handdator

Visa fullständig version : Från Styrkelyft till Bänkpress. När?


mpersson
2010-09-21, 18:36
Hej ! Som topic lyder så undrar jag när man kan börja gå över till att satsa på bara bänkpress från vanlig styrkelyft? Om man måste åstadkomma nåt vidare i böj eller mark innan, eller bara köra på ?

Är 93a (17 år) och har tränat i ca 2 år, och SL inriktat i 10 månader. Har ökat mina stats i alla grenar men framförallt i bänkpress. Och det enda jag känner mig redigt taggad till (utan att känna som att man måste göra det) innan ett pass så är de just bänkpress. Anledningen till det kan vara att jag tränar 6 mil ifrån min klubb och har ingen kunnig nånstans där jag tränar som kan kolla teknik eller hjälpa till med knälindor (vilket jag lindar upp och lindar sj). Sen ska jag börja med dräkter snart så småningom vilket kmr fucka upp det ännu mer.


Stats:

Tävling:

Böj med lindor: 170
Bänkpress: 125
Marklyft: 210

Träning:

Böj med lindor:3x160
Bänkpress: 5x120
Marklyft: 3x200


Nu har jag nog gnällt färdigt :D Och undrar som sagt om hur länge man bör träna innan man börjar satsa på bara bänkpress? Om man bör köra SL i några år eller om de funkar för mig redan nu?

Sidén
2010-09-21, 18:46
Om det är bänkpress du vill satsa på är det väl bara att du bygger dina pass efter just bänk, och att du tränar böj och mark efter behag och utan utrustning.

mpersson
2010-09-21, 19:15
Pratade precis med min "tränare " eller vad man kan kalla det. Ska upp imon och prata lite om detta. :)

Lite dumt att göra denna tråd då kanske:em: