handdator

Visa fullständig version : Inledande mys-fraser på gymmet?


Stoltz
2010-09-22, 20:31
Intro:
Låt oss vara ärliga. Ibland ser man en person man tycker är attraktiv. Ibland är situationen den att man är på gymmet. Ni är två personer, i ett hav av discobyggare och halvteser, och en och annan styrkelyftare. Chansen att ni ser varandra igen är liten. Om inte...


Problemställning:
Jag har blivit "gym-uppfostrad" till att man inte raggar på gymmet. Jättelöjligt egentligen, men det är mentaliteten att "Jag är på gymmet för att träna, inte snacka" och att man på så sätt inkräktar på den attraktiva personens träning när man gör närmanden.

Men idag såg jag en tjej som såg så grann ut att jag inte kunde ignorera det. Dock så låste sig hela min skalle i och med att jag sedan dag ett har lärt mig att detta är ett big No-No.

Men om vi antar, även de som egentligen inte tycker det, vilka inledningar skulle vara acceptabla på ett gym? Det är ju ändå en relativt o-social miljö ibland, så man får vara rätt smidig för att det ska gå vägen.

"Vill du träna ihop någon gång"? :D

OBS: Den här tråden handlar om respektabel gym-raggning! Dejtproblem och "H*n var fin att titta på" hålls i dejtingtråden, för här ska det vara action!

Så slutfrågan - Hur hade ni gjort, om ni såg någon på gymmet som helt enkelt såg för bra ut för att släppas?

Baan
2010-09-22, 20:33
Det finns egentligen inte många platser som är sociala om man frågar vissa. T.ex. allt hat från folk som blir raggade på på krogen, som bara är där för att ha kul :)

Jag har inga bra tips, men tänkte ge mitt stöd och säga att det inte är tabu att umgås på gymmet. Sen om ditt mysande inte funkar gäller det att lägga av och inte vara jobbig, men det säger sig själv.

Kwon
2010-09-22, 20:34
"Need a spotter?" :D

"Tränat här länge?"

fiskebulle
2010-09-22, 20:34
Man börjar med att ha en cool forumavatar.

tp_88
2010-09-22, 20:37
"Bra tröck i bitarna!!11" eller klassikern "Får jag ta din oskuld?" funkar säkert.

Kwon
2010-09-22, 20:37
"Välutvecklade Kappmuskler!"

Scorpionida
2010-09-22, 20:38
Ställa sig bredvid henne, puta ut rejält med ditt fina ar*le som du tränat stenhård med knäböj (förhoppningsvis) och köra en tjugo-reppare på stångrodd på valfri vikt.
- This is how I roll, baby!
Är då givetvis din självklara replik. Den och rumpan fixar biffen!

Andy.da.wohoo
2010-09-22, 20:38
Man tar reda på vilka dagar hon tränar, tränar på samma dagar, börjar med att säga hej, därefter försöker man snacka lite mer.

"Vill du passa mig när jag kör bänk?" kanske kan funka.

Eller så när hon står på löpbandet/crosstrainern eller sitter på spinningcykeln och kör på som bara den så tar man maskinen bredvid och säger "Den som slutar först måste bjuda den andra på en dejt" och sen kör man på, tills man medvetet förlorar ;)

mattilainen
2010-09-22, 20:44
-Vad fitt du är!

Nejmen seriöst. Jag tror det bara är att ta kontakt, hur man gör beror helt på tillfälle. Man behöver ju inte ha målet med kontakten att gifta sig med personen. Man kan fråga någon fråga som leder vidare till mer prat. "Mycket folk idag" kan man börja med för att bryta isen. Man märker snabbt om personen är pratsam tillbaka eller om det blir ett snabbt "mm" till svar.

"Har du kört klart denna övningen?" "Kan jag köra emellan?" Vad som helst kan ju få ett samtal att börja. Sen kan man ju alltid dra till med lite "fula" knep. Gå fram och säga "Hej, är inte du på-hittat-namn?" och antagligen kommer svaret bli nej och då ursäktar man sig och presenterar sig istället.

Matsa
2010-09-22, 20:54
Byggargym: Be henne filma när du övar posering. Känner du dig ballsy försöker du även få henne att olja in dig.

Atletklubb: "Kan du hjälpa mig komma i böjdräkten?" Ett plus om dräkten osar död och ammoniak då det visar på hängivet böjande. Du kan även be henne om hjälp med att applicera magnesium eller babypuder på svåråtkomliga ställen.

häftig
2010-09-22, 20:54
"Oj, vad stark du är!" Alt "Oj vad uthållig du är, du körde så galet länge på cross-trainern"

En annan variant är att köra det motsatta
"Du kan skada dig om du kör sådär, jag ska visa hur du ska köra" Alt
"Jag vet en bättre övning för dig"

Loke
2010-09-22, 20:56
De enda som är osociala på gymmet är väl de som egentligen hatar träning. Nästan alla andra skiner ju upp för minsta kommentar om deras träning.

Kommentarer i stil med "Djupa böjar, hur har du blivit så vig?", "Brukar inte köra på betydligt högre vikt, är du skadad?", "Håller du på med någon sport utanför gymmet?" kommer man ofta långt med, förutsatt att det finns en bra observation bakom frågan. Folk gillar ju att bli sedda.

Dessa frågor kräver ju såklart att personen faktiskt har ett träningsintresse, men varför skulle man vilja prata med någon som mest verkar ha tråkigt på gymmet?

hahavaffan
2010-09-22, 20:56
Mys-fraser? :MrT:

C.E.J.
2010-09-22, 21:01
Finns nog inget man kan säga som inte samtidigt säger "jag vill kn0la dig".

Madame
2010-09-22, 21:07
Problemställning:
Jag har blivit "gym-uppfostrad" till att man inte raggar på gymmet. Jättelöjligt egentligen, men det är mentaliteten att "Jag är på gymmet för att träna, inte snacka" och att man på så sätt inkräktar på den attraktiva personens träning när man gör närmanden.

