handdator

Visa fullständig version : Vad är det KONSTIGASTE som hänt på erat gym?


Sidor : [1] 2

fiskebulle
2010-09-27, 18:03
Finns en sådan här tråd på flashback som är jävligt bra, tänkte att varför inte ha en på kolozzeum. Vi har ju klart mycket bättre berättare på kolo!

Jag inleder strax!

David Brent
2010-09-27, 18:17
Idag var det en riktig jävla speta som gick in på gymmet. Jag skrattade och undrade hur fan han vågade sig dit innan jag insåg att det var mig själv jag såg i spegeln. :-(

babidi
2010-09-27, 18:21
Den tråden suger mer än flashbacks träningsbräda (om det är möjligt)

Stoltz
2010-09-27, 18:21
Den tråden suger mer än flashbacks träningsbräda (om det är möjligt)

Tur att du gör den bättre.

Onigiri
2010-09-27, 18:22
Tror inte det hänt så mycket konstigt i vårat gym. Inget som är märkvärdigt att berätta åtminstone.

fiskebulle
2010-09-27, 18:22
Den tråden suger mer än flashbacks träningsbräda (om det är möjligt)

Flashbacks tråd är ju ingen höjdare kanske, men konceptet är ju awesome.

babidi
2010-09-27, 18:23
Tur att du gör den bättre.

Flashbacks tråd är ju ingen höjdare kanske, men konceptet är ju awesome.


Visste inte att det fanns efterfrågan på kolozzeum om hur person X såg ett bråk på gymmet som ledde till att alla parter blev portade. Grymt intressant!

Stoltz
2010-09-27, 18:25
Visste inte att det fanns efterfrågan på kolozzeum om hur person X såg ett bråk på gymmet som ledde till att alla parter blev portade. Grymt intressant!

Där var en tråd för rätt länge sedan här har jag för mig, som handlade om ungefär samma tema. Det blev väldigt många skratt ifrån den faktiskt. När en viss medlem försökte "lyfta en stor neger" som han sade, så spårade det ur lite, men blev mycket roligt ifrån den.

Men du kanske är bättre än mig?

Jens.Andersson
2010-09-27, 18:31
Visste inte att det fanns efterfrågan på kolozzeum om hur person X såg ett bråk på gymmet som ledde till att alla parter blev portade. Grymt intressant!

Men läs inte då din pajas. Bidra med något eller GTFO.

Kwon
2010-09-27, 18:31
Det konstigaste/tråkigaste var väl när det blev för dyrt att hålla igång gymet, så de fick lägga ner det, och den sista personen där sista dagen var jag som körde ett final-pass medans dom bar ut utrustningen/maskinerna bredvid.

En annan konstig sak var ju när jag och en polare tränade på Fitness Center 24/7 (samtidigt som profiler såsom Dr Alban med entourage, Bindan Bindefeldt och de några av de aktuella fitnesstjejerna på den tiden tränade där, och jag satte mig ner och skulle börja köra, så ropar en gigantisk biff som stod 7 meter bort och limmade på en blondin i hallen "JAG KÖÖR PÅ DEN DÄR!" varvid jag svarar "Vad snackar du om, du står ju där i hallen och limmar på en blondin!"

hidden
2010-09-27, 18:31
Kan någon bidra med något eller?
Fiskbulle, hade inte du något?

Själv har man inte upplevt något särskilt...

Wille005
2010-09-27, 18:35
Jag såg kom på en snubbe med att runka i duschen en gång. Kanske inte så konstigt, vad vet jag, äckligt var det iaf.

hidden
2010-09-27, 18:36
Jag såg kom på en snubbe med att runka i duschen en gång. Kanske inte så konstigt, vad vet jag, äckligt var det iaf.

Det där är la inte så konstigt.

David Brent
2010-09-27, 18:41
Det där är la inte så konstigt.

Men kanske inte heller vad man vill uppleva i ett gemensamt duschutrymme?

Kwon
2010-09-27, 18:42
Konstigt = Out of the Ordinary.

Att boka en maskin när man står 7 meter bort och gaggar med någon i hallen (och har gaggat i flera minuter) är ju lite exceptionellt.

hidden
2010-09-27, 18:43
Men kanske inte heller vad man vill uppleva i ett gemensamt duschutrymme?

Det vet man aldrig.

Kwon
2010-09-27, 18:44
Men kanske inte heller vad man vill uppleva i ett gemensamt duschutrymme?

Relativt till person kan jag tänka :D

spann
2010-09-27, 18:45
Jag såg kom på en snubbe med att runka i duschen en gång. Kanske inte så konstigt, vad vet jag, äckligt var det iaf.

inte säker men tror en polare satt å runka i bastun engång (gemensam bastu). han tyckte att hans pass sög så han gick å "vila" i bastun medans ja å en annan fick tränat klart. så när ja hoppar in i duschen så kika min andra polare in i bastun å så hör ja "vafan.. runkar du?" svaret blev "hiheh.. näee..?"
lite efterblivet men kul..

Arf Pingvin
2010-09-27, 18:51
Strax utanför gymmet men nåväl... Bastade efter träningen och vi var tre stycken. Historien handlar om den ena. Vi kan kalla han bastuturken. Han sitter på övre laven och allt verkar frid och fröjd. Bara nakna män, inga konstigheter. Sedan kliver han ur bastun sköljer fötterna i dushen och tar på sig sina vanliga kläder tar farväl och lämnar lokalen.

"Gick han verkligen utan att dusha och torka sig?"
"Aaah det gjorde han"

Kimball
2010-09-27, 19:14
Senast förra veckan hände nåt lite skumt. Står och byter om i omklädningsrummet medan en medelålders herre av icke svenskt ursprung bytt om till handduk för att gå in i duschen. Innan han gör det tittar han uppe och ner på mig för att sedan ge mig tummen upp och ett leende.

Lagom spooky ^^

Kwon
2010-09-27, 19:16
haha sånt där är "lustigt".

Alla som beter sig på det där sättet är håriga också, är det samma för dig Kimbo? :D

Ristretto
2010-09-27, 19:17
Det konstigaste som hänt här är väl att det var fler än två tjejer där vid ett tillfälle.

Fredriiik
2010-09-27, 19:22
Körde bicepscurl i knäböj/allövningsgrejen och hade en kille som körde chins mellan.
Kör mina set och tackar för att jag fick köra mellan, då säger han med vad han tror är sexig röst: Va de skönt eller?

HAHA lagom paff jag blev, ja skakade på huvet och rörde mig bortåt.

rooz
2010-09-27, 19:23
Tjej som onanerat i bastun. Det jag kom på på rak arm.

Stoltz
2010-09-27, 19:28
En full student i Lund kom in på 24/7 en gång (Runt ett på natten) och efter ett misslyckat försök till att hålla balansen i bänken så sade han med stor förtjusning "Men åh! Det är ju lättare med hantlar!". Så han gick fram till en bänk, ställde in den och plockade två 20-kilos hantlar.

Ett lyft...


Ett lyft till...


Ett...skulderhopp som fick upp vikten...

Ett ly....PANG!


Fyllefan tappar en hanteln i ansiktet på sig själv, börjar skrika hur ont det gör och springer sedan ut från viktavdelningen :thumbup:

Herr Oberst
2010-09-27, 19:32
Jag såg kom på en snubbe med att runka i duschen en gång. Kanske inte så konstigt, vad vet jag, äckligt var det iaf.

Men förlåt då

goodie
2010-09-27, 19:35
Älskar att se en nybörjare som kör bänk med flugvikter, darrar och lyfter ojämnt så vikterna ramlar av. Hehe lika komiskt varje gång. Vet att man själv varit i det stadiet men jäklar vad kul det är:D

Har sett en på springbandet som snubblar.. hehe. Som tur var skadade han sig inte så värst.

Arf Pingvin
2010-09-27, 19:38
Älskar att se en nybörjare som kör bänk med flugvikter, darrar och lyfter ojämnt så vikterna ramlar av. Hehe lika komiskt varje gång. Vet att man själv varit i det stadiet men jäklar vad kul det är:D

Har sett en på springbandet som snubblar.. hehe. Som tur var skadade han sig inte så värst.

Om det är fler än en nybörjare samt du själv som vinglat i bänken... är det särskilt konstigt tycker du?

limenka
2010-09-27, 19:40
Senast idag så stod en ur personalen av kvinnligt kön i duschrummet och sköljde av duscharna medan jag duscha, kanske inte "out of this world" men hon var fan inte snygg..

T-t-t-t-taaanks folks

EDIT: En gång såg jag och min älskling Morrris ( ni vet ) två nybörjare köra hantelrodd tsm på samma bänk, han kan förklara tydligare. Väldigt roligt var det.

goodie
2010-09-27, 19:41
Om det är fler än en nybörjare samt du själv som vinglat i bänken... är det särskilt konstigt tycker du?

Ursäkta mig.. inte så konstigt men tycker det är komiskt.

wo0ord
2010-09-27, 19:44
Senast idag så stod en ur personalen av kvinnligt kön i duschrummet och sköljde av duscharna medan jag duscha, kanske inte "out of this world" men hon var fan inte snygg..

T-t-t-t-taaanks folks

EDIT: En gång såg jag och min älskling Morrris ( ni vet ) se två nybörjare köra hantelrodd tsm på samma bänk, han kan förklara tydligare. Väldigt roligt var det.

Hänt för mig också kanske 3-5 gånger. Alltid kvinnliga också *screwy*

Nästan dagligen ser man gottegrisar som skiter i å duscha och bara sprejar på sig massa axe eller nåt sånt skit, mmmm the odör

limenka
2010-09-27, 19:46
Hänt för mig också kanske 3-5 gånger. Alltid kvinnliga också *screwy*

Nästan dagligen ser man gottegrisar som skiter i å duscha och bara sprejar på sig massa axe eller nåt sånt skit, mmmm the odör

Tyvärr så händer det du precis sa dagligen, alltså det om folk som ej duschar.

King Grub
2010-09-27, 19:46
En gigantisk kille som använde Jack Daniels som träningsdryck under passet, körde enarms tricepsextension med 52-kiloshantlarna och drog skrönor om sin tid som pärldykare i söderhavet, CIA-agent och countrystjärna, uppenbarligen själv fullt övertygad om sanningen i det han berättade. En legend på KAC Gym här i Norrtälje.

Wao
2010-09-27, 20:01
Tyvärr så händer det du precis sa dagligen, alltså det om folk som ej duschar.

Finns folk som har så pass nära till gymmet att de duschar hemma.

Jockefoten
2010-09-27, 20:11
En gigantisk kille som använde Jack Daniels som träningsdryck under passet, körde enarms tricepsextension med 52-kiloshantlarna och drog skrönor om sin tid som pärldykare i söderhavet, CIA-agent och countrystjärna, uppenbarligen själv fullt övertygad om sanningen i det han berättade. En legend på KAC Gym här i Norrtälje.

Låter som Arne Persson:cool:

wo0ord
2010-09-27, 20:11
Finns folk som har så pass nära till gymmet att de duschar hemma.

Varför använda deo och/eller axe då? Känns ju meningslöst :smash:

Yes
2010-09-27, 20:28
Finns folk som har så pass nära till gymmet att de duschar hemma.
Plus att gymets duschar inte alltid är så fräscha.

På mitt gym är det så litet att det brukar lägga sig en klibbig dimma i hela rummet. Uppepå det finns det en fascinerande gentleman som brukar spendera ohälsosamt lång tid på löpbandet. Det som gör honom så fascinerande är att efter han varit i duschen brukar det ligga som ett tjockt täcke av den kraftigaste och mest unkna svettstanken jag stött på. Jag föreställer mig att det är lite som att krypa in under armhålan på världens fetaste man, efter han har käkat extremt stark curry så det bokstavligen bubblar ur porerna.

Det måste vara det konstigaste jag stött på.

Hemma Gymmaren
2010-09-27, 20:32
Time for som http://1.bp.blogspot.com/_jbCPJ7OqYTU/SZOrWswRa9I/AAAAAAAAAYE/Dl7PTmx0U7g/s400/200.jpg

limenka
2010-09-27, 20:48
Plus att gymets duschar inte alltid är så fräscha.

På mitt gym är det så litet att det brukar lägga sig en klibbig dimma i hela rummet. Uppepå det finns det en fascinerande gentleman som brukar spendera ohälsosamt lång tid på löpbandet. Det som gör honom så fascinerande är att efter han varit i duschen brukar det ligga som ett tjockt täcke av den kraftigaste och mest unkna svettstanken jag stött på. Jag föreställer mig att det är lite som att krypa in under armhålan på världens fetaste man, efter han har käkat extremt stark curry så det bokstavligen bubblar ur porerna.

Det måste vara det konstigaste jag stött på.

På tal om gentlemen i duschar.

Varför sitter det nästintill alltid 2-5 gubbar på bänkarna i duschrummet och små sneglar på alla medan dom sitter med benen isär(:mallan: <- motsatsen). Jag finner detta ytterst obehagligt.:krampus

MangeByggarn
2010-09-27, 20:57
En gigantisk kille som använde Jack Daniels som träningsdryck under passet, körde enarms tricepsextension med 52-kiloshantlarna och drog skrönor om sin tid som pärldykare i söderhavet, CIA-agent och countrystjärna, uppenbarligen själv fullt övertygad om sanningen i det han berättade. En legend på KAC Gym här i Norrtälje.

Kan det vara Sveriges största mytoman som har rymt från vården?? :laugh:

Solros
2010-09-27, 20:58
Killen som satt i "Flower power-position" och mediterade framför hantelstället med slutna ögon i 45 min. Musiken som spelades på gymmet var vrålhög, kass techno. Den killen hade inre frid!

fiskebulle
2010-09-27, 21:02
Glömde visst att bidra, gick och tränade istället.

