handdator

Visa fullständig version : 16åring behöver hjälp...


alex111
2010-09-30, 16:35
tjabba... har tränat till och från hemma med hantlar under 1 års tid ungefär men nu har jag börjat träna på ett riktigt gym i ungefär 1 månad. Jag väger 66 kg på 173 cm och har något större överkropp än underkropp(för att jag ej tränat benen,tyvärr, dock kör jag de nu).

Jag har varit ganska mullig förut men nu är jag inte det(tränade bort allt fett och började styrketräna). Jag får ofta beröm för bröst och armar och jag har även magrutor som syns lite grand. Dock är min överkropp mjuk på någotsätt. Mina bröstmuskler är helt mjuka när jag inte spänner, jag vet inte brukar det vara så för er med? Jag hade även mjuka bröst när jag var smalare än vad jag är nu så... Och mina magrutor syns ibland men det är typ mjukhud/underhudsfett över.

Jag vill få en hård kropp och jag kan ganska mkt om träning(bulk,deff osv..)

vad tycker ni att jag ska göra? bulka långsamt,snabbt eller deffa långsamt?

Crocker
2010-09-30, 16:41
tjabba... har tränat till och från hemma med hantlar under 1 års tid ungefär men nu har jag börjat träna på ett riktigt gym i ungefär 1 månad. Jag väger 66 kg på 173 cm och har något större överkropp än underkropp(för att jag ej tränat benen,tyvärr, dock kör jag de nu).

Jag har varit ganska mullig förut men nu är jag inte det(tränade bort allt fett och började styrketräna). Jag får ofta beröm för bröst och armar och jag har även magrutor som syns lite grand. Dock är min överkropp mjuk på någotsätt. Mina bröstmuskler är helt mjuka när jag inte spänner, jag vet inte brukar det vara så för er med? Jag hade även mjuka bröst när jag var smalare än vad jag är nu så... Och mina magrutor syns ibland men det är typ mjukhud/underhudsfett över.

Jag vill få en hård kropp och jag kan ganska mkt om träning(bulk,deff osv..)


vad tycker ni att jag ska göra? bulka långsamt,snabbt eller deffa långsamt?
Deffa långsamt, Skulle jag gjort.

Anvendarnamn
2010-09-30, 18:05
Det mjuka är fett, eller så har du inga muskler utan bra muskelfäste så bara fettet som sitter så att det ser ut som muskler.

Varför är det endast de 2 alternativen?

alex111
2010-09-30, 19:05
Det mjuka är fett, eller så har du inga muskler utan bra muskelfäste så bara fettet som sitter så att det ser ut som muskler.

Varför är det endast de 2 alternativen?

Men folk brukar säga att jag typ har ''mjuk'' hud till musklerna, allt är nog inte fett..., och vad menar du med endast 2 alternativ?

limenka
2010-09-30, 19:08
Är du mjuk som en kvinna runt brösten lr hur menar du? Spänn tuttarna och känn, mjuka = fett - hårda = inte fett = > muskler idd. Sluta nojja

alex111
2010-09-30, 19:15
Är du mjuk som en kvinna runt brösten lr hur menar du? Spänn tuttarna och känn, mjuka = fett - hårda = inte fett = > muskler idd. Sluta nojja

dom är hårda när jag spänner... bara vid bröstvårtan som det är mjukt :P
kan vicka på bröstet. om det skulle vara till någon information...

limenka
2010-09-30, 19:18
dom är hårda när jag spänner... bara vid bröstvårtan som det är mjukt :P
kan vicka på bröstet. om det skulle vara till någon information...

Lite fett har du allt runt tuttarna, det gillar vi för då ser de större ut.

Skämt åt sido så är nog de flestas tuttar så. Deffa om du känner behovet. Bygg hellre ett tag till, resultatet blir bättre*flex*

frong
2010-09-30, 19:21
Ingen muskel är väll alltid "hård"?

alex111
2010-09-30, 19:22
Lite fett har du allt runt tuttarna, det gillar vi för då ser de större ut.

Skämt åt sido så är nog de flestas tuttar så. Deffa om du känner behovet. Bygg hellre ett tag till, resultatet blir bättre*flex*

okej men jag kanske ska bulka långsamt då? konditionstränar 2ggr/veckan också men om jag ska bygga långsamt(vilket är bäst?) hur mkt ska jag förväntas gå upp i veckan?

limenka
2010-09-30, 19:47
okej men jag kanske ska bulka långsamt då? konditionstränar 2ggr/veckan också men om jag ska bygga långsamt(vilket är bäst?) hur mkt ska jag förväntas gå upp i veckan?

Det rekommenderas +500kcal/dag vilket blir 0,5kg/V. Då blir det blandat av fett och muskler, vet inte ration dock.

Förövrigt kan du ligga på +100kcal/dag eller +1000kcal/dag..man vet inte riktigt hur mycket överskott det krävs för att bygga muskler. 500 är nog ett max för att vara hälsosamt.

limenka
2010-09-30, 19:47
Ingen muskel är väll alltid "hård"?

nej men en vis sväl kropp är öööööööhöhöhöh

alex111
2010-09-30, 19:48
Det rekommenderas +500kcal/dag vilket blir 0,5kg/V. Då blir det blandat av fett och muskler, vet inte ration dock.

