handdator

Visa fullständig version : Kvinnor med blöjröv


Ganymedes
2010-09-24, 09:03
Alltså, vart man än vrider och vänder sig på stan så möts man ständigt av kvinnor i tjocka gråa (alltid grå!) mjukisbyxor med en troskant över skinkorna som är lika tydlig som Anderna. Speciellt knubbisar kör med detta mode. Givetvis är det mormorstrosor vi snackar här, inga små chicka saker som Kwon skulle få e-bånge av. Av utseendet att döma tycks underklädestillverkaren göra kanterna extra tjocka för att denna (d)effekt skall uppträda.

Jag funderar ofta på varför så många kvinnor gör så mot sig själva? Det ser ju horribelt ut. Och här är kruxet: det är inte bara vanliga fula damer som gör så, utan även många havlsnygga milfar. Kvinnor som i övrigt ser ut att vara måna om sitt utseende.

Bort med den övertydliga troskanten ffs! Det ser ju ut som ni bär Pampers Easy-up! *spy*

http://1.bp.blogspot.com/_IvgQGy7NbFY/TGMuPgtZA7I/AAAAAAAAAPA/NAVz2SIoAcs/s1600/Panty+Line.png

spange
2010-09-24, 09:05
jag har upprört funderat på detta jag med.

Fatalist
2010-09-24, 09:06
Flytta till en större stad, det är enda sättet att slippa styggelsen till trend som offentligt bärande av mjukisbrallor är.

SirOrigami
2010-09-24, 09:07
Ja tamefan. Klockren fråga. Hoppas nån dam kan svara på denna.
=))

mini
2010-09-24, 09:08
De kanske skiter fullständigt i om ni får bånge av deras rövar eller ej?

Nitrometan
2010-09-24, 09:09
Det är väl snarare mjukisbrallorna än trosorna som är problemet?


Edit: Helt korrekt observerat av mini... :thumbup:

Fredrik_S
2010-09-24, 09:09
Flytta till en större stad, det är enda sättet att slippa styggelsen till trend som offentligt bärande av mjukisbrallor är.

Du får akta dig för att hänga utanför danskolorna. Där är skinnjacka mjukisar och färgglada streetskor standard klädsel vid hemgång...

MasterChief
2010-09-24, 09:10
http://api.ning.com/files/U8CPHfTFG2yEuWTOqnkkbIcVtxtmcjHJQezDDFPoF0v337DoiN CPr4v0wAtF8Q-7g0gJC7mgCJwJuHUUtosX2Cyodfw15MwQ/hitthat3times.jpg

Fatalist
2010-09-24, 09:11
Du får akta dig för att hänga utanför danskolorna. Där är skinnjacka mjukisar och färgglada streetskor standard klädsel vid hemgång...

Jag har personligen inget problem med det, jag tycker bara det är fult (men skönt såklart). Jag ville bara tipsa TS.

Jag gick gymnasiet i Kalmar, och här hade var och varannan elev mjukisbrallor på sig 24/7.

Tolkia
2010-09-24, 09:12
Man kan iofs fråga sig vad som är ofräschare; att det ser ut som att folk har trosor på sig eller att det ser ut som om de inte har några trosor på sig. I övrigt +1 på mini.

bertbert
2010-09-24, 09:13
Bort med den övertydliga troskanten ffs! Det ser ju ut som ni bär Pampers Easy-up! *spy*

Kvinnor får klä sig hur de vill.

Om du inte gillar hur de klär sig kan du ju titta åt ett annat håll.

Yes
2010-09-24, 09:13
Äntligen tas denna fråga upp! Detta är något som bekymrat mig en längre tid. Blöjrövar är helt enkelt inte okej.

Tyvärr förekommer de även i storstäder såväl som landsbygden. Dessutom syns det genom alla typer av byxor med tunnare och mjukare tyg.

Jag vet inte hur man bäst kommer tillrätta med problemet, men personligen ser jag gärna fler troslösa kvinnor.

bertbert
2010-09-24, 09:14
Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*

Yes
2010-09-24, 09:15
De kanske skiter fullständigt i om ni får bånge av deras rövar eller ej?
Du menar att felet ligger i deras prioriteringar?

MasterChief
2010-09-24, 09:16
Jag minns när jag blev dissad så in i helvete av kvinnor för att jag hade "vita tubsockor", "loafers" osv. Alla som är blöjfria vet att kvinnor överlag gnäller väldigt mycket på mäns klädsel. Är det så att kvinnor har något slags monopol på att dissa motsatta könets klädval?