Det är sådär oftast... ända tills en heting dyker upp :D Då kan jag säga att jag är jävligt mycket på gymmet för att snacka!
Den där linen är bara skitbra som ursäkt när man inte vill snacka med idioter/raggers.


Men idag såg jag en tjej som såg så grann ut att jag inte kunde ignorera det.

:laugh: IRLLOL! jävla formuleringar du använder :D





Iaf, sluta tänk att du ska ragga. Se det som att du är en riktigt trevlig kille och hon är en trevlig tjej, klart att trevliga personer ska prata å ha trevligt?
Du kan ju testa å fråga nåt om hennes träning, eller be om hjälp ("har du sett det där handtaget?", "vet du när de stänger, är det 21 eller 22 ikväll?") bara vadsomhelst, du behöver inte ens undra på riktigt, bara öppna med nåt.


Sen tror jag det kan bli lurigt att plocka upp en tjej vid ett å samma gymtillfälle. Se det som nåt långsiktigt, se till att bli bundis, att ni känner igen varann å säger hej varje gång, "råka" gå från gymmet samtidigt och snacka på utvägen.

Personligen avskyr jag såna som man aldrig sett och ska komma fram å liksom... skynda på kontakten så jäkla hårt vid första tillfället, stå å snacka å fråga en saker mitt i seten osv. Såna uppenbara raggers får dissen direkt.

Sen har vi ett gäng andra som jag känner igen, nickar åt, byter några ord ibland, blivit lite mer bundis med. Och då känner man ju igen varann på stan, affären osv. Skulle jag eller de vilja så skulle det säkert gå att utveckla kontakten mer :)

Morrris
2010-09-22, 21:09
Glöm henne, kör tio set tunga böj och gå hem och ät. Ensam.

Madame
2010-09-22, 21:09
Finns nog inget man kan säga som inte samtidigt säger "jag vill kn0la dig".

Finns det väl visste. Vad hände med att bara prata, byta några ord? Man behöver ju inte ha intentionen att få knyla efter första mötet, vid första mötet ska intentionen bara vara att etablera nån sorts kontakt.

Andy.da.wohoo
2010-09-22, 21:11
Ett problem i den ekvationen är dock att tjejer på vissa gym (mitt gym iaf) tränar väldigt oregelbundet. T ex. så såg jag en najs tjej där jag tränade några gånger, hon var där 4-5 gånger som jag var där, sedan försvann hon bara. Har inte sett henne alls.

C.E.J.
2010-09-22, 21:12
Finns det väl visste. Vad hände med att bara prata, byta några ord? Man behöver ju inte ha intentionen att få knyla efter första mötet, vid första mötet ska intentionen bara vara att etablera nån sorts kontakt.

Haha nej inte efter första mötet precis :laugh: Men man etablerar sagda kontakt för att få göra det så småningom. Eller varför gick man fram till tjejen och inte den 150kg svettiga styrkelyftaren bredvid henne? :D

Solros
2010-09-22, 21:16
"-Kan jag köra mellan?"

Eh. Kan väl kanske dubbeltolkas ioförsig.

Loke
2010-09-22, 21:16
"Oj, vad stark du är!" Alt "Oj vad uthållig du är, du körde så galet länge på cross-trainern"

En annan variant är att köra det motsatta
"Du kan skada dig om du kör sådär, jag ska visa hur du ska köra" Alt
"Jag vet en bättre övning för dig"

Haha, fy fan, den där typen av kommentarer hör jag faktiskt ibland på gymmet. Smörare och besserwissrar är sällan attraktiva, men det gör inte att dom försöker mindre...

C.E.J.
2010-09-22, 21:18
"-Kan jag köra mellan?"

Eh. Kan väl kanske dubbeltolkas ioförsig.

:laugh:

stafh
2010-09-22, 21:25
"Eh, ursäkta, men du vet inte var man kan köpa såna där steroider?"

hejhopp79
2010-09-22, 21:27
Jag är för fokuserad och uppumpad på adrenalin för att kunna ragga seriöst på gymmet.

Yes
2010-09-22, 21:27
Glöm henne, kör tio set tunga böj och gå hem och ät. Ensam.
Jag brukar köra den varianten. Funkar bra, benen börjar ta sig.

hugok
2010-09-22, 21:41
En bra är väl den med att fråga om hon kan passa i bänken, särskilt om du är stark i bänk. Hon kommer förmodligen säga att det ser ut att vara alltför mycket men då är det bara att förklara att hon ser stark ut och garanterat klarar det. Efteråt frågar du om hon vill köra bänk och ha passare
->vill hon så BINGO!
->Vill hon inte så småprata bara lite, hur hon tränar (här kan du få dagarna hon tränar och planera utefter det).

Fan vad jag ändå ångrar att jag skaffade hemmagym :( Fast å andra sidan kan man alltid köra med den utanför gymmet att "Jag har ett gym hemma, vill du prova?" :D

Mental
2010-09-22, 21:45
Den där linen är bara skitbra som ursäkt när man inte vill snacka med fula killar


Så, fixade det citatet åt dig ;)

dupper
2010-09-22, 22:01
"Eh, ursäkta, men du vet inte var man kan köpa såna där steroider?"

"Kan du hjälpa mig med en grej? *plockar fram spruta och pekar på rumpan*"

alt. säger du att du kan hjälpa henne lite, och instruera henne.

Lallle
2010-09-22, 22:10
Det bästa är nog att samla till sig mod och helt enkelt bjuda ut henne.

Madame
2010-09-22, 22:23
Det bästa är nog att samla till sig mod och helt enkelt bjuda ut henne.

Personligen skulle jag aldrig gå ut med en kille på gymet jag aldrig sett förr.

Men han skulle förmodligen gå hem å skriva på kolo att han kännde sig som courage wolf och yayy och omg jag vågade! och få massa cred för att det var bra att han vågade iaf osv :D

Så frågan är om man vill uppnå att faktiskt få till det med tjejen på nåt vis, eller bara en självförtroendekick att man vågade fråga.

