handdator

Visa fullständig version : Upplägg vinterträning, synpunkter tack!


Rolv
2010-09-21, 22:23
Är snart läge att ta upp gymet igen eftersom motocrossäsongen snart är över, och gymet har blivit lidande pga den. Anser mig själv vara hyfsad tränad. Har tidigare kört ett 4-dagars split av kroppen, och har även slängt in nån 5:e dag, där jag körde vad jag kände för. Har även varit strikt med att detta ska ske mellan mån-sön och sen börja om igen. Körde även kondition ibland, vilket medförde måmga träningsdagar. Nu funderar jag på att lägga upp ett rullande schema så jag inte blir så låst, och även få med konditionsträning i planeringen.

ÖK=Överkropp (Kommer variera övningarna. ÖK1 och ÖK 2 kommer aldrig vara samma när de infaller eftervarandra. Dessa kan oxå innehålla mage.)
UK=Underkropp
K= Kondition (Löp/cykel)

Dag
1 ÖK1
2 UK+Mage
3
4 ÖK2
5 K
6
7 ÖK1
8 UK+Mage
9
10 ÖK2
11 K
12
Osv...

Ska även vara flexibel, så kan jag skjuta de lediga dagarna (kommer ej "hoppa över någon) eller kunna lägga in extra konditonspass.

Vad tror ni, för överkroppen för mycket? Tycker själv det verkar bra eftersom jag kan vara mer flexibel.

Synpunkter tack

dupper
2010-09-21, 22:29
Nä, det borde inte vara för mycket. Men det är ju också personligt, och hur tungt och jävligt varje pass är. Jag skulle testa att köra så. Sen om det blir för mycket (doubt it) så kan du ju alltid anpassa det då.

Varför kör du mer ÖK än UK förresten?

Rolv
2010-09-21, 22:58
Glömde, ÖK2 kommer även innehålla mage.

Anledningen till mer ÖK följande:
1. Som många andra, prioriterar och tycker ÖK är roligare att träna.

2. Min konditionsträning är baserad på att använda benen.

3. Tycker det är tungt att köra kondition dagen efter ett benpass.