handdator

Visa fullständig version : Dubai - Gym och kosttillskott


Mindek
2010-09-28, 22:12
Ska spendera ett år eller nåt i Dubai. Någon som vet något om hur det är med gym och tillskott typ köpa proteinpulver där?

John M
2010-09-29, 03:52
Ska spendera ett år eller nåt i Dubai. Någon som vet något om hur det är med gym och tillskott typ köpa proteinpulver där?


Ska du jobba där? Är lite nyfiken, får man fråga vad du ska jobba med? :)

Rahf
2010-09-29, 05:56
Dubai är förmodligen ett av de mest nyutvecklade området i världen. Du kommer med stor sannolikhet inte ha några problem att hitta vare sig gym eller tillskott. Dock skulle jag inte förvänta mig någon form av styrkelyftsaktivitet där nere. Möjligt att det finns tyngdlyftning som blivit ditlockat av shejkerna.

Hälsa min släkt där nere :D.

Joe Hardgainer
2010-09-29, 07:26
Gold's Gym
P.O.Box 7557, Dubai, UAE
Tel: 04 397 8866

Problem löst :D

Henke
2010-09-29, 08:09
Det finns både gym och tillskott därnere, inte alls svårt att finna, men det är rackarns dyrt, räkna med ca 20k för ett årskort. kosttilskott kostar ungefär som i sverige.

Mindek
2010-09-29, 10:52
20k :cryout: Tur att man tjänar rätt bra då :em: Jobbar på ett svenskt multinationellt storföretag och ska dit för att jobba med projektledning typ.

Golds skulle ju vara lite kul, får se om de hunnit öppna nåt och ifall det ligger nära bostad eller kontor. Håller mest på med discobygge numera (om jag alls tränar) så avsaknad av SL-talanger gör inte mig nåt *flex*

Vad jag läst på nätet om kosttillskottsutbudet är typ att det är mycket dyrare än i USA, men då kanske man landar på jmf svenska prisnivåer för amerikanska prylar.

Henke
2010-09-29, 11:25
Är du anställd i sverige eller anställd i uae? ganska stor skillnad på vilka förmåner du kommer att få, är du anställd här så bör du få boende/bil/ och rekreationspengar, vissa saker e hganska dyrt där, medans andra är billigt.
Mat i affärerna är rikigt billigt, men att gå ut å ta en rejäl fylla kan landa på hur många tusen som helst.

Rahf
2010-09-29, 19:55
20k :cryout: Tur att man tjänar rätt bra då :em: Jobbar på ett svenskt multinationellt storföretag och ska dit för att jobba med projektledning typ.

Golds skulle ju vara lite kul, får se om de hunnit öppna nåt och ifall det ligger nära bostad eller kontor. Håller mest på med discobygge numera (om jag alls tränar) så avsaknad av SL-talanger gör inte mig nåt *flex*

Vad jag läst på nätet om kosttillskottsutbudet är typ att det är mycket dyrare än i USA, men då kanske man landar på jmf svenska prisnivåer för amerikanska prylar.

Skulle tro att UAEs priser för livsmedel och andra småsaker är detsamma som i Sverige. USA är skrämmande billigt ibland, beroende på var man är.

Mindek
2010-10-02, 18:57
På plats nu i värmen (30+ på natten :Virro ) och första träningspasset avklarat på hotellgymmet med den senaste Technogym-grejen :smash::

http://www.technogym.com/media/immagini/1286_kinesisone_one_01_big.jpg

Man får väl hoppas på att man kan hitta något bättre. Får försöka få tag på Golds nu under veckan.

Hittade en liten butik i en galleria som sålde tillskott, mest ON och BSN. 2.3 kg 100% Whey för 650 spänn var typ det billigaste... Annat verkar dock vara hyfsat billigt, bananer för 5 spänn kilot, ägg för under en krona styck osv. Mjölk var tydligen inget ovanligt här heller, det hade jag fått för mig av nån anledning.

omnibus
2010-10-02, 19:17
Haha, körde på dendär Technomaskinen i London, redigt värdelös :D