handdator

Visa fullständig version : Feber efter hård stretch


purplehaze
2010-09-27, 19:19
Stretchade ganska hårt i förrgår och fick en sjuk törst och feber efter stretchen. Nån med samma erfarenhet eller vetskap om vad det kan vara som händer?

Sheogorath
2010-09-27, 19:26
Stretchade ganska hårt i förrgår och fick en sjuk törst och feber efter stretchen. Nån med samma erfarenhet eller vetskap om vad det kan vara som händer?

Jag får ofta (ja) feber efter att jag kört raka mark (som ju stretchar ut hamstrings rejält). Febern är alltid borta morgonen efter. En "febertopp" och inget mer, helt enkelt. Var det hamstrings (baksida lår) du stretchade?

vasslefranmjolk
2010-09-27, 20:00
Jag får ofta (ja) feber efter att jag kört raka mark (som ju stretchar ut hamstrings rejält). Febern är alltid borta morgonen efter. En "febertopp" och inget mer, helt enkelt. Var det hamstrings (baksida lår) du stretchade?

Teori om vad det beror på? Klassikern med att kroppen är försvagad efter träning känns inte applicerbar på stretching(?).

purplehaze
2010-09-27, 22:23
Jag får ofta (ja) feber efter att jag kört raka mark (som ju stretchar ut hamstrings rejält). Febern är alltid borta morgonen efter. En "febertopp" och inget mer, helt enkelt. Var det hamstrings (baksida lår) du stretchade?

Yes, Det var det.

Bluesparv
2010-09-28, 00:27
Det här låter faktiskt intressant. Vad kan det bero på egentligen?

don ramon
2010-09-28, 09:28
Jag får aldrig "feber" av raka mark. Dagens Anna Dahlqvist undersökning visar alltså just nu på en 66% förekomst av feber vid raka mark.

SirOrigami
2010-09-28, 10:59
LOL, trodde det bara var jag, Brukar vakna kallsvettig och dyngsur på natten när jag kört marklyft,

Dock borta på morgonen

TheGhr
2010-09-28, 13:46
Minns att nån snackade om att en massa slaggprodukter frias vid stretch, någon får gärna bekräfta eller vederlägga detta. Vilket som nöjer jag mig efter omständigheterna med.

Sheogorath
2010-09-28, 16:15
Minns att nån snackade om att en massa slaggprodukter frias vid stretch, någon får gärna bekräfta eller vederlägga detta. Vilket som nöjer jag mig efter omständigheterna med.

Ja, varför inte? Sen vore det ju såklart intressant att veta vilken "slaggprodukt" detta skulle kunna vara. Den teori jag haft (egentligen helt utan stöd) är att kroppen blir stressad så till den grad att det startas en försvarsreaktion där febern är det man känner av tydligast. En slags "felsignalering" mao.

vasslefranmjolk
2010-09-28, 16:51
Ja, varför inte? Sen vore det ju såklart intressant att veta vilken "slaggprodukt" detta skulle kunna vara. Den teori jag haft (egentligen helt utan stöd) är att kroppen blir stressad så till den grad att det startas en försvarsreaktion där febern är det man känner av tydligast. En slags "felsignalering" mao.

Skulle sträckreflexer kunna dela på aktin och myosin vilket medför en förhöjd kroppstemperatur? :Virro

Sheogorath
2010-09-28, 17:57
Skulle sträckreflexer kunna dela på aktin och myosin vilket medför en förhöjd kroppstemperatur? :Virro

Öhm. Hmm... Delas aktin och myosin går väl muskeln fysiskt sönder?

Sheogorath
2010-10-23, 07:41
Jaha, så hände det igen. Planerat en riktigt grym utekväll och varit pepp under veckan; kommer hem från gymmet och har kört en massa roddar som sträcker ut hamstrings och good-mornings ovanligt hårt. Får feberkänningar, lite huvudvärk, nackvärk och mår allmänt dåligt. Får avblåsa planerna. Helt OK nu på morgonen. Sånt jävla anti-klimax. :(