Grahn
2010-09-24, 09:18
Du menar att felet ligger i deras prioriteringar?

Fan Yes, tack för att du fick mig att skratta högt denna trötta fredagsförmiddag!

Yes
2010-09-24, 09:20
Jag är glad om jag kan bjuda på lite fredagsmys. :)

Nitrometan
2010-09-24, 09:22
Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*

Me too. *cry*

ja ble sadface




På en fredag. Det är inte OK. *grr27*

Ganymedes
2010-09-24, 09:37
Kvinnor får klä sig hur de vill.

Om du inte gillar hur de klär sig kan du ju titta åt ett annat håll.

Jag provade, men det var en blöjröv där också. *gah!*

Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*

Trådar får heta vad de vill.

Om du inte gillar din dyslexi kan du ju klicka på en annan tråd. *kissass*

Förresten blev jag själv besviken när jag klickade för att se damers böjrövar och kom till denna tråden. "Visst fan..." :(

ARMSTARK
2010-09-24, 09:39
Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*

En sån tråd borde startas på en gång! Kvinnor med böjröv! *cupid*

bertbert
2010-09-24, 09:43
Trådar får heta vad de vill.

Om du inte gillar din dyslexi kan du ju klicka på en annan tråd. *kissass*

Jag blev lurad. Jag känner mig ckreäNgrDt!

Förresten blev jag själv besviken när jag klickade för att se damers böjrövar och kom till denna tråden. "Visst fan..." :(

:laugh:

Ganymedes
2010-09-24, 09:45
Jag blev lurad. Jag känner mig ckreäNgrDt!



Det äckligaste var att jag läste det där som kränkt direkt, utan ansträning. :(

http://www.shirtsnob.com/pictures/snorgdyslexics.gif

filmjölk
2010-09-24, 09:49
Äh det är rätt hot med troskant. jag går igång på det. De kanske klär sig för att jag skall få bånge och inte du? Tänkt på det? vavavava? de struntar fullständigt i din bånge, det är min som är intressant.

agazza
2010-09-24, 09:54
Vad är det för fel att titta på kvinnor som objekt? Kvinnor gör ju exakt samma sak, dom har bara fördelen att större delen av befolkningen av män ser bra ut under större delen av livet medan kvinnor går utför så fort dom fyllt ~17.

Mer saker jag stör mig på är att det verkar som att medelvikten på kvinnor har stigit långt över rekommenderat bmi dom senaste 15 åren. Beror det på sämre tv-shop produkter?

Förövrigt hittar jag inte "det var en gång en tråd" tråden?


Alla dessa frågor och inga svar..

Yes
2010-09-24, 09:56
Förövrigt hittar jag inte "det var en gång en tråd" tråden?

Captain Yes at your service!
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=149122&page=61&highlight=egge

Jens.Andersson
2010-09-24, 10:13
Det är ju p g a sådana rövar som man måste gå hem och ögna igenom "Det var en gång en tråd..."
för att få bekräftat att nej, alla rövar ser faktiskt inte ut som de på stan.

martikainen
2010-09-24, 10:15
Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*

Gjorde precis samma misstag :/

Vad är det för fel att titta på kvinnor som objekt? Kvinnor gör ju exakt samma sak, dom har bara fördelen att större delen av befolkningen av män ser bra ut under större delen av livet medan kvinnor går utför så fort dom fyllt ~17.

Du är min nya hjälte :D hahaha kung kommentar!

Landström
2010-09-24, 10:17
Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*

Men tråden inleds ju med en böjröv? :confused:


Mer saker jag stör mig på är att det verkar som att medelvikten på kvinnor har stigit långt över rekommenderat bmi dom senaste 15 åren. Beror det på sämre tv-shop produkter?

Boven i dramat är alla dessa mormorstrosor och mjukisbyxor. Finns inget säkrare kort till fetma än att alltid gå omkring i mjukisbyxor.

O.W.
2010-09-24, 10:19
Flytta till en större stad, det är enda sättet att slippa styggelsen till trend som offentligt bärande av mjukisbrallor är.

Det hjälper inte.

Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*

Ja.

