handdator

Visa fullständig version : protein bars?


skumpah
2010-09-30, 14:13
Hej jag letar nu efter en proteinbar som jag endast ska ta efter träning för att för att bygga upp mina muskler utan att bli tjock då jag försöker att bara ta bort fett från min kropp och bygga om det till muskler ungefär. Vad ska jag ha för proteinbar ? Kan även ge tips på ett proteinpulver som skulle vara bra till detta? tack ! :)

Anabolismus
2010-09-30, 14:17
Läs först och främst alla sticky som finns på forumet. Sen kan du testa att söka. Men för att svara på din fråga så kan du i princip äta vilken proteinbar som helst då de flesta har liknande näringsinnehåll. Håll dock utkik efter bars med kollagenprotein och undvik dem!

Pompere
2010-09-30, 14:18
Ta en proteindrink (vassleprotein) efter träning, åk sedan hem och ät din vanliga mat.

skumpah
2010-09-30, 14:18
du har ingen du kan rekommendera lite för alla andra då som passar in lite på min fråga :) ?

JoeyP
2010-09-30, 14:19
Du kan inte bygga om fett till muskler, hur ska det gå till?

Goda bars är swebars!

skumpah
2010-09-30, 14:20
Ta en proteindrink (vassleprotein) efter träning, åk sedan hem och ät din vanliga mat.

jag behöver då inte ta något mer proteinpulver mer än endast efter träning då ?

Apjavel
2010-09-30, 14:25
Gör egna bars så vet du själv vad som finns i.

JoeyP
2010-09-30, 14:26
Apjavel, på dem flesta proteinbars står det näringsinnehåll.

Anabolismus
2010-09-30, 14:29
jag behöver då inte ta något mer proteinpulver mer än endast efter träning då ?

Det beror på hur ditt övriga näringsintag ser ut... Men det är att föredra att tillföra kroppen snabbt protein (vassle) direkt efter träning.

Ganymedes
2010-09-30, 14:30
Bars mättar lite mer än en shake så jag brukar köra med en bar då och då. Efter träning är det dock bättre med shake, som redan sagts. Finns massor bars som är helt ok eller t.o.m goda. Varför inte lägga en beställning på en av x utvalda så har du att testa med? Jag drog en beställning på ca 20 olika bars, varav två var usla och tre riktigt bra. Resten var lite "blaha" i mitten så där.

JoeyP
2010-09-30, 14:31
Swebars är sjukt jävla goda.

Choklad
Bananchoklad
Mintchoklad!

Dotpec
2010-09-30, 14:41
Swebars är sjukt jävla goda.

Choklad
Bananchoklad
Mintchoklad!

Sant. Passar mycket bra till kaffet.

Anabolismus
2010-09-30, 14:49
Swebars är sjukt jävla goda.

Choklad
Bananchoklad
Mintchoklad!

Du glömmer ju den allra godaste, "Fudge crisp"! :hbang:

Ganymedes
2010-09-30, 14:55
Fanns inte den som pepparkakssmak ett tag? Riktigt god vill jag minnas!

tp_88
2010-09-30, 15:02
Tror bara att den går att beställa från USA, men Quest Protein Bar borde utan tvekan vara den bästa baren rent näringsmässigt.

Annars hade jag nog kört på Probite FX. Billig, god och inte sämre innehåll än någon annan vassle/glukos/fruktos/MCT-bar.

Apjavel
2010-09-30, 15:02
Apjavel, på dem flesta proteinbars står det näringsinnehåll.

Har du ju helt rätt i. Det kan bli tokigt ibland när jag skriver. :Virro

ThisIsTheOne
2010-09-30, 15:04
Fanns inte den som pepparkakssmak ett tag? Riktigt god vill jag minnas!

Finns fortfarande. Smakar som pepparkaksdeg och är därmed godast av alla bars i hela världen, åtminstone enligt min objektiva bedömning.

Nible
2010-09-30, 17:49
Finns fortfarande. Smakar som pepparkaksdeg och är därmed godast av alla bars i hela världen, åtminstone enligt min objektiva bedömning.

Håller helt och hållet med. Har testat ett flertal smaker från diverse tillverkare men ingen kommer i närheten av swebars "pepparkaka".

zegna
2010-10-03, 11:31
Hur är det med dessa bars som mellanmål?
Jag sitter på kontor, tränar på morgonen innan jobb.
Är bar okay som mellanmål på jobbet?

Jag försöker undvika godis, läsk kakor mm och vill ha ett gott mellanmål gärna proteinrikt.
Och jag är lite av en gottegris.

Sniggel
2010-10-03, 11:41
Proteinbars är proteinrikt godis i princip.

