handdator

Visa fullständig version : Mina knän säger ifrån.


DjiinZ
2010-09-22, 20:50
Tja, jag går rakt på sak. Det är såhär att mina knän har börjat säga ifrån nu på sista tiden. De var inte så farligt i början men nu, shit. Jag vågar knappas köra knäböj tungt. De hände i måndags när jag testade och pressa 180 så fick ja lite små ont i knät. Trodde inte det var något farligt men sen idag när jag testade samma sak. Så började andra knät säga ifrån. Blev inte så mycket knäböj efter det.
Jag tror inte det är något fel på min teknik. Har en väldigt erfaren snubbe där som kollar mig ibland hur jag kör.

Kör 5x5. Inne på min 3 vecka.

Vad kan de bero på?

Har tänkt och skaffa linor eller vad dom heter för knäna.
Är jävligt tacksam för svar.

Aljo
2010-09-23, 11:49
Jag är inget expert men mina knän mår bättre om jag går ner så djupt som möjligt(ATG).
Får faktiskt ont av att köra "vanliga" knäböj. Kanske skulle vara något att prova för dig?

Om du redan tränar djupa böjar så har jag inget att komma med :p

Mvh

Tomas W
2010-09-23, 12:29
Svårt att säga utan att veta var på knäet det gör ont, i några sammanhang mer än vid böjtränings osv, fyll i skadeforumuläret så kan du få bättre tips.

Arbish
2010-09-23, 13:01
Instämmer helt med ovanstående talare. ATG botade mina knäproblem. Körde 5x5 böj till paralellt och när vikterna var över kroppsvikt så började ja få ont etfter träning. Sen så fort ja skulle ut me stången från facket började göra ont. Fick tipset om ATG. Så ja gjorde en deload med 50% ungefär. ATG är mycket tyngre så de behövs. Iaf så försvann alla symptom av även mina nattliga knäppningar och låsningar i vänster knäskål är helt borta. Tack ATG.

Btw. Real men does ATG

DjiinZ
2010-09-23, 16:30
Grabbar, jag har ALLTID kört ass to the grass!
Läste att fler muskler svarade etc, etc.

Svårt att säga utan att veta var på knäet det gör ont, i några sammanhang mer än vid böjtränings osv, fyll i skadeforumuläret så kan du få bättre tips.
Får väl bli och fylla ett skadeformulär.
Tack för alla svaren.

Arbish
2010-09-24, 07:32
Slappnar du av i bottenläge? Studsar du upp från botten? Skaffa en second opinion om din böjar teknik. Spela in?

DjiinZ
2010-09-27, 21:07
Tjena allihop. Mitt knä problem är fixat! Ja vet inte vad som har hänt. Men nu kan ja böja 180 utan att knäna säger något.

Jag kanske ökade för snabbt och de hängde inte med?

JoeyP
2010-09-30, 17:36
Okej nice gött! Iom att ditt problem är över så kan jag ta över tråden! :)

Jag råkade studdsa i bottenlägen när jag körde böj en gång, tror nåt i knäet/knäna fucka ur, är helt trött i knäet efter att ha stått en arbetsdag, helt jävla död asså. Idag har jag kännt det väldigt mycket! Knäna är helt slut efter en dag ståendes och promenerandes!

Inget jag märkt innan då jag promenerat över 1mil om dagen utan problem.