Morrris
2010-09-24, 10:20
Wikipedia har naturligtvis en sida om detta horribla samhällsproblem. http://en.wikipedia.org/wiki/Panty_line

elo_
2010-09-24, 10:22
Var är de utlovade kvinnorna med böjröv?! *gah!* jag kener mig krengt!

(helst i en lite för liten super centurion tack när bilderna börjar komma!)

Yes
2010-09-24, 10:23
Wikipedia har naturligtvis en sida om detta horribla samhällsproblem. http://en.wikipedia.org/wiki/Panty_line
Om trosorna ska synas får det gärna se ut som på den bilden. Det vore optinojja att klaga allt för mycket där.

bertbert
2010-09-24, 10:27
Men tråden inleds ju med en böjröv? :confused:


Ring 0980-15550.

Landström
2010-09-24, 10:36
Var är de utlovade kvinnorna med böjröv?! *gah!* jag kener mig krengt!


Kan inte bestämma mig för om markrövar eller böjrövar är de bästa... Smaken är fan som baken. Jag håller mig till båda.

http://www.thedeadlift.com/wp-content/uploads/2010/stock/squats-vs-deadlifts.jpg

Ring 0980-15550.

Haha I´m may be blind but I can still see you! Tycker dock bestämt att röven är i en böjande position...

stevebc
2010-09-24, 10:59
Förresten läste jag titeln som "kvinnor med böjröv".

Förstår ni hur besviken jag blev? *grr*+1

Vars är allan?

http://i34.photobucket.com/albums/d145/Harvie_Ruth/ANIMALS%20FROM%20INTERNET/lolcat-funny-picture-moderator1.jpg

Det äckligaste var att jag läste det där som kränkt direkt, utan ansträning. :(

http://www.shirtsnob.com/pictures/snorgdyslexics.gif:laugh:

fiskebulle
2010-09-24, 11:06
Vad är det för fel att titta på kvinnor som objekt? Kvinnor gör ju exakt samma sak, dom har bara fördelen att större delen av befolkningen av män ser bra ut under större delen av livet medan kvinnor går utför så fort dom fyllt ~17.

Finns inget säkrare kort till fetma än att alltid gå omkring i mjukisbyxor.

Detta är fanimig bra signaturmaterial.

stevebc
2010-09-24, 11:09
Finns inget säkrare kort till fetma än att alltid gå omkring i mjukisbyxor.Lägg till arbetslöshet. Jag har nog aldrig gjort något vettigt iklädd ett par mjukisbyxor.

Hemi
2010-09-24, 11:14
Lägg till arbetslöshet. Jag har nog aldrig gjort något vettigt iklädd ett par mjukisbyxor.

Eller vänd på det, efter barnafödande och kraschad karriär har man inte råd med kläder längre, i USA/UK är det fullt med sådana B-rövar. I Sthlm blir man ju fan rädd och skäms och går och gömmer sig när man ser hur propra alla är.

Ganymedes
2010-09-24, 11:27
Wikipedia har naturligtvis en sida om detta horribla samhällsproblem. http://en.wikipedia.org/wiki/Panty_line

Unapproved image. Hon saknade både mormorstrosor och gråa mysbyxor.

Madame
2010-09-24, 12:08
Man kan naturligtvis undvika troskanten medelst stringtrosor! fast då finns ju risk för whale tale, vilket är ännu värre!!!1

http://www.denimblog.com/wp-content/uploads/2009/01/geniusbarthong-thumb.jpg

Ganymedes
2010-09-24, 12:18
Man kan naturligtvis undvika troskanten medelst stringtrosor! fast då finns ju risk för whale tale, vilket är ännu värre!!!1

http://www.denimblog.com/wp-content/uploads/2009/01/geniusbarthong-thumb.jpg

Ja, fy faen! Jag hade inget namn på det, men white tale heter detta osmakliga fenomen alltså? Här kan jag förstå att vissa killar går igång dock, eftersom en del fagra flickor medvetet gör så för att kåta sig. Men ladugårsrövar duger icke. *spy*

Jag noterar även att kvinnan på bilden kör med muffin. Dvs låter fläsket välla ut över byxkanten. Föga sensuellt. Värst är när psuedo-fitness tjejer drar på sig tajta byxor och kort topp, så att späcket "rinner över".

Jens.Andersson
2010-09-24, 12:20
whale tale, vilket är ännu värre!!!1

men white tale heter detta osmakliga fenomen alltså?