On topic: Förra julhelgen, närmare bestämt juldagen så var jag hemma i Linköping hos familjen - Eftersom 2 heldagar med familjen kan vara ganska påfrestande så tog jag tillfället i akt dra iväg och gymma.
Jag gick till ett ställe som heter citygym (eftersom jag då bodde i Åre i vanliga fall hade jag inget gymkort i Linköping) för att testa - Det stod ju på deras hemsida att det var öppet. Jag kommer dit, ytterdörren är låst. Jag knackar på. Står och väntar i ca. 30 sekunder och ska precis gå, men så öppnas dörren av innehavaren. Jag säger till honom att jag vill köpa ett engångpass. Karln tittar på mig som om jag vore en utomjording och säger: "Det är juldagen idag, du förstår väl att du inte kan träna nu"
Eftersom han står där i en svettig t-shirt och det hörs klonkande ljud nerifrån så frågar jag varför, varpå han svarar, det är juldagen. Jag vänder och går.
Traskade sedan till Nautilus och ställer samma fråga där, tjejen i disken säger javisst och bjuder på engångspasset eftersom det är jul.

Tl;dr: Jag fick ett gratispass på nautilus.

VoDaresVins
2010-09-27, 21:09
På gymmet jag tränade på förut var det två killar som ja brukade se några dar i veckan. De tog rökpaus på balkongen när de kört några set. E man hardrocker så e man. :hbang:

Wao
2010-09-27, 21:11
Varför använda deo och/eller axe då? Känns ju meningslöst :smash:

Man kanske inte vill lukta totalurban när man är på väg hem? En liten raggardusch löser problemet smärtfritt:D

Crocker
2010-09-27, 21:13
Två flickor vid max åldern 10 som snattade en varsin swebar, när disken var obemannad pg.a hjälp i viktsalen. Vet inte mer, men det är det konstigaste jag sett.

Birkharju
2010-09-27, 21:16
en kille som körde stångcurl i smithen

fiskebulle
2010-09-27, 21:16
en kille som körde stångcurl i smithen

Går det ens? Man lär ju behöva gå fram och tillbaka för att lyckas med det.

Birkharju
2010-09-27, 21:19
det var inget nära bicepscurls men jag misstänker att det var det han försökte få till :)

Mr.Sjöborg
2010-09-27, 21:19
Tjej som onanerat i bastun. Det jag kom på på rak arm.

For real? detaljer

Lövbiffen
2010-09-27, 21:22
En gigantisk kille som använde Jack Daniels som träningsdryck under passet, körde enarms tricepsextension med 52-kiloshantlarna och drog skrönor om sin tid som pärldykare i söderhavet, CIA-agent och countrystjärna, uppenbarligen själv fullt övertygad om sanningen i det han berättade. En legend på KAC Gym här i Norrtälje.

Det råkar inte vara samma snubbe som blev avstängd från friskis (och möjligtvis från badhuset om mitt minne inte sviker mig)?

Svartfärgat hår och mytoman utom denna värld?

Snubben jag snackar om berättade om sin tid som soldat i ett elitförband inom vilket alla gruppmedlemmar hade över IQ 180 och som agerade i Colombia. Han berättade med stor glädje om någonting som han kallade för Colombiansk massage, vilket innebär att man får en motorsåg uppkörd i baken :D

L-Sami
2010-09-27, 21:28
Tillhör kanske det som irriterar mig på gymmet tråden. Techno-jefla-dunket på högsta nivån och räkor som skriker när de tränar som om det vore nån Ronny Kålman film.

Onigiri
2010-09-27, 21:35
Sami: Får ni spela techno på erat gym?! LYX! Vi spelar bara EN ENDA skiva med ASDRYG svettig rökig nersupen gammal 80-tals-iron-maiden-cp-rock på. Jag SPYR på skiten!

Och vi har också några små grabbar som skriker som vilddjur, underhållande och löjligt :)

Crocker
2010-09-27, 21:40
Allvarligt, irriterar ni er på yngre som skriker?

fiskebulle
2010-09-27, 21:44
Allvarligt, irriterar ni er på yngre som skriker?

Jag tycker det är nice när någon annan än jag tar i så att de måste frusta/skrika och så saliven sprutar.

JoeyP
2010-09-27, 21:48
Två började bråka, en kille sula hantel i huvudet på den andra som träna tung bänkpress, polisen äger gymmet.

L-Sami
2010-09-27, 21:48
Sami: Får ni spela techno på erat gym?! LYX! Vi spelar bara EN ENDA skiva med ASDRYG svettig rökig nersupen gammal 80-tals-iron-maiden-cp-rock på. Jag SPYR på skiten!

Och vi har också några små grabbar som skriker som vilddjur, underhållande och löjligt :)

Det är väl när jag har mina lag där nere, nybörjare i gymmet, grupper om 15-20 ungdomar det är mest irriterande med massa oljud. Utrymmet är så litet också.

Halldin
2010-09-27, 21:50
Sami: Får ni spela techno på erat gym?! LYX! Vi spelar bara EN ENDA skiva med ASDRYG svettig rökig nersupen gammal 80-tals-iron-maiden-cp-rock på. Jag SPYR på skiten!

Köp en kam och använd den!

ha:cl
2010-09-27, 21:56
Körde bicepscurl i knäböj/allövningsgrejen och hade en kille som körde chins mellan.
Kör mina set och tackar för att jag fick köra mellan, då säger han med vad han tror är sexig röst: Va de skönt eller?

HAHA lagom paff jag blev, ja skakade på huvet och rörde mig bortåt.

haha

En gigantisk kille som använde Jack Daniels som träningsdryck under passet, körde enarms tricepsextension med 52-kiloshantlarna och drog skrönor om sin tid som pärldykare i söderhavet, CIA-agent och countrystjärna, uppenbarligen själv fullt övertygad om sanningen i det han berättade. En legend på KAC Gym här i Norrtälje.

En bra sketch.

bear.flowertwig
2010-09-27, 21:56
På SATS gym med uttalad gayprofil verkar det hända ett och annat enligt kompis som jobbat där. Stånd i omklädningsrummet hör inte till ovanligheterna. Sveriges enda spinninginstruktör med dräglig musik kör där så jag har varit där ett par gånger och bla blivit inviterad till bastun genom ett diskret knackade på rutan och ett lockande finger när jag var i duschrummet bredvid.

bear.flowertwig
2010-09-27, 21:58
Kommit på en kille med att äta kattmat i omkl.rummet efter passet. Oklart om det var Pussi men det luktade helvete och han verkade skamsen när jag frågade.

Nelo322
2010-09-27, 22:08
När jag körde friskis såg man mycket roligt varje gång man var där. En favorit är ett gäng på 2-3 st gubbar (uppskattar deras ålder till 35-45) ordentligt svaga men verkar tro att dom är jäkligt starka. Det roliga med dem är att skriker över hela gymmet när dom kör stångroddar med 50 kg, använder lindor när dom kör böj med 70 kg, kör bänk på 80 kg med 2 st passare. Mycket underhållande att tittat på!

En annan rolig händelse var när jag och polaren står och kör hantelrodd. Det finns gott om lediga bänkar, men helt plötsligt kommer det fram en tant och ställer sig o börjar köra hantelrodd på våran bänk som vi står vid... kör några rep och sen börjar hon fråga om hon gör rätt. Ska tilläggas att hon hade thights uppdragna till naveln, tjock och visade den värsta kameltoe jag någonsin sett, höll på att spy

Onigiri
2010-09-28, 06:31
Kommit på en kille med att äta kattmat i omkl.rummet efter passet. Oklart om det var Pussi men det luktade helvete och han verkade skamsen när jag frågade.Tonfisk är inte kattmat! *rolleyes*

creperiet
2010-09-28, 08:37
En kille kommer in, lägger på 120 på stången för att bänka på portabel bänk i racket. Lyckas med nöd och näppe låsa ut den, har inte en chans att rubba den i botten, men har ju säkringarna i rätt höjd så kravlar sig ur därifrån. Börjar köra 3cm kronlyft med samma stång med någon avartform av lindor utanpå mjukisarna som har tagit 10min att få på, kör två set, lägger därefter på alla järn25or som finns och får plats på stången, tycker det är bland det roligaste som hänt i år, småskrattar, lastar av, går ut.

Rimmon
2010-09-28, 08:51
Har ett riktigt orginal som bidrar med nya äventyr då och då. Han kombinerar smaltjockhet med konstigt vältränade överarmar och den sämsta hållningen någonsin, precis passerat 60, eller så är han en väldigt sliten 55åring. Han pratar med den gällaste rösten någonsin och har byxorna uppdragna en bit över naveln.
Senaste gick han och flyttade alla 25 och 20 kilos kakor fram och tillbaka mellan smithen, benpressen och diverse andra ställen, helt utan något logiskt system, han sorterade dom alltså inte.
Sen la han sig och utförde tre repetitioner nedåtlutande bänkpress i smith med den kortaste ROM någonsin, sen såg jag honom inte mer det passet.

Lokalen ligger nära a-lagets bänk of choice, så händer då och då att någon vandrar in och ser vilsen ut också, tyvärr har inget roligt hänt med dom.

Eddie Vedder
2010-09-28, 09:11
Om jag skall agera "utomstående" så är nog det konstigaste som skett på ett gym diverse posebilder på Koloträffar. I Göteborg i somras exempelvis men även tidigare småträffar i Uppsala. Nu var jag ju med i samtliga fall men om jag inte hade en aning om vad det gällde så skulle jag undra vad det är för idioter. :D

Här i Uppsala tog Danny Devito (numera inaktiv på forumet) bilder när jag körde vadpress och en gubbe med barn blev helt chockad "Titta bort ungar!" typ. :D

Wille005
2010-09-28, 09:32
Körde bicepscurl i knäböj/allövningsgrejen och hade en kille som körde chins mellan.
Kör mina set och tackar för att jag fick köra mellan, då säger han med vad han tror är sexig röst: Va de skönt eller?

HAHA lagom paff jag blev, ja skakade på huvet och rörde mig bortåt.

Haha inte okej! :confused:

Asdf
2010-09-28, 09:34
Under min första tid som gymaktiv kring 18-19årsåldern gymmade jag o några vänner på ett underground gym på partilletorget som ägdes av en mycket trevlig amerikanare

Allteftersom började det även droppa in yngre killar i 16-17årsåldern som precis skulle börja träna ( dessa killar var väl inte de skarpaste knivarna i lådan kan tilläggas)

Under ett pass ska de ge sig på att maxa breda latsdrag där en av killarna ska dra ner stången, och de övriga två därefter ska hjälpa till o hänga på varsin sida om stången för att initialt få ner den

Resutatet blir att den ene killen får för sig att mitt i allt släppa taget så att ena sidan av stången slår rakt upp o krossar ett av lysrören ovanför.

Amerikanarn kommer precis in i rummet och såg detta och vrålar med brytning "WTF! Fuckin kidz! Destroying my fuckin gym! Get the fuck out of here NOW!". Ungarna packar sedan alla sina grejer fort som attans och springer därifrån i full fart!

Asdf
2010-09-28, 09:38
En gigantisk kille som använde Jack Daniels som träningsdryck under passet, körde enarms tricepsextension med 52-kiloshantlarna och drog skrönor om sin tid som pärldykare i söderhavet, CIA-agent och countrystjärna, uppenbarligen själv fullt övertygad om sanningen i det han berättade. En legend på KAC Gym här i Norrtälje.

Countrystjärna + 1

Grotesk
2010-09-28, 09:41
Sami: Får ni spela techno på erat gym?! LYX! Vi spelar bara EN ENDA skiva med ASDRYG svettig rökig nersupen gammal 80-tals-iron-maiden-cp-rock på. Jag SPYR på skiten!

Och vi har också några små grabbar som skriker som vilddjur, underhållande och löjligt :)

Hater! *slap*

Till ämnet så har det ju hänt en lite skum grej på gymmet jag tränar på, som mitt ex dessutom bevittnade!

En kille som sprang för kung och fostervatten på löpbandet, jävligt länge (osäker hur länge då jag bara hört från henne vad hon berättat.)
Han går av löpbandet och ser ut att ha kört klart, varpå han plötsligt hoppar upp igen och kör ännu mera. En kort stund senare faller han ihop och rör sig inte. Killen dog.

vicarious
2010-09-28, 09:44
När jag körde friskis såg man mycket roligt varje gång man var där. En favorit är ett gäng på 2-3 st gubbar (uppskattar deras ålder till 35-45) ordentligt svaga men verkar tro att dom är jäkligt starka. Det roliga med dem är att skriker över hela gymmet när dom kör stångroddar med 50 kg, använder lindor när dom kör böj med 70 kg, kör bänk på 80 kg med 2 st passare. Mycket underhållande att tittat på!



Vad är särskilt konstigt med det? Bara för att du eller någon annan är starkare så kan det likväl vara tungt för dom.

Du har väl ingen aning om deras bakgrunder, deras förutsättningar eller eventuella skador de har råkat ut för? Jag tycker du ska sluta vara så dömande när du inte vet ett skvatt om personerna i fråga.

Att man inte behöver leva om överdrivet mycket kan jag hålla med om, men lite pust & stånk måste man få göra.

Wille005
2010-09-28, 09:45
En kort stund senare faller han ihop och rör sig inte. Killen dog.

Inget konstigt i det, att dö är det naturligaste som finns. :D

Grotesk
2010-09-28, 09:57
Inget konstigt i det, att dö är det naturligaste som finns. :D

Sant. Ska man dö så ska man göra det med stil! Så han gjorde det ju fetfel.. man ska dö i powerracken, hårt bicepscurlande.

blondyz
2010-09-28, 10:47
Hände en rätt konstig sak idag. Tränade med brorsan på friskis imorse, varpå vi står ungefär 30 min in i passet och ska fylla på vatten i våra flaskor.

Det kommer fram en medelålders dam (många sådana på detta ställe vid denna tiden, blandat med diverse tonåringar) och häver ur sig "Står ni här och häller ut anabola steroider?" brorsan vänder sig om förvånat och svarar "detta är bara vatten, du ser väl att jag sköljer ur min flaska?" varpå damen ilsknar till och ryter lågmält "ni ungdomar som håller på med såntdär, det är ni som förstör det roliga med att träna för oss andra." sen försvann hon ut i omklädningsrummet.

Kanske inte så konstigt, men ganska paffa blev vi. Vi är inte de mest muskulösa heller kan ju tilläggas, 75 kg på mig och 80 på brorsan, hyffsat deffade. Finns killar som är betydligt grövre i samma lokal, som hon låter vara.

Gober
2010-09-28, 10:55
En kvinna runt 45-50 kommer in på gymmet och har på sig en såndär 80-tals gymdräkt, typ en baddräkt med en till baddräkt utan på, fast med string.

