handdator

Visa fullständig version : Kropps teori


Big bicep
2010-09-21, 15:59
Hej har en teori som jag ville kolla med er på forumet och se om ni tror att den kan vara trolig.

Föreut var jag ganska så fet vägt som mest 103kg på 188lång och utan muskler.
Sen så började jag gymma och tappade en jäkla massa vikt ligger nu på 79kg,
och då har jag faktiskt en del muskler för jag har bulkat under några år. Men är inte nöjd med magen för den finns fortfarande kvar med osynliga magrutor. Så nu har jag tagit tag i det och börjat köra en deff på en månad eller 2, och då till frågan tror ni i teorin att jag kan behålla min platta mage(om jag fixar en) om jag sen ligger på bulk som jag gjorde innan deffen och käkar som vanligt med vanlig husmanskost och nån pizza ibland, för jag menar magen kom ju inte nu under åren jag gymmat och kört bulk, för då förstår jag ju att den skulle komma tillbaka då jag börjar bulka igen, Men utan den har funnits långt innan jag börjat gymma så fettdepoerna är väll där, så ifall jag får bort den nu när jag gymmar och börjar äta som innan deffen igen så borde den ju inte komma tillbaka?? eftersom jag fick den innan jag började gymma.

rajjan_dammit
2010-09-21, 16:05
Hej har en teori som jag ville kolla med er på forumet och se om ni tror att den kan vara trolig.

Föreut var jag ganska så fet vägt som mest 103kg på 188lång och utan muskler.
Sen så började jag gymma och tappade en jäkla massa vikt ligger nu på 79kg,
och då har jag faktiskt en del muskler för jag har bulkat under några år. Men är inte nöjd med magen för den finns fortfarande kvar med osynliga magrutor. Så nu har jag tagit tag i det och börjat köra en deff på en månad eller 2, och då till frågan tror ni i teorin att jag kan behålla min platta mage om jag sen ligger på bulk som jag gjorde innan deffen och käkar som vanligt med vanlig husmanskost och nån pizza ibland, för jag menar magen kom ju inte nu under åren jag gymmat och kört bulk, för då förstår jag ju att den skulle komma tillbaka då jag börjar bulka igen, Men utan den har funnits långt innan jag börjat gymma så fettdepoerna är väll där, så ifall jag får bort den nu när jag gymmar och börjar äta som innan deffen igen så borde den ju inte komma tillbaka?? eftersom jag fick den innan jag började gymma.

Har man en gång varit överviktig är det främst fett man lägger på sig vid överätning, har jag för mig att KG sagt. Det blir helt enkelt kämpigare för den som en gång varit fet att behålla en platt mage under bulk än för den som aldrig varit överviktig.

King Grub
2010-09-21, 16:08
Kaloriöverskott -> fettökning. Kaloriunderskott -> fettminskning.

Ondskapelsen
2010-09-21, 16:14
Sålänge du inte grisbulkar eller lägger dig på ett väldigt högt överskott under bulk så ser jag inga problem med att hålla fettprocenten låg under viktuppgång.
Det är väl bara att strama åt kalorierna ifall det springer iväg för mycket?

Big bicep
2010-09-21, 16:17
Ja men KG även fast det är Fettökning vid överskott så måste man väll ändå kunna behålla magrutorna synliga under en bulk ? och inte få tillbaka magen? eller kommer jag få tillbaka den sen då jag bulkar hursomhelst

SBG
2010-09-21, 16:45
Ja men KG även fast det är Fettökning vid överskott så måste man väll ändå kunna behålla magrutorna synliga under en bulk ? och inte få tillbaka magen? eller kommer jag få tillbaka den sen då jag bulkar hursomhelst

Det beror sig ju på hur mycket övervikt du lägger på dig. Du kan ju inte direkt välja vart du vill placera fläsket, det är genetiskt.
Grisbulkar du så kommer troligtvis fläsket komma krypande, medans om du kör en långsam kontrollerad bulk så är det lättare att inte lägga på sig massvis med fläsk.

Apos78
2010-09-21, 17:42
Hur du än gör vid bulken så kommer alltid en del fett att hamna på magen. Dock inte sagt att magen antar gamla former exakt. Du kommer att bli fetare, vilket också är tanken med en bulk.

Sniggel
2010-09-21, 18:46
Kroppsfettfördelningen kan se olika ut under olika tidpunkter i ens liv. Har du skaffat mycket "bukfett" under tidigare delen av ditt liv, kan en nuvarande kagge vara en "souvenir" från den tiden och om du deffar bort den och sedan går upp i vikt igen, är det inte säkert att lika mycket fett läggs på samma ställe (plus att du förhoppningsvis hinner lägga på dig lite muskelmassa under tiden).

Inlagring och förbränning kan se olika ut i olika fettdepåer beroende på vad som försiggår med kroppen. Det finns olika typer av receptorer som reagerar olika beroende på vilket stimuli de utsätts för (tänker på t ex adrenalin). Tränar man så kan det påverka vissa fettdepåer annorlunda än om man är inaktiv (skulle jag tro). Just bukfetma (visceralt fett) är iaf visat att det går att bli av med lättare om man t ex konditionstränar.

Plus att jag och andra har erfarit att vissa delar av kroppen lagrar fett annorlunda efter en tävlingsdiet då man går upp i vikt igen. :p

tsp
2010-09-21, 18:52
Jag trodde att denna tråd skulle handla om en teori framlagd av numera fortlidne Göran Kropp, äventyraren. Således Kropps teori.

Vanish
2010-09-21, 19:06
Jag trodde att denna tråd skulle handla om en teori framlagd av numera fortlidne Göran Kropp, äventyraren. Således Kropps teori.

Och jag trodde att den skulle handla om kropps handbollslag :(