handdator

Visa fullständig version : Intervju med Johannes Årsjö!


ccm
2010-09-30, 20:43
Här är en intervju med Sveriges starkaste man Johannes Årjö:

http://maxstyrka.se/2010/09/intervju-med-johannes-arsjo/

ccm
2010-10-01, 17:04
MAXstyrka: Många som inte är så insatta i strongman vet ju främst vem Magnus Samuelsson är, och många tror fortfarande att han är Sveriges starkaste man. Du har vunnit över honom i en tävling i Norge 2008 (Viking Power Challenge). Det bli ganska ofrånkomligt att jämföra er båda. Så, är du starkare än vad Magnus var när han var som bäst, och vad skiljer er åt som atleter?

Johannes Årsjö: Man kan ju börja med att titta på mina resultat i grenar som t.ex. Atlasstenar, knäböj, marklyft, stockpress, apol​lon, oket och farmers för att nämna några. Om någon då påstår att mina resultat inte krossar Magnus resultat i de grenarna så skulle jag skratta, och det skulle antagligen resten utav Strongmansverige också göra. Oftast är det folk som sitter och skriver på forum om hur mycket starkare Magnus är än mig, och de har knappt ens en aning om vad strongman är och är långt ifrån insatta i sporten. Magnus och jag är lika på det sättet att vi båda är rörliga och kan arbeta med kroppen på bästa sätt, men den största skillnaden är att jag starkare än han.

filmjölk
2010-10-01, 18:16
Bra intervju som vanligt! gör du intervjuerna face-to-face eller via telefon?

Förövrigt, finns det nån som kan vända en tung apollon i en rörelse, frivända den sas istället för att våldta stången?

Eriken
2010-10-01, 18:19
Bra intervju som vanligt! gör du intervjuerna face-to-face eller via telefon?

Förövrigt, finns det nån som kan vända en tung apollon i en rörelse, frivända den sas istället för att våldta stången?

Det är ju ingen lyftarstång utan en redigt grov stång dom kör med och därför det inte går att göra en frivändning.

spange
2010-10-01, 18:21
haha fy fan vad skönt svar på frågan om han vs. samuelsson, grymt skönt att för en gångs skulle slippa ett svar med massa fejkad ödmjukhet.

filmjölk
2010-10-01, 18:28
Det är ju ingen lyftarstång utan en redigt grov stång dom kör med och därför det inte går att göra en frivändning.

Någon med jättestora händer, brutalt starkt grepp och som är duktig på frivändningar borde väl kunna det? nu har jag aldrig sett nån som kan göra det, men det borde väl inte vara omöjligt?

Arf Pingvin
2010-10-01, 18:29
Det finns nån som har gjort det, minns inte vem det var men det finns nog på tuben om man letar lite.

spange
2010-10-01, 18:31
fan, jag kan verkligen inte läsa namnet apollon utan att brista ut i asgarv. Ap-ollon, fy fan sorry för min usla humor och offt..

luderlasse
2010-10-01, 18:32
är en snubbe som han ren? isf är hans gener vääldigt imponerande

ceejay
2010-10-01, 18:44
fan, jag kan verkligen inte läsa namnet apollon utan att brista ut i asgarv. Ap-ollon, fy fan sorry för min usla humor och offt..

what has been noticed can not be unnoticed.

EkarN
2010-10-01, 19:38
Bra intervju som vanligt! gör du intervjuerna face-to-face eller via telefon?

Förövrigt, finns det nån som kan vända en tung apollon i en rörelse, frivända den sas istället för att våldta stången?

Mikhail Koklyaev brukar väl frivända iaf de första repsen?

ceejay
2010-10-01, 19:47
det svåra med apollon är ju att det är en så tjock stång, det är svårt att frivända helt med mixat grepp

Timme
2010-10-01, 20:25
är en snubbe som han ren? isf är hans gener vääldigt imponerande

Dopingtester utförs inte på SSM eller internationella strongmantävlingar. Det är allt jag säger.

ccm
2010-10-01, 21:51
haha fy fan vad skönt svar på frågan om han vs. samuelsson, grymt skönt att för en gångs skulle slippa ett svar med massa fejkad ödmjukhet.

Jag håller med dig helt!

hultman
2010-10-01, 22:05
är en snubbe som han ren? isf är hans gener vääldigt imponerande

Men kom igen...

Och tycker det är lite lustigt att folk liksom tappar all respekt för sina idoler om de nu skulle så mycket som smakat på en liten rysk raket. Folk som tränar strongman utan att vara i närheten av toppen kan ha legat på tunga kurer i 20 år, vad är det som INTE är imponerande med världstoppens resultat? Doping eller ej.

filmjölk
2010-10-01, 22:35
Dopingtester utförs inte på SSM eller internationella strongmantävlingar. Det är allt jag säger.

Dessutom dubblerar vääldigt många i styrkelyft. Så antyder du något, jaja, du fattar. Styrkelyft, det är allt jag säger.