Hon kände att alla kollade in henne, kände sig förmodligen sjukt sexig och svansade nöjd omkring. Problemet förutom att hennes outfit blev omodern 20år tidigare var att hon vänt det yttersta plagget med stringen bakofram, vilket resulterade i att stringen skar långt upp i underlivet och skapade årets supercameltoe.

Crocker
2010-09-28, 11:00
Hände en rätt konstig sak idag. Tränade med brorsan på friskis imorse, varpå vi står ungefär 30 min in i passet och ska fylla på vatten i våra flaskor.

Det kommer fram en medelålders dam (många sådana på detta ställe vid denna tiden, blandat med diverse tonåringar) och häver ur sig "Står ni här och häller ut anabola steroider?" brorsan vänder sig om förvånat och svarar "detta är bara vatten, du ser väl att jag sköljer ur min flaska?" varpå damen ilsknar till och ryter lågmält "ni ungdomar som håller på med såntdär, det är ni som förstör det roliga med att träna för oss andra." sen försvann hon ut i omklädningsrummet.

Kanske inte så konstigt, men ganska paffa blev vi. Vi är inte de mest muskulösa heller kan ju tilläggas, 75 kg på mig och 80 på brorsan, hyffsat deffade. Finns killar som är betydligt grövre i samma lokal, som hon låter vara.
*flex*

pragmatist
2010-09-28, 11:20
Mitt första gym var i Skärholmshallen och där såg man en och annan kul typ. En person av icke-svensk etnicitet "bokade" alla maskiner han tänkte använda under sitt träningspass i förväg genom att lägga olika klädesplagg på dem, det blev väl c:a 10 stycken som sedan ingen fick använda innan han använt dem - vilket kunde vara en timme senare. En annan gång var det en person av icke-svensk etnicitet som gjorde sig illa på pec-decken och då hämtade en 30-kiloshantel som han upprepade gånger slog på maskinen tills den gick sönder. Och så var det förstås den lilla mannen i 40-årsåldern som tränade i jeans och flanellskjorta och bara gjorde en maxrep i varje övning med hela viktmagasinet och c:a 2 cm lång rörelsebana. Han knäböjde också c:a 4 gånger kroppsvikten genom att linda i stort sett hela benen och böja knäna c:a 10 grader.

Det var tider det.

Huffo the A-LagaRe
2010-09-28, 11:21
Har ett riktigt orginal som bidrar med nya äventyr då och då. Han kombinerar smaltjockhet med konstigt vältränade överarmar och den sämsta hållningen någonsin, precis passerat 60, eller så är han en väldigt sliten 55åring. Han pratar med den gällaste rösten någonsin och har byxorna uppdragna en bit över naveln.
Senaste gick han och flyttade alla 25 och 20 kilos kakor fram och tillbaka mellan smithen, benpressen och diverse andra ställen, helt utan något logiskt system, han sorterade dom alltså inte.
Sen la han sig och utförde tre repetitioner nedåtlutande bänkpress i smith med den kortaste ROM någonsin, sen såg jag honom inte mer det passet.


Han är kung:hbang:

Det roligaste jag varit med om var när en av de största på mitt gamla gym på Gotland blev förbannad på mig och sa "skall jag sänka dig, vadfan skall jag sänka dig?" innan hans träningspolare lugnade honom.

ajsen
2010-09-28, 11:36
En gubbe i över 60 års åldern fick för sig att min shaker var hans och smakade sen började han hosta som fan och blev helt ådrig i pannan. Jag stod framför honom och såg allt i spegeln , blev riktigt jävla äcklad och lämnade kvar shakern.. Fy fan

Crocker
2010-09-28, 18:33
Mitt första gym var i Skärholmshallen och där såg man en och annan kul typ. En person av icke-svensk etnicitet "bokade" alla maskiner han tänkte använda under sitt träningspass i förväg genom att lägga olika klädesplagg på dem, det blev väl c:a 10 stycken som sedan ingen fick använda innan han använt dem - vilket kunde vara en timme senare. En annan gång var det en person av icke-svensk etnicitet som gjorde sig illa på pec-decken och då hämtade en 30-kiloshantel som han upprepade gånger slog på maskinen tills den gick sönder. Och så var det förstås den lilla mannen i 40-årsåldern som tränade i jeans och flanellskjorta och bara gjorde en maxrep i varje övning med hela viktmagasinet och c:a 2 cm lång rörelsebana. Han knäböjde också c:a 4 gånger kroppsvikten genom att linda i stort sett hela benen och böja knäna c:a 10 grader.

Det var tider det.
Serious? :D

ceejay
2010-09-28, 18:35
händer inge konstigt på mitt gym :(

vicarious
2010-09-28, 19:11
En annan gång var det en person av icke-svensk etnicitet som gjorde sig illa på pec-decken och då hämtade en 30-kiloshantel som han upprepade gånger slog på maskinen tills den gick sönder.

Haha wtf :laugh:

Exdiaq
2010-09-28, 19:57
Idag var det en på gymmet som antingen gick ner på huk eller la sig på rygg efter nästan varje set och andades som en andfådd flodhäst. Visserligen var han rätt bitig och det var inga flugvikter han körde på så lol-faktorn avtog rätt rejält jämfört med om det skulle vara en tanig 14-åring som körde 40kg i böj.

Annars tror jag aldrig att det har hänt något konstigt på "mina" gym.

Grotesk
2010-09-28, 20:04
Idag var det en på gymmet som antingen gick ner på huk eller la sig på rygg efter nästan varje set och andades som en andfådd flodhäst. Visserligen var han rätt bitig och det var inga flugvikter han körde på så lol-faktorn avtog rätt rejält jämfört med om det skulle vara en tanig 14-åring som körde 40kg i böj.

Annars tror jag aldrig att det har hänt något konstigt på "mina" gym.

Låter som en nisse på gymmet där jag tränar, som jag och polaren kallar "Iron Maiden." Han är fan muskler och smärta personifierad - man får kramp i låren av att bara titta på honom när han knäböjer. :D

Matsa
2010-09-28, 20:46
en kille som körde stångcurl i smithen

Kanske var någon sorts drag curl? Vet att en del kör sådana i smithen, aldrig provat själv dock men det borde funka.

Sami: Får ni spela techno på erat gym?! LYX! Vi spelar bara EN ENDA skiva med ASDRYG svettig rökig nersupen gammal 80-tals-iron-maiden-cp-rock på. Jag SPYR på skiten!

Om du föredrar techno framför Maiden så förtjänar du att spy! :furious:

Hände en rätt konstig sak idag. Tränade med brorsan på friskis imorse, varpå vi står ungefär 30 min in i passet och ska fylla på vatten i våra flaskor.

Det kommer fram en medelålders dam (många sådana på detta ställe vid denna tiden, blandat med diverse tonåringar) och häver ur sig "Står ni här och häller ut anabola steroider?" brorsan vänder sig om förvånat och svarar "detta är bara vatten, du ser väl att jag sköljer ur min flaska?" varpå damen ilsknar till och ryter lågmält "ni ungdomar som håller på med såntdär, det är ni som förstör det roliga med att träna för oss andra." sen försvann hon ut i omklädningsrummet.

Kanske inte så konstigt, men ganska paffa blev vi. Vi är inte de mest muskulösa heller kan ju tilläggas, 75 kg på mig och 80 på brorsan, hyffsat deffade. Finns killar som är betydligt grövre i samma lokal, som hon låter vara.

Men hon trodde ju att ni hällde ut dem, de som är större har ju uppenbarligen hällt dem i sig i stället. Det fattar du väl att tanten blir förbannad när hon tror att ni står och vaskar roidz mitt framför näsan på henne?

-squat-
2010-09-28, 21:28
På SATS gym med uttalad gayprofil verkar det hända ett och annat enligt kompis som jobbat där. Stånd i omklädningsrummet hör inte till ovanligheterna. Sveriges enda spinninginstruktör med dräglig musik kör där så jag har varit där ett par gånger och bla blivit inviterad till bastun genom ett diskret knackade på rutan och ett lockande finger när jag var i duschrummet bredvid.

Vilket gym talar vi om. Odenplan?

bear.flowertwig
2010-09-28, 21:37
En kvinna runt 45-50 kommer in på gymmet och har på sig en såndär 80-tals gymdräkt, typ en baddräkt med en till baddräkt utan på, fast med string.

Hon kände att alla kollade in henne, kände sig förmodligen sjukt sexig och svansade nöjd omkring. Problemet förutom att hennes outfit blev omodern 20år tidigare var att hon vänt det yttersta plagget med stringen bakofram, vilket resulterade i att stringen skar långt upp i underlivet och skapade årets supercameltoe.

Haha. Smygbild på tån nästa gång och sen upp på: http://ratemycameltoe.com/vote.php :thumbup:

Vilket gym talar vi om. Odenplan?

Näää, Odenplan kör ju Big Brother-profilen *slap* Jag menar Regeringsgatan :)

difeddy
2010-09-28, 21:46
Under min första tid som gymaktiv kring 18-19årsåldern gymmade jag o några vänner på ett underground gym på partilletorget som ägdes av en mycket trevlig amerikanare

Allteftersom började det även droppa in yngre killar i 16-17årsåldern som precis skulle börja träna ( dessa killar var väl inte de skarpaste knivarna i lådan kan tilläggas)

Under ett pass ska de ge sig på att maxa breda latsdrag där en av killarna ska dra ner stången, och de övriga två därefter ska hjälpa till o hänga på varsin sida om stången för att initialt få ner den

Resutatet blir att den ene killen får för sig att mitt i allt släppa taget så att ena sidan av stången slår rakt upp o krossar ett av lysrören ovanför.

Amerikanarn kommer precis in i rummet och såg detta och vrålar med brytning "WTF! Fuckin kidz! Destroying my fuckin gym! Get the fuck out of here NOW!". Ungarna packar sedan alla sina grejer fort som attans och springer därifrån i full fart!

:laugh: :laugh: :laugh:

DarcyGrahn
2010-09-28, 21:48
Mitt första gym var i Skärholmshallen och där såg man en och annan kul typ. En person av icke-svensk etnicitet "bokade" alla maskiner han tänkte använda under sitt träningspass i förväg genom att lägga olika klädesplagg på dem, det blev väl c:a 10 stycken som sedan ingen fick använda innan han använt dem - vilket kunde vara en timme senare. En annan gång var det en person av icke-svensk etnicitet som gjorde sig illa på pec-decken och då hämtade en 30-kiloshantel som han upprepade gånger slog på maskinen tills den gick sönder. Och så var det förstås den lilla mannen i 40-årsåldern som tränade i jeans och flanellskjorta och bara gjorde en maxrep i varje övning med hela viktmagasinet och c:a 2 cm lång rörelsebana. Han knäböjde också c:a 4 gånger kroppsvikten genom att linda i stort sett hela benen och böja knäna c:a 10 grader.

Det var tider det.

HAHAHAHA underbart!

Viktor_Balck
2010-09-28, 23:49
Min bror tränade på ett gym där det fanns en lirare som brukade sitta och äta spaghetti i omklädningsrummet, naken, i skräddarställning efter han genomfört sina pass.

På samma gym fanns det även en kille(kan varit samma person som ovan) som brukade stå och kolla sig i spegeln och flexa, för att sedan smågarva lite.

tntballe
2010-09-28, 23:52
För några månader sen var det en som körde böj naken förutom en strumpa på kyken. Annars händer det inte så mycket konstigt.

Kwon
2010-09-28, 23:53
För några månader sen var det en som körde böj naken förutom en strumpa på kyken. Annars händer det inte så mycket konstigt.

Var det du? :D

tntballe
2010-09-28, 23:55
Var det du? :D

:em:

Scratch89
2010-09-29, 00:02
Om jag skall agera "utomstående" så är nog det konstigaste som skett på ett gym diverse posebilder på Koloträffar. I Göteborg i somras exempelvis men även tidigare småträffar i Uppsala. Nu var jag ju med i samtliga fall men om jag inte hade en aning om vad det gällde så skulle jag undra vad det är för idioter. :D

Här i Uppsala tog Danny Devito (numera inaktiv på forumet) bilder när jag körde vadpress och en gubbe med barn blev helt chockad "Titta bort ungar!" typ. :D

Hahaha! Jag tycker alltid att det är pinsamt när tröjorna åker av. Det är och var därför jag alltid är sjukt tveksam att vara med på en gruppbild. Snacka om att folk tittar.

hertzman
2010-09-29, 00:07
Hände en rätt konstig sak idag. Tränade med brorsan på friskis imorse, varpå vi står ungefär 30 min in i passet och ska fylla på vatten i våra flaskor.

Det kommer fram en medelålders dam (många sådana på detta ställe vid denna tiden, blandat med diverse tonåringar) och häver ur sig "Står ni här och häller ut anabola steroider?" brorsan vänder sig om förvånat och svarar "detta är bara vatten, du ser väl att jag sköljer ur min flaska?" varpå damen ilsknar till och ryter lågmält "ni ungdomar som håller på med såntdär, det är ni som förstör det roliga med att träna för oss andra." sen försvann hon ut i omklädningsrummet.

Kanske inte så konstigt, men ganska paffa blev vi. Vi är inte de mest muskulösa heller kan ju tilläggas, 75 kg på mig och 80 på brorsan, hyffsat deffade. Finns killar som är betydligt grövre i samma lokal, som hon låter vara.

Friskis och Svettis verkar vara fyllt av liknande trevligt folk över hela landet. Bänkar man över 50kg så är det dopingtest direkt.

C.E.J.
2010-09-29, 00:07
Hahaha! Jag tycker alltid att det är pinsamt när tröjorna åker av. Det är och var därför jag alltid är sjukt tveksam att vara med på en gruppbild. Snacka om att folk tittar.

Då ropar man till dem som stirrar, "hallå eller! ska va me eller!"

victor_n
2010-09-29, 00:08
Kommit på en kille med att äta kattmat i omkl.rummet efter passet. Oklart om det var Pussi men det luktade helvete och han verkade skamsen när jag frågade.

