handdator

Visa fullständig version : Slippa spy på fyllan?


cero
2010-09-19, 14:35
Några bra tips?

Yes
2010-09-19, 14:35
Drick mindre?

Sparven från Minsk
2010-09-19, 14:38
Ät mat långt innan och lite, ingen fet pizza eller sån skit. Drick varannan vatten och drick spriten långsamt, häv inte i dig som om den vore gratis!

redbrigade
2010-09-19, 14:38
Ät en stund innan du börjar dricka och undvik ren sprit

*Edit: Börja dricka i tid så du inte sitter sista timmen och börja häva

Mental
2010-09-19, 14:43
Jag byter över till folköl när jag tycker att det räcker med berusning.

mojoo
2010-09-19, 14:45
Ät mat långt innan och lite, ingen fet pizza eller sån skit. Drick varannan vatten och drick spriten långsamt, häv inte i dig som om den vore gratis!

Vänta nu, fett absorberar väl alkhol? Man SKA väl dra i sig en fet pizza om jag inte är helt ute och seglar. Men ät mycket innan och mycket fett som en pizza och drick vatten mellan varje dricka

Sparven från Minsk
2010-09-19, 14:47
Vänta nu, fett absorberar väl alkhol? Man SKA väl dra i sig en fet pizza om jag inte är helt ute och seglar. Men ät mycket innan och mycket fett som en pizza och drick vatten mellan varje dricka

Själv blir jag mer benägen att spy om jag precis innan smält i mig pizza, kebab, burgare eller liknande. Brukar grunda med vanlig husmanskost i lagom mängd. Bästa sättet att inte spy är nog att dricka mindre som sagt, det fungerar, tro mig ;)

Morrris
2010-09-19, 14:53
Du spyr för att du har för mycket alkohol i dig. Se till att ha en mindre mängd alkohol i dig, nästa gång du är ute.

Wille005
2010-09-19, 15:06
Själv spyr jag om jag dricker för mycket + blandar öl/cider/sprit. Bara öl brukar det gå att dricka tills man däckar utan att spy men så fort drinkarna & shotsen kommer in så dyker även spykänslorna upp.

mojoo
2010-09-19, 15:09
Själv blir jag mer benägen att spy om jag precis innan smält i mig pizza, kebab, burgare eller liknande. Brukar grunda med vanlig husmanskost i lagom mängd. Bästa sättet att inte spy är nog att dricka mindre som sagt, det fungerar, tro mig ;)

Tja, man har väl mer att spy i och för sig :D Men ja tycker de funkar bra. Behövs redigt mycket för att jag ska känna mig ens påverkad om jag dragit i mig mycket mat.

Yes
2010-09-19, 15:13
Bästa sättet att inte spy är nog att dricka mindre som sagt, det fungerar, tro mig ;)
Det, plus att hålla sig undan när något ljushuvud kläcker ur sig "tequila-race, lul!!".

Pejij
2010-09-19, 15:25
7g0AJPqKybs

Crippa90
2010-09-19, 15:30
Groggar med Bacardi Apple/Limon klarar min mage bra, även Capten Morgan. Kan häva en stark blandad grogg utan att magen säger ifrån. Försöker jag däremot häva en halv 4,5% öl så säger den ifrån.

Så Bacardi Apple och sprite alternativ Bacardi Limon och cola är bra om man vill slippa spy! :thumbup:

Kimball
2010-09-19, 15:39
Jag mår aldrig bra av att inta alkohol på full mage. Äter du ofta mycket precis innan/under intaget? Testa att dra ner det radikalt isåfall.

Yes
2010-09-19, 15:50
[.yt]7g0AJPqKybs[/yt]
Så är det, släpp aldrig in tequilan om du inte vill få festen krashad.

cero
2010-09-19, 15:53
Jag mår aldrig bra av att inta alkohol på full mage. Äter du ofta mycket precis innan/under intaget? Testa att dra ner det radikalt isåfall.

Brukar äta som vanligt några timmar innan kanske, vissa säger ju att det är bättre att dricka på full mage, och andra på tom.

