handdator

Visa fullständig version : Köpa löpband


Frantic
2010-10-01, 13:45
Mina föräldrar håller på att leta efter ett löpband och jag tänkte hjälpa dem. Det kommer användas för väldigt lätt jogg/promenad max en timme om dagen så kraven är inte så jättehöga och det får inte kosta för mycket.

Någon som har några tips?

Shpendi
2010-10-01, 13:49
tråkigt svar: vf inte springa ute ?:) det ger så mkt mer. Man sliter knäna mer på löpband och man mår mycket bättre av att springa ute i "naturen".

Frantic
2010-10-01, 13:52
tråkigt svar: vf inte springa ute ?:) det ger så mkt mer. Man sliter knäna mer på löpband och man mår mycket bättre av att springa ute i "naturen".

Farsan springer/joggar/går redan ute men vill av någon anledning börja springa på ett löpband. Jag frågade inte varför utan han bad helt enkelt om min hjälp. Morsan vill väl helt enkelt kunna röra lite på sig utan att frysa häcken av sig under vintern samtidigt som hon ser på tv.

HulkH
2010-10-01, 13:57
Hmm, alltid bra att träna så. :D
Är ingen höjdare på löpband just, men skulle nog rekommendera att köpa en på blocket då dom kostar en del i butik.
Sen beror de ju på eran ekonomi om ni vill köpa nytt eller begagnade.
Tror dock det är ungefär samma kvalité på dom flesta.

Lillleif
2010-10-01, 14:33
Nja det är rätt varierande kvalité på löpbanden skulle jag vilja säga. Finns ju allt från "gåband" utan motor till tunga pjäser med en massa finesser.

Jag väger 96kg och när jag springer på mina svärföräldrars löpband känns det som det ska vibrera sönder medan banden på gymmet ofta är mer stabila. Bäst är nog att ta med mor och far till en sportbutik så får de själv testa vilket band de känner är lämpligt.

maqan
2010-10-01, 15:55
Tunturi (http://www.tunturi.com/) har bra och prisvärda löpband.

Frantic
2010-10-02, 14:53
Nja det är rätt varierande kvalité på löpbanden skulle jag vilja säga. Finns ju allt från "gåband" utan motor till tunga pjäser med en massa finesser.

Jag väger 96kg och när jag springer på mina svärföräldrars löpband känns det som det ska vibrera sönder medan banden på gymmet ofta är mer stabila. Bäst är nog att ta med mor och far till en sportbutik så får de själv testa vilket band de känner är lämpligt.

Banden på gymmen kostar nog en hel kista med guldmynt också, men att ta med dem till en affär är nog det bästa som du säger. Jag fann några billiga löpband på blocket men risken är ju att de inte håller för mer än ett par löpturer.

Tunturi (http://www.tunturi.com/) har bra och prisvärda löpband.

Tack för länken!

remindme
2010-10-02, 15:18
Lägger mig i med en liten fråga, vad kostar ett sånt där löpband med bildkskärm som många gym har idag? Vore kul och veta.

LadyG
2010-10-02, 15:51
Rekommederade priset för löpbanden (http://www.startracusa.com/pc-137-3-e-trxe-treadmill.aspx) som står på Fitness Club i Sumpan är $10595.00 enligt Star Trac.

z_bumbi
2010-10-02, 15:54
Lägger mig i med en liten fråga, vad kostar ett sånt där löpband med bildkskärm som många gym har idag? Vore kul och veta.

Utan bildskärm och för ett par år sedan runt 80-90 kkr exlusive moms men det dyra med löpband är inte inköpet utan servicetid och slitage.