Alltid trevligt att få sig lite pussi efter passet!:Virro

Mukki
2010-09-29, 01:03
Måste varit när en kompis skulle visa mig och en annan hur man utförde en så kallad ''fly kick'' som han sett i någon film.(vi var 16 år bör väl tilläggas)

Han hoppar snurrar ett varv i luften, landar och tappar balansen, ramlar ganska våldsamt bakåt och välter ett skivstångsställ med tillhörande skivstänger. Vi börjar asgarva och tur för oss och särskilt för honom var ingen personal där annars hade vi alldeles säkert blivit portade, han undkom med ett smärre blåmärke.

spoon
2010-09-29, 01:45
Stod och körde knäböj och precis när jag har tagit ut stången så blir det kolsvart i lokalen. Läskigt tänkte jag, obehagligt tänkte han som sprang fort på löpbandet. Strömmen hade gått och han sprang ju rätt in i väggen då bandet stannade.

Fredriiik
2010-09-29, 13:29
HAHA fint för killen på löpbandet!! ;D

bear.flowertwig
2010-09-29, 23:40
Stod och körde knäböj och precis när jag har tagit ut stången så blir det kolsvart i lokalen. Läskigt tänkte jag, obehagligt tänkte han som sprang fort på löpbandet. Strömmen hade gått och han sprang ju rätt in i väggen då bandet stannade.

hahahaha

Wille005
2010-09-29, 23:44
LOL

Var det inte något gym där taket rasade in för några år sedan? Det är konstigt!

hallar
2010-09-30, 05:44
LOL

Var det inte något gym där taket rasade in för några år sedan? Det är konstigt!

Det får mig att minnas en händelse förra sommaren. Jag var i Upplands Väsby och besökte en vän. Följde med till gymmet han brukar träna på och fick träna där gratis. I alla fall så skulle vi en bit in i passet köra chins, efter ungefär 18 reps märker jag att något låter. Då har innertaket bestående av takplattor rasat ned på andra sidan om valvet där chinsstången satt fastsatt. Jag vill gärna tro att det var en slump...

Bullen!
2010-09-30, 08:15
det konstigaste som hänt på mitt gym var när styrelsen beslutade att de skulle spika igen nödutgången. så nu är man totalt inlåst i en källare där man måste passera ett pannrum för att ta sig ut. och det känns ju måttligt kul om det börjar brinna i pannrummet.

fiskebulle
2010-09-30, 08:20
Ett 20-tal medlemmar i viktväktarna i Växjö hade på onsdagskvällen samlats för att väga sig i föreningens lokaler och se hur mycket övervikt de blivit av med. Då brakade det till – det var golvet som gav vika.



– Vi hörde plötsligt en väldig duns, vi trodde nästan det var jordbävning och alla flög upp. Golvet rasade i ena hörnan på rummet och längs väggen, berättar en deltagare för Smålandsposten på nätet.

Sedan rasade golvet även på andra ställen och det började lukta avlopp i rummet.
Annons:

Men viktväktarna gav sig inte. När alla lugnat sig fortsatte invägningen i en intilliggande korridor. Där höll golvet.

Den exakta orsaken till raset är okänd.

TT


http://www.dn.se/nyheter/sverige/viktvaktarnas-golv-rasade-1.1026532

BigSpawn
2010-09-30, 08:24
Stod och körde knäböj och precis när jag har tagit ut stången så blir det kolsvart i lokalen. Läskigt tänkte jag, obehagligt tänkte han som sprang fort på löpbandet. Strömmen hade gått och han sprang ju rätt in i väggen då bandet stannade.
hehe, var iaf ingen som såg honom kuta in i väggen så han slapp iaf den skammen;)

har inte sett så många konstigheter på gymmet, men en rätt kul sak var då jag stod brevid en för mig okänd kille på löparbandet och en riktigt fin tjej med vad jag tror nyfixade tuttar(hon spanade in dom rätt rejält mellan stretchövningarna) lägger sig framför oss och stretchar osv.
Killen brevid mig börjar gestikulera hej vilt med diverse obsena tecken och göra rätt odiskreta ljud åt mig om vad han tyckte om tjejen. Jag hade rätt svårt att hålla mig för skratt och trodde seriöst att han skulle snubbla av bandet av upphetsning.

rapzidi
2010-09-30, 09:37
LOL

Var det inte något gym där taket rasade in för några år sedan? Det är konstigt!

Jo.
Jag skrek som aldrig förr. (http://www.nvp.se/Arkiv/Artiklar/13074/17267/Jag-skrek-som-aldrig-forr/)

Träningen blev lidande den sommaren, kan jag ju säga.

krappen
2010-09-30, 10:47
Var på SATS och tränade, tror jag stod och tränade axlar med ett par hantlar när jag skymtar en figur uppe övervåningen (finns en balkong), där vid räcket så står en relativt fet gubbe i 40-års åldern och tittar på mig, ingen lite lätt omkringflackande blick utan han stirrar verkligen på mig, jag stirrar tillbaka på honom för att se vad fan han vill och märker att han har världens äckligaste leende på läpparna, tänk er Carlton i Fresh Prince i Bel Air.

Jag blir rätt chockad av hans approach och till slut klarar jag inte av att stå där mycket längre utan går bort och pratar med en bekant som sitter och kör vadpress. Vi står och pratar om lite allt möjligt och efter ungefär 5 minuter märker jag att den sliskiga herren rör på sig, det verkar som han är påväg ut från gymmet och han går givetvis vägen förbi mig och min vän. Jag tar ju för givet att han inte ska göra mer än så, så jag tänker inte särskilt mycket på när han går förbi bakom mig, för att sedan stanna upp där i ett par sekunder, precis bakom mig, utan att göra någonting. Han bara står där och min bekant sneglar lite konstigt på honom eftersom han stannat upp, jag förstår inte att han stannat upp och först när han gått inser jag vilket creep det är och undrar om han har satt ett pris på mitt ass. Paniken drabbar mig då jag inser att jag faktiskt har bråttom och måste gå och duscha, jag var 100% inställd på att behöva knocka honom då jag gick in i duschen, men som tur var så skymtade jag honom inte där inne.

hahavaffan
2010-09-30, 10:57
Jo.
Jag skrek som aldrig förr. (http://www.nvp.se/Arkiv/Artiklar/13074/17267/Jag-skrek-som-aldrig-forr/)

Träningen blev lidande den sommaren, kan jag ju säga.Lol, hon drar ju av en side chest på bilden.

Joakim pettersen
2010-09-30, 15:36
Lol, hon drar ju av en side chest på bilden.

ingen taskig sådan heller! Lite kurvig biceps men ett jädrans tryck i nedre bröstpartiet!

hejhopp79
2010-09-30, 16:16
Lol, hon drar ju av en side chest på bilden.

tehe :P

Kwon
2010-09-30, 17:20
Lol, hon drar ju av en side chest på bilden.

Once in the gym, always in the gym.

Exdiaq
2010-10-04, 18:18
Idag var en någorlunda konstig dag på gymmet.

Först hade vi en kille som körde cirkelträning, styrkevändningar värvat med hopprep i oändlighet. Magnesium flög, vikter lyftes och alla andra atleter på gymmet slängde sig i väggen för att undkomma hans ninja-hopprep som flög åt håll som hopprep inte ska kunna flyga åt. Om det inte hanteras av en ninja som kör cirkelträning på Ekeby Gym d.v.s.

Sen fanns där också en skånsk gymtomte iklädd trätofflor, slitna jeans, 80-talsglasögon á la Britta Dahl - kändis från Googles sökmotor på sökord "stora 80-tals glasögon" med medveten särskrivning. Denna skånska gymtomtes bastanta buk pryddes av en massivt blå polo-tröja. Gymtomten smög listigt omkring i lokalen och då och då när han fick ett ögon på sig stannade han och stod så stilla att han dwarfade ninjans smygskillz att denne var tvungen att intensifiera sin oändliga cirkelträning ackompanjerat av Måns rockblandning basunerandes ur högtalarna. Efter 10min av smygande och ihoprullande av random laddare till en gammal Nokia 3310 försvann tomten igen.

Mass-Tech
2010-10-04, 18:24
Sen fanns där också en skånsk gymtomte iklädd trätofflor, slitna jeans, 80-talsglasögon á la Britta Dahl - kändis från Googles sökmotor på sökord "stora 80-tals glasögon" med medveten särskrivning. Denna skånska gymtomtes bastanta buk pryddes av en massivt blå polo-tröja. Gymtomten smög listigt omkring i lokalen och då och då när han fick ett ögon på sig stannade han och stod så stilla att han dwarfade ninjans smygskillz att denne var tvungen att intensifiera sin oändliga cirkelträning ackompanjerat av Måns rockblandning basunerandes ur högtalarna. Efter 10min av smygande och ihoprullande av random laddare till en gammal Nokia 3310 försvann tomten igen.
Jag undrade också va fan det var för snubbe?

Ska du inte berätta om den massiva biffen som lämnade gymet lite efter att du kom? Du har väl aldrigt förr sett en sån grov människa.

Exdiaq
2010-10-04, 18:31
Jag undrade också va fan det var för snubbe?

Ska du inte berätta om den massiva biffen som lämnade gymet lite efter att du kom? Du har väl aldrigt förr sett en sån grov människa.


Jag tror han var lite intresserad av den massiva biffen som lämnade gymmet lite efter att jag kom! För han gick också lite efter att biffen hade gått :naughty:

häftig
2011-02-19, 16:11
Idag testade jag ett nytt gym här på Irland. Hardcoregym, Dorian Yates hade varit där osv, så det fanns massa affischer med signaturer från diverse amerikanska bodybuilders. Hur som helst, när jag börjat kötta lite bänk, ser jag en kille som går in helt naken och ställer sig på vågen bakom mig. Några minuter senare när jag kör dips, ser jag en snubbe som kommer in och dealar med receptionisten, denne går senare vidare och dealar till en kille. Vi snackar typ 10 sprutor i en plastpåse.

Ape3
2011-02-19, 17:59
Stod och körde knäböj och precis när jag har tagit ut stången så blir det kolsvart i lokalen. Läskigt tänkte jag, obehagligt tänkte han som sprang fort på löpbandet. Strömmen hade gått och han sprang ju rätt in i väggen då bandet stannade.

:D Ramlar av stolen!

Xtronal
2011-02-19, 18:25
Två medelålders män stod och kollade på varandra och sjöng "Tell me what you want what you really really want" av spicegirls till varandra.. vet dock ej om de var psykiskt störda eller om något otroligt positivt hade hänt i deras liv.

*var i duschen*.

Carolinew
2011-02-19, 18:30
Det var nog igårkväll faktiskt då någon obeskrivligt konstig radiokanal var på i lokalen. Det spelades gamla glada 60-talslåtar och när "Jag mötte Lassie" går igång för fulla muggar när man försöker köra tunga knäböj och någon annan skulle maxa i bänk kunde jag inte hålla mig för skratt. Ha i åtanke att detta hände på ett SL-gym :D

Patarei
2011-02-20, 19:11
Jag har aldrig varit i närheten av ett gym, men för ca femton år sedan var jag på Stadium får syn på en liten tjej på ca tio år. Hon ställer sig på ett löpband och börjar springa. Hon ökar hastigheten till max. Men hennes små ben hinner inte med, och hon snubblar och far iväg över golvet som en liten vante. Det såg ganska så roligt ut. Hon skadade sig knappast, men hon såg en aning skamsen ut.

dream_theater_
2011-02-20, 20:14
Lol, hon drar ju av en side chest på bilden.

Och det är ett innertak av papp och stålprofiler som föll ned..? Det taket skulle inte kunna döda ett spädbarn vid en klockren träff en gång.. Jag förbehåller mig rätten för att ha sett fel med, får jag tillägga.

HenrikJ
2017-02-07, 00:16
Jag såg kom på en snubbe med att runka i duschen en gång. Kanske inte så konstigt, vad vet jag, äckligt var det iaf.

Det verkar vara ganska vanligt att folk runkar i gymmets dusch har jag märkt. Vad är er erfarenhet?

Luca Brasi
2017-02-07, 00:23
Det verkar vara ganska vanligt att folk runkar i gymmets dusch har jag märkt. Vad är er erfarenhet?

Jag blir lite betänksam över att du bumpar denna gamla tråd för att fråga om folks erfarenhet av att runka i gymduschar?
Ännu en anledning till att duscha hemma.

lördagsgrogg
2017-02-07, 00:32
Det verkar vara ganska vanligt att folk runkar i gymmets dusch har jag märkt. Vad är er erfarenhet?

Har aldrig märkt att någon gjort det under 27 år på samma gym. Är du säker på att du inte går på en bastuklubb?

HenrikJ
2017-02-07, 16:05
Intressant. Tips på gymkedjor man ska välja för att undvika snubbar som runkar?

MackeJuve
2017-02-07, 16:10
Har nog inte hänt så mycket fascinerande genom åren. Det är mer saker som passar i "Typer på gymmet som du stör dig på?". Det var en kille som fick stånd en gång när han kollade på en snygg tjej, men han var det synd om så vet inte om det är så sjukt. Mentalt nedsatt kille som man var glad över att han faktiskt var där och tränade.

Mer än så kommer jag inte på, rätt konstigt att man inte har något riktigt vrickat att rapportera om efter snart nio år på gym.

anvihl
2017-02-07, 16:54
Inte så konstigt på ett privat byggargym kanske, men man har ju sett ett antal kanyler åka in i diverse muskelgrupper i omklädningsrummet. Inkluderar även att bevittna när en snubbe med en kanyl sög ut var/hormoner/bakterier och blod ur en abscess, var väldigt nära på att spy där och då.

Och sen ett riktigt monster på Actic som när han drog av shortsen i omklädningsrummet hade ett par riktigt söta rosa hipstertrosor med spets och hela köret på sig, inget konstigt i sig, varenda jävel får bära trosor för mig, men chockartat blev det att se när han betett sig som största machosvinet i Sverige under hela hans träningspass.

Bärsärk
2017-02-07, 17:34
Har nog inte hänt så mycket fascinerande genom åren. Det är mer saker som passar i "Typer på gymmet som du stör dig på?". Det var en kille som fick stånd en gång när han kollade på en snygg tjej, men han var det synd om så vet inte om det är så sjukt. Mentalt nedsatt kille som man var glad över att han faktiskt var där och tränade.

