handdator

Visa fullständig version : Diet


Big bicep
2010-09-29, 22:42
Ska Ställa en sista fråga angående deff forum.

Är det normalt att vara hungrig typ helatiden under deff??

känner mig även jätte slö på jobbet..

legat på kcal underskott snart 1 vecka, och antar att hungerkänslorna är normalt ialafall

Dreas
2010-09-29, 22:53
De första dagarna var jag hungrig, sen blev jag van att äta mer sällan och större mål. Aldrig extremt jobbigt hungrig, nu på senare tid ibland kan det hända.

Alltså, du kan fortsätta fråga i en tråd istället för att skapa nya hela tiden :)

Largoplz
2010-09-29, 22:55
Det beror på vad du äter. Äter du bara smör kommer du vara hungrig, äter du bara broccoli kommer du vara mätt. Jag känner igen slöheten, antar att det kan ha o göra med lägre energiintag. Vad äter du om dagarna?

Big bicep
2010-09-29, 23:02
Dreas Ska väll äta mindre mål och mer ofta? ca var 3dje timme, eller kanske inte spelar någon roll hur du lägger upp det?... jo sant får fortsätta i denna tråden i fortsättningen hehe :)...

Under en "deff" dag så äter jag

06:30 på morgonen fiberhavregrynsgröt lite bär och 2 ägg ibland även en whey 80 här

09:30 ett ägg eller lite keso

12:00 Lunch Tex Kyckling och grösaker och lite fiberpasta, eller istället för kycklingen tonfisk


14:00 Frukt


16:00 innan träning ett lite större mål med kött fisk

Träning


19:00 Efter Träning lite mindre mål med Kött och fisk




22:00 tex 250 gr Kvarg eller Minikeso

Dreas
2010-09-29, 23:08
Det beror på vad du äter. Äter du bara smör kommer du vara hungrig, äter du bara broccoli kommer du vara mätt. Jag känner igen slöheten, antar att det kan ha o göra med lägre energiintag. Vad äter du om dagarna?Personligen håller jag mig mätt betydligt längre om fett är med i bilden.

Dreas Ska väll äta mindre mål och mer ofta? ca var 3dje timme, eller kanske inte spelar någon roll hur du lägger upp det?... jo sant får fortsätta i denna tråden i fortsättningen hehe :)...
Varför det? Finns ingen vettig anledning sålänge du trivs med ett annat sätt att dela upp dina måltider.

Att vänja sig vid att äta ofta och sen dra ner på kalorierna extremt ser jag inte som någon välgärning, tvärtom. Ät så ofta som du trivs med, jag föredrar färre måltider då det får mig att kunna kontrollera hungern bättre och jag får äta mig mättare.

Eddie Vedder
2010-09-30, 07:43
Dreas Ska väll äta mindre mål och mer ofta? ca var 3dje timme, eller kanske inte spelar någon roll hur du lägger upp det?

För flera av oss vore det ständiga småpetandet både opraktiskt och dåligt för att hålla sig mätt. Bara massa små aptitretare hela dagen men aldrig en ordentlig måltid. Tortyr.

Baboom
2010-09-30, 07:48
För flera av oss vore det ständiga småpetandet både opraktiskt och dåligt för att hålla sig mätt. Bara massa små aptitretare hela dagen men aldrig en ordentlig måltid. Tortyr.

VA,ska inte diet vara tortyr!! *gah!*

Eddie Vedder
2010-09-30, 08:19
VA,ska inte diet vara tortyr!! *gah!*

Hehe. I mitt fall är det ju fråga om viktuppgång dessutom. Lika förjävligt då att krångla med mellanmål helt i onödan. Frukost vid 6-7, lunch vid 15-tiden och på kvällen äter jag mellan 20-22 typ. Frukost, lunch och middag uppdelat på två.

vicarious
2010-09-30, 10:30
Hur stort underskott ligger du på?

En av sakerna jag trivs med under diet är att man uppskattar maten så enormt mycket mer.

karlingen
2010-09-30, 12:12
En av sakerna jag trivs med under diet är att man uppskattar maten så enormt mycket mer.

+1

Och saker som jag längtade till under min diet är jag inte alls sugen på nu under bulken :P. Det är sjukt hur mycket man uppskattar maten under diet!!

QueenObscene
2010-09-30, 13:14
Dreas Ska väll äta mindre mål och mer ofta? ca var 3dje timme, eller kanske inte spelar någon roll hur du lägger upp det?... jo sant får fortsätta i denna tråden i fortsättningen hehe :)...

Under en "deff" dag så äter jag

06:30 på morgonen fiberhavregrynsgröt lite bär och 2 ägg ibland även en whey 80 här

09:30 ett ägg eller lite keso

12:00 Lunch Tex Kyckling och grösaker och lite fiberpasta, eller istället för kycklingen tonfisk


14:00 Frukt


16:00 innan träning ett lite större mål med kött fisk

Träning


19:00 Efter Träning lite mindre mål med Kött och fisk




22:00 tex 250 gr Kvarg eller Minikeso


Har innan delat upp min mat som du gjorde, men läste nu i senaste body att det faktiskt inte finns något som visar på att metabolismen skulle öka för att man äter många små mål utan samma energimängd/mängd mat tog lika mycket på metabolismen. Så om du vill skulle du kunna köra 1-2 mål så länge du äter samma mängd. Däremot visade sig att regelbundenhet var viktigare, kommer inte ihåg exakt nu var det står då jag sitter på jobbet... Kan någon bekräfta detta?

Men mitt råd är till dig att om du inte känner att dom där två mellanmålen gör så mycket för dig, utan snarare gör dig hungrigare, så lägg den energin i ett/två av dom stora målen och känn dig mätt istället. Jag har börjat med det delvis för jag tycker det är lättare med jobbet och jag finner att jag inte tänker lika mycket på mat (på så sätt blir jag inte lika hungrig). Dock låter jag aldrig mig själv bli jättehungrig, så jag har alltid ett kokt ägg med mig om jag nu skulle bli bisarrt hungrig eller känna humöret dippa.

Skulle även lagt det mindre målet innan träningen och det större efter. Efter passet behöver du ju mycket energi för att återhämta dig. Jag lägger alltid största målet efter träningen.

Sen för mättnad är mitt tips te och kaffe (om du kan dricka det utan mjölk å socker). Ger varm bukfyllnad. Även att ta 1-3glas stora vatten vid varje måltid kan också göra att man känner sig mättare.

Eddie Vedder
2010-09-30, 13:26
Har innan delat upp min mat som du gjorde, men läste nu i senaste body att det faktiskt inte finns något som visar på att metabolismen skulle öka för att man äter många små mål utan samma energimängd/mängd mat tog lika mycket på metabolismen.

Låter som en bra artikel. :D