handdator

Visa fullständig version : Min ångest musik


Robbelibob
2010-09-25, 01:31
http://www.youtube.com/watch?v=5vboa_ehOcw

Har gjort en hel del i Fruity Loops. Blev förvånad hur bra det blev, då jag inte är speciellt kunnig. Vet att den är rätt enformig den här, men. Uppskattar konstruktiv kritik:)

Kan lägga upp mer om någon är intreserad.

supercharge
2010-09-25, 01:49
pianoljudet är ganska hemskt tycker jag spontant. Om du inte redan har det så finns det mjuvarusynthar att hämta lite varstans på nätet som man kan lägga till som tillägg som låter anständigt.

Robbelibob
2010-09-25, 01:58
Ok, tack för tipset.

Halldin
2010-09-25, 08:18
Har inget ljud på datorn just nu så jag kan inte kommentera själva klippet, men kan tipsa om att exempelvis Garritan Personal Orchestra innehåller ett hyfsat Steinwaysample. Vill du inte köpa eller "köpa" det så finns en del gratis instrument på www.vstplanet.com

Grotesk
2010-09-25, 09:49
Jag hör inte ångesten, men musiken var väl okej för att komma ifrån Fl Studio. Det programmet är inte så awesome bortsett från Das Schnüggles. :D

semicroma
2010-09-25, 11:27
Det låter som du har skrivit in alla tonerna direkt i programmet. Att spela från en midikeyboard skulle vara en fördel för att få bättre dynamik och frasering.

Robbelibob
2010-09-25, 12:31
Det låter som du har skrivit in alla tonerna direkt i programmet. Att spela från en midikeyboard skulle vara en fördel för att få bättre dynamik och frasering.

Jo, det borde jag göra. Har ju keyboard så.