handdator

Visa fullständig version : En intervju med Johnny Wahlqvist!


ccm
2010-09-25, 16:15
Här är en ny intervju med styrkelyftaren Johnny Wahlqvist:

http://maxstyrka.se/2010/09/intervju-med-johnny-wahlqvist/

ceejay
2010-09-25, 16:25
han är en skön prick johnny :)

fiskebulle
2010-09-25, 16:33
Jag är ju gift med skivstången. Hahaha! Vad tragiskt. Men den är ju tyst i alla fall. Hahahahaha!

Bra skön snubbe det där alltså. Någon som vet mer om varför han inte fått vara med i landslaget?

hertzman
2010-09-25, 16:59
Här är en ny intervju med styrkelyftaren Johnny Wahlqvist:

http://maxstyrka.se/2010/09/intervju-med-johnny-wahlqvist/

Han tävlar väl bara i bänkpress?

Arf Pingvin
2010-09-25, 17:05
Nejdå han tävlar i SL också.

Korta versionen. Han hade ingen klubbtillhörighet och var inte anmäld till SM så han kunde inte kvala till något landslag i år.

John M
2010-09-25, 17:39
Bänkade 100 som elvaråing säger han. Låter som ett riktigt freak!

Gober
2010-09-25, 17:40
Gott med mammas mat!

ccm
2010-09-25, 17:51
Han är en äkta entertainer! :)

filmjölk
2010-09-25, 18:23
Bra intervju! Lite disco att bänkpressa mer än man marklyfter:D Skulle vilja se liknande intervjuer med Stor-Anders Johansson, Magnus Samuelsson, Norén...ja med rätt många.

hertzman
2010-09-25, 18:44
Bra intervju! Lite disco att bänkpressa mer än man marklyfter:D Skulle vilja se liknande intervjuer med Stor-Anders Johansson, Magnus Samuelsson, Norén...ja med rätt många.

Anders var ju med i Body för ett tag sedan. Var ett rätt bra reportage där han berättade lite om träningskarriären. Rykten säger att Fredrik Svensson dyker upp i Body snart också, och att han sadlat om till Athletic Fitness! :D

hugok
2010-09-25, 18:46
Anklagad för att vara alkoholist, inte fan kan man lyckas så bra om man dricker regelbundet.

Osten80
2010-09-25, 19:11
Anklagad för att vara alkoholist, inte fan kan man lyckas så bra om man dricker regelbundet.

Klart man kan. Missbruksproblem, även av den allvarliga typen, är mycket vanligare bland idrottare än de flesta verkar ha en aning om.

Edit: jag kanske ska tillägga att jag inte syftade på Wahlqvist i detta inlägget. Jag har ingen aning om vad han pysslar med på fritiden, eller att han varit anklagad för att vara alkoholist.

O.W.
2010-09-25, 20:29
Tack för intervjuerna!

Jag hoppas det någon gång löser sig mellan Johnny och SSF så han kan komma tillbaka i landslaget om han presterar bra.

hugok
2010-09-26, 10:54
Klart man kan. Missbruksproblem, även av den allvarliga typen, är mycket vanligare bland idrottare än de flesta verkar ha en aning om.

Edit: jag kanske ska tillägga att jag inte syftade på Wahlqvist i detta inlägget. Jag har ingen aning om vad han pysslar med på fritiden, eller att han varit anklagad för att vara alkoholist.

Men då kan man väl inte lyckas så värst bra om man dricker hela tiden.

ccm
2010-09-26, 23:43
Jag tror inte att Johnny är en sådan alkis som han ofta målas upp. Jag menar, kan man ta VM-guld i så fall?

stafh
2010-09-27, 00:00
Vem säger att han är alkis? :confused:

Har bott i grannbyn i flera år och tränat på samma gym som honom ett tag, och har aldrig hört någon påstå något sådant.