Mer än så kommer jag inte på, rätt konstigt att man inte har något riktigt vrickat att rapportera om efter snart nio år på gym.

Vad sa tjejen? Blev hon glad? Var det ett praktfullt stånd?

MackeJuve
2017-02-07, 17:41
Vad sa tjejen? Blev hon glad? Var det ett praktfullt stånd?
Hon sa det till mig, lite äcklad. Kanske sju år sen så minns det ej i detalj ;)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

trädgårdsmöbel
2017-02-07, 17:52
Bögande inne i bastun på herrarnas tar priset. Bajskorv i handfatet bredvid duschen (inte ens inne på en toalett, utan ett handfat med en spegel bredvid duscharna)som god tvåa.

HenrikJ
2017-02-07, 18:08
Ok, iofs bättre med diverse runkare (om de nu inte får för sig att blanda in en) än med folk som pökar där inne

Shqypnia
2017-02-07, 18:20
Vet inte om det klassas som konstigt, men gymmets ägare hjälper folk att "fly" när det är razzia på gymmet...

I min värld är det sjukt märkligt. Samma ägare har regelbundna möten med anti-doping organisationer.

leee
2017-02-07, 18:56
Vet inte om det klassas som konstigt, men gymmets ägare hjälper folk att "fly" när det är razzia på gymmet...

I min värld är det sjukt märkligt. Samma ägare har regelbundna möten med anti-doping organisationer.

Inte så konstigt om de är kompisar blir nog svårare på friskis.

leee
2017-02-07, 18:58
Intressant. Tips på gymkedjor man ska välja för att undvika snubbar som runkar?

Annars så kan du byta om och duscha hemma så slipper du noja över diverse saker.

CalleP
2017-02-07, 19:13
Någon som pissade i hinken inne i bastun.

baktung
2017-02-07, 20:24
Hmm, nä alltså. Jag har tränat på gym i 14 månader snart och det har inte hänt nåt konstigt överhuvudtaget. Jag tränar på en stor kedja med mycket folk i lokalerna och nästan alltid god stämning.

Det konstigaste var nog när en kille tog en hantel som nån lagt ovanpå de andra hantlarna i hantelstället, och han märkte inte att hanteln som låg under följde med och trillade ner på hans fot. Jag satt precis bredvid men hann inte rädda upp situationen. Han skrek till lite och verkade ha lite ont i tån efteråt även om han körde vidare.

Sen kom Dogge Doggelito förbi och körde bänkpress en gång och då vart man ju starstruck. *cupid*

rooz
2017-02-07, 21:08
Förutom den onanerade kvinnan jag postade om i början av tråden?

- Öppet bruk av AAS, ute i gymmet.
- Tränande utan underkläder (Tights & sport-bh)
-Äldre man övar posering i omklädningsrummet med yngre förmåga. Båda i endast handduk.

- Stykelyfterska som kissat på sig.

- Samlag.

- Unga grabbar som klämde varandra på armarna. I bastun.

Finns säkert mer, som jag förträngt.

Isseman
2017-02-07, 21:34
Förutom den onanerade kvinnan jag postade om i början av tråden?

- Öppet bruk av AAS, ute i gymmet.
- Tränande utan underkläder (Tights & sport-bh)
-Äldre man övar posering i omklädningsrummet med yngre förmåga. Båda i endast handduk.

- Stykelyfterska som kissat på sig.

- Samlag.

- Unga grabbar som klämde varandra på armarna. I bastun.

Finns säkert mer, som jag förträngt.

Hahahaha vad i helvete?! :laugh: Vart tränar du? :d

HenrikJ
2017-02-07, 23:01
Annars så kan du byta om och duscha hemma så slipper du noja över diverse saker.

Ska man låta runkarna vinna alltså? :D

Gearhead85
2017-02-07, 23:22
Inte så konstigt kanske så men iallafall i början då jag tränade var det en dåre som pratade vitt och brett om hur han gillade ryss5or. En sak att han använder skiten En annan att han pratade så pass öppet ungefär som "jag köpte lite lördagsgodis." O_o

leee
2017-02-08, 00:05
Ska man låta runkarna vinna alltså? :D

Inte om du väljer att säga till dom så dom slutar men det gör du nog inte.

HenrikJ
2017-02-08, 00:11
Inte om du väljer att säga till dom så dom slutar men det gör du nog inte.

Hade du gjort det?

leee
2017-02-08, 01:06
Hade du gjort det?

Om någon satt och tajja i bastun när jag går in så hade han inte suttit där länge till.

BillVik
2017-02-08, 09:28
Ska man låta runkarna vinna alltså? :D

if you can't beat them, join them :hbang::naughty:

*Flash*
2017-02-08, 09:57
Jag inser att jag antagligen lyckas kvala in här då jag har tränat på gymmet i tubtopp och enbart tubtopp upptill vid iaf 2 tillfällen och då även kört just överkropp också.
Jag tyckte killarna stirrade onödigt mycket som om dom väntade på (hoppades på?!?) att det skulle åka ner.
Jag hade för övrigt tejpat fast tubtoppen för den som inte visste finns det dubbelhäftande tejp för just klädesplagg och ja jag hade en anledning till klädvalet också och det var att det tog över en månad efter min förra operation innan jag kunde använda bhar med axelband.

anvihl
2017-02-08, 10:12
Om någon satt och tajja i bastun när jag går in så hade han inte suttit där länge till.

Han hade rest sig och daskat på dig eller vad menar du?

ARMSTARK
2017-02-08, 10:25
Tränade på ett företagsgym som hade 0 intresse att underhålla gymet. En dag satt en brud och skruvade ner Smidt-maskinen. Eftersom det inte fanns några verktyg i gymet antog jag att hon fått i uppdrag av någon att serva maskinen. Det märkliga var att hon var en skum Lisa-Ekdahl-brud utan muskler som dök upp nån gång om året, med bara en tom blick utan nåt bakom.
Oavsett vad hon tänkt göra låg maskinen i delar nästa gång jag tränade, och så låg den i säkert ett år. Personalen i idrottsföreningen frågade runt efter ett tag, ingen visste varför maskinen var nerplockad.
Jag vet än idag inte varför hon gjorde det, ingen annan heller, hon kanske hade en stroke eller nåt.

MackeJuve
2017-02-08, 10:45
Tränade på ett företagsgym som hade 0 intresse att underhålla gymet. En dag satt en brud och skruvade ner Smidt-maskinen. Eftersom det inte fanns några verktyg i gymet antog jag att hon fått i uppdrag av någon att serva maskinen. Det märkliga var att hon var en skum Lisa-Ekdahl-brud utan muskler som dök upp nån gång om året, med bara en tom blick utan nåt bakom.
Oavsett vad hon tänkt göra låg maskinen i delar nästa gång jag tränade, och så låg den i säkert ett år. Personalen i idrottsföreningen frågade runt efter ett tag, ingen visste varför maskinen var nerplockad.
Jag vet än idag inte varför hon gjorde det, ingen annan heller, hon kanske hade en stroke eller nåt.

Vilket härligt mysterium!

Jag var med om en sjuk sak igår. Då mitt gym är och har varit billigt har man ju givetvis sett en del suspekt träning. Väldigt vanligt om man ser till bänkpress är halva reps eller supermycket passning. Igår tränade en grupp killar som jag inte hade lagt märke till tidigare. Den ena av dom var rätt muskulös och kort, bättre muskler än en annan och uppträdde som en klassisk bro-gymmare. Spontana tanken var att han säkert var helt okej på bänkpress men att jag nog var starkare(mitt 1RM är 145 kg med stopp).

Döm av min förvåning när de lassar på helt absurda vikter. Först är det reps på 140 kg följt av ett par reps på 160 kg. Jag hade gissat på att han låg på kring 130 kg som 1RM. Killen avslutar med en tvåa på 180 kg, den överlägset största vikt som har pressats på detta gym. Problemet är bara att hans ena kompis(de är tre st) hela tiden har ett fast grepp runt stången och drar den uppåt. Hans andra kompis kör någon konstig taktik där han trycker ner bänkpressarens ben i backen, antagligen för att de inte ska lyfta från marken. Det här är sjukt av den anledningen att de nästan var uppe på 200 kg med bro-passning, vanligtvis brukar jag se denna typ av passning på mer beskedliga vikter. Har aldrig varit med om någon som har lurat sig själv mer, är helt övertygad om att han på riktigt inbillar sig att hans pb är 180x2.

Freddi Smulter gjorde detta som ett experiment på sin kompis Koffe som har ett 1RM på 130 kg. Med ovan beskriven passning bänkade Koffe 227,5. Då beskrev Smulter det som att han drog i stången men inte tog i(han skriver att han kanske använde 20 % av sin kraft).

Den ena av 180 kg-bänkarens kompisar var riktigt tunn, såg inte ens ut som att han tränade. Med samma passning låg han och reppade på 100 kg.

lördagsgrogg
2017-02-08, 11:29
Jag inser att jag antagligen lyckas kvala in här då jag har tränat på gymmet i tubtopp och enbart tubtopp upptill vid iaf 2 tillfällen och då även kört just överkropp också.
Jag tyckte killarna stirrade onödigt mycket som om dom väntade på (hoppades på?!?) att det skulle åka ner.
Jag hade för övrigt tejpat fast tubtoppen för den som inte visste finns det dubbelhäftande tejp för just klädesplagg och ja jag hade en anledning till klädvalet också och det var att det tog över en månad efter min förra operation innan jag kunde använda bhar med axelband.

Hehe missade ordet upptill när jag först läste och tänkte för mig själv att det kanske inte var så märkligt att de stirrade.

muddler
2017-02-08, 15:29
Detta har jag bland annat fått se som personal på mitt gamla gym back in the day:

-Basturunkare

-Bastukissare

-Samlag

-Fest efter stängning (dom gömde sig i lokalen) vilket medförde halvtomma spitpavor och fimpar i hela gymmet, behöver jag ens säga att det medförde avstängning?

-Våldtäkt (OK detta såg jag inte, det kom fram senare. Personen i fråga åkte i finkan i tre år)

-Hittade även en hel hoper fulla ryssar i bastun en fredagskväll då jag registrerat en av dom som medlem men han släppte in typ alla sina polare efter. Jag sa att nu får ni gå härifrån på engelska, var faktiskt lite rädd för vedergällning så laddade upp med div. gymhandtag som vapen för jag skulle träna själv den kvällen och det var bara jag och ryssarna där. Det hela löste sig dock väldigt bra då han som släppt in kom ner och bad om ursäkt sen.

leee
2017-02-08, 18:01
Han hade rest sig och daskat på dig eller vad menar du?

Ut ur bastun med huvet före vad tror du.

anvihl
2017-02-08, 18:18
Ut ur bastun med huvet före vad tror du.

Du menar att du hade tagit tag med båda händerna i en naken man med ståkuk och slängt ut honom? Han hade gjort motstånd, inte otänkbart att du har ett famntag bakifrån och han gör motstånd med att puta bak röven, alla andra i omklädningsrummet ser bara två nakna män en med ståkuk i någon lustigt samkväm i bastun och sen är du stämplad som bögen för resten av livet. Fick förövrigt ett uppslag för en ny sexnovell där, tack.

Kom på en grej till som hänt på mitt gym jag tror jag t.o.m skrivet om tidigare här i någon tråd: under ett tidigt morgonpass kom där in en ung kille som gick tvärs genom gymmet, öppnade ett fönster och klev ut (typ markplan), såg honom aldrig igen.

HenrikJ
2017-02-08, 21:19
Hahahahah garvar så jag kvävs

HenrikJ
2017-02-08, 21:20
Detta har jag bland annat fått se som personal på mitt gamla gym back in the day:

-Basturunkare

-Bastukissare

-Samlag

-Fest efter stängning (dom gömde sig i lokalen) vilket medförde halvtomma spitpavor och fimpar i hela gymmet, behöver jag ens säga att det medförde avstängning?

-Våldtäkt (OK detta såg jag inte, det kom fram senare. Personen i fråga åkte i finkan i tre år)

-Hittade även en hel hoper fulla ryssar i bastun en fredagskväll då jag registrerat en av dom som medlem men han släppte in typ alla sina polare efter. Jag sa att nu får ni gå härifrån på engelska, var faktiskt lite rädd för vedergällning så laddade upp med div. gymhandtag som vapen för jag skulle träna själv den kvällen och det var bara jag och ryssarna där. Det hela löste sig dock väldigt bra då han som släppt in kom ner och bad om ursäkt sen.

Hur hanterade du runkaren då? Fick han runka ifred, sa du åt honom att runka hemma eller fick han någon form av straff?

Tricklew
2017-02-08, 21:23
Hur hanterade du runkaren då? Fick han runka ifred, sa du åt honom att runka hemma eller fick han någon form av straff?

Har du aldrig sett film? Han hjälpte till, förstås.

ARMSTARK
2017-02-08, 21:47
Har du aldrig sett film? Han hjälpte till, förstås.

Hehe, "Cash me ousside". :naughty:

Isseman
2017-02-08, 21:51
Kom på en grej till som hänt på mitt gym jag tror jag t.o.m skrivet om tidigare här i någon tråd: under ett tidigt morgonpass kom där in en ung kille som gick tvärs genom gymmet, öppnade ett fönster och klev ut (typ markplan), såg honom aldrig igen.

HAHAHHAHHAHAAH FYFAN :laugh:

muddler
2017-02-08, 21:56
Hur hanterade du runkaren då? Fick han runka ifred, sa du åt honom att runka hemma eller fick han någon form av straff?

Har du aldrig sett film? Han hjälpte till, förstås.

Hehe, "Cash me ousside". :naughty:

Han runkade till killarna som just då stod i duschen, bastun var konstruerad som så att ett litet fönster vette ut mot duschen. Detta kommunicerades till mig så jag fick sticka in huvudet och upplysa om att "det där får du göra hemma!" eller nått ditåt. Han kom aldrig tillbaka sen och det var väl lika bra det :) En jävligt sliten herre var det. Han är för övrigt död nu, blev inte ens 50 bast.

