handdator

Visa fullständig version : Gym och thaibox direkt efter?


Jochitko
2010-09-19, 15:34
Hej

Jag har gymmat i ungefär 6 år, senaste åren 3+1 (3 dagars gym och en dags vila). Nu började jag på thaibox 2 ggr i veckan (måndag + onsdag) vilket omöjliggör att fortsätta som jag gjort.

Frågan:
Kan jag gymma innan thaiboxningspasset på måndagar? Eller är det förlorad tid eftersom kroppen då inte får vila och återbygga under thaiboxningen? De två passen skulle vara tvungna att vara nära angränsande till varandra.

mvh

toto2009
2010-09-19, 21:12
Rår nog på lite hur lång tid du tänkte gymma och hur tung du kör, Tror det sliter jäkligt mkt på kroppen om man kör först gym en timma sen thaibox 1.5h. Tror det är bäst och försöka klämma in ett gym pass på morgonen och sedan thai boxning på kvällen.

Rahf
2010-09-19, 21:16
Jag tror inte det skulle vara några problem för kroppen, däremot kommer din prestation under thai-passet att vara bra mycket lägre än om du inte styrketränade den dagen.

Det handlar om prioriteringar i det här fallet. Vad vill du prestera och öka i först och främst?

Jochitko
2010-09-19, 22:13
Jag vill öka i muskler först och främst, thai går jag mest för att lära mig, inget behov av att ta slut på mig 100% där och ge allt.

Så frågan är, kommer resultatet av gymmet bli mkt sämre om jag inte vilar efter? Att vara lite sliten under thaipasset klarar jag av tror jag :) det får jag känan efter

Rahf
2010-09-20, 01:39
Jag vill öka i muskler först och främst, thai går jag mest för att lära mig, inget behov av att ta slut på mig 100% där och ge allt.

Så frågan är, kommer resultatet av gymmet bli mkt sämre om jag inte vilar efter? Att vara lite sliten under thaipasset klarar jag av tror jag :) det får jag känan efter

Nej, det kommer inte att vara mycket sämre. Det kan nog vara smart att få i sig någon form av protein innan styrketräningen eller thai-passet. Optimalast i det fallet är EAA eller BCAA, vassleprotein kommer tvåa. Se till att få i dig en duglig måltid efteråt, då ska du se att det inte är några problem alls.

Utvärdera hur kroppen känns efter några veckor och se om du behöver ändra någonting. Låt tiden ha sin gång innan du börjar försöka ändra något.

Jochitko
2010-09-20, 08:45
Tack för ett ypperligt svar Rahf :) Kommer köra på proteinpulver mellan passen och EAA innan gymmet samt undet thaiboxningen