handdator

Visa fullständig version : Goda, energirika "mellanmål" utan socker?


Erkserks
2010-09-22, 14:38
Tänkte höra om någon har lite tips på energirika mellanmål, snacks lr liknande som inte innehåller vanligt socker (sackaros/sukros), får innehålla sötningsmedel (har det med maltodextrin + Aspartam+ Acesulfam Kalium från Willys, så bör inte vara något som måste hettas upp).

Vad jag tänkte mig var något liknande Chokladbollar (Smör, Kakao, Cocosflingor, Sötningsmedel, Havregryn). Blev lite smaklösa när jag tillverkade :/



BTW någon som har koll på om Willys "sucketter" fungerar att baka med? Sist jag kollade så verkade det vara det enda sötningsmedlet utan Aspartam. Sucketterna är dock i små tabletter, vet inte hur det funkar att baka med?

Eller tror ni ICA säljer något annat sötningsmedel som tål upphettning?

Har fått så dålig fantasi gällande maten på sista tiden, börjar dessutom bli trött på ost, stekta ägg, nötter.

JonneK
2010-09-22, 17:41
Green Choice jordnötsmör! As gott, protein och energirikt.
http://www.citygross.se/akta-vara/produkter/produktvisning;jsessionid=02943FBC291F84D99B221738 FEEEDA94?prid=2112

Dreas
2010-09-22, 17:46
Majonnäs är nice, mjukost på tub.

Annars så kan du slänga in lite kaffe i dina chokladbollar och köra på canderel som sötningmedel om du inte gör det. Borde bli rätt bra :)