Så visst kan det funka som mellanmål om man är gottesugen, men ändå äta lite extra protein.

Själv tycker jag att bars mättar lika mycket som godis, det vill säga nästan inte alls. Äter jag en 500-kcal bar kan jag gärna tänka mig att äta en till, för att den var så god. Äter jag en probite fx bar (mer normal storlek än förstnämnda exempel) så blir jag besviken över hur lite tillfredsställelse man får utav en.

Så som deffalternativ ryker bars bort för mig iaf.

ThisIsTheOne
2010-10-03, 12:36
Proteinbars är proteinrikt godis i princip.

Så visst kan det funka som mellanmål om man är gottesugen, men ändå äta lite extra protein.

Fast det gäller ju inte alla bars. Kolla VPX Zero Impact t ex. Helt okej som mellanmål och, enligt mig (många tycker annorlunda), riktigt god.

Brickhead
2010-10-03, 12:47
Hur mycket kostar en swebar och hur stora är dem?

p-runesson
2010-10-03, 13:53
Hur mycket kostar en swebar och hur stora är dem?

Kostar runt 16kr och väger 55g, priset beror på vart du köper dom.

z_bumbi
2010-10-03, 13:57
Fast det gäller ju inte alla bars. Kolla VPX Zero Impact t ex. Helt okej som mellanmål och, enligt mig (många tycker annorlunda), riktigt god.

Nu tittade jag på innehållet och såg inget särskilt utom möjligen omega-3 (om det är rätt typ) som skiljer den från andra produkter?

Sniggel
2010-10-03, 13:58
Fast det gäller ju inte alla bars. Kolla VPX Zero Impact t ex. Helt okej som mellanmål och, enligt mig (många tycker annorlunda), riktigt god.

INNEHÅLL per bar (100g):

Energi 400 kcal

Protein 30 g

Kolhydrater 35 g

Fett 16g


INGREDIENSER: ZERO IMPACT™ Proprietary Protein Matrix: Whey Protein Isolate, Milk Protein Isolate, Whey Protein Concentrate, Micellean® Micellar Casein Protein;, Calcium Caseinate, Proprietary Fat Burning & Healthy Fats Matrix: Almond Butter, Sunflower Butter, CLA (Conjugated Linoleic Acid), SesaTrim™ (Sesamin [Sesame Oil Extract]);, Purified Water, Low DE (Dextrose Equivalent) Corn Syrup, Inulin, 99.7 USP Glycerin, Honey, Brown Rice Syrup, Erythritol, Pumpkin Powder, Semisweet Chocolate, Toasted Sweet Coconut, Rolled Oats And Whole Fiber Oat, Natural And Artificial Flavors, Potassium Sorbate, Sweet Potato Powder, Salt, Lecithin, Mixed Tocopherols., Xanthan Gum, Citric Acid

Ser helt ok ut, får jag nog hålla med om!

z_bumbi
2010-10-03, 14:19
Jag ska inte läsa på amerikanska sidor utan att tänka, PUF är självklart inte bara omega-3 utan alla fleromättade fettsyror.
Så vi har massa olika typer av protein som vi enklare kan förkorta till vassle och kasein.
Två huvudsakliga fettkällor med omega-6 som dominerande fettsyror
Fruktos, lite dextros och en sockeralkohol.
Lite fibrer och smakämnen.

Skillnaden mot de vanligaste proteinbarsen är alltså att det är lite högre andel fett men jag har inte hittat något om sockeralkoholen är deklarerad eller hur stor andel den utgör.

swaggedout
2012-08-29, 16:09
Är det fullvärdigt protein i bar:sen? aka kan man räkna in dom i sitt dagliga "2kg kropsvikt protein"?

Kischen
2012-08-29, 16:25
Är det fullvärdigt protein i bar:sen? aka kan man räkna in dom i sitt dagliga "2kg kropsvikt protein"?

Ja.

vicarious
2012-08-29, 16:37
Vore guld värt om Body Science kunde göra en bar med pepparkakssmak. Skulle sälja som smör om priset är detsamma som för deras nuvarande bars. Swebars är så dyra, typ 20kr/st.

King Grub
2012-08-29, 17:14
Är det fullvärdigt protein i bar:sen?

Beror på vilka bars det handlar om. Du får läsa på ingrediensförteckningen.

TjeckRacer
2012-08-29, 17:19
vore guld värt om body science kunde göra en bar med pepparkakssmak. Skulle sälja som smör om priset är detsamma som för deras nuvarande bars. Swebars är så dyra, typ 20kr/st.