C.E.J.
2010-09-22, 22:27
Men han skulle förmodligen gå hem å skriva på kolo att han kännde sig som courage wolf och yayy och omg jag vågade! och få massa cred för att det var bra att han vågade iaf osv :D

Sluta håna oss killar, ni tjejer kan aldrig veta hur svårt det där är *cry*

Matsa
2010-09-22, 22:37
"Kan du hjälpa mig med en grej? *plockar fram spruta och pekar på rumpan*"

alt. säger du att du kan hjälpa henne lite, och instruera henne.

Jag är ganska sugen på att skriva något dumt om hur det där med att spruta på rumpan kan misstolkas men jag tror att jag har fyllt min kvot för dålig humor för kvällen.

Mental
2010-09-22, 23:24
Personligen skulle jag aldrig gå ut med en kille på gymet jag aldrig sett förr.

Men han skulle förmodligen gå hem å skriva på kolo att han kännde sig som courage wolf och yayy och omg jag vågade! och få massa cred för att det var bra att han vågade iaf osv :D

Så frågan är om man vill uppnå att faktiskt få till det med tjejen på nåt vis, eller bara en självförtroendekick att man vågade fråga.

Åfan, kommer det fram en snygg donna på gymmet och frågar om man vill ta en kaffe och snacka lite efteråt så skulle jag då inte säga nej. Man kan alltid ändra sig senare :D

Madame
2010-09-22, 23:28
Åfan, kommer det fram en snygg donna på gymmet och frågar om man vill ta en kaffe och snacka lite efteråt så skulle jag då inte säga nej. Man kan alltid ändra sig senare :D

Jo, men det är väl lite annorlunda om det är kille som frågar tjej eller tjej som frågar kille. Vild gissning. Jag vet inte, utgår bara från mig själv efterssom jag är tjej (tm) :)

Gober
2010-09-22, 23:36
glöm henne, kör tio set tunga böj och gå hem och ät. Ensam.

+1

L-Sami
2010-09-22, 23:39
Börja med att kommentera någonting hon gör (efter nån övning t ex), enkelt och oskyldigt sätt att starta en konversation på gymmet. Sen är det bara carry on the conversation :D

MAXX
2010-09-22, 23:50
Haha nej inte efter första mötet precis :laugh: Men man etablerar sagda kontakt för att få göra det så småningom. Eller varför gick man fram till tjejen och inte den 150kg svettiga styrkelyftaren bredvid henne? :D

haha precis. Blir rätt uppenbart på ett gym då tjejer är grov minoritet.

Personligen ser jag inga snygga tjejer på gymmet. 99.9% går på 'bodypump' eller något liknande.

Någon enstaka tjej kommer in ibland men skräms bort rätt kvickt :D

redbrigade
2010-09-23, 00:29
Bjud henne på en shake i slutet av passet.... fullproppad med roppar

Yes
2010-09-23, 01:22
Personligen skulle jag aldrig gå ut med en kille på gymet jag aldrig sett förr.

Men han skulle förmodligen gå hem å skriva på kolo att han kännde sig som courage wolf och yayy och omg jag vågade! och få massa cred för att det var bra att han vågade iaf osv :D

Så frågan är om man vill uppnå att faktiskt få till det med tjejen på nåt vis, eller bara en självförtroendekick att man vågade fråga.
Alla tjejer är inte som Madame.

Inte för jag vill hata på dina tips här, som jag faktiskt tycker är riktigt bra, men det finns de som föredrar rakt på sak och pang på också. Generellt lär det dock vara ett bra tips att iaf fluffa lite innan man går på nummer/dejt/ligg.

tano
2010-09-23, 01:43
Intro:
Låt oss vara ärliga. Ibland ser man en person man tycker är attraktiv. Ibland är situationen den att man är på gymmet. Ni är två personer, i ett hav av discobyggare och halvteser, och en och annan styrkelyftare. Chansen att ni ser varandra igen är liten. Om inte...


Problemställning:
Jag har blivit "gym-uppfostrad" till att man inte raggar på gymmet. Jättelöjligt egentligen, men det är mentaliteten att "Jag är på gymmet för att träna, inte snacka" och att man på så sätt inkräktar på den attraktiva personens träning när man gör närmanden.

Men idag såg jag en tjej som såg så grann ut att jag inte kunde ignorera det. Dock så låste sig hela min skalle i och med att jag sedan dag ett har lärt mig att detta är ett big No-No.

Men om vi antar, även de som egentligen inte tycker det, vilka inledningar skulle vara acceptabla på ett gym? Det är ju ändå en relativt o-social miljö ibland, så man får vara rätt smidig för att det ska gå vägen.

"Vill du träna ihop någon gång"? :D

OBS: Den här tråden handlar om respektabel gym-raggning! Dejtproblem och "H*n var fin att titta på" hålls i dejtingtråden, för här ska det vara action!

Så slutfrågan - Hur hade ni gjort, om ni såg någon på gymmet som helt enkelt såg för bra ut för att släppas?

Haha det du säger är verkar vara den generella uppfattningen! I Sverige iaf...

En fråga, varför kan man inte bara gå fram och fråga vad den intressante heter och vem den är?

Ingen som lyckats få kontakt på det sättet? Måste det vara komplicerat? :)

FLP
2010-09-23, 03:54
Efter att ha läst tråden så har jag kommit fram till detta.





Detta förutsätter att ni setts några gånger på gymmet.



Vid förstakontakt le

Vid andra kontakt le och släng ut ett eventuellt hej

Vid tredje kontakt le med lite flörtigare blick släng ut ett hej följt av trevligt att se dig här igen. Sen bara patrullera vidare, målet är att bygga upp ett intresse, inte vara för på och låta henne ta initiativet om hon inte gör det så.

Vid fjärde kontakten. Förutsatt att hon har sagt hej tillbaka och blivit kanske lite rörd utav din fras. (Trevligt att se dig här igen så) är det bara att samla mod till sig och fråga henne om hon har lust att gå på en dejt/middag.


Tror ett ja är givet om hon är singel, gillar kolo killar dvs BIFF á LA RÅSTEK och självklart om hon finner dig attraktiv.



