handdator

Visa fullständig version : Pwo, no xplode och rage..


Fis
2010-09-25, 10:08
..antar att alla dessa är prestationshöjande innan passen, har jag fel?
Hur pass viktigt är dessa tillskotten egentligen?
Efter att ha läst runt så är de oftast de grövsta dom använder detta, innehåller det något särskilt eller är det bara koffein och taurin som gör magin?

Söker egentligen bara en allmän diskussion hurvida det är nödvändigt eller ej, eller ifall de gör någon märkbar effekt snarare.
Mvh

Madame
2010-09-25, 10:35
Det är roligt om inte annat, att träna när man känner hur man vaknar till och blir skärpt. Men nödvändigt är det ju inte.

Det är lite olika vad olika pwo innehåller, det är en häxblandning av massa saker, men tex. betaalanin, kreatin, citrulin och bcaa kan det vara i också som "gör magin". Finns koffeinfria pwo's för de som är känsliga mot det.

Kolla innehållsförteckningen så du får det du vill ha och slipper det du inte vill ha.

Jorgen
2010-09-25, 10:44
Nej, det är inte nödvändigt. Men därmed inte sagt att det inte är bra.
Jag har använt mig av Rage sen det släpptes och kör aldrig ett pass utan, för jag gillar det.

Jontez
2010-09-25, 10:48
Efter en hård dag på jobbet har jag noll ork att träna utan någon pwo. Brukar sova 6-7 timmar och kliva upp 4.20 och att sedan vara på jobbet i 9 timmar och sedan träna är riktigt jobbigt men med en PWO så får man tillbaka orken i några timmar, riktigt skönt

A Liljedahl
2010-09-25, 10:59
Som alla andra, ökad ork och fokus samt bättre pump. Förhöjer upplevelsen en aning.

kalajset
2010-09-25, 11:01
ifall de gör någon märkbar effekt snarare.


Det är lite olika saker i olika PWO's, men för att generalisera litet - man märker av en standard-PWO redan första passet. Koffeinet gör sitt till framförallt. Inte alls lika trött som man skulle varit utan, och kanske tom kan öka några reps i vissa övningar jämfört med att köra utan. Beta-alaninet märks av på så sätt att det kan ge "stickningar" i huden, men till skillnad från koffeinet så behöver det "laddas upp" i kroppen före det ev. ger någon effekt, det samma gäller kreatinet. (Man kan bli litet starkare/orka några reps till jämfört med att köra utan). Citruline malate/AAKG som brukar tillsättas för pump kan man likt koffeinet märka av direkt, men skillnaden är knappast som natt och dag för just mig iaf, märker ärligt talat inte mycket av dessa ämnen överhuvudtaget. Dessa ämen ingår i 90% av alla PWO's, sedan finns det vissa som har ännu mer ämnen i sig, och självklart även de som har mindre.

Så kort svar ja - PWO's ger en märkbar effekt, och det redan från första doseringen.

hulken
2010-09-25, 20:52
Kör NoExplode 2 skopor samt EAA 10 gram före varje pass, för mig funkar det riktigt bra, tunnelseende, bara mata på, blir riktigt hyper.

ceejay
2010-09-25, 23:41
viktigt och viktigt.. Jag gillar det. Har inte testat rage men kan rekommendera noxplode

Fis
2010-10-15, 10:05
Bump!
Har slutat känna effekt på no-xplode, så ja testade ett tag att höja till två skopor (från en) vilket resulterade i att jag flera gånger tappade matlusten helt efter passet.
Vanlig bi-effekt?

Nelo322
2010-10-15, 10:21
Bump!
Har slutat känna effekt på no-xplode, så ja testade ett tag att höja till två skopor (från en) vilket resulterade i att jag flera gånger tappade matlusten helt efter passet.
Vanlig bi-effekt?

