handdator

Visa fullständig version : Kommer jag bli smal-fet?


Virtual1339
2010-09-22, 20:59
Jag väger idagensläge ca 98kg och är 179 cm kort.
Jag är i en depressionsfas, och har tappat all matlust. Kommer jag bli smalfet om jag äter ca 80-100g protein per dag + lite frukter?

Jag tränar 4 dagar i veckan, alla kroppsdelar får minst 6 set. Större muskelgrubber 10 set.
Jag har som mål att bli mera deffad. Men klarar inte av att räkna kalorier, eller få i mig det som behövs för en 'seriös' deff.

Idagens läge tvingar jag i mig närmare 200g protein, men jag går runt spyfärdig hela tiden

Jag är rädd för att bli smal-fet....

HALP PLOX!

hejhopp79
2010-09-22, 21:10
Tvingar i dig protein?

Käka en Milbona-kvarg med fun light, där har du t ex 60 g protein och det behöver du knappast tvinga i dig. Ät vanlig husmanskost och ligg på 100 g+ protein om dagen. Det är inte så jäkla noga bara du inte ligger på alltför lågt proteinintag.

Du blir smalfet om du äter för lite protein i kombination med katabola aktiviteter.

Eddie Vedder
2010-09-22, 21:14
Här kommer ett trist svar: Olika gram protein påverkar nog mindre än den skada som depressionen ger. Ät god mat, gott kött, goda fiskrätter, njut av goda ostar. Med andra ord, helt vanligt gott käk och jobba sedan på de övriga bitarna. Det är det viktiga, träna och ät på ett sätt som känns hållbart i dagsläget.

Virtual1339
2010-09-22, 21:32
Tack båda för seriöst svar. Jag tackar ödmjukaste.