Nej Whale Tail, stjärtfena.

http://mudflats.files.wordpress.com/2008/06/whale-tail.jpeg

Ganymedes
2010-09-24, 12:22
Trodde det var någon sån där medveten meme i stil med pwned istället för owned.... eller? ;)

Medusa
2010-09-24, 12:35
http://1.bp.blogspot.com/_2wUoSPaX57U/SyqjFIZIY-I/AAAAAAAAAPU/iCFNw_dJNpo/s400/cocoasslucite1.jpg

teargaz
2010-09-24, 12:36
Man kan naturligtvis undvika troskanten medelst stringtrosor! fast då finns ju risk för whale tale, vilket är ännu värre!!!1

http://www.denimblog.com/wp-content/uploads/2009/01/geniusbarthong-thumb.jpg

Finns en jävligt bra Rocky strip som berör just detta fenomen.
Han säger nåt i stil med:
Jag trode man hade string för att man inte skulle se troskanten. Denhär tjejen ser ju mest ut som en hoppborg med hängslen...

ARMSTARK
2010-09-24, 12:42
http://1.bp.blogspot.com/_2wUoSPaX57U/SyqjFIZIY-I/AAAAAAAAAPU/iCFNw_dJNpo/s400/cocoasslucite1.jpg

Now were talking! :bow:

spoonchest
2010-09-24, 14:04
De kanske skiter fullständigt i om ni får bånge av deras rövar eller ej?

Plusettar mini i vanlig ordning.

Kwon
2010-09-24, 14:13
http://1.bp.blogspot.com/_2wUoSPaX57U/SyqjFIZIY-I/AAAAAAAAAPU/iCFNw_dJNpo/s400/cocoasslucite1.jpg

http://i184.photobucket.com/albums/x153/kingweasel77/TheUltimateWarrior1.gif

Yes
2010-09-24, 14:23
Jag minns när jag blev dissad så in i helvete av kvinnor för att jag hade "vita tubsockor", "loafers" osv. Alla som är blöjfria vet att kvinnor överlag gnäller väldigt mycket på mäns klädsel. Är det så att kvinnor har något slags monopol på att dissa motsatta könets klädval?
Kvinnor klär sig för att konkurrera ut andra kvinnor, medan män klär sig för att attrahera kvinnor(förutom väldigt snygga män, de kan gå nakna). Därför spelar inte vår åsikt någon roll, annat än när vi förväntas ljuga och säga snälla saker.

stridis
2010-09-24, 14:23
http://1.bp.blogspot.com/_IvgQGy7NbFY/TGMuPgtZA7I/AAAAAAAAAPA/NAVz2SIoAcs/s1600/Panty+Line.png

:naughty:

Loke
2010-09-24, 14:59
Är det inte snarare så att alla klär sig för att uppnå en viss social status, och att kvinnor i allmänhet är de som avgör till vilken grad en person lyckas med det?

Nu känner jag för att vara lite så där genusnördig...

Jag tycker det är ganska skönt när den könsrollen utmanas av män som kommer med åsikter om vad som är snyggt och vågar göra det utan att ta stöd mot den andra sidan, dvs att direkt sexualisera kvinnan. Gaymendez var ju rätt nära på att lyckas och mini var rätt snabb att påpeka att han inte riktigt gjorde det, samtidigt som hon kanske missade vad det egentligen var som tråden tog upp. För ärligt talat måste jag säga att jag nästan aldrig får "bånge" bara av att se någons röv, och det tror jag gäller nästan alla killar. Därmot kan jag tycka att dessa blöjrövar är sjukligt fula. De är osmakliga. Strumpor i badtofflor är ingenting mot ett par fula trosor under ett par fula mjukisbyxor.

Kvinnor kan också klä sig jävligt fult. Män kan också kommentera det. Det är vad jag vill få fram.

isterbuk
2010-09-24, 15:20
Haha sitter o skrattar mig harmynt åt alla muppiga bilder och "giffar" ni postar :)

Tjejer ska ha hotpants .slut

stridis
2010-09-24, 15:33
För ärligt talat måste jag säga att jag nästan aldrig får "bånge" bara av att se någons röv, och det tror jag gäller nästan alla killar.

Du har aldrig varit tonåring? Tror du det gäller nästan alla killar säger du?

Curls
2010-09-24, 15:43
Tros kanten är väl inget problem dudes? Varför ens kolla på en ful röv?
En fin rumpa är en fin rumpa oberoende av synbar tros kant, ni som stör er får helt enkelt dra en extra runk innan ni skyndar er ut för att lägga märke till andra sorteringar.