Hemi
2010-09-27, 00:08
Kan inget om Wahlqvist ens SL, firat efteråt har väl dock många gjort. Somliga har anlänt packade till Strongman, för att inte tala om alla droger som förkommit i proffsboxningen, vissa har vinglat upp i ringen, storrökande friidrottare mm mm, fast, styrkelyft är väl en proper sport. Får man upp stången "ren, då" borde det väl inte vara nåt problem. Äh, vad vet jag. Kul snubbe, ser ut som en typisk bärsärk a la Röde Orm.

hallar
2010-09-27, 09:31
Vem säger att han är alkis? :confused:

Har bott i grannbyn i flera år och tränat på samma gym som honom ett tag, och har aldrig hört någon påstå något sådant.

OT: Jasså, vilken grannby då? Själv är jag ifrån H-hög.

stevebc
2010-09-27, 09:32
Styrkelyfts Patrik Sjöberg. Lika grann med!

hugok
2010-09-27, 11:58
Vem säger att han är alkis? :confused:

Har bott i grannbyn i flera år och tränat på samma gym som honom ett tag, och har aldrig hört någon påstå något sådant.

Det stod i intervjun att han blivit anklagad för det. Fand et måste sätt rätt brutalt ut att se honom böja och bänka på gymmet :)

Berguven
2010-09-27, 12:16
En snabb googling ger att han påstås ha spenderat lite väl mycket tid i baren natten efter hans EM-seger, och att han alltså skulle ha en osund inställning till alkohol utan att direkt vara alkoholist. Han själv avfärdar påståendena som avundsjuka.

ccm
2010-09-27, 13:29
Förbundet har påstått att han har grova alkoholproblem vilket har gjort att han har nobbats i landslaget. Vad som ligger till grund för anklagelserna är förmodligen att han har festat lite hårdare än andra för att fira sina framgångar.

O.W.
2010-09-27, 13:58
Förbundet har påstått att han har grova alkoholproblem vilket har gjort att han har nobbats i landslaget. Vad som ligger till grund för anklagelserna är förmodligen att han har festat lite hårdare än andra för att fira sina framgångar.

Alltså ta det med en nypa salt med vad Johnny säger om vad som har hänt och hur det gått till. Hade båda parter sagt sitt så hade det nog varit motstridiga på flera punkter. Jag såg någon till sådan grej i intervjuen som var ensidigt att Johnny var den som var utsatt där dock inte så är fallet. Däremot som jag skrev tidigare hoppas jag att det löser sig.

Nitrometan
2010-09-27, 14:11
Hade det varit en enstaka incident så hade nog inte landslagsledningen reagerat så starkt.

Eftersom de bara intervjuer en part så får man räkna med att man inte får höra hela storyn.

Med det sagt så vet jag inte vad som har hänt.

ccm
2010-09-27, 19:52
Det är helt sant. Man borde ta kontakt med landslagsledningen också och höra deras version med. Å andra sidan tycker jag att man borde få göra vad man vill på fritiden så länge man presterar bra och det inte går ut över någon annan. Och presterar bra, det gör han ju verkligen.

Arf Pingvin
2010-09-27, 20:18
Det är helt sant. Man borde ta kontakt med landslagsledningen också och höra deras version med. Å andra sidan tycker jag att man borde få göra vad man vill på fritiden så länge man presterar bra och det inte går ut över någon annan. Och presterar bra, det gör han ju verkligen.

Jag tror inte landslagsledningen är beredd att diskutera enskilda personer på det sättet.

Är man med landslaget och representerar sitt land så skulle jag vilja säga att man inte är på sin fritid.

ccm
2010-09-27, 20:28
Jag tror inte landslagsledningen är beredd att diskutera enskilda personer på det sättet.

Är man med landslaget och representerar sitt land så skulle jag vilja säga att man inte är på sin fritid.

Det är resultatet på tävlingarna som borde räknas. Är man ren från otillåtna preparat så borde resultatet vara det viktigaste.

Hirvis
2010-09-28, 01:33
Jag har varit med i landslaget längre än de flesta och varit på många landslagsuppdrag med Johnny. Jag har också varit synnerligen involverad i landslagsledningen de senaste åren. Ytterst få personer vet vad som sagts och gjorts och jag tänker inte diskutera detta i ett öppet forum heller, men jag kan säga att det så vitt jag vet aldrig har förekommit att en lyftare stängts av från landslaget utan anledning. Jag tycker också att det är tråkigt att det i intervjun publiceras flera direkta lögner.

ccm
2010-09-28, 07:04
Vilka direkta lögner är det du menar? Det är Johnnys egna ord, varken mer eller mindre.
Jag förstår självklart att Johnny är frustrerad och irriterad över avstängningarna, och det kan säkert ha påverkat svaret på frågorna. Men, som sagt, vilka lögner är det du pratar om?

