handdator

Visa fullständig version : Tråden för "dumma" svar man tänker i vardagslivet men aldrig svarar


Lellan
2010-09-25, 01:24
Som variant på frågetråden.

Tröttmössan här börjar ge exempel:

"Därför"

"Men snälla söta rara, VARFÖR skulle jag vilja ha kvittot för äpplet jag köpt.. jag FÖRSTÅR att du måste fråga, och du gör det väldans sött och bra, men seriööööst, det är såååå jävla jobbigt att behöva klämma fram ett leende och "nej, tack det är bra!""

"Ursäkta, men då kan jag ta det. Jag samlar. :)" (när kassörskan frågar kunden före/efter en i kön som köpt ett äpple..)

"Nej, du är för tråkig/dum/korkad/dryg"

"Nej, jag är för tråkig/dum/korkad/dryg"

"Du är het" Oooops, nämen! ;P

"Jaha, fast nu är det så att King Grub skrev att..."

"Kan inte du bara vara tyst?"

"Kan inte du bara säga nåt? Vadsomhelst?"

"FUUUU....!!!!111!"

"Nej, jag är hårdrockare"

Den där sista är nästan tvångstanke för min del...:D koloskada deluxe!

Erkänn, vissa dagar känner man sig drygare än Yes, inte sant? Erkänn nu.. ;)

edit: diskmedlet! (tom den meningen med "yes" var dryg, lets gå sova!)

Lellan
2010-09-25, 10:51
Antingen.. säger alla hela tiden precis vad de tänker, även om det är dumt.. Eller så vill ingen outa att de tänkt nåt dumt..? ;)

Kom igeeeen... *popcorn*

shut teh face
2010-09-25, 11:13
Ibland så står man ju och diskuterar och nickar och har sej för att man ska vara snäll och social, men i själva verket vill man bara säga "Du är en idiot helt enkelt" :)

Ganymedes
2010-09-25, 11:30
Vet inte om det är rätt material för denna tråden, men sist när de ringde och ville pracka på mig ett nytt telefoniavtal lyssnade jag jätteintresserat. Jag sa "oj då!" och "där ser man" under samtalets gång. Man riktigt märkte hur säljaren började planera sin provision han skulle få då jag blev kund. Så kom finalen:

Säljaren: "Tycker du det låter bra?"
Jag: "Jajjamän, det låter skitbra!"
Säljaren: "Ska vi slå till med ett sådant avtal då?"
Jag: "Nej."
Säljaren: "............men..........nähä?......."
Jag: "Tack för samtalet iaf!"
Säljaren: "......eh....ja......tack då......"

Score? ;)


Det var inte planerat utan bara blev så. Sedan dess kör jag jämt med den, när folk tror att de "har mig på kroken" och ska få ett ja. Viktigt är att man motstår frestelsen att efter nejet fylla ut med någon form av förklaring. Man ska bara säga nej rakt av och sedan njuta av tystnaden som uppstår tills dess att motparten börjar famla. Jag gillar't! :)

DennisJ
2010-09-25, 11:52
"Samma svar som förra veckan, och veckan innan dess, och veckan innan dess, och veckan innan dess, och veckan innan dess, och veckan innan dess..."

shut teh face
2010-09-25, 11:54
Det där är skitroligt! Jag älskar att jävlas med telefon och gatuförsäljare.

Jag brukar köra som Ganymedes men skulle gärna vilja testa något annat .. som exempelvis stöna i telefonen halvvägs i samtalet (självklart efter att verka intresserad)

Ganymedes
2010-09-25, 11:58
Det där är skitroligt! Jag älskar att jävlas med telefon och gatuförsäljare.

Jag brukar köra som Ganymedes men skulle gärna vilja testa något annat .. som exempelvis stöna i telefonen halvvägs i samtalet (självklart efter att verka intresserad)

Nästa gång någon ska sälja underkläder ska jag fråga om de skapar en enorm rand rätt genom brallorna. Om svaret blir ja tänker jag utföra ovanämnda stön. Om svaret blir nej roidar jag bara lite och sedan lägger på.

mangemani
2010-09-25, 12:01
finns tok för många "dumma" svar som man skulle vilja svara.
ta tex frågan "jasså,du jobbar idag" när man möter någon på jobbet och man är i arbetskläderna*suck*.
"nä,jag tänkte spendera min lediga lördag här på jobbet iklädd i arbetskläderna"...ghaa.
men,som någon sa,det finns inga dumma frågor,bara dumma människor;).

Exdiaq
2010-09-25, 12:03
"Amen va i.." följt av "LELLAN?!" ploppade upp i mitt huvud innan jag läste om och läste rätt..

occt
2010-09-25, 12:08
finns tok för många "dumma" svar som man skulle vilja svara.
ta tex frågan "jasså,du jobbar idag" när man möter någon på jobbet och man är i arbetskläderna*suck*.
"nä,jag tänkte spendera min lediga lördag här på jobbet iklädd i arbetskläderna"...ghaa.
men,som någon sa,det finns inga dumma frågor,bara dumma människor;).


+1 :thumbup:

Envy
2010-09-25, 12:11
no!

Olegh
2010-09-25, 12:16
Någonting som börjar med "Nej, såhär är det..."

Det värsta är att det är dumt oavsett om man har rätt eller fel.

Hemma Gymmaren
2010-09-25, 12:31
När man ger en komplimang till någon och dem inte kan tacka.

Eddie Vedder
2010-09-25, 12:35
"Ja tack, det är dåligt" ska jag svara någon gång på en middag när någon erbjuder mer mat/dryck. Alltid säger man ju "Nej tack, det är bra" så det vore kul att se reaktionen. :D

hidden
2010-09-25, 12:38
"För jag skiter i det."

DennisJ
2010-09-25, 13:52
"Ja tack, det är dåligt" ska jag svara någon gång på en middag när någon erbjuder mer mat/dryck. Alltid säger man ju "Nej tack, det är bra" så det vore kul att se reaktionen. :D

Påminner om Henrik Elmérs "aggressivt men lite svävande" som motsats till "vänligt men bestämt". Drygt 5 minuter in, men se hela filmen:
QqEU2I9ydzM

Eddie Vedder
2010-09-25, 14:03
Påminner om Henrik Elmérs "aggressivt men lite svävande" som motsats till "vänligt men bestämt". Drygt 5 minuter in, men se hela filmen:
QqEU2I9ydzM

Haha, jag har sett honom tidigare. Grymt bra! :D Konstigt att han aldrig slog igenom mer, kanske bytte karriär? För annars har ju många stora svenska komiker slagit igenom där.

Nitrometan
2010-09-25, 15:03
NEJJE!

Jag sa ju NEJJE!

C.E.J.
2010-09-25, 15:06
finns tok för många "dumma" svar som man skulle vilja svara.
ta tex frågan "jasså,du jobbar idag" när man möter någon på jobbet och man är i arbetskläderna*suck*.
"nä,jag tänkte spendera min lediga lördag här på jobbet iklädd i arbetskläderna"...ghaa.
men,som någon sa,det finns inga dumma frågor,bara dumma människor;).

Förlåt honom för att vilja börja en konversation.

edit: "Ort: sundsvall" du är inte ursprungligen från Norrland va?