Rolfarsson
2017-02-08, 22:45
En kille som fanns på mitt gym för några år sedan gick alltid omkring och skrattade samt pratade med sig själv, jag antar att han led av någon diagnos, som t.ex. schizofreni, antingen det eller så gick han till gymmet hög som ett hus.
Han var hur som helst mycket underhållande, speciellt då hans skratt var episkt och väldigt smittsamt.
En gång så satt han bredvid mig och precis när jag hade fallit bakåt med hantlarna och börjat att hantelpressa så brister han ut i ett av sina höga random skratt, vilket tvingade mig till att avbryta setet då jag skrattade så hårt, sen så satt vi båda där och skrattade i typ 5 min haha:laugh:
Han livade minst sagt upp stämningen på gymmet, det fanns nog ingen där som inte gick omkring med ett leende på läpparna när han var i sitt esse :D

HenrikJ
2017-02-08, 23:01
Han runkade till killarna som just då stod i duschen, bastun var konstruerad som så att ett litet fönster vette ut mot duschen. Detta kommunicerades till mig så jag fick sticka in huvudet och upplysa om att "det där får du göra hemma!" eller nått ditåt. Han kom aldrig tillbaka sen och det var väl lika bra det :) En jävligt sliten herre var det. Han är för övrigt död nu, blev inte ens 50 bast.

Ajajdå, sorgligt! Hos oss är det mest yngre killar ca 20-25 som runkar. Oklart för mig om de runkar till de andra killarna eller om de bara vill att andra ska se när de runkar. Har svårt att sätta mig in i gymrunkarhjärnan.

C h r i s
2017-02-08, 23:02
Ajajdå, sorgligt! Hos oss är det mest yngre killar ca 20-25 som runkar. Oklart för mig om de runkar till de andra killarna eller om de bara vill att andra ska se när de runkar. Har svårt att sätta mig in i gymrunkarhjärnan.

De fluffar bara.

Diomedea exulans
2017-02-08, 23:06
Han runkade till killarna som just då stod i duschen, bastun var konstruerad som så att ett litet fönster vette ut mot duschen. Detta kommunicerades till mig så jag fick sticka in huvudet och upplysa om att "det där får du göra hemma!" eller nått ditåt. Han kom aldrig tillbaka sen och det var väl lika bra det :) En jävligt sliten herre var det. Han är för övrigt död nu, blev inte ens 50 bast.

Kan tänka mig att det var "lite" skämmigt att bli påkommen.

Illustrerade mannen
2017-02-09, 13:01
Läääänge sedan...
Av oklara anledningar var jag på ett gym tidigt på morgon, innan det var öppet. (Jag minns inte hur det kunde komma sig.) Helt solokvist. Efter en stund dyker en tjej upp. Jag hade sett henne flera gånger tidigare. En liten godbit... Det faller sig så att vi börjar prata och efter en stund blir det hett- Lite svettiga, lättklädda och ensamma... Vi har samlag... Hon står böjd över en bänk och jag står bakom... Helt plötsligt står en dagisklass mitt i gymet och tittar på oss! Jag drar ur, tjejen försöker gömma sig och två dagisfröknar kommer springande, skrikande... De tar med ungarna ut och en av dem kommer in till oss och förklarar att vi är sjuka och perversa! Jag fattar ingenting - vad i hela fridens namn gjorde en dagisklass på gymet klockan 07 på morgonen? Jag hörde aldrig något om det från gympersonalen...
(Tjejen och jag fortsatte träffas då och då, men då hemma hos någon av oss...) Ack ljuva ungdom!

VoDaresVins
2017-02-09, 13:35
Läääänge sedan...
Av oklara anledningar var jag på ett gym tidigt på morgon, innan det var öppet. (Jag minns inte hur det kunde komma sig.) Helt solokvist. Efter en stund dyker en tjej upp. Jag hade sett henne flera gånger tidigare. En liten godbit... Det faller sig så att vi börjar prata och efter en stund blir det hett- Lite svettiga, lättklädda och ensamma... Vi har samlag... Hon står böjd över en bänk och jag står bakom... Helt plötsligt står en dagisklass mitt i gymet och tittar på oss! Jag drar ur, tjejen försöker gömma sig och två dagisfröknar kommer springande, skrikande... De tar med ungarna ut och en av dem kommer in till oss och förklarar att vi är sjuka och perversa! Jag fattar ingenting - vad i hela fridens namn gjorde en dagisklass på gymet klockan 07 på morgonen? Jag hörde aldrig något om det från gympersonalen...
(Tjejen och jag fortsatte träffas då och då, men då hemma hos någon av oss...) Ack ljuva ungdom!

Vilken ångest för barnen. Är det sådär man tränar på gym??!! :laugh:

Blomkål
2017-02-09, 13:56
Var väl egentligen bara roligt men för ett par år sedan när det var som mest razzior på gymmen runt om i Sthlm så knackade snuten på en kväll på stället jag tränade på då. Det kom väl inte som någon större chock men såg sjukt roligt ut när en efter en började hoppa ut genom fönstren och springa därifrån. Ett arabgäng som alltid tränade tillsammans och smög längs väggarna tog tillfället i akt att länsa kvarglömda väskor på proteinpulver, remmar och lindor medan snuten sprang runt som yra höns. Tror inte ens de bemödade sig med att pissa någon av de som stannat kvar.

Nu på F&S händer det nästan aldrig något utöver det vanliga.

Diomedea exulans
2017-02-09, 14:35
Var väl egentligen bara roligt men för ett par år sedan när det var som mest razzior på gymmen runt om i Sthlm så knackade snuten på en kväll på stället jag tränade på då. Det kom väl inte som någon större chock men såg sjukt roligt ut när en efter en började hoppa ut genom fönstren och springa därifrån. Ett arabgäng som alltid tränade tillsammans och smög längs väggarna tog tillfället i akt att länsa kvarglömda väskor på proteinpulver, remmar och lindor medan snuten sprang runt som yra höns. Tror inte ens de bemödade sig med att pissa någon av de som stannat kvar.

Nu på F&S händer det nästan aldrig något utöver det vanliga.

Svårt att veta vilka som var dopade på det gymmet. :D

PureWhey
2017-02-09, 14:37
Svårt att veta vilka som var dopade på det gymmet. :D



Jag skulle nog gjort likadant för att jävlas


Skrivet slarvigt med telefonen

anvihl
2017-02-09, 15:03
Jag skulle nog gjort likadant för att jävlas


Skrivet slarvigt med telefonen

Hehe samma här, kul att se snuten när man pissar rent sen om dom fångar en.

MackeJuve
2017-02-09, 15:05
Jag skulle nog gjort likadant för att jävlas


Skrivet slarvigt med telefonen

Jag skulle stått som ett ivrigt barn på sin första skoldag och hoppats på att få bli inkallad för att pissa.

AlexGBG
2017-02-09, 15:14
En märklig grej jag såg när jag tränade för några veckor sen är en japan som satt framför en spegel på en läderöverklädd pall(finns ett par stycken för att sitta på i omklädningsrummet) helt naken, och blåste sig torr med en hårtork.
Alla andra här verkar vara rätt blyga med nakenhet, och håller sig invirade i handdukar, men inte denna japanen.


Sen finns det gubben som går runt i löparshorts och linne, samt en silvrig hård väska, den ser ut som en miniresväska för sjuåriga tjejer. Han sitter oftast på bänkpressbänken och iaktar alla som tränar. Sett honom ett par ggr, men aldrig sett honom träna.

PureWhey
2017-02-09, 15:17
Jag skulle stått som ett ivrigt barn på sin första skoldag och hoppats på att få bli inkallad för att pissa.



Nä, usch. Sånt slöseri med skattepengar hoppas jag inte se med egna ögon.


Skrivet slarvigt med telefonen

AlexGBG
2017-02-09, 15:26
Ut ur bastun med huvet före vad tror du.

Med kukhuvet före?

AlexGBG
2017-02-09, 15:32
En till grej, efter alla runkberättelser så var det för några veckor sen som ett par fötter stack ut under en toalettbåsdörr och dessa fötter skakade rytmiskt, antog att det runkades friskt där innanför. En eloge att han skötte det relativt snyggt iaf, även om det nog hade varit ett bättre val att runka i ett av duschbåsen där dörren går hela vägen till golvet

HenrikJ
2017-02-09, 15:44
En till grej, efter alla runkberättelser så var det för några veckor sen som ett par fötter stack ut under en toalettbåsdörr och dessa fötter skakade rytmiskt, antog att det runkades friskt där innanför. En eloge att han skötte det relativt snyggt iaf, även om det nog hade varit ett bättre val att runka i ett av duschbåsen där dörren går hela vägen till golvet

Mjo. Men vill man duscha i ett bås där någon just har runkat klart?

baktung
2017-02-09, 15:54
Svårt att veta vilka som var dopade på det gymmet. :D

Ingen! Att springa var bara en reflex som satt i ryggmärgen på dessa grabbar. ;)

VoDaresVins
2017-02-09, 16:31
Jag skulle stått som ett ivrigt barn på sin första skoldag och hoppats på att få bli inkallad för att pissa.

Men vilket öppet mål för en diss:
- Nä, du behöver inte pinka. ;)

hugok
2017-02-09, 16:41
Jag spillde mjölk över hela gymmet en gång. Hade med mit en dunk på ca 2 liter som jag sippade ur under passet som jag råkade välta så den for i backen så korken gick upp och mjölken for ut över hela stället.

Blomkål
2017-02-09, 16:43
Jag skulle nog gjort likadant för att jävlas


Skrivet slarvigt med telefonen

Inte värt det. Hade de plockat mig utanför, vilket inte varit helt osannolikt, hade de troligtvis gjort husis också.

Kaalle
2017-02-09, 16:43
En till grej, efter alla runkberättelser så var det för några veckor sen som ett par fötter stack ut under en toalettbåsdörr och dessa fötter skakade rytmiskt, antog att det runkades friskt där innanför. En eloge att han skötte det relativt snyggt iaf, även om det nog hade varit ett bättre val att runka i ett av duschbåsen där dörren går hela vägen till golvet

En lite jobbig grej med Thailand är ju att gymmen är en väldigt framträdande social plattform för bögar. Och dom tenderar ju att vara rätt glada i välbyggda västerlänningar. Har du säkert fått nöjet att uppleva. :)

Bjorneman
2017-02-09, 17:40
Hmm... Har aldrig varit med om något särskilt konstigt över huvud taget. Kul att läsa i denna tråden dock.

Tree Fiddy
2017-02-09, 18:02
Jag skulle stått som ett ivrigt barn på sin första skoldag och hoppats på att få bli inkallad för att pissa.

Varför vill du bli kallad till dopingtest?

Diomedea exulans
2017-02-09, 18:04
Varför vill du bli kallad till dopingtest?

Man får både ett kvitto på att man är tillräckligt grov för att bli inkallad för doping, på att man är dopingfri och på att man är man nog att kunna kissa när två främlingar tittar på. Jag förstår absolut hans iver.

MackeJuve
2017-02-09, 18:08
Man får både ett kvitto på att man är tillräckligt grov för att bli inkallad för doping, på att man är dopingfri och på att man är man nog att kunna kissa när två främlingar tittar på. Jag förstår absolut hans iver.
Exakt så, främst det förstnämnda då.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Man and Machine
2017-02-09, 18:23
Varför vill du bli kallad till dopingtest?

Kan ju vara trevligt att äga personalen och ev. personer som misstror en.

Men alltså vad är det för jävla gym ni tränar på med så utbredd runkkultur?

Tree Fiddy
2017-02-09, 18:30
Man får både ett kvitto på att man är tillräckligt grov för att bli inkallad för doping, på att man är dopingfri och på att man är man nog att kunna kissa när två främlingar tittar på. Jag förstår absolut hans iver.

Larvigt. Jag har iaf annat att göra än att stå och pissa inför polisen för att dom ska utreda ifall jag har begått ett brott som inte skadar någon annan än mig själv eller inte.

Diomedea exulans
2017-02-09, 19:00
Larvigt. Jag har iaf annat att göra än att stå och pissa inför polisen för att dom ska utreda ifall jag har begått ett brott som inte skadar någon annan än mig själv eller inte.

Så där talar en dopad!

Tree Fiddy
2017-02-09, 20:16
Så där talar en dopad!

och vanligt folk med lite vett som inte behöver ett kvitto på att man är tillräckligt grov för att uppfattas som dopad.

Ozziking
2017-02-09, 21:20
Skulle kunnat ladda upp en film, men nu går det ej. Det var iaf på en, som jag tror, påverkad tant som vart på gymmet 2 dagar i rad, sedan dök hon aldrig upp igen. Hon gjorde de mest märkliga sakera, prata med allt och alla och sig själv och skrek träningstips högt medans hon snurrade med latsdragstänger och slog i bänkar och maskiner överallt. Det var fan riktigt kul

AlexGBG
2017-04-22, 11:50
I förrgår så drog jag till gymmet på eftermiddagen och fick då vara med om det märkligaste jag någonsin sett i ett omklädningsrum.

Efter passet så knatade jag in, och rakt fram stod en kille, och det såg ut som han stod och kliade sig mellan skinkorna, men jag tänkte först att jag såg fel, men "kliandet" slutade inte, och vid en lite längre titt så såg det verkligen ut som att han stod och pullade sig själv i röven, helt naken, längs en rad med klädskåp, mitt bland alla andra som bytte om.

Tänkte att jag måste ju se fel, så motstridigt tittade jag lite till, och såg i samma veva en liten tub på bänken placerad rakt bakom denna killen, så troligtvis stod han och smorde in sina invärtes hemorrojder, helt publikt och utan skam.

Jag när jag blev varse om vad han höll på med så gick jag ut i "loungen" och tog mig en kopp te, och avvaktade att han skulle bli färdig och lämna omklädningsrummet vilket han gjorde ett par minuter senare.

Till saken hör att i princip alla i omklädningsrummet tar på sig kalsonger under handduken, så bara att se en naken rumpa är uppseendeväckande, för att då inte tala om hur uppseendeväckande det är att se någon stå och fingra sig i rumpan.

rooz
2017-04-22, 12:35
- Kommit på en snubbe som stal tjejers underkläder och luktade på dessa

- Avtuppad pundare på toaletten

- Brottats med pundare

- Slagsmål över ett handtag till kabelmaskinen (Fanns en del av den modellen)

- Killen som käkade middag sittade på vid bänkpressen

King Grub
2017-04-22, 13:10
Äta middag mellan seten har jag varit med om många gånger. Byggare som haft en grillad kyckling och en liter gammaldags mjölk med sig till gymmet och inmundigat mellan seten. Tyvärr beivras sådant beteende på Nordic Wellness där jag tränar nu. På KAC var det anything goes.