Säger hon däremot nej så är det bara att vänta tills hon slutat träna, ligga i bakläge precis när hon kommer ut så springer du förbi kastar en burk kvarg och skriker KING GRUBB. ( Lånad från tidigare tråd)

tommie-92
2010-09-23, 04:42
Säger hon däremot [B]nej så är det bara att vänta tills hon slutat träna, ligga i bakläge precis när hon kommer ut så springer du förbi kastar en burk kvarg och skriker KING GRUBB. ( Lånad från tidigare tråd)

:laugh::laugh:

Scratch89
2010-09-23, 05:53
- "Hallå eller? Allt bra eller?"

Nelli
2010-09-23, 05:57
Fick en väldigt trevlig kommentar från en kille på gymmet härom veckan "du har en väldigt trevlig fysik" sen fortsatte vi snacka lite. Kommer inte bli dejt men bra öppnare!

Onigiri
2010-09-23, 06:21
Stoltz: Det finns givetvis bara en sak att göra, visa henne den här tråden.

Scratch: Sluta göra det så enkelt.

mattepatte
2010-09-23, 07:12
"Hej, jag har lärt mig att det är "fel" att ragga på gymmet, men du är så jävla snygg/sexig/söt (eller vad det nu är) att jag måste göra det endå så du får ursäkta mig".
Något i den stilen kanske.

Tomten
2010-09-23, 07:35
Försök med den här.

"Ursäkta, din Glutus Maximus agiterar min Mentula, och min libido blir fullkomligt okontrollerbar. Jag skulle vilja träffa dig privat så vi kan tala mer ingående om hur vi kan lösa det här problemet"

MrMuggelSnuggel
2010-09-23, 07:51
Jag brukar köra med den här:

"Tjena kvargen, står du här och droppar?"

Väntar fortfarande på att den ska funka. Har du tålamod tror jag den kan funka riktigt bra i slutändan. Du måste vara vänta på en tjej som gillar det.

Annars kan man ju slänga ur sig något i stil med:

"Jag måste bara få fråga, det där hårbandet.. vart har du köpt det? Min syster/kusin fyller år och jag är på jakt efter något liknande." Och sen är det bara att fortsätta kommunicera.


Jag hade en gång en tjej som flörtade med mig, och till historien hör att hon hade ett par färgpennor/markörer i ena handen.

Hon sa "Ursäkta, har du en gul sånhär?" och höll upp hennes hand med pennor. Jag vart förstummad och tänkte "eh, tror hon att folk har med sig gula färgpennor när dom går till gymmet?". Mitt svar blev ett chockat "nej, tyvärr" och sen fortsatte jag mina pressar.
Jag vet att hon flörtade då hon har spanat in mig och dragit på smilbanden vid ett flertal tillfällen innan. När hon fick höra mitt svar insåg hon väl att hennes oneliner var helt åt bomben och småskrattade och sa "okej" med lite röda kinder. Det var iofs lite sött.

Kappman
2010-09-23, 08:00
Hon sa "Ursäkta, har du en gul sånhär?" och höll upp hennes hand med pennor. Det var iofs lite sött.

Typiskt tjejer. Det hon egentligen ville var att du skulle svara:
-Nej, men jag har en sån här! ...och hala fram Olle.

O_Wao
2010-09-23, 08:08
Sluta håna oss killar, ni tjejer kan aldrig veta hur svårt det där är *cry*
Jag skulle fan aldrig våga bjuda ut någon på gymet, så det är nog precis lika läskigt för tjejer.

Jo, men det är väl lite annorlunda om det är kille som frågar tjej eller tjej som frågar kille. Vild gissning. Jag vet inte, utgår bara från mig själv efterssom jag är tjej (tm) :)

Jag vete fasiken om det är annorlunda. Vinner vi by default för att vi har bröst? :confused:

Grotesk
2010-09-23, 09:20
Om eventuell söwt tjej befinner sig på löpbandet (det gör de väl alltid) så brukar jag hoppa upp på dennes rygg och skrika: "Donkey raises, gnaaaarl!"
Om hon inte klarar av 12st strikta så skiter jag i henne.

Annars funkar det alltid med frenetiskt tränande utav bezeps i curlmaskin, för att sedan avrunda med en dask på stjärten ( Copyright Team Bezep 2010)

Annars vet jag fan inte.. :(

ViKKaN
2010-09-23, 10:19
Jag är en j*vel på att baka pizza, ska du följa med hem till mig?

Anton Fräs
2010-09-23, 10:47
Scratch: Sluta göra det så enkelt.

Det är så enkelt :)

n1tro
2010-09-23, 10:51
Fick en väldigt trevlig kommentar från en kille på gymmet härom veckan "du har en väldigt trevlig fysik" sen fortsatte vi snacka lite. Kommer inte bli dejt men bra öppnare!

Var Han För Ful För Dig?

prOtotype
2010-09-23, 10:58
-Hej, gillar du att vara miljövänlig?
-Ja
-Ska vi spara lite vatten och duscha tillsammans?

Mental
2010-09-23, 10:59
Var Han För Ful För Dig?

Silverhantlar är min gissning...

n1tro
2010-09-23, 11:00
Silverhantlar är min gissning...

hä hä

Onigiri
2010-09-23, 11:14
Det är så enkelt :)Det är ju precis det det är. Men tråden skulle bli urtrist utan alla kloka råd. Scratch är alltid seriös, typiskt göteborgare...


:cool:

Anton Fräs
2010-09-23, 11:22
Det är ju precis det det är. Men tråden skulle bli urtrist utan alla kloka råd. Scratch är alltid seriös, typiskt göteborgare...


:cool:

Det är typiskt göteborgare..










:laugh:

Rimmon
2010-09-23, 11:35
Glöm henne, kör tio set tunga böj och gå hem och ät. Ensam.

+1

Vifta bort dom där löjliga tankarna om känslor, kärlek och mänskliga kontakter och bränn av ett nytt PB i mark med sexuell frustration som bränsle.

dupper
2010-09-23, 11:36
Jag brukar köra med den här:

"Tjena kvargen, står du här och droppar?"