Dreas
2010-09-19, 15:56
Brukar äta som vanligt några timmar innan kanske, vissa säger ju att det är bättre att dricka på full mage, och andra på tom.Eee vilka säger att det är bättre att dricka på tom mage? Oerfarna som druckit tre ggr? Nej, det ska vara mat i magen, ju mer desto bättre.

Sist innan jag drog ut tryckte jag en pizza, kycklingfilé med mozzarella och en stor tallrick fil med cornflakes. ca 3000kcal, vaknade knappt bakis :)

redbrigade
2010-09-19, 16:01
Fast spy på förfesten brukar ofta leda till en bra fylla för mig, så det är inte alltid till ondo

cero
2010-09-19, 16:09
Eee vilka säger att det är bättre att dricka på tom mage? Oerfarna som druckit tre ggr? Nej, det ska vara mat i magen, ju mer desto bättre.

Sist innan jag drog ut tryckte jag en pizza, kycklingfilé med mozzarella och en stor tallrick fil med cornflakes. ca 3000kcal, vaknade knappt bakis :)

Någon som håller med? Och det blir la svårare att bli berusad om man har mycket mat i magen?

Fast spy på förfesten brukar ofta leda till en bra fylla för mig, så det är inte alltid till ondo

Kul att dra runt och lukta spya.

HookersUnited
2010-09-19, 16:13
7g0AJPqKybs
:laugh: Så sant som det var sagt.

mojoo
2010-09-19, 16:13
Ja som jag skrev, fett absorberar alkohol så mer mat i magen borde funka bäst för de flesta

cero
2010-09-19, 16:14
Ja som jag skrev, fett absorberar alkohol så mer mat i magen borde funka bäst för de flesta

Borde det inte bli så att man blir mindre berusad då helt enkelt? Vilket skulle vara i princip samma som att dricka lite mindre bara.

Dreas
2010-09-19, 16:19
Någon som håller med? Och det blir la svårare att bli berusad om man har mycket mat i magen?

Det blir lite svårare att bli full ja, men bakfyllan blir lindrigare och bli jättesuperfull så man spyr är svårare.

Numera äter jag alltid rejält innan jag går ut. Ett mål mat följt av Fil+cornflakes/weetabix är standard :)

Giljotinen
2010-09-19, 16:42
Hur svårt kan det vara? Bara drick. Känner du att det är på G så är det bara att sluta?

Jens.Andersson
2010-09-19, 17:07
Ja som jag skrev, fett absorberar alkohol så mer mat i magen borde funka bäst för de flesta

Fett absorberar inte alkohol (etanol), tvärtom så stöter det bort etanol eftersom
det är en väldigt liten och polär molekyl. Fettceller i kroppen absorberar också
etanol mycket långsammare än t ex muskelceller.Eftersom den just är liten och polär så
går den snabbt ut i blodet från magsäcken. Även om mängden mat i magsäcken
spelar roll så är det ingen garanti för att du inte ska bli karatefull och börja
spy och det bästa att ha mycket av skulle i s f vara vatten vilket också tyvärr
snabbt lämnar magsäcken.

Phille
2010-09-19, 17:14
7g0AJPqKybs

haha fan va sant

tano
2010-09-19, 17:26
Är det många här som har mått så dåligt att de spytt på fyllan?
Måste vara ganska olika individuellt sett detta, har själv aldrig gjort det. Inte varit nära heller.

bygden
2010-09-19, 17:49
Du dricker uppenbarligen för mycket, och som flera tidigare nämnt käka innan! Alkohol är inget EAA som behöver intas på tom mage lille vän, så se till att få i dig ett redigt mat mål innan du går ut och dricker..

cero
2010-09-19, 18:06
Hur svårt kan det vara? Bara drick. Känner du att det är på G så är det bara att sluta?

Kan vara svårare än man tror. Ofta är man helt uppe i festandet och då slinker det ner lite för mycket, och när illamåendet kommer är det lite för sent.

Du dricker uppenbarligen för mycket, och som flera tidigare nämnt käka innan! Alkohol är inget EAA som behöver intas på tom mage lille vän, så se till att få i dig ett redigt mat mål innan du går ut och dricker..

Men, skulle det vara så att maten bara gör att man behöver större mängder alkohol för att bli berusad, så skulle ju drickandet på tom mage vara att föredra.