Bjorneman
2017-04-22, 14:00
En typ som ockuperade båda bänkställningarna för att köra stångcurl. Han hade 60 kg på ena och 40 på andra och körde swing it magistern. Jag behöver väl knappast nämna att han var kortvuxen och i stort behov av att kompensera detta.

Jag tog den ena bänken och han sa inget.

ApexProcyon
2017-04-22, 14:03
Jag har alltid undrat vilken typ av människor det är som gillar att sitta och äta sin middag i omklädningsrummet eller i gymmet. Jag föredrar att inhalera min föda någonstans där det inte stinker svett.

Tenderar det att vara den lokala byfånen som har hittat till gymmet eller ser människorna helt normala ut?

timoat
2017-04-22, 14:13
I förrgår så drog jag till gymmet på eftermiddagen och fick då vara med om det märkligaste jag någonsin sett i ett omklädningsrum.

Efter passet så knatade jag in, och rakt fram stod en kille, och det såg ut som han stod och kliade sig mellan skinkorna, men jag tänkte först att jag såg fel, men "kliandet" slutade inte, och vid en lite längre titt så såg det verkligen ut som att han stod och pullade sig själv i röven, helt naken, längs en rad med klädskåp, mitt bland alla andra som bytte om.

Tänkte att jag måste ju se fel, så motstridigt tittade jag lite till, och såg i samma veva en liten tub på bänken placerad rakt bakom denna killen, så troligtvis stod han och smorde in sina invärtes hemorrojder, helt publikt och utan skam.

Jag när jag blev varse om vad han höll på med så gick jag ut i "loungen" och tog mig en kopp te, och avvaktade att han skulle bli färdig och lämna omklädningsrummet vilket han gjorde ett par minuter senare.

Till saken hör att i princip alla i omklädningsrummet tar på sig kalsonger under handduken, så bara att se en naken rumpa är uppseendeväckande, för att då inte tala om hur uppseendeväckande det är att se någon stå och fingra sig i rumpan.


Man får hoppas att han tvättade händerna efteråt.

TotteShaped4Life
2017-04-22, 14:23
För några veckor sedan. Jag kör knäböj. Liten flicka kommer fram. Lägger sin hand på mina vikter och frågar:
- Ska du ha dom?

upperkatt
2017-04-22, 14:32
Jag har alltid undrat vilken typ av människor det är som gillar att sitta och äta sin middag i omklädningsrummet eller i gymmet. Jag föredrar att inhalera min föda någonstans där det inte stinker svett.

Tenderar det att vara den lokala byfånen som har hittat till gymmet eller ser människorna helt normala ut?

Man gör det inte för att man gillar det - man gör det för att man måste. Inga gains annars.

King Grub
2017-04-22, 14:46
Tenderar det att vara den lokala byfånen som har hittat till gymmet eller ser människorna helt normala ut?

Grövre än du.

anvihl
2017-04-22, 14:52
Grövre än du.

Jag tränade på KAC ett par veckor när jag var uthyrd till Norrtälje och såg folk köra insulin, peptider osv i buken helt öppet i gymmet sent på kvällarna så är inte otippat att det är grofva pojkar där.

ApexProcyon
2017-04-22, 14:56
Grövre än du.

Förvisso, men det borde alla som lyfter regelbundet vara oavsett om de äter i svettdoft eller ej. Jag kan inte undkomma att få en bild av en kufisk person i mitt inre öga.

Min fördom där kan vara en blandning av att jag inte är en regelbunden besökare på gym samt att gymmen jag har tränat på tidigare har varit redigt sunkiga.

ApexProcyon
2017-04-22, 15:09
Sen edit:
När jag tänker efter så har det hänt att jag vänt hem och hämtat upp några bitar pizza under löpningspass som jag tryckt i mig på springande fot, så jag får nog skrota min fördom om kufar eller inkludera mig själv där då den enda skillnaden är svettdoften. Det handlade inte om någon dålig påfyllning av glykogen heller utan jag var bara sugen.

Bärsärk
2017-04-22, 18:05
Äta middag mellan seten har jag varit med om många gånger. Byggare som haft en grillad kyckling och en liter gammaldags mjölk med sig till gymmet och inmundigat mellan seten. Tyvärr beivras sådant beteende på Nordic Wellness där jag tränar nu. På KAC var det anything goes.

Grillad kyckling och gammaldags mjölk låter som en riktig stadig byggarmåltid.

svenbanan
2017-04-22, 19:43
Sen edit:
När jag tänker efter så har det hänt att jag vänt hem och hämtat upp några bitar pizza under löpningspass som jag tryckt i mig på springande fot, så jag får nog skrota min fördom om kufar eller inkludera mig själv där då den enda skillnaden är svettdoften. Det handlade inte om någon dålig påfyllning av glykogen heller utan jag var bara sugen.

Du skulle gjort som Dean Karnazes (som sprang ett maraton om dagen i alla delstater i USA), då han var ute på nåt långpass. Han ringde till en pizzeria med utkörning, och fick pizzan utkörd till nåt gatuhörn. Han rullade ihop hela pizzan och tryckte i sig på löpande fot. :D

Baskagge
2017-04-22, 20:08
Fanns en svensk långdistanslöpare som käkade mackor medan han sprang också.

trädgårdsmöbel
2017-04-23, 11:57
Inte det sjukaste men hyfsat bizarrt. Två unga damer som tydligen var oense om något, de slogs inte men skrek på varandra oavbrutet i minst tio minuter. Jag kan inte Spanska men jag förstod "loco" och "puta". Det var inte så mycket folk men inte folktomt, ingen (inklusive mig) vågade gå emellan och alla andra hamnade i nån slags konstig "finsk stämning" där vi tyst försökte träna vidare medans de grälade. Det var 90% skrämmande och 10% sensuellt. Eller 70-30 kanske.

ApexProcyon
2017-04-23, 12:09
Du skulle gjort som Dean Karnazes (som sprang ett maraton om dagen i alla delstater i USA), då han var ute på nåt långpass. Han ringde till en pizzeria med utkörning, och fick pizzan utkörd till nåt gatuhörn. Han rullade ihop hela pizzan och tryckte i sig på löpande fot. :D

Det där var den bästa idén någonsin. Om jag någonsin provar mig på det där så återkommer jag. Klippet du pratade om hittades, det ser väldigt gott ut.
77jKb_EuE4o


Inte det sjukaste men hyfsat bizarrt. Två unga damer som tydligen var oense om något, de slogs inte men skrek på varandra oavbrutet i minst tio minuter. Jag kan inte Spanska men jag förstod "loco" och "puta". Det var inte så mycket folk men inte folktomt, ingen (inklusive mig) vågade gå emellan och alla andra hamnade i nån slags konstig "finsk stämning" där vi tyst försökte träna vidare medans de grälade. Det var 90% skrämmande och 10% sensuellt. Eller 70-30 kanske.

Hon kanske tyckte att träningskamraten var "loco" som inte putade tillräckligt under knäböj? ;)

Jag har aldrig varit med om något riktigt konstigt på gym förutom några traditionella "fuckarounditis", kreativiteten hos somliga är häpnadsväckande.

Vattenflaska
2017-04-23, 12:11
Fanns en svensk långdistanslöpare som käkade mackor medan han sprang också.

Rune Larsson

pluckepuck
2017-04-23, 12:58
- Hört en sitta och stöna i bastun ett par gånger. (Frenetisk basturunkare)

- Hört personalen skrika "nu är det någon jävel som pissat i bastun igen", samtidigt som en odör av bränt piss härjat i omklädningsrummet. Antagligen samma man eller hans basturunkargäng.

- Blivit förföljd i ett par veckor av en lite otäckare yngre herre. I början stod han och snegla för det mesta. Sedan började han gå raka vägen till spegeln, närmast mig. Fixade frillan, klämde en finne eller två och ställde sig ungefär 2 meter ifrån mig och stirrade konstant under hela mitt pass.
Då jag är van att folk glor och fokuserar på mitt egna så brydde jag mig inte så mycket. Tills jag mötte han i en trång korridor, han går så att jag får pressa mig mot väggen och han stönar till när vi passerar varandra. Jag tröttnade och börja stirra tillbaka (fortfarande en 2 meters avstånd) vilket slutade i att han log lite otäckt istället och gav mig tummen upp flertals gånger.

- Disco på gymmet en gång, fullt med medelålders kvinnor i tajts bärandes på proteinbars och diverse nocco. En DJ som spelade århundradets värsta musik och massa lasrar överallt. Ingen av dom tränade förövrigt och man såg dem inte efter det heller. Kan nog tippa på att dessa sportdrycker var spetsade.

- I ett väldigt litet gym glider jag och kompisen in, några andra snubbar glider ut. Efter 2 minuter kommer en riktig riklig doft av stekt falukorv. Att tillägga fanns ingen spis i närheten, så dessa måste haft ett stormkök med sig.

Inget vidare märkvärdigt kanske, men lite har man fått uppleva genom åren på olika gym.

King Grub
2017-04-23, 13:32
När Gym-Jocke tränade på multipla steroider och hormoner kombinerat med LSD och använde Jack Daniels som träningsdryck minns man ju. Det stank sprit när man kom in på gymmet, och så stod Jocke där och gjorde roundkicks, 130 kilo tung. Stark som ett monster också. Enarms tricepsextensions med 55-kiloshantel bakom huvudet.

King Grub
2017-04-23, 13:34
En gång fick han roid rage uppe på Domus och jagade ut ett antal kunder ur butiken, och dom fick ta skydd i en turistbuss som stod parkerad utanför. Sedan stod han och skrek och sparkade på bussen tills polisen kom och hämtade honom.

King Grub
2017-04-23, 13:37
Och när han tränade på Friskis gick han bara in och började köra, utan att vara medlem. Dom ringde polisen när han vägrade lämna lokalen, och när dom senare på dagen släppte honom gick han raka vägen tillbaka in på Friskis och fortsatte med nästa set.

King Grub
2017-04-23, 13:45
Eller när en byggare på kur hade så mycket mogna steroidfinnar på rygg och nacke att det droppade var och blod från knäböjsstången när han var klar.

Bjorneman
2017-04-23, 13:57
En tjej som bara blir fetare och fetare sitter i lobbyn för jämnan och äter. Hon skriver på Instagram att hon bygger muskler.

Man får givetvis göra som man vill, men den gymtypen trodde jag inte existerade.

Dåren
2017-04-23, 14:01
För några veckor sedan. Jag kör knäböj. Liten flicka kommer fram. Lägger sin hand på mina vikter och frågar:
- Ska du ha dom?

För några veckor sedan var det en tjej som gick fram och började ta av fjäderlåsen för att komma ut 1.25:orna som satt längst ut på stången när jag körde knäböj. Jag satt intill ställningen och laddade inför nästa set. Vad gör du? frågade jag. Jaha, du använder dom? replikerade hon och fortsatte sitt sökande på annat håll.

Dåren
2017-04-23, 14:02
Grillad kyckling och gammaldags mjölk låter som en riktig stadig byggarmåltid.

Vad är vitsen med gammaldags mjölk jämfört med modern mjölk?

Dåren
2017-04-23, 14:07
Gym-Jocke och hans bravader KAN väl ändå inte vara på riktigt!? Låter som en karaktär från serieteckningarna i Sofia4_4:s tråd som är sticky i "Best of Kolozzeum".

King Grub
2017-04-23, 14:09
Han är absolut på riktigt. KAC första halvan av 90-talet var guld.

Rikard Jansson
2017-04-23, 14:21
Haha vad fan :D

Bärsärk
2017-04-23, 15:02
Vad är vitsen med gammaldags mjölk jämfört med modern mjölk?

Gammaldags mjölk är inte homogeniserad = man har inte sprängt fettet.

Mer opti för kroppen.

Sen mer kcal antar jag.

trädgårdsmöbel
2017-04-23, 15:03
Vad är vitsen med gammaldags mjölk jämfört med modern mjölk?

4,5g. fett istället för 3g. fett/100g men ungefär samma mättnadskänsla. "Förr" räknade byggare kalorier offseason, och ansåg att ju mer ju bättre. Att ha ätit för få KCAL en dag var en källa till ångest, större delen av året var byggare feta, nu menar jag inte lite släta utan med svullbuk, moonface och "dubbelhakor" i nacken så när det vankades tävlingsdags blev det alltid panikdieter. Ett annat tänk än idag, men även annorlunda mot 70- och tidigt 80-tal då de höll bättre form offseason.

.

ApexProcyon
2017-04-23, 15:08
Att ha ätit för få KCAL en dag var en källa till ångest, större delen av året var byggare feta, nu menar jag inte lite släta utan med svullbuk, moonface och "dubbelhakor" i nacken
.

Även kallat "ribbnacke". När den dyker upp är det inte bara dags att deffa, då är det dags att svälta.

mallow
2017-04-23, 15:19
när dom senare på dagen släppte honom gick han raka vägen tillbaka in på Friskis och fortsatte med nästa set.

:laugh:
Höjdpunkten

Minikubik
2017-04-23, 16:20
Minns en kille som var så väck på diverse att han låg och pressade en 45 hantel och en 25 hantel. Tyckte senare att han varit lite ostadig i bröst pressen

AlexGBG
2017-04-23, 16:43
Man får hoppas att han tvättade händerna efteråt.


Det hoppas jag med...

Luca Brasi
2017-04-23, 16:49
Den fantastiska kombinationen fitnessliv och grav alkoholism har man ju sett exempel på.

Gearhead85
2017-04-23, 19:20
För några veckor sedan. Jag kör knäböj. Liten flicka kommer fram. Lägger sin hand på mina vikter och frågar:
- Ska du ha dom?

Menar du liten tjej som ett barn som kom och undrade? Då kan man ju tycka det var rätt sött att hon i tidig åder gillar träning. :)

MasterChief
2017-04-23, 19:45
När någon sket i handfatet så blev väl arbetsdagen något obekväm för oss som behövde göra rent.