Landström
2010-09-24, 18:32
De kanske skiter fullständigt i om ni får bånge av deras rövar eller ej?

Plusettar mini i vanlig ordning.

Dock stämmer det knappast i de flesta fall. Även kvinnor är bara människor och vill bli uppskattade.

Ganymedes
2010-09-24, 21:32
Plusettar mini i vanlig ordning.

Mini har i sedvanlig ordning för bråttom och missar poängen. Huruvida du i sedvanlig ordning har för bråttom att plusetta vet jag inte. Men du är nog inte ett steg närmare att få doppa nu, om det var det du satsade på. ;)

shadowfire
2010-09-24, 21:39
sluta hacka på mjukisbyxor nu ffs, i say it roolz

Kwon
2010-09-24, 21:45
Mjukisbyxor äger!

Ganymedes
2010-09-24, 21:50
Jajaja, men mjukisbyxor PLUS enorm troskant a'la mormorstrosor är lika avtändande som att se Fat Bastard äta kyckling.

http://1.bp.blogspot.com/_YNb9r6Pzxks/SkbIKe9LJKI/AAAAAAAAB4Q/Obewb4AxT_w/s320/FatBastard_thumb.jpg


...men han är väl inte alls äcklig eftersom hans mål säkert inte är att få kvinnor att smälta?

shadowfire
2010-09-24, 21:52
Jajaja, men mjukisbyxor PLUS enorm troskant a'la mormorstrosor är lika avtändande som att se Fat Bastard äta kyckling.

ikke, få saker är så sjukt tändande som en praktröv i mjukisbyxor och med synliga trosor... har absolut inget problem med om en söm syns igenom, det släcker mest bara fantasin om "inget under".

shadowfire
2010-09-24, 21:53
Skulle nog mer säga att din syn på "mormorstrosor" är associerad med en stor röv. Kvinnor med lite större bakdelar tenderar att ha tvåmannatält över skinkorna och DET kan jag tycka är sådär. Det på någotvis framhäver deras större bakre attribut lite väl mkt.

mini
2010-09-24, 22:35
Dock stämmer det knappast i de flesta fall. Även kvinnor är bara människor och vill bli uppskattade.

Ja, men nu var ju frågan just de här tjejerna som just den dagen klär sig i mjukisbyxor och uppstickande troskant. Just då är kanske inte största målet att provocera fram erektioner på rad.

Timme
2010-09-24, 22:46
Äh det är rätt hot med troskant. jag går igång på det. De kanske klär sig för att jag skall få bånge och inte du? Tänkt på det? vavavava? de struntar fullständigt i din bånge, det är min som är intressant.

+1

nice ju!

Kwon
2010-09-24, 22:46
Haha älskar minis ord och inga visor! :D

"kanske inte största målet att provocera fram erektioner på rad"

GOLDEN! Mini äger! :D

filmjölk
2010-09-24, 22:50
Jag förstår ärligt talat inte det osexiga i mjukbyxor. De är lätta att ta av, och visas troskanten är det ju en sexig detalj i sig. Byxorna är halvt av redan.*cupid*

Är det något med troskanten som ställer till illussionen i stil med: "hon kanske inte har trosor på sig?" om man inte ser en troskant? Det är ju bara en liten kant, man har dålig fantasi om man inte kan föreställa sig någon utan trosor.

Landström
2010-09-24, 23:07
Ja, men nu var ju frågan just de här tjejerna som just den dagen klär sig i mjukisbyxor och uppstickande troskant. Just då är kanske inte största målet att provocera fram erektioner på rad.

Du ska inte (enbart) ta det bokstavligt när en man skriver om han får bånge eller inte. De flesta kvinnor är knappast ute efter att ge erektioner på löpande band men de klär sig representabelt ändå.

Landström
2010-09-24, 23:20
Jag förstår ärligt talat inte det osexiga i mjukbyxor.

Vi ska nog inte snöa in på mjukisbyxans vara eller icke vara. Det handlar snarare om kvinnan i fråga kan bära upp mjukisbyxan med hedern i behåll. Inlägg #44 är ett bra exempel där mjukisbyxan kommer ut i full blom. Och i just det exemplet så tror jag att damens "talanger" omöjliggör ett liv i t ex jeans.

supercharge
2010-09-25, 02:35
ja mjukisbrallor, i synnerhet grå sådana, är en styggelse.