(Rätt roligt att det blir gnäll när folk från fitnessvängen dubblerar och tävlar i SL, men styrkelyftare i strongman är helt ok :/ )

Larsa_wee
2010-10-01, 22:48
Stora knixet med att frivända en Apollon stång är just grepp+ hur stången är som. Är den inte lagrad dvs en Axel så är den mkt mkt mkt bökigare att frivända än en som är lagrad. har sett och kört med bägge varianter, föredrar faktiskt axel´n som inte är lagrad.

filmjölk
2010-10-01, 22:53
Stora knixet med att frivända en Apollon stång är just grepp+ hur stången är som. Är den inte lagrad dvs en Axel så är den mkt mkt mkt bökigare att frivända än en som är lagrad. har sett och kört med bägge varianter, föredrar faktiskt axel´n som inte är lagrad.

Jag är grymt sugen på att testa med en sådan stång, jag är såpass ghey att jag föredrar dam ol-stång i alla lyft från golvet så gissar att det skulle vara väldigt nnorlunda.

Larsa_wee
2010-10-01, 23:28
Jag är grymt sugen på att testa med en sådan stång, jag är såpass ghey att jag föredrar dam ol-stång i alla lyft från golvet så gissar att det skulle vara väldigt nnorlunda.

Det känns väldigt exotiskt jämfört med en ol-stång. Bara att prova ! eftersom stången är så tjock så kan man inte dra med samma explosivitet för då släpper greppet. och de flesta Apollonstänger brukar inte vara räfflad och det hjälper inte till precis.

Timme
2010-10-01, 23:35
Dessutom dubblerar vääldigt många i styrkelyft. Så antyder du något, jaja, du fattar. Styrkelyft, det är allt jag säger.

(Rätt roligt att det blir gnäll när folk från fitnessvängen dubblerar och tävlar i SL, men styrkelyftare i strongman är helt ok :/ )

ja men i SL har vi i alla fall en hel del dopingtester där vinnarna testas. Doping förekommer i alla sporter men självklart är det vanligare i en sport där det inte testas :)

Klein
2010-10-01, 23:45
7 reps på 200 kg i marklyft första gången man testar är sinnesjukt bra. Betydligt mer imponerande än när tjocksmockar bänkpressar 100kg första gången de testar imo.

MAXX
2010-10-02, 00:23
Någon med jättestora händer, brutalt starkt grepp och som är duktig på frivändningar borde väl kunna det? nu har jag aldrig sett nån som kan göra det, men det borde väl inte vara omöjligt?

Mark Felix kanske.

Deceiver85
2010-10-02, 00:42
är en snubbe som han ren? isf är hans gener vääldigt imponerande

Vad är det som får dig att tro annat?

Matsa
2010-10-02, 03:29
är en snubbe som han ren? isf är hans gener vääldigt imponerande

Oavsett vad svaret på den frågan är (något jag inte tänker spekulera om) så är nog hans gener så fruktansvärt bra att det knappt går att begripa. Han vägde över 100kg i högstadiet, på den vikten ska han alltså ha varit en av de snabbaste löparna i sitt hockeylag så det var inte direkt 100kg fläsk. Han är alltså inte bara naturligt stor och stark utan han är även både explosiv och smidig för sin storlek.

Det tog honom för sjutton inte mycket mer än tre års träning att sätta världsrekord i apollon, att sedan Poundstone knyckte rekordet i samma tävling är en annan femma. Pojkhelvetet hade varit starkare än de flesta blir trots åratals träning även om han aldrig hade rört vid en vikt. Det är bara att inse, somliga är stöpta i en annan form än oss vanliga dödliga.

Sedan har han förmodligen inte suttit på baken och druckit pepsi framför datorn under sin uppväxt utan säkert varit ganska aktiv, det spelar väl en viss roll med. En mix av sjuka gener, rätt uppväxt och att hitta det man har förutsättningar att bli bra på helt enkelt.

daggermoon
2010-10-02, 07:28
Mark Felix kanske.
Mark Clegg:

YacZa-lSa1A

Styrkevänding iofs, men en intressant teknik för att använda mixat grepp :) .

Matsa
2010-10-02, 07:36
Mark Clegg:


Styrkevänding iofs, men en intressant teknik för att använda mixat grepp :) .

Riktigt cool teknik!

Jay-Z
2010-10-02, 08:49
När ska han ta en tripp till USA för en liten audition hos valfritt NFL-lag? ;)

Så stark och så rörlig - kassaklirr.

EkarN
2010-10-02, 13:05
Koklyaev på 165:

Qjl5YYIAtGQ

Ser dock ut att vara kullager.

Gillar Johannes Årsjö. Sjukt stark och grym inställning:)

tano
2010-10-02, 17:32
(Rätt roligt att det blir gnäll när folk från fitnessvängen dubblerar och tävlar i SL, men styrkelyftare i strongman är helt ok :/ )

Det är inte ok om de dopar sig.

ccm
2010-10-02, 20:29
Johannes skrev på sin blogg att det första det gör när de kommer ner till WSM är att dopingtestas. Det kanske börjar bli fler tester även i strongman.

Larsa_wee
2010-10-03, 02:28
Johannes skrev på sin blogg att det första det gör när de kommer ner till WSM är att dopingtestas. Det kanske börjar bli fler tester även i strongman.