Hirvis
2010-09-28, 10:39
Vilka direkta lögner är det du menar? Det är Johnnys egna ord, varken mer eller mindre.
Jag förstår självklart att Johnny är frustrerad och irriterad över avstängningarna, och det kan säkert ha påverkat svaret på frågorna. Men, som sagt, vilka lögner är det du pratar om?

Om jag skriver att jag inte tänker diskutera det på ett forum, vad är det då som får dig att tro att jag inte menar det? Det är en fråga mellan Johnny och landslagsledningen och jag kan inte se hur du eller någon annan har med det att göra. Skulle du vilja att man diskuterade dina eventuella problem och misstag på ett internetforum?

Du kanske är den som gjort intervjun, vad vet jag. Jag har inte sagt att den som gjort den har gjort något fel, jag skrev att jag tyckte att det var tråkigt att det förekommer direkta lögner. Och det kan jag säga att det gör utan att vara subjektiv då vissa saker som Johnny säger i intervjun (om det nu är hans ord) är så långt ifrån sanningen man kan komma.

sweetkarolina
2010-09-28, 19:46
Förbundet har påstått att han har grova alkoholproblem vilket har gjort att han har nobbats i landslaget. Vad som ligger till grund för anklagelserna är förmodligen att han har festat lite hårdare än andra för att fira sina framgångar.

Mig veterligen har förbundet aldrig påstått nånting om den saken, det är inte direkt SSF's stil. Det är jävligt lätt att slänga ur sig såna uttryck utan grund, för förbundet kan inte heller gå in och dementera, vilket förbund pratar du egentligen om? Däremot förekom en kommentar en gång från en förtroendevald i sydsvenska distriktsförbundet om Johnnys alkoholproblem. Beklagligt men inget som skrevs som nåt officiellt statement från en organisation utan en enskild individ som glömde tänka efter. Det kanske finns fler som borde tänka efter före dom skriver något om andra på nätet?

Men det blir ju alltid lite snett när endast en person i en konflikt kan gå ut med sin vinkling.

ccm
2010-09-28, 20:05
Hirvis, varför blev du så upprörd? Har jag skrivit något som var lite för känsligt?
Jag har bara läst om allt i intervjuer. Jag har själv aldrig läst någon kommentar från SSF eller någon annan som är med där, förutom från dig då Hirvis.
Självklart kan jag inte avgöra vad som är sant och inte när det är ord mot ord.
Jag tror inte att SSF anklagar folk utan grund för det. Samtidigt tycker jag att resultaten borde få tala för sig själv. Om man är en av världens bästa bänkpressare så borde man väl ändå få tävla i landslaget?
Men, som sagt, jag är inte med i SSF, jag har bara läst vad Johnny har sagt.
Jag har egentligen inte med det att göra. Jag var bara nyfiken, precis som många andra också är...

Nitrometan
2010-09-29, 08:18
Ytterst få personer vet vad som sagts och gjorts och jag tänker inte diskutera detta i ett öppet forum heller,

Vilka direkta lögner är det du menar? Det är Johnnys egna ord, varken mer eller mindre.
Jag förstår självklart att Johnny är frustrerad och irriterad över avstängningarna, och det kan säkert ha påverkat svaret på frågorna. Men, som sagt, vilka lögner är det du pratar om?

Hirvis, varför blev du så upprörd? Har jag skrivit något som var lite för känsligt?

Han säger bara att han inte vill diskutera det på ett forum. Du fortsätter att fråga. Var det nåt som var oklart med Hirvis första svar?

Jag tror inte att han blev särskilt upprörd. Han kommer bara inte att diskutera det här på forumet.

z_bumbi
2010-09-29, 09:06
Var det nåt som var oklart med Hirvis första svar?

Minst två saker.
*Hirvis tänker inte diskutera frågan men följer sen upp det med att göra just det.
*Det påstås vara ett antal lögner som publiceras utan att berätta vad.