handdator

Visa fullständig version : Hungrig igen efter 1 timme.


Trushy
2010-09-21, 20:51
Åt en stor portion med kyckling och ris för ungefär 1 timmes sen, proppade verkligen i mig så mycket jag kunde. Men nu är det så att jag har blivit svin hungrig igen. Brukar även hända mellan min frukost hemma på 250g kvarg och tills frukosten 2 timmar senare på jobbet. Får ibland spy känsla och något som känns som kramp i magen. Vad kan var fel? Äter jag bara för lite eller vad kan det vara?
Tacksam för svar.

Onigiri
2010-09-21, 20:55
Hur äter du i övrigt under dagen?
Brukar du alltid vara hungrig igen vid kvällningen eller händer det vid lite olika tillfällen?
Hur länge har detta pågått?

Trushy
2010-09-21, 21:01
Hur äter du i övrigt under dagen?
Brukar du alltid vara hungrig igen vid kvällningen eller händer det vid lite olika tillfällen?
Hur länge har detta pågått?
När jag jobbar så blir det frukost kl 9, lunch kl 12, oftast en proteinshake 14:30 sen kvarg eller laga mat runt halv 5 och sen blir det kvarg/mat runt 20/21 igen.

Har väl pågått kanske ett halvår eller så, testade att ändra min frukost hemma lite med fullkorn bröd till kvargen också och det hjälpt typ en vecka sen hade kroppen vant sig vid det eller nått för jag blev lika hungrig som innan.

Dreas
2010-09-21, 21:03
Vänj inte kroppen med att äta så ofta?

Hade samma problem för ett år sen, åt varannan - var tredje timma, tack gode gud så började jag senare deffa och köra på en variant av PF, numera är jag aldrig jobbigt hungrig :)

kalaskonrad
2010-09-21, 21:50
Som dreas säger, jag tror att det antagligen beror på att du har blivit van med att äta väldigt ofta. Jag är _alltid_ hungrig (eller snarare jävligt sugen på käk) när jag bulkar i princip och det motsatta under deff

Popliteus
2010-09-23, 00:40
Hur mycket mjölk/mjölkprodukter får du i dig varje dag? De magsmärtor du känner skulle kanske kunna vara lite laktosintolerans?

Trushy
2010-09-23, 05:29
Hur mycket mjölk/mjölkprodukter får du i dig varje dag? De magsmärtor du känner skulle kanske kunna vara lite laktosintolerans?
Väldigt lite, skulle vara smöret/osten på mackan ibland men annars är det inga.

Eddie Vedder
2010-09-23, 06:10
Väldigt lite, skulle vara smöret/osten på mackan ibland men annars är det inga.

Laktosintolerans är standardkommentaren. Idag är det inne att vara laktosintolerant och första bästa lilla gasbildning så tror folk att det är laktosintolerans. En extrem överdrift, kan vara MASSA andra orsaker.

Du pratar om "stora portioner" men det kan vara en liten barnportion. Äter du kycklingfilé och ris, lättkvarg med mera förstår jag att du inte håller dig mätt. Låter som fettsnålt och magsäcksfyllande bara.

Benjila
2010-09-23, 07:14
Äter du kycklingfilé och ris, lättkvarg med mera förstår jag att du inte håller dig mätt. Låter som fettsnålt och magsäcksfyllande bara.

Vad hade ni gjort för att få in mer fett i den måltiden? Skulle man bli mer mätt om man t.ex bara drog på olivolja på kycklingen?

Eddie Vedder
2010-09-23, 07:22
Vad hade ni gjort för att få in mer fett i den måltiden? Skulle man bli mer mätt om man t.ex bara drog på olivolja på kycklingen?

Currysås till exempel? Vilka såser gillar du till kyckling och ris?

Fredrik_S
2010-09-23, 07:43
Testa halvera mängden ris och ersätt med en fet sås eller vanlig majonäs. Fett brukar kunna förlänga mättnaden rätt bra utan att man behöver äta tills man är proppfull som du verkade behöva med kyckling och ris(som tillsammans kan vara näst intill fettfritt)