Måste ge cred till denna underbara skapelse!

Mart|n
2010-09-23, 11:41
"-Kan jag köra mellan?"

Eh. Kan väl kanske dubbeltolkas ioförsig.

Jag frågade en lite äldre kvinna det en gång, och hon tittade först på sin lika gamla väninna, och utbrast då: "Ja, det får du gärna göra". Kärringen har gett mig men för livet!!!

hugok
2010-09-23, 11:54
Jag frågade en lite äldre kvinna det en gång, och hon tittade först på sin lika gamla väninna, och utbrast då: "Ja, det får du gärna göra". Kärringen har gett mig men för livet!!!

Hahahahaha:laugh: Milfar?

martikainen
2010-09-23, 11:57
"Oj, vad stark du är!" Alt "Oj vad uthållig du är, du körde så galet länge på cross-trainern"

Haha, fy fan, den där typen av kommentarer hör jag faktiskt ibland på gymmet. Smörare och besserwissrar är sällan attraktiva, men det gör inte att dom försöker mindre...


Hade faktiskt en tjej som körde den där på gymmet för några veckor sen, vi stod bredvid varandra på varsin crosstrainer, när jag var klar så säger hon "Jävlar va hårt du körde, bra jobbat!"
Sen dess har hon småpratat en hel del. Så visst fan finns det folk som använder den, och hon är inget pizzaface direkt.

Mart|n
2010-09-23, 12:18
Hahahahaha:laugh: Milfar?

Njet! Bäst före datumet var nog några decennier innan denna incidenten. Jag var dessutom en blyg 15 åring när detta skedde.

Mukki
2010-09-23, 12:53
Jag tycker att du ska prova Cristiano Ronaldo's pickupline.

Cristiano Ronaldo is said to have seduced penniless girl with the irresistible line: ‘Me, you, fuck fuck’

http://www.thefirstpost.co.uk/65998,people,entertainment,mother-of-cristiano-ronaldo-baby-is-a-waitress-from-la-me-you-fuck-fuck

Pepparkakssmurfen
2010-09-23, 12:56
Men vafan,MAN RAGGAR INTE PÅ GYMMET,MAN TRÄNAR DÄR!

*flex*

Kwon
2010-09-23, 13:06
Jag tycker att du ska prova Cristiano Ronaldo's pickupline.

Cristiano Ronaldo is said to have seduced penniless girl with the irresistible line: ‘Me, you, fuck fuck’

http://www.thefirstpost.co.uk/65998,people,entertainment,mother-of-cristiano-ronaldo-baby-is-a-waitress-from-la-me-you-fuck-fuck

Klassiker

hugok
2010-09-23, 14:09
Njet! Bäst före datumet var nog några decennier innan denna incidenten. Jag var dessutom en blyg 15 åring när detta skedde.

hahaha, så tidigt. Du har aldrig bett om att få köra mellan efter det väl?

pragmatist
2010-09-23, 14:32
Självklart raggar man på gym, precis som man raggar på bibliotek, på bussen, på ICA, i hissen o.s.v. Att ragga på ställen som inte alls lämpar sig för raggning är typiskt alfa-beteende. Givetvis utan förberedda raggningsknep, spontant och rappt ska det vara. 3 sekunder har man på sig. :thumbup:

Har jag hört, jag har aldrig lyckats själv.

Dexterity
2010-09-23, 14:39
Tycker Mattilainens och Madames förslag låter vettiga.

Självklart raggar man på gym, precis som man raggar på bibliotek, på bussen, på ICA, i hissen o.s.v. Att ragga på ställen som inte alls lämpar sig för raggning är typiskt alfa-beteende. Givetvis utan förberedda raggningsknep, spontant och rappt ska det vara. 3 sekunder har man på sig. :thumbup:

Har jag hört, jag har aldrig lyckats själv.

Oft: Hur raggar man bäst på ICA? Det finns en tjej i kassan som jag tycker är söt men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga? Det brukar bli typ:

Hon: Hej

Jag: Hej

Ev. jag: Mycket folk här idag alt. halvkonstigt leende alt.

End of conversation.

Problemet är att hon alltid sitter i kassan och det är alltid mycket folk i kön.

Några förslag?

Kwon
2010-09-23, 14:45
Jag blev själv raggad på av en kassörska på Lidl! (borde väl inte vara så stor skillnad från ICA? Eller har ICA-personalen högre klass? :D)

Snabbt gick det då det var Kö och hon var serviceinriktad, hon fortsatte dock att ropa till mig även efter jag gått ifrån kassan

pragmatist
2010-09-23, 14:55
Tycker Mattilainens och Madames förslag låter vettiga.



Oft: Hur raggar man bäst på ICA? Det finns en tjej i kassan som jag tycker är söt men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga? Det brukar bli typ:

Hon: Hej

Jag: Hej

Ev. jag: Mycket folk här idag alt. halvkonstigt leende alt.

End of conversation.

Problemet är att hon alltid sitter i kassan och det är alltid mycket folk i kön.

Några förslag?

Det finns inget recept för raggning. Det är det som gör det svårt. Om det bara var en fråga om att häva ur sig förberedda repliker så skulle alla kunna ragga överallt, men så är det ju inte. Det måste kännas äkta!

Poxeman
2010-09-23, 15:04
Men han skulle förmodligen gå hem å skriva på kolo att han kännde sig som courage wolf och yayy och omg jag vågade! och få massa cred för att det var bra att han vågade iaf osv :D

Så frågan är om man vill uppnå att faktiskt få till det med tjejen på nåt vis, eller bara en självförtroendekick att man vågade fråga.

Känner mig inte alls träffad... :em:

Robboz
2010-09-23, 15:06
Gå fram med ett leende och säg Hej. Skämta bort den pinsamma tystnaden redan innan den uppstått så blir det lite extra pinsamt när(?) den uppstår. Isåfall kan du avlägsna dig med att säga att du skulle träna med din kompis benke och gå till bänken.

