handdator

Visa fullständig version : Hjälp!


Jespersundberg
2010-09-23, 23:53
Hej!

På senaste tiden så har det gått hur bra som helst på gymmet. Jag har ökat stadigt i vikt och jag har blivit starkare. Dock så såg jag häromdagen hur min högra vinge är större än min vänsta. Några tips på hur detta kan ha uppkommit och hur jag ska göra för att göra vingarna jämnstora?

MVH

Honken
2010-09-23, 23:55
Kan hända att du drar snett i någon övning, pröva att köra hantelrodd eller latsdrag med ett handtag istället för en handlebar.

Jespersundberg
2010-09-24, 00:04
Kan hända att du drar snett i någon övning, pröva att köra hantelrodd eller latsdrag med ett handtag istället för en handlebar.

Okej, ska jag köra på lätta vikter eller tunga? Hur många reps tycker du är lämpligt?

r1kkie
2010-09-24, 08:31
Kör på som vanligt, tror nog det kommer jämna ut sig.

Fredrik_S
2010-09-24, 08:57
Mycket tveksamt att det skulle bero på att du tränat snett. Krävs en riktigt lång period av kraftig snebelastning för att det ska bero på det.
Troligare är att fästena sitter lite olika och att musklerna bara ser lite olika ut. Vi är inte helt jämna mellan sidorna..

Fortsätt köra på som vanligt bara.

Grenen
2010-09-24, 08:59
Testa kör hantelrodd och börja med den mindre sidan och kör maxreps på den, vila och sen den andra sidan. Se om det är någon stor skillnad, isf kan du börja köra enarmsroddar och köra mer på sidan som släpar.

Men annars tror jag på det Fredrik säger.

Jespersundberg
2010-09-24, 17:52
Okej tack för hjälpen!