Det är bara okej att gå runt i om man är på väg till eller från träning alternativt joggar.

Osten80
2010-09-25, 10:37
Livet blir rätt mycket enklare om man helt enkelt vänjer sig av med att bry sig om vilka tygstycken man själv och andra människor väljer att hänga på sina kroppar.

tntballe
2010-09-25, 10:45
Livet blir rätt mycket enklare om man helt enkelt vänjer sig av med att bry sig om vilka tygstycken man själv och andra människor väljer att hänga på sina kroppar.

+1
Något jag sagt till bekanta mer än 1 gång.

Ganymedes
2010-09-25, 11:44
Va inte så jäkla hariga. Stå för att det är fult om ni tycker att det är fult. Allt snack om att man får klä sig som man vill är ju trams; klart man får. Men man får också anse att vissa sätt att klä sig är fulare än andra.

...men jag är ju inte ute efter att ställa mig in hos någon på kolo å andra sidan *host*

Osten80
2010-09-25, 12:50
Va inte så jäkla hariga. Stå för att det är fult om ni tycker att det är fult. Allt snack om att man får klä sig som man vill är ju trams; klart man får. Men man får också anse att vissa sätt att klä sig är fulare än andra.

...men jag är ju inte ute efter att ställa mig in hos någon på kolo å andra sidan *host*

Var det inlägget riktat till mig och tntballe?

mini
2010-09-25, 12:52
Var det inlägget riktat till mig och tntballe?

Ja. Ni vill ligga med mig.

Kwon
2010-09-25, 12:53
LOL! and she does it again! :D

Klockrent!

Osten80
2010-09-25, 13:32
Ja.

Jag väljar att tro dig, och det här inlägget är ändå av mer allmän karaktär och inte specifikt riktat till Ganymendes:

Din respons på mitt första inlägg i tråden är dominerande, och tyvärr allmänt utbredd och accepterad.
Att inte bry sig handlar inte om att vara rädd för att yttrycka sin åsikt om att något skulle vara fult, eller att sätta sig över någon annan, att försöka framställa sig som någon slags bättre människa, som mellan trädkramningar, namnbyte till Månfare, soldyrkningar och kramhögar, lever i någon slags lobotomi-bubbla där hjärnan inte registrerar sin omvärld.
Folk som lever på det viset och samtidigt fördömer människor som inte lever efter deras principer lider av samma sorts problematik, fast i omvänd form.
Typ, "varför har du kostym på dig i stället för potatissäck, är du en girig, självisk och ond människa som gillar att lura de mindre bemedlade och pissa på fattiga?", osv i all oändlighet, dvs att det i det omvända, även där, är det yttre som på något magiskt sätt skulle avspegla och ge insikt om det inre.
De människorna är lika vilseledda som jag vill hävda att resten av majoriteten av den västerländska befolkningen är.
Jag skulle vilja påstå att de allra flesta människor i det västerländska samhället, från barnsben, matas med och till slut helt har låtit sig luras till att materiella ting, (det är ett vidare begrepp än bara kläder och kan lätt appliceras på tex inredning, pengar på banken, bil eller frisyr) faktiskt spelar någon som helst roll i bedömningen av en persons verkliga jag, speciellt i form av ett första intryck.
Poängen är att det behovet är skapat, falskt och helt oväsentligt.
Det handlar helt enkelt om att träna sig till att få bort den inlärda och omedvetet automatiska bedömningen av en annan människa som baseras på det materiella som du just i ögonblicket ser framför dig, dvs att lära sig att se den människan för dess mänskliga kvalitéer, goda som dåliga, inte som en produkt.
En initial registrering av personen du har framför dig, men att det stannar där, och inte går vidare till fördömanden, spekulationer och till och med att störa sig eller kanske till och med bli arg på det du ser.
Det går alldeles utmärkt att lyckas med att träna sig till detta, och det är en väldigt befriande känsla när insikten väl har fallit på plats och verkligen rotat sig i din världsbild. Det sparar väldigt mycket energi som i stället kan läggas på mer positiva saker.
I sämsta fall slipper din hjärna att jobba sig trött med ovidkommande information.
Vad skulle vara negativ med det? Fördelarna är enorma och nackdelarna i prinip icke existerande.

