handdator

Visa fullständig version : Bänkpress eller smith bänkpress


j00j
2010-09-20, 19:44
Hej!

Körde lite smith bänkpress idag, och jag klarade lyfta mera änn förra gången jag tränade då tränade jag vanlig bänkpress. Tar man mera/ är det lättare i smith?

Ande
2010-09-20, 19:47
Ja det är lättare, eftersom du behöver inte mycket balans osv i smith

j00j
2010-09-20, 19:50
Ja det är lättare, eftersom du behöver inte mycket balans osv i smith

Okej, vilket bygger mest? :)

King Grub
2010-09-20, 19:55
Att inte begränsa sig till det ena eller det andra för jämnan.

Fri stång, om man måste göra det.

Delerious
2010-09-20, 19:56
Jag kör alltid vanlig bänk först på mina bröstpass. Grym övning. Sen sista övning kör jag lutande i smith för att isolera brösten, det ger bra pump och tryck. Och brösten växer bra på det, iaf för mig. men kör hellre vanlig press än smith om du ska välja ngt av dem, då vanlig bänk är en kanon övning för hela överkroppen.

DSBM
2010-09-20, 20:19
Jag kör alltid vanlig bänk först på mina bröstpass. Grym övning. Sen sista övning kör jag lutande i smith för att isolera brösten, det ger bra pump och tryck. Och brösten växer bra på det, iaf för mig. men kör hellre vanlig press än smith om du ska välja ngt av dem, då vanlig bänk är en kanon övning för hela överkroppen.
Dock så isolerar du ju knappast bröstet genom att köra lutande bänk i smith...

ARMSTARK
2010-09-21, 07:20
Smith är ett komplement till vanlig bänk. Jag tycker att det är skitskönt att köra smith när man vill hitta en specifik vinkel och lägga all kraft i den. Inga sidokrafter alls.

JimmyJoe
2010-09-21, 11:51
Jag kommer att använda mig av smith nu för att variera mitt bänkpressande.

Slartibartfast
2010-09-21, 12:19
Vanlig planbänk och sedan snedbänk i smith är opti. Fasta snedbänkar har alltid för stor lutning och är bara marginellt ställbara.

ARMSTARK
2010-09-21, 14:48
Vanlig planbänk och sedan snedbänk i smith är opti. Fasta snedbänkar har alltid för stor lutning och är bara marginellt ställbara.

Ja, fast om man svankar upp sig får man en dj-ligt skön vinkel med hög lutning.