du dock ser ut att ha fått en mer fördelaktig kroppsfördelning.

Dels av den anledningen samt av omständigheterna kopplade till bulk och deff så tycker jag inte man ska ha en speciellt hög yearround-vikt kanske max 5-7 kg(inklusive vätska) ifrån sin rippade sommarform(som man borde kunna deffa fram på 3-4 veckor) och max 10 kg(inklusiver vätska vilket kanske är hälften av vikten) ifrån sin tävlingsform om man håller på med det...

karlingen
2010-10-05, 08:59
Sen beror det ju oxå på hur mycket du deffat. har du deffat från 85 till 65 och ändå inte nått den BF som man hade som mål så vore ju det bara bra att deffa ner sig till samma vikt (65) om man har bulkat upp till 70 igen. Då har man troligtvis lagt på sig muskler om man ser mer rippad ut med samma vikt

Hajp
2010-10-05, 09:58
Började på deffen igår.. lovar att återkomma

tigerofsweden
2010-10-05, 10:28
Går man tillbaka till samma vikt som innan så är det stor risk att man kommer se nästan exakt lika dan ut.
Men det beror på tidsaspekten och hur långt in i träningslivet man är.
Troligen är det svårt att lägga på sig mycket mer än 1-2 kg muskler per år eftter de första 3-5 träningsåren.

Deffar du då från 100 till 80 och sen går upp till 100 igen under säg ett år så kommer du nog i princip se nästan exakt lika fet ut.
Deffar du från 85 till 80 och går upp till 85 under ett år kanske du dock ser ut att ha fått en mer fördelaktig kroppsfördelning.

Dels av den anledningen samt av omständigheterna kopplade till bulk och deff så tycker jag inte man ska ha en speciellt hög yearround-vikt kanske max 5-7 kg(inklusive vätska) ifrån sin rippade sommarform(som man borde kunna deffa fram på 3-4 veckor) och max 10 kg(inklusiver vätska vilket kanske är hälften av vikten) ifrån sin tävlingsform om man håller på med det...

Bra post :thumbup:

alex333ander
2010-10-05, 13:21
funkat bra att hålla kroppen "slank" i mitt fall, gick ner från 86-75 sen hållt en bra kaloribalans och tränat mkt cardio/styrka och resultaten har varit dugliga, kcal överskott = nya muskler= mer kagge!

RassK
2010-10-05, 16:54
Det har gått åt helvete de flesta gångerna. Grisbulkat efter deffen.
Förutom senast då jag bestämt mig för att fortsätta äta samma mat som jag äter när jag deffar, fast mer.
Extremt nöjd med min långsamma bulk!

Fredrik_S
2010-10-05, 22:23
bra post :thumbup:

+1