Madame
2010-09-23, 15:40
Känner mig inte alls träffad... :em:

Felåt.. :em: jag insåg det sen, men det var inte meningen att sikta på dig. Det var mer kolosyndromet att uppdatera om alla moves man gör som jag siktade på. (och jag tycker kolosyndrom är lite kul, på ett bra sätt, så no offense!! :))

Poxeman
2010-09-23, 15:49
Felåt.. :em: jag insåg det sen, men det var inte meningen att sikta på dig. Det var mer kolosyndromet att uppdatera om alla moves man gör som jag siktade på. (och jag tycker kolosyndrom är lite kul, på ett bra sätt, så no offense!! :))

Haha, det är ingen fara. :cool:

Jag raggade helt utan tanke på varken att stärka mig själv eller skryta på Kolo. Det var helt enkelt en söt flicka och jag behöver fortfarande något att göra imorgon kväll... :D

Grotesk
2010-09-23, 16:07
Jag blev själv raggad på av en kassörska på Lidl! (borde väl inte vara så stor skillnad från ICA? Eller har ICA-personalen högre klass? :D)

Snabbt gick det då det var Kö och hon var serviceinriktad, hon fortsatte dock att ropa till mig även efter jag gått ifrån kassan

Välte du kundvagnar så att hon såg det? :D

Kwon
2010-09-23, 16:09
Välte du kundvagnar så att hon såg det? :D

haha nej, det är endast Allan som får :D

Känns dåligt att sno hans metoder

Mart|n
2010-09-23, 16:24
hahaha, så tidigt. Du har aldrig bett om att få köra mellan efter det väl?

Behövs inte längre. Nu ställer jag mig bara nära ockupanten o flåsar och gör crazy eyes.
http://img193.imageshack.us/img193/396/crazyeyes.jpg

hidden
2010-09-23, 16:42
Epic thread

Scratch89
2010-09-23, 17:18
Scratch: Sluta göra det så enkelt.

Det är så enkelt :)

Det är ju precis det det är. Men tråden skulle bli urtrist utan alla kloka råd. Scratch är alltid seriös, typiskt göteborgare...

:cool:

Det är typiskt göteborgare..
:laugh:

Ja men typ. Jag tycker att det är väldigt fascinerande med såna här trådar, precis som relationstråden som shadowfire skapat. Nu har jag alltid haft väldigt lätt för mig att prata med folk, och absolut med söta tjejer. Det är bara att gå fram och vara naturlig.

Att hålla på med one liners, dividera om hur man ska dissa men ändå verka intresserad, agera onaturligt osv har jag aldrig förstått mig på.

shadowfire
2010-09-23, 17:58
Jag blev själv raggad på av en kassörska på Lidl! (borde väl inte vara så stor skillnad från ICA? Eller har ICA-personalen högre klass? :D)

Snabbt gick det då det var Kö och hon var serviceinriktad, hon fortsatte dock att ropa till mig även efter jag gått ifrån kassan

hmm, vad snodde du? :D

Kwon
2010-09-23, 18:01
Her heart... :D

Nä, men vissa har ju verkligen konstiga sätt för sig när de raggar, först ropar de, och sedan kastar de även saker på en! :D

JK!

Onigiri
2010-09-23, 19:04
och sedan kastar de även saker på en! :D
Käre vän, det är gåvor de försöker ge dig, det är antagligen en missuppfattning från sin sida bara *kissass*

Exdiaq
2010-09-23, 19:15
Att hålla på med one liners, dividera om hur man ska dissa men ändå verka intresserad, agera onaturligt osv har jag aldrig förstått mig på.

Men nu känner du redan de flesta av tjejerna på gymmen du tränar på så du har det ganska förspänt..

Trance
2010-09-23, 19:17
Felåt.. :em: jag insåg det sen, men det var inte meningen att sikta på dig. Det var mer kolosyndromet att uppdatera om alla moves man gör som jag siktade på. (och jag tycker kolosyndrom är lite kul, på ett bra sätt, så no offense!! :))

Jag gillar din signatur.

Kwon
2010-09-23, 19:21
Käre vän, det är gåvor de försöker ge dig, det är antagligen en missuppfattning från sin sida bara *kissass*

Was joking with Skuggan broskie! :D

Blev inget kastande alls :)

Jag skulle bara köpa lite saker, så började hon en diskussion i kassan (trots lång kö), och när jag gick därifrån så fortsatte hon prata och sa att om det var något så skulle jag komma tillbaka till henne så skulle jag få personlig service.

En får tolka det hur man vill. :D

C.E.J.
2010-09-23, 20:12
Jag skulle fan aldrig våga bjuda ut någon på gymet, så det är nog precis lika läskigt för tjejer.

Mycket möjligt att det är lika läskigt, dock inte lika omöjligt. När ska ni kvinnor förstå detta?



Jag vete fasiken om det är annorlunda. Vinner vi by default för att vi har bröst? :confused:

Ja.


- "Hallå eller? Allt bra eller?"

"Hallå eller"???

O_Wao
2010-09-23, 20:21
"Hallå eller"???

Du måste hålla i minnet att Scratch är från Göteborg, där anses det helt normalt att kommunicera på det där sättet. Gör man inte det är man lite av en utböling.

C.E.J.
2010-09-23, 20:26
Du måste hålla i minnet att Scratch är från Göteborg, där anses det helt normalt att kommunicera på det där sättet. Gör man inte det är man lite av en utböling.

Ja ok, tror jag förstår eller.

snej
2010-09-23, 20:26
''Hallå elllerrrrrr!'' ''Korv elllerrrrr?''

Given succé *tummen-upp*

Largoplz
2010-09-23, 20:31
''Hallå elllerrrrrr!'' ''Korv elllerrrrr?''

Given succé *tummen-upp*

Kôrv ellllerrrrrrr!

Kek
2010-09-23, 20:46
Ta 40-kiloshantlarna och börja svingbicepscurla upp skiten så får du doppa innan du hinner säger hej.

snej
2010-09-23, 20:47
Kôrv ellllerrrrrrr!