Förövrigt kan du ligga på +100kcal/dag eller +1000kcal/dag..man vet inte riktigt hur mycket överskott det krävs för att bygga muskler. 500 är nog ett max för att vara hälsosamt.

okej får hålla koll på morgonvikten då... =) Tack för svar btw.

limenka
2010-09-30, 19:55
okej får hålla koll på morgonvikten då... =) Tack för svar btw.

nein pröblem! Håll ett jefla högt proteinintag bara så fixar sig det mesta

Anvendarnamn
2010-09-30, 22:26
okej får hålla koll på morgonvikten då... =) Tack för svar btw.

En bild i detta läga skulle säga mer än dina ord om ditt tuttvickande och mjuka bröst.

alex111
2010-10-01, 10:45
En bild i detta läga skulle säga mer än dina ord om ditt tuttvickande och mjuka bröst.

vill helst inte lägga upp en bild då någon kan känna igen mig... men jag kan kanske skicka bilden till någon kunnig som kan bedöma? så inte alla behöver se.

Anvendarnamn
2010-10-01, 15:00
vill helst inte lägga upp en bild då någon kan känna igen mig... men jag kan kanske skicka bilden till någon kunnig som kan bedöma? så inte alla behöver se.

Skicka hit, så ska du få en bra bedömmning :)
Lite på mitt ord, jag raderar PM'et och alla spår av den efter att jag sett.

alex111
2010-10-01, 16:16
Skicka hit, så ska du få en bra bedömmning :)
Lite på mitt ord, jag raderar PM'et och alla spår av den efter att jag sett.

har ett par bilder jag kan skicka, dock inte dagsfärska . hur kan man skicka bilderna?

clappen
2010-10-01, 16:27
har ett par bilder jag kan skicka, dock inte dagsfärska . hur kan man skicka bilderna?

Jag skulle också gärna vilja ta en titt. Misstänker att jag har liknande kropp som dig nämligen. Du kan ladda upp på t.ex. fuskbugg, så skickar du länkarna via PM.

alex111
2010-10-01, 16:42
Jag skulle också gärna vilja ta en titt. Misstänker att jag har liknande kropp som dig nämligen. Du kan ladda upp på t.ex. fuskbugg, så skickar du länkarna via PM.

Ok jag gör det så skickar jag det till dig via PM.

coolboynesko
2010-10-01, 20:41
Har samma problem känns de som, skicka gärna bild till mig med så ska jag ta ett titt :)

astrodog
2010-10-01, 20:47
Mycket konstiga svar i denna tråd. Här kommer ett inte så konstigt.

Dina muskler har i sitt avslappnade tillstånd en viss tonus, se här: http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_tone

- Vältränade muskler har lättare att slappna av.
- Tränar man mycket med tunga vikter så kan man få högre vilotonus.
- Efter man tränat kan man ha både pump och extra tonus.

Det är bara i generella drag, men nej det är inget konstigt med att din muskel är mjuk när du inte spänner den med viljan.

alex111
2010-10-01, 22:20
Mycket konstiga svar i denna tråd. Här kommer ett inte så konstigt.

Dina muskler har i sitt avslappnade tillstånd en viss tonus, se här: http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_tone

- Vältränade muskler har lättare att slappna av.
- Tränar man mycket med tunga vikter så kan man få högre vilotonus.
- Efter man tränat kan man ha både pump och extra tonus.

Det är bara i generella drag, men nej det är inget konstigt med att din muskel är mjuk när du inte spänner den med viljan.

okej tack för ditt svar! jag kanske ska skicka mina bilder så du kan ta dig en titt?...

astrodog
2010-10-02, 14:08
Jag frågade flickvännen (25 år), hon tycker det är precis så en kropp ska se ut och alla hennes kompisar tycker likadant. Visst kan du bli mer hård eller deffad eller starkare om du vill, men gör det med en grund av god självbild, inte för att du är missnöjd, för det har du ingen anledning att vara.

alex111
2010-10-02, 16:33
Jag frågade flickvännen (25 år), hon tycker det är precis så en kropp ska se ut och alla hennes kompisar tycker likadant. Visst kan du bli mer hård eller deffad eller starkare om du vill, men gör det med en grund av god självbild, inte för att du är missnöjd, för det har du ingen anledning att vara.

hehe kul att dom tyckte det :) okej får väl ta och skaffa mig ett bättre självförtroende då... :P

alex111
2010-10-03, 18:42
hur länge kan man köra en långsam bulk för att sedan deffa? Hinner jag påbörja en långsam bulk nu och bli deffad till sommarn?

Dennis93
2010-10-03, 18:57
hur länge kan man köra en långsam bulk för att sedan deffa? Hinner jag påbörja en långsam bulk nu och bli deffad till sommarn?

Det är väll klart ;) Tänk bara på att du ska ha tid att deffa också, säg att du tar 0,5kg i veckan då tar det 1 månad för 2kg osv. Så länge man inte grisbulkar ska det gå bra *flex*

Ang hur lång tid är det bara att göra som jag skrivit uppskatta vilken vikt du är deffad på och sedan räkna hur lång tid det skulle ta om du går ner säg 0,5 i veckan (hört att det ska va en bra takt att gå ner i).

kaer
2010-10-03, 19:00
Sluta vara så nojjig och fortsätt träna bara.

alex111
2010-10-03, 19:04
Det är väll klart ;) Tänk bara på att du ska ha tid att deffa också, säg att du tar 0,5kg i veckan då tar det 1 månad för 2kg osv. Så länge man inte grisbulkar ska det gå bra *flex*

Ang hur lång tid är det bara att göra som jag skrivit uppskatta vilken vikt du är deffad på och sedan räkna hur lång tid det skulle ta om du går ner säg 0,5 i veckan (hört att det ska va en bra takt att gå ner i).

okej , då ska jag hålla koll på morgonvikten och kalorierna då...:)