handdator

Visa fullständig version : Smärta i ryggslut


Whiteriverkid
2010-09-26, 21:59
Kön: Man

Ålder: 22

Längd och vikt. 180cm 76kg

Smärtbeskrivning: Jag har ont runt samma plats som visas i bilden i denna tråd. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=154189
Smärtan känns djup. Hur hårt jag än trycker känner jag inte den smärtan. Jag har haft besvär på just det stället i några år nu. Men tidigare har den kommit smygande efter att jag tvingats stå i flera timmar eller gått långa sträckor och då i en mycket mildare form.
För ca 3 veckor sen fick jag helt plötsligt när jag var ute och gick en väldigt svår smärta i detta området och hade ont i 3-4 dagar. Jag hade väl fått vad man brukar kalla ett ryggskott antar jag. Efter ytterligare någon dag hade allt återgått till det normala. För ca en vecka sen kom smärtan delvis tillbaka. Den kommer bara om jag rör på mig, jag kan gå i ca 1 min utan att känna smärtan sen kommer den och efter ca5min måste jag stanna/sätta mig ner. Och då försvinner smärtan igen(tar 30sek innan den är borta), bara för att återkomma när jag börjar röra mig igen.
Smärtan är svår att beskriva, genom rörelsen man gör vid ett steg hinner den vara både dov och skarp. (Den är skarp i ögonblicket jag lägger tyngden på benet för att övergå till dov resten av rörelsen)

Jag tränar styrka 4ggr i veckan, dagen innan jag fick den plötsliga smärtan körde jag ben. Tiden mellan ryggskottet och den nuvarande smärtan tränade jag ben, dock relativt lätt. Jag antar att boven är den nya benpressmaskinen gymmet har köpt in. Det är en Technogymmaskin som är förfärligt dålig. Dynan är av någon anledning utfromad(eller så är den på mitt gym defekt) så att allt tryck som uppstår hamnar i ett litet avsnitt på ca 5-7cm i höjd i ryggslutet, där jag nu har ont.
Jag har inte tagit något smärtstillande. Har inga domningar eller annat som står i mallen.

Någon som har någon ide om vad jag kan ha råkat ut för? Vad bör jag uppsöka för att råda bot på problemet?

Tack på förhand!