Dreas
2010-09-19, 18:08
Är det många här som har mått så dåligt att de spytt på fyllan?
Måste vara ganska olika individuellt sett detta, har själv aldrig gjort det. Inte varit nära heller.Du gjorde inte alkoholdebuten förrän du var typ 20?

Kan ju säga att i mina umgängeskretsar är det ganska ovanligt eller icke förekommande med personer som aldrig spytt på fyllan. Helt vanligt folk är det jag umgås med, tro det eller ej :p

Cero: Hur gammal är du? Känns som om det handlar om erfarenhet. Eller hur gammal du är var inte noga kanske. Har du festat mycket hittills i ditt liv?

Supermicke
2010-09-19, 18:57
brukade spy forut då drack jag för fort och blev asmätt. Mestadels var det öl.. går bättre med sprit faktiskt.

benacii
2010-09-19, 19:07
hur gör man om man VILL spy då? hade förra helgen 1,8 promille och kunde inte spy ut för o nyktra till. kan aldrig spy på mina fyllor oavsett hur mycket/lite/fingrar i halsen eller ej jag provar.

VoDaresVins
2010-09-19, 19:32
Känns som om det handlar om erfarenhet.

+1.

Har hunnit lägga massor med pizzor genom åren. Första gångerna räckte det med några öl. Numera går det nog med stora mängder av världens exotiska blandningar, men som tur finns det ju nån gräns kvar. När den gränsen är nådd nuförtiden är det nog lika bra det blir en tömmning.

Onigiri
2010-09-19, 19:59
Är det många här som har mått så dåligt att de spytt på fyllan?Fått åka ambulans och ligga på dropp en natt (medvetslöshet osv) i yngre år, då spydde jag så mycket att dom slängde bort min tröja.

Mental
2010-09-19, 20:03
hur gör man om man VILL spy då? hade förra helgen 1,8 promille och kunde inte spy ut för o nyktra till. kan aldrig spy på mina fyllor oavsett hur mycket/lite/fingrar i halsen eller ej jag provar.

Två fingrar i halsen och två fingrar i röven, spyr du inte då så byter du fingrar. *spy*

Funkar garanterat :thumbup:

dupper
2010-09-19, 20:05
Två fingrar i halsen och två fingrar i röven, spyr du inte då så byter du fingrar. *spy*

Funkar garanterat :thumbup:

Annars äre bara att klunka rent, då bör man spy.

Hemi
2010-09-19, 20:07
I sverige dricker man sällan men när det väl blir till dricks det så jäkla snabbt. Drick långsamt, vad är problemet? 2 pack cigg skall också dras igenom, plocka upp en, röka, igen och igen och igen. Synd att ni inte har de smala rullfiltren där, man rullar omsorgsfullt en liten jointliknande pefekt snygg cigg under ett par minuter under samtal, drar några goda bloss och slänger den. Coola ned lite säger hemi.

bubbe
2010-09-19, 20:11
Jag brukade (dricker mycket sällan några mängder numer) kunna bli så full att jag spydde, men då oftast efter ha gått och lagt mig. Genom att nyktra till något innan sängen så snurrar det inte så hemskt och då slipper man illamåendet. Extra promenad, skippa sista groggen innan stängning, beställ vatten istället.

benacii
2010-09-19, 20:13
Annars äre bara att klunka rent, då bör man spy.

haha får prova det med fingrarna! att klunka runt funkar inte heller. provat med ren sprit och wiskey. gick ner bra och blev kanon bäng men inte spy. fyllecell och sjukan har det blivit som konsekvens av att inte kunna spy

cero
2010-09-19, 20:15
Benacii: Vad är poängen med att kasta i sig 1,8 promille och sedan spy för att nyktra till?

Cero: Hur gammal är du? Känns som om det handlar om erfarenhet. Eller hur gammal du är var inte noga kanske. Har du festat mycket hittills i ditt liv?

Nej. Inte särskilt mycket.

Dreas
2010-09-19, 20:19
Nej. Inte särskilt mycket.Det förklarar saken. Lär känna dig själv bättre, testa dig fram, se vad som funkar för dig.

Bubbe sa några vettiga saker.