ApexProcyon
2017-04-23, 19:46
När någon sket i handfatet så blev väl arbetsdagen något obekväm för oss som behövde göra rent.

Sten sax påse blir inte mer spännande än så.

trädgårdsmöbel
2017-04-23, 20:02
När någon sket i handfatet så blev väl arbetsdagen något obekväm för oss som behövde göra rent.

Det där har jag sett en gång på gymmet, och någon gång på offentliga toaletter. Jag undrar vad grejen är med det? En toalett är precis bredvid men ändå så bajsar man i handfatet.

Som några partygrabbar jag såg på en chartersemester ett par balkonger bort, en av dem satt på balkongräcket och sket rätt ner på poolområdet under. Vad fan gör man en sån sak för?

BelowAverage
2017-04-23, 20:04
Vad fan gör man en sån sak för?

Jag gör det ifall jag ser att det enbart är vita män som arbetar som lokalvårdare. Ett slag mot patriarkatet, kan man säga.

xan
2017-04-23, 20:04
Det där har jag sett en gång på gymmet, och någon gång på offentliga toaletter. Jag undrar vad grejen är med det? En toalett är precis bredvid men ändå så bajsar man i handfatet.

Som några partygrabbar jag såg på en chartersemester ett par balkonger bort, en av dem satt på balkongräcket och sket rätt ner på poolområdet under. Vad fan gör man en sån sak för?

Alcohol is one hell of a drug.

baktung
2017-04-23, 20:25
Det där har jag sett en gång på gymmet, och någon gång på offentliga toaletter. Jag undrar vad grejen är med det? En toalett är precis bredvid men ändå så bajsar man i handfatet.

Som några partygrabbar jag såg på en chartersemester ett par balkonger bort, en av dem satt på balkongräcket och sket rätt ner på poolområdet under. Vad fan gör man en sån sak för?

Hahaha! Vilken syn! :laugh:
Jag hade då skrattat livet ur mig om jag såg det. Även om det är gravt svineri så hade jag inte kunnat låta bli att skratta. Men ja, grabbar kan vara odödliga i grupp och överjordiska när procenten kickar in.

Blomkål
2017-04-23, 22:05
- Slagsmål över ett handtag till kabelmaskinen (Fanns en del av den modellen)

Kanske var jag då. Stod och vilade i väntan på nästa set när en kille hakade av det och började gå iväg. Jag sa att jag använde det och han gjorde liksom en halvvändning för att visa att hörde mig men fortsatte gå mot en annan hiss.

Kan låta löjligt men det hade ju inte med själva handtaget att göra utan om att det var jävligt provocerande.

trädgårdsmöbel
2017-04-23, 23:06
Kanske var jag då. Stod och vilade i väntan på nästa set när en kille hakade av det och började gå iväg. Jag sa att jag använde det och han gjorde liksom en halvvändning för att visa att hörde mig men fortsatte gå mot en annan hiss.

Kan låta löjligt men det hade ju inte med själva handtaget att göra utan om att det var jävligt provocerande.

Jag förstår dig. I det läget blir du utsatt för en jobbig sits, blir du arg är du en idiot som bråkar om ett kabelhandtag, gör du ingenting är du en mes som man kan köra över hur som helst. Det går liksom inte att komma ur det med självkänslan intakt oavsett vad. Det är jäkligt fult att sätta någon annan i en sådan sits att denne tvingas välja mellan idiot eller mes. Ett riktigt praktsvin var den kabelhandtagstjuven.

Zrob
2017-04-24, 09:31
Han är absolut på riktigt. KAC första halvan av 90-talet var guld.

Haha, jag var dit en gång, typ 94a, 95, första gången på ett gym, 17 eller 18år gammal, 187cm å 70kg. Såg Benny och Falken och någon till i deras "gäng", stora som hus tyckte jag då, jag gick aldrig mer dit :em:

Men gym-Jocke vet jag faktiskt inte vem det var/är?!

1x0
2017-04-24, 10:40
För några veckor sedan var det en tjej som gick fram och började ta av fjäderlåsen för att komma ut 1.25:orna som satt längst ut på stången när jag körde knäböj. Jag satt intill ställningen och laddade inför nästa set. Vad gör du? frågade jag. Jaha, du använder dom? replikerade hon och fortsatte sitt sökande på annat håll.
Hade något sådant här hänt mig, hade jag grubblat sönder. Helt ofattbart för mig. Hade trott att personen gjorde så för att psyka mig, starta bråk. För jag satt och vilade för länge mellan seten eller något.

Blomkål
2017-04-24, 14:11
Jag förstår dig. I det läget blir du utsatt för en jobbig sits, blir du arg är du en idiot som bråkar om ett kabelhandtag, gör du ingenting är du en mes som man kan köra över hur som helst. Det går liksom inte att komma ur det med självkänslan intakt oavsett vad. Det är jäkligt fult att sätta någon annan i en sådan sits att denne tvingas välja mellan idiot eller mes. Ett riktigt praktsvin var den kabelhandtagstjuven.

Precis så jag resonerar.

Mats J
2017-04-24, 16:24
Precis så jag resonerar.

Jag väjer i 10 fall av 10 att vara en mes

Kan inte ens komma på vad någon skulle göra mot mig för att jag skulle börja bråka, har aldrig hänt och kommer mest troligt aldrig hända.

anvihl
2017-04-24, 17:24
Klart det går, bara säga högt och bestämt: "Vad fan gör du?!, jag använder det där", helst ska hela gymmet höra, blir han aggressiv är han idioten och det finns ingen posibel (finns det ordet ens?) utgång i detta fall där du framstår som verken mes eller idiot.

ApexProcyon
2017-04-24, 17:35
Klart det går, bara säga högt och bestämt: "Vad fan gör du?!, jag använder det där", helst ska hela gymmet höra, blir han aggressiv är han idioten och det finns ingen posibel (finns det ordet ens?) utgång i detta fall där du framstår som verken mes eller idiot.

Är plausibel ordet du letar?
http://www.synonymer.se/?query=plausibel

Håller med om att det vettigaste vore att kasta strålkastaren på den som beter sig som en idiot.

baktung
2017-04-24, 17:50
Jag väjer i 10 fall av 10 att vara en mes

Kan inte ens komma på vad någon skulle göra mot mig för att jag skulle börja bråka, har aldrig hänt och kommer mest troligt aldrig hända.

Hade han stulit handtaget enligt beskrivningen och betett sig ohyfsat när jag påpekade att jag använder det så hade jag gått raka spåret till personalen och anmält medlemmen.

Om det innebär att välja messidan så fine men jag tappade för längesen orken att höja rösten mot en idiot. Och slagsmål känns allmänt skaderiskabelt. Blir man nedslagen utan anledning hämnas man långt efteråt genom att smyga sig på bakifrån och slå stenhårt mot sidan av ett knä. Än så länge har jag inte behövt göra bruk av mina hämndplaner vid en eventuell oförrätt.

Blomkål
2017-04-24, 18:02
Jag väjer i 10 fall av 10 att vara en mes

Kan inte ens komma på vad någon skulle göra mot mig för att jag skulle börja bråka, har aldrig hänt och kommer mest troligt aldrig hända.

Klart det går, bara säga högt och bestämt: "Vad fan gör du?!, jag använder det där", helst ska hela gymmet höra, blir han aggressiv är han idioten och det finns ingen posibel (finns det ordet ens?) utgång i detta fall där du framstår som verken mes eller idiot.

Är plausibel ordet du letar?
http://www.synonymer.se/?query=plausibel

Håller med om att det vettigaste vore att kasta strålkastaren på den som beter sig som en idiot.

Jag har kommit ur sådana situationer tidigare men kände nog ett behov av att hävda mig lite extra just den gången. Tankarna går ju fort i stundens hetta men jag tror jag triggades av att han var så jävla självgod att jag själv inte kunde skratta bort det. Hade han varit en femtonårig snorunge som ville spela cool inför sin flickvän hade jag släppt det. Nu var det silverkedja, tatueringar och en jävligt uppkäftig blick som nog fick det att rinna över.

Jag gjorde som du sa Anvihl men då vände han som sagt på huvudet, smålog och gick vidare. När jag kom ikapp, ställde mig framför honom och upprepade mig så satte han handryggen mot min axel och försökte fösa mig åt sidan. Då fick han en sån extravikt in i munnen.

Väldigt onödigt men jag tror aldrig någon har varit så provocerande mot mig, någonsin. Faktumet att han inte varken sa ett ord eller ens tittade mig i ögonen under hela tiden gjorde mig helt galen när han avslutade med att bara försöka flytta mig ur vägen.

ApexProcyon
2017-04-24, 18:06
Jag har kommit ur sådana situationer tidigare men kände nog ett behov av att hävda mig lite extra just den gången. Tankarna går ju fort i stundens hetta men jag tror jag triggades av att han var så jävla självgod att jag själv inte kunde skratta bort det. Hade han varit en femtonårig snorunge som ville spela cool inför sin flickvän hade jag släppt det. Nu var det silverkedja, tatueringar och en jävligt uppkäftig blick som nog fick det att rinna över.

Jag gjorde som du sa Anvihl men då vände han som sagt på huvudet, smålog och gick vidare. När jag kom ikapp, ställde mig framför honom och upprepade mig så satte han handryggen mot min axel och försökte fösa mig åt sidan. Då fick han en sån extravikt in i munnen.

Väldigt onödigt men jag tror aldrig någon har varit så provocerande mot mig, någonsin. Faktumet att han inte varken sa ett ord eller ens tittade mig i ögonen under hela tiden gjorde mig helt galen när han avslutade med att bara försöka flytta mig ur vägen.

Han låter som en idiot som försöker känna sig stor på jorden genom att hoppas på att människor är för trevliga för att säga ifrån. Det är oerhört provocerande med människor som tror högt om sig själva bara för att omgivningen är för snäll och låter dem komma undan med idiotbeteende.

Det känns som att stryk var karmas sätt att bringa ordning i universum. Allt för sällan sådana människor får konsekvenser för sitt handlande.

Illustrerade mannen
2017-04-24, 19:03
Då fick han en sån extravikt in i munnen.


På riktigt??? 🤣🤣🤣🤣👏👏👏👏 Har gjort något liknande på 80-talet, av likartade skäl...

Diomedea exulans
2017-04-24, 19:42
Då fick han en sån extravikt in i munnen.

Jävlar. Hur gick det för hans tänder?

Tristan1
2017-04-24, 21:05
Har bara gymmat i några månader så inte så mycket konstigt som hänt.

Vi var på gymmet och polarn skulle ta en koffeintablett, av någon anledning tappar han burken och det åker ut en massa och då frågar en äldre dam "varför tar du anabola steroider?" Sedan gick hon därifrån sur som bara den. Vi skrattade ihjäl oss :d

Diomedea exulans
2017-04-24, 21:14
Har bara gymmat i några månader så inte så mycket konstigt som hänt.

Vi var på gymmet och polarn skulle ta en koffeintablett, av någon anledning tappar han burken och det åker ut en massa och då frågar en äldre dam "varför tar du anabola steroider?" Sedan gick hon därifrån sur som bara den. Vi skrattade ihjäl oss :d

"För att en dag få en kropp som du", skulle du svarat.

Blomkål
2017-04-25, 00:01
På riktigt??? 🤣🤣🤣🤣👏👏👏👏 Har gjort något liknande på 80-talet, av likartade skäl...

Dela med dig. Borde ju ha sin plats i tråden :)

Jävlar. Hur gick det för hans tänder?

Han såg hemsk ut. Kirurgerna är ju enastående men jag kan inte tänka mig att de lyckades återställa honom. Blodet bara forsade som ur en trädgårdsslang och jag hörde sedan att även näsa och okben hade gått sönder.

svenbanan
2017-04-25, 14:49
Dela med dig. Borde ju ha sin plats i tråden :)



Han såg hemsk ut. Kirurgerna är ju enastående men jag kan inte tänka mig att de lyckades återställa honom. Blodet bara forsade som ur en trädgårdsslang och jag hörde sedan att även näsa och okben hade gått sönder.

Satan vilken röta du hade att han inte polisanmälde. Nog för att han var ett praktarsle som förtjänade ett kok stryk. Men jag måste säga att det låter som ett hyfsat fegt tilltag att slå nån över käften med en metallvikt.

ApexProcyon
2017-04-25, 15:04
Satan vilken röta du hade att han inte polisanmälde. Nog för att han var ett praktarsle som förtjänade ett kok stryk. Men jag måste säga att det låter som ett hyfsat fegt tilltag att slå nån över käften med en metallvikt.

+1

Stryk förtjänade han definitivt, men metallvikt i ansiktet låter väldigt överdrivet. Låter mer som att Blomkål agerade i affekt med han hade i handen snarare än något utstuderat och sadistiskt.

Förhoppningsvis så blev han snällare efter efter att tandfen kommit och skakat på huvudet. ;)

billmaier
2017-04-25, 15:17
Konstigaste är väl när jag lyckades slå mig själv på käften med en 40kg hantel och slog ut fem tänder.

Osvold
2017-04-25, 15:28
Jag har kommit ur sådana situationer tidigare men kände nog ett behov av att hävda mig lite extra just den gången. Tankarna går ju fort i stundens hetta men jag tror jag triggades av att han var så jävla självgod att jag själv inte kunde skratta bort det. Hade han varit en femtonårig snorunge som ville spela cool inför sin flickvän hade jag släppt det. Nu var det silverkedja, tatueringar och en jävligt uppkäftig blick som nog fick det att rinna över.

Jag gjorde som du sa Anvihl men då vände han som sagt på huvudet, smålog och gick vidare. När jag kom ikapp, ställde mig framför honom och upprepade mig så satte han handryggen mot min axel och försökte fösa mig åt sidan. Då fick han en sån extravikt in i munnen.

Väldigt onödigt men jag tror aldrig någon har varit så provocerande mot mig, någonsin. Faktumet att han inte varken sa ett ord eller ens tittade mig i ögonen under hela tiden gjorde mig helt galen när han avslutade med att bara försöka flytta mig ur vägen.

Förmodligen en som blivit skolad i livets hårda skola. Övervåld uppenbarligen men på något vis berättigat att få läsa om såhär.