Självklart.. Fail.

smeander
2010-09-23, 20:47
- Det ser bra ut!
Då brukar jäntorna bli glada :)

Scratch89
2010-09-23, 20:54
"Hallå eller"???

Du måste hålla i minnet att Scratch är från Göteborg, där anses det helt normalt att kommunicera på det där sättet. Gör man inte det är man lite av en utböling.

Ja ok, tror jag förstår eller.

''Hallå elllerrrrrr!'' ''Korv elllerrrrr?''

Given succé *tummen-upp*

Hoho. Det är faktiskt så jag har börjat hälsa nu för tiden, även fast jag från början är utsocknes. stevebc och mikaelj får intyga. :D

Exdiaq
2010-09-23, 20:54
E8XHvnf-eBc
9jwwWYuXI4E
LvneR0V7NjI

Scratch89
2010-09-23, 20:59
Åkaj! Who famous highjumpare jumpade the highest you ever seen anyone jumping before?

Jobba Mölnlycke, svarven, ja.

C.E.J.
2010-09-23, 21:14
Ja vässt fän e de råådjo

Grapeman
2010-09-23, 21:46
Vöekte ja döj!?

Scratch89
2010-09-28, 08:25
Testade att "ragga" idag på den söta tjejen på 7-11, och sa endast det jag tidigare nämnt i tråden. Funkade hur bra som helst. Kontentan; keep it simple, stupid!

Note: "Hallå eller? Allt bra, eller?" kanske inte funkar utanför Göteborg, utan ni får köra med er lokala variant. I Stockholm får ni väl säga "Tjenixen kisen! Hur smulas kexet?" eller hur ni nu pratar.

hultman
2010-09-28, 08:40
Chansen att en gym-b-rud som är "väldigt GrANn" blir intresserad av någon tjomme som behöver en tråd på kolo med tips om approach är nog ganska liten. Fast om du vill skämma ut dig och betraktas som en sliskig gymraggare så ställ dig bredvid henne när hon kör en jobbig övning och när hon börjar ta i som mest så frågar du lite mysigt "tjenna bruden, brukar du hänga här ofta eller ;)".

hultman
2010-09-28, 09:03
Tycker Mattilainens och Madames förslag låter vettiga.



Oft: Hur raggar man bäst på ICA? Det finns en tjej i kassan som jag tycker är söt men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga? Det brukar bli typ:

Hon: Hej

Jag: Hej

Ev. jag: Mycket folk här idag alt. halvkonstigt leende alt.

End of conversation.

Problemet är att hon alltid sitter i kassan och det är alltid mycket folk i kön.

Några förslag?

Lägga ned. Jag har haft två flickvänner som jobbat just i kassan på ICA och de har konstant fått stå ut med blickar, vidriga kommentarer och lappar om hur fina de är. Det är alltid jag som fått ta skiten när de blir rädda, mår dåligt och känner obehag. Kassan är en väldigt utsatt position då man inte kommer därifrån och måste vara trevlig för jobbets skull. Och det är väl det som missuppfattas.

Det är alltid killarna med minst chans som tror att deras intresse är besvarat...

Hajp
2010-10-06, 09:52
bjud henne på en shake i slutet av passet.... Fullproppad med roppar

+1

C.E.J.
2010-10-06, 13:13
Lägga ned. Jag har haft två flickvänner som jobbat just i kassan på ICA och de har konstant fått stå ut med blickar, vidriga kommentarer och lappar om hur fina de är. Det är alltid jag som fått ta skiten när de blir rädda, mår dåligt och känner obehag. Kassan är en väldigt utsatt position då man inte kommer därifrån och måste vara trevlig för jobbets skull. Och det är väl det som missuppfattas.

Det är alltid killarna med minst chans som tror att deras intresse är besvarat...

Hahaha nu tycker jag synd om koloiten som våghalsigt överlämnade kärleksförklaring till nån kassörska!

Stoltz
2010-10-06, 13:26
Oj. Glömde ju att uppdatera denna..!

Såg henne igen när jag lekte "coach" till en polare som nyss börjat träna. Gick fram till henne och sade "Detta kanske verkar väldigt påfluget, men jag måste säga att din stil är otroligt cool, lite frisk fläkt att se någon som skiner så mycket attityd träna här"

Tro det eller ej, jag sade det på ett snyggare sätt än vad man troligtvis läser det, och hon blev väldigt glad och efter lite snack (Min nybörjarpolare var ett sådant klockrent ämne då hon också skulle börja träna med sin kompis) och hon föreslog faktiskt att vi skulle ta en "dubbeldejt" och träna dem tillsammans.

Vi utbytte mailadresser och vi ska köra ett pass tillsammans med våra nybörjare någon dag så fort jag har blivit frisk :cool:

ceejay
2010-10-06, 13:27
you go stoltz!

Slartibartfast
2010-10-06, 14:02
Såhär gick mitt senaste (och enda) gymragg, för ett par år sedan:

1. Jag spanade in en tjej som tränar på mitt gym, som verkade vara riktigt flickvänsmaterial, så jag inledde en gång en kort konversation. Hon visade sig vara trevlig och artig. Jag var såld.

2. Vid ett senare tillfälle såg jag henne på krogen och jag gick fram å hälsa. Hon var lika trevlig, och kvällen slutade med att hon for hem med min polare.

Numera tränar jag på gymmet, å inget annat :D

Kek
2010-10-06, 14:35
Såhär gick mitt senaste (och enda) gymragg, för ett par år sedan:

1. Jag spanade in en tjej som tränar på mitt gym, som verkade vara riktigt flickvänsmaterial, så jag inledde en gång en kort konversation. Hon visade sig vara trevlig och artig. Jag var såld.

2. Vid ett senare tillfälle såg jag henne på krogen och jag gick fram å hälsa. Hon var lika trevlig, och kvällen slutade med att hon for hem med min polare.

Numera tränar jag på gymmet, å inget annat :D

haha :D

Du kanske inte inledde med en tillräckligt mysig fras?