+1

vicarious
2012-08-29, 17:21
Är det fullvärdigt protein i bar:sen? aka kan man räkna in dom i sitt dagliga "2kg kropsvikt protein"?

Undvik de som har kollagen i sig, det är inte fullvärdigt.

swaggedout
2012-08-29, 23:07
Beror på vilka bars det handlar om. Du får läsa på ingrediensförteckningen.

Swebars, dom säljer dom för 5 / 70kr här :) så ville testa

Kåla
2012-08-29, 23:10
Beror på vilka bars det handlar om. Du får läsa på ingrediensförteckningen.

Hur ser det ut för Oh Yeah? Grymt goda bars för övrigt.

Akagi
2012-08-30, 01:07
Om ni vill ha billiga bars så har GG halva priset på sina goodlife proteinbarsnu , 15 st / 90kr beställde 2 lådor direkt :D

vicarious
2012-08-30, 08:08
Varför tror ni att King Grub eller någon annan här sitter på innehållsförteckningar på olika bars? Det är väl bara att kolla själva.

vicarious
2012-08-30, 11:58
Om ni vill ha billiga bars så har GG halva priset på sina goodlife proteinbarsnu , 15 st / 90kr beställde 2 lådor direkt :D

Det var billigt. Någon som smakat Goodlife bars? Kan man blanda smaker i beställningen eller får man en hel låda av samma smak tro?

vicarious
2012-08-30, 22:12
Swebars pepparkaka är verkligen god. 5st för 70kr på Life just nu.

blondyz
2012-08-30, 22:26
Det var billigt. Någon som smakat Goodlife bars? Kan man blanda smaker i beställningen eller får man en hel låda av samma smak tro?

Har smakat dem.. Tror det var någon mintchoklad jag provade, fick gratis.. Gick ner utan problem, de har mörkt chokladtäcke med mjukare innehåll och crispbitar. Inte de godaste jag smakat, men godkända, inget jag skulle köpa för ordinarie pris.

MrLomax
2012-08-30, 22:28
Gör egna bars istället!

Akagi
2012-08-30, 22:29
Det var billigt. Någon som smakat Goodlife bars? Kan man blanda smaker i beställningen eller får man en hel låda av samma smak tro?

Tror inte man kan blanda smaker, men chocolate fantasy är riktigt god!

Rhoads
2012-08-30, 22:32
Det var billigt. Någon som smakat Goodlife bars? Kan man blanda smaker i beställningen eller får man en hel låda av samma smak tro?

Ska du ha extrapriset för du inte blanda. Det är för övrigt de bars jag tycker är bäst överlag, utom möjligen mintchoklad.

vicarious
2012-08-31, 06:51
Har smakat dem.. Tror det var någon mintchoklad jag provade, fick gratis.. Gick ner utan problem, de har mörkt chokladtäcke med mjukare innehåll och crispbitar. Inte de godaste jag smakat, men godkända, inget jag skulle köpa för ordinarie pris.

Ok. 6kr per bar är ju riktigt billigt, undra varför de säljer de så billigt :D

Tror inte man kan blanda smaker, men chocolate fantasy är riktigt god!

Tack för info!

Ska du ha extrapriset för du inte blanda. Det är för övrigt de bars jag tycker är bäst överlag, utom möjligen mintchoklad.

Ok tack för infon!

vicarious
2012-08-31, 11:41
Swebars Fudge Crisp var ganska trist!

vicarious
2012-09-03, 15:25
Body Science Strawberry Lemon var riktigt god! Rekommenderas.

AEB
2013-02-17, 18:46
Tror bara att den går att beställa från USA, men Quest Protein Bar borde utan tvekan vara den bästa baren rent näringsmässigt.

Annars hade jag nog kört på Probite FX. Billig, god och inte sämre innehåll än någon annan vassle/glukos/fruktos/MCT-bar.

Quest bars vore knaske något? Ser bra ut i alla fall:


"Chocolate Brownie"


Kalorier 170
Protein 20
Kolhydrater 24 g
Varav kostibrer 19 g
Sockerarter 1 g
Fett 6 g
Varav Mättat 1




Övriga ingredienser:
Proteinblandning (Vassleproteinisolat, Mjölkproteinisolat), Isomalto-Oligosackarider (100% naturliga prebiotiska fibrer), Mandlar, Kakao, vatten, Naturliga smakämnen, Havssalt, Lo han Guo, Sukralos.

tlk
2013-02-17, 19:03
Tror bara att den går att beställa från USA, men Quest Protein Bar borde utan tvekan vara den bästa baren rent näringsmässigt.


Går utmärkt att beställa från en av de populära svenska webshopparna. Dock bara en bråkdel av smakerna.