Att mitt inlägg skulle ha skrivits för att ställa sig in hos folk på kolo faller på sin egen orimlighet, då de flesta inlägg i tråden, och på forumet i allmänhet, har den ton och det innehåll som du visar upp redan i ditt första inlägg, alltså den inställning som väldigt många människor har, dvs den inställning som jag påstår vilar på falska grunder och som somliga männsikor inte ens reflekterar över. Det här forumet, precis som med de flesta andra kroppsorienterade forum, får nog betecknas som rätt ordentligt utseendefixerat, ytligt och fåfängt.
Statistiskt sett finns det förmodligen helt enkelt inte speciellt många här för mig att ställa mig in hos, och jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag sett någon annan här på forumet författa ett inlägg i det stil med detta jag just skrivit.
Jag hade till exempel inte en aning om att tntballe skulle hålla mig med om vad jag skrev.

Cilia
2010-09-25, 13:40
Du ska inte (enbart) ta det bokstavligt när en man skriver om han får bånge eller inte. De flesta kvinnor är knappast ute efter att ge erektioner på löpande band men de klär sig representabelt ändå.
Herregud, kollo har blivit begåvad med en medlem som äntligen kan berätta för oss hur livet är. Hur många kvinnor är vi inte som går omkring och tror att män verkligen menar det de säger hela tiden? Damn, nu gick det upp ett ljus för mig.

Enda problemet är att du borde gå din egen kurs för att lära dig liknande om kvinnor.

Joakim pettersen
2010-09-25, 15:02
Ja. Ni vill ligga med mig.

Du vill ligga med mig men det går inte
W6E5QyHjpas&feature=related

Landström
2010-09-25, 15:08
Herregud, kollo har blivit begåvad med en medlem som äntligen kan berätta för oss hur livet är. Hur många kvinnor är vi inte som går omkring och tror att män verkligen menar det de säger hela tiden? Damn, nu gick det upp ett ljus för mig.

Enda problemet är att du borde gå din egen kurs för att lära dig liknande om kvinnor.

Hehe slappna av och ta tråden för vad den är. Och till skillnad mot dig så går jag inte på personangrepp.

Ganymedes
2010-09-25, 15:49
Ja. Ni vill ligga med mig.

Det vill väl alla? *kissass*

Doctor Snuggles
2010-09-25, 15:51
De kanske skiter fullständigt i om ni får bånge av deras rövar eller ej?

Ja, för klädsel har absolut inget att göra med hur man vill att omvärlden ska uppfatta en.

Yes
2010-09-25, 15:56
Förvånansvärt många koloiter som har mormorstrosor, med knut på dessutom. :D

spoonchest
2010-09-25, 20:32
Mini har i sedvanlig ordning för bråttom och missar poängen. Huruvida du i sedvanlig ordning har för bråttom att plusetta vet jag inte. Men du är nog inte ett steg närmare att få doppa nu, om det var det du satsade på. ;)

Jodå, jag ser poängen med tråden, och håller faktiskt med.;) Inte fan är det snyggt och speciellt tändande. Men mini har en poäng i att det antagligen inte är meningen att mjukisbyxor och grannypanties ska vara det heller.
Eller har jag missat en trendvåg bland tjejer? Jag trodde de bara gick runt i dessa kläder hemma? Lite som om jag skulle gå runt bland allmänheten i kalsongläge. Det händer bara inte.

Ganymedes
2010-09-26, 08:33
Jodå, jag ser poängen med tråden, och håller faktiskt med.;) Inte fan är det snyggt och speciellt tändande. Men mini har en poäng i att det antagligen inte är meningen att mjukisbyxor och grannypanties ska vara det heller.
Eller har jag missat en trendvåg bland tjejer? Jag trodde de bara gick runt i dessa kläder hemma? Lite som om jag skulle gå runt bland allmänheten i kalsongläge. Det händer bara inte.

Min egen tanke är att de helt enkelt inte är medvetna om att det ser ut som det gör. Finns många töser som tror att om man har vita trosor och vita/ljusa byxor så syns det inte igenom. Att samma färgnyans tar ut varandra, typ. Finns hudfärgade och släta trosor just för detta ändåmål dock. Ändamål... ;) Med andra ord så behöver inte alla bränn-BH'n-tjejer börja använda string om de inte vill, utan kan glatt köra vidare med sina röda strumpor och mormorstrosor. Ett tips i all välmening. Mindre rövkanter åt folket! :D