Slartibartfast
2010-10-06, 14:40
haha :D

Du kanske inte inledde med en tillräckligt mysig fras?

Det var nog där det satt. hade jag bakat in lite game shit i öppningsfrasen hade saken varit biff. *popcorn*

Vad som är ännu lolligare är att polaren inte sa ett ord till tjejen, utan var mest trött och ville hem. Total utchefning. Det var bara att bita ihop och stiga åt sidan.

L Johnsson
2010-10-06, 14:41
Oj. Glömde ju att uppdatera denna..!

Såg henne igen när jag lekte "coach" till en polare som nyss börjat träna. Gick fram till henne och sade "Detta kanske verkar väldigt påfluget, men jag måste säga att din stil är otroligt cool, lite frisk fläkt att se någon som skiner så mycket attityd träna här"

Tro det eller ej, jag sade det på ett snyggare sätt än vad man troligtvis läser det, och hon blev väldigt glad och efter lite snack (Min nybörjarpolare var ett sådant klockrent ämne då hon också skulle börja träna med sin kompis) och hon föreslog faktiskt att vi skulle ta en "dubbeldejt" och träna dem tillsammans.

Vi utbytte mailadresser och vi ska köra ett pass tillsammans med våra nybörjare någon dag så fort jag har blivit frisk :cool:

Bra jobbat! Lycka till med er "dubbeldejt":thumbup:

Kwon
2010-10-06, 14:41
Det var nog där det satt. hade jag bakat in lite game shit i öppningsfrasen hade saken varit biff. *popcorn*

Vad som är ännu lolligare är att polaren inte sa ett ord till tjejen, utan var mest trött och ville hem. Total utchefning. Det var bara att bita ihop och stiga åt sidan.

Den ultimata Neggen? :D

Madame
2010-10-06, 15:05
Oj. Glömde ju att uppdatera denna..!

Såg henne igen när jag lekte "coach" till en polare som nyss börjat träna. Gick fram till henne och sade "Detta kanske verkar väldigt påfluget, men jag måste säga att din stil är otroligt cool, lite frisk fläkt att se någon som skiner så mycket attityd träna här"

Tro det eller ej, jag sade det på ett snyggare sätt än vad man troligtvis läser det, och hon blev väldigt glad och efter lite snack (Min nybörjarpolare var ett sådant klockrent ämne då hon också skulle börja träna med sin kompis) och hon föreslog faktiskt att vi skulle ta en "dubbeldejt" och träna dem tillsammans.

Vi utbytte mailadresser och vi ska köra ett pass tillsammans med våra nybörjare någon dag så fort jag har blivit frisk :cool:

Bra där! U go grrrrl!!! *flex*

Kek
2010-10-06, 15:12
Det var nog där det satt. hade jag bakat in lite game shit i öppningsfrasen hade saken varit biff. *popcorn*

Vad som är ännu lolligare är att polaren inte sa ett ord till tjejen, utan var mest trött och ville hem. Total utchefning. Det var bara att bita ihop och stiga åt sidan.

Haha låter som en polare till mig. Kan sitta i ett hörn hela kvällen helt knäpptyst och på ut från krogen drar han med sig valfritjej med i taxin. Spelar ingen roll om en kille stått och raggat på henne hela kvällen om hon har pojkvän, är lesbsisk, nunna, asexuel. Han får det han vill ha. Gissar på att han har en hemlig fras som klickar varje gång.

Slartibartfast
2010-10-06, 15:22
Haha låter som en polare till mig. Kan sitta i ett hörn hela kvällen helt knäpptyst och på ut från krogen drar han med sig valfritjej med i taxin. Spelar ingen roll om en kille stått och raggat på henne hela kvällen om hon har pojkvän, är lesbsisk, nunna, asexuel. Han får det han vill ha. Gissar på att han har en hemlig fras som klickar varje gång.

Min polare är inte alls sådan. Ingen playertyp alls, utan bra kille rakt igenom. Han råkade bara vara rätt typ vid rätt tillfälle. Tror inte han själv riktigt visste hur det gick till :)

prOtotype
2010-10-06, 15:31
Haha låter som en polare till mig. Kan sitta i ett hörn hela kvällen helt knäpptyst och på ut från krogen drar han med sig valfritjej med i taxin. Spelar ingen roll om en kille stått och raggat på henne hela kvällen om hon har pojkvän, är lesbsisk, nunna, asexuel. Han får det han vill ha. Gissar på att han har en hemlig fras som klickar varje gång.

Gissar på att han är alpha och säker i sig själv.
Man får se en del roliga grejer om man är uppmärksam. Har sett en tjej stå och bli raggad på av någon helt annan - få ögonkontakt med en kille och några sekunder senare halvspringa och slänga sig på honom. Ingen tidigare kontakt mellan dom överhuvudtaget.

Har läst en intressant grej om en kille som hängde på gayklubbar och kollade när lebbar raggade upp varandra. Dom sa nästan ingenting, bara subkommunikation rakt igenom, sa typ 3-4 ord, sen BAM hångel -> hemåt.

Lallle
2010-10-06, 15:46
Oj. Glömde ju att uppdatera denna..!

Såg henne igen när jag lekte "coach" till en polare som nyss börjat träna. Gick fram till henne och sade "Detta kanske verkar väldigt påfluget, men jag måste säga att din stil är otroligt cool, lite frisk fläkt att se någon som skiner så mycket attityd träna här"

Tro det eller ej, jag sade det på ett snyggare sätt än vad man troligtvis läser det, och hon blev väldigt glad och efter lite snack (Min nybörjarpolare var ett sådant klockrent ämne då hon också skulle börja träna med sin kompis) och hon föreslog faktiskt att vi skulle ta en "dubbeldejt" och träna dem tillsammans.

Vi utbytte mailadresser och vi ska köra ett pass tillsammans med våra nybörjare någon dag så fort jag har blivit frisk :cool:

Fan jag blir generad bara av att läsa din öppningsfras :D. Mycket bra jobbat, lycka till!