handdator

Visa fullständig version : vad rekomenderar ni för muskelökning?


LPA
2010-09-21, 11:25
i dagsläget tar jag eaa före och efter träning och sen har jag kreatin och vanligt vassleprotien någon gång perdag.

Jag har också provat en burk M-stack men vet inte om jag märkt någon skillnad tar väl kanske längre tid än 3 veckor för att säga.. men nu har jag läst att det kan vara sakadligt för centrala nervsystemet, så funderar att skippa det. Eller vad tycker ni?

Jag undrar vad ni kan rekomendera för lagliga kosttillskott som är bra om man har som mål med att öka muskelmassan. (tränar 5-6dagar i veckan och vet att inget kosttilskott kommer göra jobbetåt mig.. men något som gör det lättare) :)

King Grub
2010-09-21, 11:26
Det finns inga speciella andra med bevisad effekt. Möjligen HMB, men den är då marginell i jämförelse. Det är protein/aminosyror och det är kreatin. Sedan är det träningen som bygger muskler, först och främst, när protein- och kaloriintaget är tillfredsställt.

LPA
2010-09-21, 17:16
Vilket märke är det att rekomendera på HMB i så fall? :)

SBG
2010-09-21, 17:27
Det finns inga speciella andra med bevisad effekt. Möjligen HMB, men den är då marginell i jämförelse. Det är protein/aminosyror och det är kreatin. Sedan är det träningen som bygger muskler, först och främst, när protein- och kaloriintaget är tillfredsställt.

Vore jättesnällt om du kunde länka till dom studier som gjorts på HMB och muskelutveckling i dagsläget.

Dreas
2010-09-21, 17:29
Vore jättesnällt om du kunde länka till dom studier som gjorts på HMB och muskelutveckling i dagsläget.Du orkar inte ta dig till sökfunktionen och söka på "HMB" och ta endast rubriker?

SBG
2010-09-21, 17:39
Du orkar inte ta dig till sökfunktionen och söka på "HMB" och ta endast rubriker?

Jo det var faktiskt väldigt tanklöst av mig.

För er som är sugna på att läsa: Länk (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151032&highlight=hmb)

kalajset
2010-09-21, 18:11
Finns en rad andra tillskott som kan vara intressanta, inte för att de skulle vara "muskelökande" i sig, utan för t ex ökad ork, fokus, eller uthållighet, vilket i sin tur skulle kunna tänkas ge en "indirekt" ökning av muskelmassan.

Beta-alanin & koffein är två säkra kort.

LPA
2010-09-21, 18:12
De biligast jag hittat kostar 200 och räcker 16 dagar...är det så mycket man måste betala för att HMB eller finns det att hitta med bättre pris?

köttt
2010-09-21, 18:19
Kör på No-Xplode som vanligt folk

Sniggel
2010-09-21, 18:35
Tar man redan kreatin och vassleprotein som kosttillskott så finns det inget annat som kan öka förutsättningarna så pass att det inte blir mer än en fis i rymden.
Att äta 1-2 extra fläskkotletter om dan kommer förmodligen göra större skillnad än vilket annat random kosttillskott.
Mer proteinrik mat är alltså isåfall vad jag hade rekommenderat.

123q
2010-09-21, 18:36
Träning

tomp
2010-09-21, 18:43
Hård styrketräning, mycket "bra" mat och vila.

Kischen
2010-09-21, 18:44
Träning

Vore jättesnällt om du kunde länka till dom studier som gjorts på träning och muskelutveckling i dagsläget.








;)

herrståtlig
2010-09-21, 19:39
Är du över 21 år och kan spendera pengar så rekomenderar jag USPlabs powerFULL. Denna produkt skall boosta naturligt tillväxthormon i kroppen.

Jag var skeptisk till denna produkten ibörjan, men efter att ha kollat upp dess inehåll så kan jag konstatera att det absolut är säkra saker i den. Väldigt många reviwers gillar denna. Inklusive jag själv. Nu har jag gått på PW i en vecka och kan redan konstatera

-Bättre muskelkontakt
-Djup sömn, även pigg på morgonen på färre timmars sömn
-mer välmående allmänhetstillstånd
-Hudtonen blir finare, en hel del finnar har försvunit :)
-junior får fart, om ni fattar...

Dessa egenskaper står det att produkten kan ha.. givetvis kan det vara en gnutta placebo, men hjälpt har den gjort.. enda nackdelen är att man blir ruskigt trött de första dagarna då kroppen ska börja anpassa sig

King Grub
2010-09-21, 21:06
Nu var det väl något muskeluppbyggande trådstartaren var ute efter? Även om produkten (mot förmodan?) håller vad den utlovar, är tillväxthormon inte muskeluppbyggande hos vuxna, namnet till trots.

Fredrik_S
2010-09-21, 21:55
Jag var skeptisk till denna produkten ibörjan, men efter att ha kollat upp dess inehåll så kan jag konstatera att det absolut är säkra saker i den. Väldigt många reviwers gillar denna. Inklusive jag själv. Nu har jag gått på PW i en vecka och kan redan konstatera


Så här fungerar det i verkligheten.

Ta vilken random produkt som helst, gärna helt utan effekt och marknadsför den stenhårt.
Säg att 1000 personer testar den och 10% = 100 upplever den där effekten tack vara att de helt enkelt tror, och hälften av dom vill sprida ordet, 50 st alltså... De andra 900 känner inget och nästan ingen av dom bryr sig men ett par av dom vill iaf säga sitt.

Detta gör att ALLA produkter med coola namn och innehåll kommer få mycket bra kritik från massa random folk på diverse forum och sprida den upplevda placeboeffekten vidare..
Och vips ha några uppfinnigsrika "kosttillskotts-tillverkare" blivit stenrika

herrståtlig
2010-09-21, 23:32
Så här fungerar det i verkligheten.

Ta vilken random produkt som helst, gärna helt utan effekt och marknadsför den stenhårt.
Säg att 1000 personer testar den och 10% = 100 upplever den där effekten tack vara att de helt enkelt tror, och hälften av dom vill sprida ordet, 50 st alltså... De andra 900 känner inget och nästan ingen av dom bryr sig men ett par av dom vill iaf säga sitt.

Detta gör att ALLA produkter med coola namn och innehåll kommer få mycket bra kritik från massa random folk på diverse forum och sprida den upplevda placeboeffekten vidare..
Och vips ha några uppfinnigsrika "kosttillskotts-tillverkare" blivit stenrika

Sådär tänkte jag också ibörjan. Egentligen faller jag inte för marknadsföring då man får ta den med en enorm nypa salt, speciellt hos jänkarna.

Placeboeffekten skall man ej underskatta, men nog fan är jag nöjd med produkten:)

elo_
2010-09-22, 05:41
kaloriöverskott, hård träning och mycket sömn.

Eller som herr Wendler säger:
Question: If a person wanted to get big and strong, what would you recommend?
Answer: I would recommend the 5/3/1 program, with the Boring But Big assistance work. Then have that person drink a gallon of milk a day. Three things that are very easy and simple to do.

Question: What if that person is lactose intolerant?
Answer: Buy baby wipes. It’s gonna get dirty.