Jo dom har ju haft test nått år förut. Men sen beror det på vad det är för substanser dom testas för oxå. Då när dom testade det så åkte ju Pudzianowski dit men det var inte för AAS utan ett helt annat preparat. Bra med tester oavsett.

ccm
2010-10-03, 10:33
Jo dom har ju haft test nått år förut. Men sen beror det på vad det är för substanser dom testas för oxå. Då när dom testade det så åkte ju Pudzianowski dit men det var inte för AAS utan ett helt annat preparat. Bra med tester oavsett.

Det var år 2004. Pudzi blev avstängd från att tävla i WSM i två år.
Han kom trea i tävlingen, men eftersom han åkte dit kom Samuelsson trea istället.
Det var dock bara Pudzianowski och Svend Karlsen som testades då. Varken Magnus, Vasyl eller Big Z testades tydligen då.

Jockefoten
2010-10-03, 10:38
Klart de inte behöver testa Magnus Samuelsson.
Han är smidd ur en runsten med hjälp av Tors hammare och Frejas pattmjölk!

On topic så verkar Johannes vara en riktig gnällkärring.

ccm
2010-10-03, 19:41
Klart de inte behöver testa Magnus Samuelsson.
Han är smidd ur en runsten med hjälp av Tors hammare och Frejas pattmjölk!

On topic så verkar Johannes vara en riktig gnällkärring.

Kan du utveckla varför du tycker så?

Jockefoten
2010-10-03, 19:48
All respekt åt Johannes prestationer i Starke man, men att kontinuerligt prata skit om sin landsman i samma sport är både arrogant och befängt.

John M
2010-10-03, 20:02
All respekt åt Johannes prestationer i Starke man, men att kontinuerligt prata skit om sin landsman i samma sport är både arrogant och befängt.


Prata skit? Han har väl bara sagt att han är starkare än magnus.

EkarN
2010-10-03, 20:10
All respekt åt Johannes prestationer i Starke man, men att kontinuerligt prata skit om sin landsman i samma sport är både arrogant och befängt.

Tycker mest han påpekar att han är starkare än Magnus, förståeligt då de flesta inte vet det.

Matsa
2010-10-03, 20:14
All respekt åt Johannes prestationer i Starke man, men att kontinuerligt prata skit om sin landsman i samma sport är både arrogant och befängt.

Prata skit? Han tog ju inte ens själv upp ämnet utan gav ett rakt svar på en rak fråga, hur skulle han annars ha svarat tycker du? Det han sade var ju helt sant och det vet alla som är någorlunda insatta, på vilket vis gör det honom till en gnällkärring?

spange
2010-10-03, 20:17
tycker det är skönt om bilden folk har av att Magnus Samuelsson minsann är starkast i vääärlden börjar falla. Jag gillar Årsjö men tycker däremot att Samuelsson verkar mer än lovligt dryg.

filmjölk
2010-10-03, 20:31
Strongman innehåller mer än ap-ollon, max-sten och marklyft, ja, mer än maxstyrka. Vem vinner på att reppa halvtung stock? arm-over-arm? farmers walk?

Skulle onekligen vara intressant att se en duell mellan dessa herrar (Med MS i högform, inte gammal, halvavdankad och sliten dagsform) med flera grenar, några max-lyfts grenar, några stå-still-o-reppa-grenar, några rörlighetsgrenar. Vem hade vunnit då? jag tror Årsjö, men jag skulle inte våga satsa särskilt mycket pengar på det.

Jockefoten
2010-10-03, 20:38
Nu utgick jag inte enbart ifrån intervjun utan tidigare uttalande, trodde det framgick...
Men tänk er själva om tex Marcus Hellner skulle säga att han krossar Gunde Svahns resultat i längdskidåkning. Hade inte varit ett populärt uttalande.
Men skitsamma. Detta är bara min åsikt, hoppas ingen tog illa vid sig.

http://cdn1.knowyourmeme.com/i/000/061/444/original/AbandonThread.gif?1279936840

John M
2010-10-04, 07:29
Nu utgick jag inte enbart ifrån intervjun utan tidigare uttalande, trodde det framgick...
Men tänk er själva om tex Marcus Hellner skulle säga att han krossar Gunde Svahns resultat i längdskidåkning. Hade inte varit ett populärt uttalande.
Men skitsamma. Detta är bara min åsikt, hoppas ingen tog illa vid sig.

http://cdn1.knowyourmeme.com/i/000/061/444/original/AbandonThread.gif?1279936840



Var ju nån 24 årig grabb från Norge som sa att han hade krossat kunde om dom möttes idag. Gunde blev lite småsur tror jag :D

Nitrometan
2010-10-04, 07:46
Det var år 2004. Pudzi blev avstängd från att tävla i WSM i två år.

Det var dock bara Pudzianowski och Svend Karlsen som testades då.
Dessutom blev de informerade många veckor i förväg om att de skulle bli testade och vilka substanser de skulle testa för.

Svend K klarade testet, Pudzi åkte dit.