Ja, när jag använde det så kunde jag känna en konstig illamående känsla efter passet. Sket i den produkten och gick tillbaka till rage istället, som jag tycker både är bättre under passet o jag mår bra efter passet med!

koffein_beroende
2010-10-15, 11:28
Jag har länge klarar mig utan PWO men för 2 veckor sen köpte jag jack3d och jag kommer aldrig sluta med PWO's nu :D

Grotesk
2010-10-15, 12:06
Jag håller med övriga och instämmer i att det beror på din situation så att säga om du "behöver" det eller ej. Jag har själv provat några olika men alltid gått tillbaka till N.O.-Xplode (som jag tjatar om i alla dessa trådar)

Jag är nästan lite besatt nu så jag måste typ alltid vänta mina 2h efter en måltid för att sedan ta det och bege mig till gymmet och köra. Det ger en bra effekt, även om den inte är "100% starkare, yeah."

patflat
2010-10-16, 18:56
Jag skulle INTE köpa No-Xplode.
Har precis avverkat en burk, hade jag inte varit så jävla snål så hade jag slängt burken efter första drinken.
1. Smakade SKITÄCKLIGT.
2. Gav mig noll effekt på träningen.
3. Fick mig ofta illamående på träningen.

Nu fick jag hem en burk Rage X2.
Har kört den vid två pass och är HELNÖJD.
Smakar gott, inget illamående, och gav mig en bra kick på passen.

Har även avverkat Rage Limited Edition och Massacra (två versioner).
Sämst på alla punkter för mig har No-Xplode varit, HELT utan jämförelse.

Chaliza
2010-10-18, 21:18
Jag skulle INTE köpa No-Xplode.
Har precis avverkat en burk, hade jag inte varit så jävla snål så hade jag slängt burken efter första drinken.
1. Smakade SKITÄCKLIGT.
2. Gav mig noll effekt på träningen.
3. Fick mig ofta illamående på träningen.

Nu fick jag hem en burk Rage X2.
Har kört den vid två pass och är HELNÖJD.
Smakar gott, inget illamående, och gav mig en bra kick på passen.

Har även avverkat Rage Limited Edition och Massacra (två versioner).
Sämst på alla punkter för mig har No-Xplode varit, HELT utan jämförelse.

Du kan inte säga att No-Xplode inte är värd, vet jätte många som är asnöjda med Xplode, varav en av de är jag! Det är från person till person hur man tar produkterna. Jag har provat Mass-Pump (som fanns på Kostexperten), No-Xplode och Rage Extreme och jag föredrar No-Xplode pga smaken och effekten. Rage Extreme kommer 2a och den är det inget fel på heller.

patflat
2010-10-19, 18:37
Du kan inte säga att No-Xplode inte är värd, vet jätte många som är asnöjda med Xplode, varav en av de är jag! Det är från person till person hur man tar produkterna. Jag har provat Mass-Pump (som fanns på Kostexperten), No-Xplode och Rage Extreme och jag föredrar No-Xplode pga smaken och effekten. Rage Extreme kommer 2a och den är det inget fel på heller.

I agree.

Alla får olika effekt av olika produkter.

Men för mig var den som sagt ABSOLUT INTE värd pengarna. *spy*

Grotesk
2010-10-20, 10:00
Jag skulle INTE köpa No-Xplode.
Har precis avverkat en burk, hade jag inte varit så jävla snål så hade jag slängt burken efter första drinken.
1. Smakade SKITÄCKLIGT.
2. Gav mig noll effekt på träningen.
3. Fick mig ofta illamående på träningen.

Nu fick jag hem en burk Rage X2.
Har kört den vid två pass och är HELNÖJD.
Smakar gott, inget illamående, och gav mig en bra kick på passen.

Har även avverkat Rage Limited Edition och Massacra (två versioner).
Sämst på alla punkter för mig har No-Xplode varit, HELT utan jämförelse.

Vi vet ju alla att det som smakar päcka är opti. :D

Men hur blandade du det? När intog du det? Tom mage? Mycket som spelar in.

sweaberg
2010-10-20, 20:47
Har testat Rage, brutal fx och vipX
Rage var bäst av dessa men jag står verkligen inte ut med stickningarna man får från dessa produkter...
Ska därför beställa no xplode denna gång eftersom den inte innehåller beta-alanin, hoppas på bra resultat