handdator

Visa fullständig version : Helps!


stolpskott
2010-09-24, 17:53
Tjeeena, det är så att jag har en tv med usb-port, och jag brukar alltid koppla in den externa hårddisken när jag ska titta på filmer/serier etc.
Nu ska jag titta på en serie, och bilden funkar alldeles utmärkt men det kommer inget ljud ( :( ). Det är MKV-filer men jag har andra grejer i sådant format och det har aldrig krånglat. Det är nog inga inställningar på teven som krånglar, för allt annat går att spela med ljud.

Någon som vet vad som kan ha gott fel?

P.s.
Ljudet spelas upp om man tittar på datorn.
D.s.

King Grub
2010-09-24, 17:54
Fungerar det fortfarande med alla andra filer utom just den här? I sådana fall är det nog filen som det är problem med, inte hårdvaran.

stolpskott
2010-09-24, 17:56
Det konstiga är att det inte är ett avsnitt som failar, utan alla i en viss serie. Men de funkar på datorn och då borde de väl inte vara fel på filerna? Eller?

King Grub
2010-09-24, 18:01
Nej, det är inte säkert att TV:n klarar alla ljudformat bara för att datorn gör det, inte om det inte går genom datorn och använder dom codecs som är installerade där.

stolpskott
2010-09-24, 18:04
Nej, det är inte säkert att TV:n klarar alla ljudformat bara för att datorn gör det, inte om det inte går genom datorn och använder dom codecs som är installerade där.

Aaah okej. Då testar jag att kolla på tvn via datorn, ser om det funkar :)

MasterChief
2010-09-24, 18:16
Jag vill minnas att mediaspelaren i vissa Samsung och LG inte klarar av DTS. Kolla vad filen har för ljudformat.

stolpskott
2010-09-24, 18:23
Hur ser jag det? Jag är mega noob. Sen så har jag Philips...
Hursomhelst funkar det finfint genom datorn :) Problemet är att min dator är underutvecklad och kommer stänga av sig själv om en timme, men men...

MasterChief
2010-09-24, 18:42
Hur ser jag det? Jag är mega noob. Sen så har jag Philips...
Hursomhelst funkar det finfint genom datorn :) Problemet är att min dator är underutvecklad och kommer stänga av sig själv om en timme, men men...

Står ibland i filnamnet,tex The.Fifth.Element.1997.1080p.BluRay.DTS.x264-CtrlHD

Eller i NFO-filen.

King Grub
2010-09-24, 19:03
Tror inte det är något fel någonstans, utan du har bara fått tag på några filer som din TV inte klarar av. Antagligen är det väl samma källa för att filerna, eftersom det är samma serie. Inte så mycket att göra åt det heller.

stolpskott
2010-09-24, 19:14
Står ibland i filnamnet,tex The.Fifth.Element.1997.1080p.BluRay.DTS.x264-CtrlHD

Eller i NFO-filen.

Står inte i namnet och vad är en NFO-fil? :confused:
Tror inte det är något fel någonstans, utan du har bara fått tag på några filer som din TV inte klarar av. Antagligen är det väl samma källa för att filerna, eftersom det är samma serie. Inte så mycket att göra åt det heller.

Jo känns som det. Dystert...